کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: اولین مصاحبه میثم مروستی به بهانه انتشار آلبوم «لحظه.های بی.هوا»

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض اولین مصاحبه میثم مروستی به بهانه انتشار آلبوم «لحظه.های بی.هوا»

    مروستی در گفتگو با موسیق ایرانیان: مدت.هاست درگیر تفکر در مورد ارائه ژانر خاصی در موسیقی پاپ هستم تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید موسیقی ایرانیان - لی لا رضایی: میثم مروستی نامی آشنا در بین اهالی موسیقی و همه آن.هایی.ست که این هنر با لحظه.هایشان عجین شده است؛ او می.نوازند، می.سازد، می.خواند و احساس پای واژه.ها می.ریزد…

    این مصاحبه بی.هیچ حرف دیگری بهانه.ای. بود تا با او از موسیقی و آلبومی با صدا و موسیقی.اش حرف بزنیم که می.گوید آن.را «لحظه.های بی.هوا» نامیده است. شاید همین «لحظه.های بی.هوا» کمی هوای لحظه.هایمان را خوب کند!

    • به عنوان اولین سوال بفرمایید، قصه موسیقی برای شما از کجا آغاز شد؟
    فکر می.کنم از تفکر و علاقه.