کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید











صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves

دانلود وی اس تی
جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

موضوع: آیا نت های مثلا یک ملودی حتما باید در چهارچوب آکورد باشن؟

  1. Al!_21 آواتار ها
    Al!_21
    شماره کاربری
    70582
    کاربر نیمه فعال
    خرداد /۱۳۹۳
    Boushehr
    96
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی115
    297
    سپاس از شما 116 بار در 42 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض آیا نت های مثلا یک ملودی حتما باید در چهارچوب آکورد باشن؟

    دوستان برام یه سوال پیش اومده...آیا حتما باید نت ها در چهارچوب آکورد باشن ؟مثلا آکورد مورد نظر ما آکورد دوماژور هستش.حتما باید نت هایی که نوشته میشه بین نت های C و G باشن؟ اگه خارج از این کورد باشن مثلا نت B ،ناهمخونی ایجاد میشه؟
    ممنون میشم پاسخ بدین


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ در ساعت 19:17

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    آپلود عکس

    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

  3. Last fight آواتار ها
    Last fight
    شماره کاربری
    77170
    کاربر بسیار فعال
    شهریور /۱۳۹۳
    315
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی60
    52
    سپاس از شما 86 بار در 60 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    استفاده از نت های غیر خودی اکورد مانعی نداره اما باید با دلیل و منطق باشه که این برمیگرده به هارمونی. وشما باید تئوری موسیقی رو یاد بگیرید


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۳۱ در ساعت 21:34

  4. Lone آواتار ها
    Lone
    شماره کاربری
    96735
    کاربر پیـشرفته
    فروردین /۱۳۹۴
    Karaj
    392
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی293
    437
    سپاس از شما 451 بار در 264 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Last fight تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    استفاده از نت های غیر خودی اکورد مانعی نداره اما باید با دلیل و منطق باشه که این برمیگرده به هارمونی. وشما باید تئوری موسیقی رو یاد بگیرید
    عرض ادب

    من هم همین مشکل رو دارم و آشنایی زیادی ندارم ممکنه اگر لینک یک آموزش جامع کامل از تئوری موسیقی دارید سپاس گزار میشم قرار بدید


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۴ در ساعت 06:49

  5. Last fight آواتار ها
    Last fight
    شماره کاربری
    77170
    کاربر بسیار فعال
    شهریور /۱۳۹۳
    315
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی60
    52
    سپاس از شما 86 بار در 60 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    توی اینترنت سرچ کنید تئوری موسیقی پرویز منصوری یا مصطفی کمال پورتراب.پی دی اف جفتشون توی سایتهای مختلف موجود هستش .


    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۴ در ساعت 18:12

  6. anonymous123 آواتار ها
    anonymous123
    شماره کاربری
    83811
    عضـو ویــژه
    آبان /۱۳۹۳
    718
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی460
    1,159
    سپاس از شما 632 بار در 389 پست
    Follows
    0
    Following
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Al!_21 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    دوستان برام یه سوال پیش اومده...آیا حتما باید نت ها در چهارچوب آکورد باشن ؟مثلا آکورد مورد نظر ما آکورد دوماژور هستش.حتما باید نت هایی که نوشته میشه بین نت های C و G باشن؟ اگه خارج از این کورد باشن مثلا نت B ،ناهمخونی ایجاد میشه؟
    ممنون میشم پاسخ بدین
    نه ! بستگی داره شما از چه تکنیکی برای ملودی نوشتن و ترکیب ملودی ها استفاده کنید ! نوشتن یک ملودی خودش تکنیک های مختلفی داره ؛ اما برای قشنگ تر شدن کارتون سعی کنید نصف نت ها توی آکورد باشه و نصف نت ها بیرون آکورد چون ملودی باید یک حرفی برای گفتن داشته باشه ؛ یا به عبارت دیگه یک داستانی را روایت کنه یا ؛ یک "معنی" رو بوجود بیاره

    وه یه نکته مهم بگم ؛ تا میتونید در ملودیتون variety بوجود بیارید چه ملودی های پیچیده و چه ملودی های ساده ! چون variety به شنونده خواهد گفت این ملودی زیبا است یا این ملودی زیبا نیست .

    اون کتبی هم که دوستان اشاره کردن بخونید واقعا بدردتون میخورن


    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۴ در ساعت 18:23

  7. کاربران زیر از شما anonymous123 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. blacky آواتار ها
    blacky
    شماره کاربری
    36914
    مدیـر ارشـد سایت
    فروردین /۱۳۹۲
    mazandaran
    2,296
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4671
    8,372
    سپاس از شما 6,967 بار در 2,396 پست
    Follows
    5
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Al!_21 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    دوستان برام یه سوال پیش اومده...آیا حتما باید نت ها در چهارچوب آکورد باشن ؟مثلا آکورد مورد نظر ما آکورد دوماژور هستش.حتما باید نت هایی که نوشته میشه بین نت های C و G باشن؟ اگه خارج از این کورد باشن مثلا نت B ،ناهمخونی ایجاد میشه؟
    ممنون میشم پاسخ بدین
    درود به شما
    نوشتن اکورد و بعد در اوردن ملودی کار درستی نیست و باعث میشه ملودی شما قابل پیش بینی و تکراری دربیاد
    ........
    شما سعی کنید اول ملودی رو کامل بنویسید و بعد نسبت به نوشتن اکورد اقدام کنید
    ملودی نوشتن هم داستان های خاص خودشو داره
    بعد از این که طرح کلی ملودی رو شما خلق کردید باید اونو رو منظم کنید ( مبانی اهنگسازی )
    بعد از ملودی نوشتن شما نیاز دارید اکورد اون ملودی رو بنویسید
    برای این کار " گوش قوی " و " دانش هارمونی " نیاز دارید
    ...................
    گوش قوی که تقریبا یه استعداده ذاتیه و اگه این استعداد رو ندارید کارتون به مشکل می خوره
    دانش هارمونی هم که بارها راجع بهش صحبت شده
    بسیار کارامد و مفید برای بهم بافتن درست اکوردهاست
    ...........
    دانش هارمونی رو شما باید یاد بگیرید و اون رو ماله خودتون کنید
    قوانین به این معنا نیست که شما ازادی عمل ندارید و حتما باید فلان کار رو بکنید
    کاملا برعکس قوانین هارمونی باعث میشه شما در پیوند اکوردها کارهایی بکنید که بقیه اشخاصی که این دانش ندارند نمی تونن انجامش بدن
    ..........
    درهر صورت
    انتحاب اکورد و سپس کشیدن ملودی از اون رو فراموش کنید
    کار خودتون رو سخت نکنید
    راه اشتباه رو نرید
    یک بار و برای همیشه این موضوع رو حل کنید
    از تئوری موسیقی شروع کنید و بعد هارمونی کار کنید
    مبانی اهنگسازی و سلفز هم می تونه رو نوشتن ملودی و گوشتون تاثیر بذاره
    ..........
    شاید طول بکشه ولی ارزشش رو داره
    راهیه که بهترین جواب رو میده


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۵ در ساعت 14:47

  9. 2 کاربر زیر از blacky برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. guitarha آواتار ها
    guitarha
    شماره کاربری
    32717
    کاربر پیـشرفته
    اسفند /۱۳۹۱
    rasht
    594
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی460
    28
    سپاس از شما 482 بار در 243 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Al!_21 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    دوستان برام یه سوال پیش اومده...آیا حتما باید نت ها در چهارچوب آکورد باشن ؟مثلا آکورد مورد نظر ما آکورد دوماژور هستش.حتما باید نت هایی که نوشته میشه بین نت های C و G باشن؟ اگه خارج از این کورد باشن مثلا نت B ،ناهمخونی ایجاد میشه؟
    ممنون میشم پاسخ بدین
    شدن رو که حتما میشه نت سی میشه هفتم مازور اون اکورد خیلیم خوبه صداش هر بار میخواید از نت های غیر اکورد استفاده کنید یه تنشی به وجود میاد که باید حلش کنیدTension &) Release ) تو اهنگهای جو ساتریانی زیاد شنیده میشه و خیلی در کل استفاده میشه بخصوص فاصله نهم ماژور خیلی استفاده میشه(تو دو مازور کع مثال زدید فاصله نهم میشه نت D)


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۵ در ساعت 17:42

  11. anonymous123 آواتار ها
    anonymous123
    شماره کاربری
    83811
    عضـو ویــژه
    آبان /۱۳۹۳
    718
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی460
    1,159
    سپاس از شما 632 بار در 389 پست
    Follows
    0
    Following
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط blacky تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود به شما
    نوشتن اکورد و بعد در اوردن ملودی کار درستی نیست و باعث میشه ملودی شما قابل پیش بینی و تکراری دربیاد
    ........
    شما سعی کنید اول ملودی رو کامل بنویسید و بعد نسبت به نوشتن اکورد اقدام کنید
    ملودی نوشتن هم داستان های خاص خودشو داره
    بعد از این که طرح کلی ملودی رو شما خلق کردید باید اونو رو منظم کنید ( مبانی اهنگسازی )
    بعد از ملودی نوشتن شما نیاز دارید اکورد اون ملودی رو بنویسید
    برای این کار " گوش قوی " و " دانش هارمونی " نیاز دارید
    ...................
    گوش قوی که تقریبا یه استعداده ذاتیه و اگه این استعداد رو ندارید کارتون به مشکل می خوره
    دانش هارمونی هم که بارها راجع بهش صحبت شده
    بسیار کارامد و مفید برای بهم بافتن درست اکوردهاست
    ...........
    دانش هارمونی رو شما باید یاد بگیرید و اون رو ماله خودتون کنید
    قوانین به این معنا نیست که شما ازادی عمل ندارید و حتما باید فلان کار رو بکنید
    کاملا برعکس قوانین هارمونی باعث میشه شما در پیوند اکوردها کارهایی بکنید که بقیه اشخاصی که این دانش ندارند نمی تونن انجامش بدن
    ..........
    درهر صورت
    انتحاب اکورد و سپس کشیدن ملودی از اون رو فراموش کنید
    کار خودتون رو سخت نکنید
    راه اشتباه رو نرید
    یک بار و برای همیشه این موضوع رو حل کنید
    از تئوری موسیقی شروع کنید و بعد هارمونی کار کنید
    مبانی اهنگسازی و سلفز هم می تونه رو نوشتن ملودی و گوشتون تاثیر بذاره
    ..........
    شاید طول بکشه ولی ارزشش رو داره
    راهیه که بهترین جواب رو میده
    خب! واجب شد بنده پروژه خودم رو لود کنم تا سرش بحث کنیم ! البته میدونم برای بار هزارم ! سر این مسئله سرزنش میشم ! چون نباید یه سری چیز ها رو گفت !

    چون این چیزی که جناب Blacky میفرمایند صحیح هست البته تمام مفاهیم رو در بر نمیگیره !

    شما مسیری که برای یک ملودی نوشتن باید برین ابتدا ، انتخاب گام ، کورد پراگرس و بعد ملودی !

    و مسیر دیگری هست ، شما با ساز یه ملودی رو مینوازید و بعد اونو مینویسید و بعد کورد پراگرس (که این وسط انرژی که ازتون گرفته میشه بیشتره)

    که البته کورد پراگرس های مختلفی هست که برای یک ملودی ساده و نه پیچیده میشه نوشت.

    کلا اگر ابتدا میخواین کورد پراگرس انجام بدین خیلی ساده هست چون بعدا تو تلفیق ملودی ها خیلی راحت هستین .

    مثلا بنده راهی رو که برای نوشتن این آهنگ رفتم میگم

    ابتدا انتخاب آکورد ها :
    البته الان گام کار رو یادم نیست داشتم به یکی از دوستان کیوبیسی از طریق تلگرام مسیر کورد پراگرس رو توضیح میدادم ولی فکر کنم می مینور هست گام
    میبینید که تنوع داخل این کورد پراگرس استفاده شده ( variety ) ؛ مثلا نت های کاملا یک اندازه استفاده نکردم ؛ آکورد ها یه مناطقی تغییر کرده که خودم تشخیص دادم ؛ (نه ینواخت !)






    ضرب آکورد :
    تو این عکس میبینید که آکورد ها رو برای ورس بصورت ضرب گونه (chop) استفاده کردم ؛ که همون آکورد هاست ولی جنبه ضرب گونه داره و کلا معنای متفاوتی داره ( فضا های خالی بصورت دستی و صلاح دید خودم بوجود اومده و ولوسیتی ها هم به صلاحدید و تصمیم خودم بوجود اومده )





    ملودی روی آکورد :
    البته بنده ملودی ترکیبی بین دو تا اکتاو رو همزمان نوشتم ؛ حالا شاید تعداد اون نت هایی که خارج آکورد هست بیشتر باشه مثلا یکی دوتا ولی نا هماهنگی ایجاد نمیکنه ! و اتفاقا اونجاهایی که از آکورد خارج شدم دلایلی داشته ؛







    اما ! ملودی نوشتن چندین تکنیک داره مثلا ،

    همین آرپژ ؛ به نظر شما آرپژ ینی این که چار تا جوجه آهنگساز بیان سه تا نت آکورد رو بگیرن به ترتیب از پایین بیان بالا ؟ نخعیر عزیزان آرپژ رو باید در بعضی قسمت های آهنگ اونم به دلایلی استفاده کرد !

    یا مثلا دوستان عزیز ترنسمون ؛ (که 99 درصد به علت ساده بودن این ژانر پریدن تو ژانر ترنس !) که از اول آهنگ تا آخر آهنگ اوج هنرشون اینه که اون یدونه نتی که از اول آهنگ تا آخر آهنگ داره سر یه خط میخوره دوتا پشت سر هم دوتا نت بالا ترش بخوره آخر آهنگشون !

    یا مثلا وقتی میخواین برین پایین و به طرف بگین همه چیز تمومه ! بعضی هنرمندان و پیشکسوتان و اساتید گرامی ! اون یدونه نت آخر Theme دوم کارشون رو یدونه نتشو میارن پایین ! خب این پایین رفتن نیست عزیز من ! شما باید ببینی گام چه نت هایی بهتون اجازه میده ؛ نت اول نه ؛ نت دوم رو برای پایین اومدن انتخاب کنید بعد یه نت بین نت قبلی و نت آخری که زدین باقی میمونه و اون نت رو میتونید انتخاب کنیید و دوباره ؛ حالا میتونید عوض اینکه یدو... نت آخر ملودیتونو بیارن پایین میتونید چنتا نت رو بیارین پایین .

    حالا مثلا تو موزیک های این دوستان ساید چین هست تو موزیک رپ و سنتی ساید چین نیست ! اینا شدن هنرمند سایرین شدن هویج !

    زیاد رفتم تو حاشیه ! بحث زیاد کردن جایز نیست ! به نظرم برای ملودی نوشتن شما نوازندگی یاد بگیری بهتره ! اینطوری کارتون راه نمی افته ؛ کلاس برین اما نه کلاسی که آهنگ دیگران رو بخواین حفظ کنید کلاسی که اصول بهتون یاد بده ؛

    آهان این ملودی هم سر انجامش شده تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید که اگه خواستین گوش کنید

    در جواب Blacky عزیزم ؛ یادم نمیاد اسمتون رو ، قابل پیش بینی شدن و تکراری شدن و یکنواخت شدن علتش کورد پراگرس بدون variety هست خب اگر قرار بود شما چهار تا اکورد رو بردارید به یه اندازه ! ، با یه فاصله ! قرار بدیم که هیچی "خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج " باید تا میتونید تنوع بوجود بیارین با میکس ؛ با ملودی ؛ با هرچی ! با صدای خواننده !

    ببین اگه شما در حین ملودی نوشتن همش به فکر تنوع بوجود اوردن باشید ملودی های قوی تری در میاد ! تا اینکه به فکر این باشید ؛ ای وای ! چی بزنم ! به فکر این باشید که کجاهای ملودی تنوع بوجود بیارم ؟
    و اتفاقا با تمام قوانین و اصول آهنگسازی ؛ میبینید دستتون خیلی باز تر هم هست !


    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۶ در ساعت 00:02

جستجو شده ها

سایت های موجود برای آموزش نوشتن ملودی و هارمونی

تا این لحظه 72 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

آمار سایت کیوبیس
BACK TO TOP
آرتیست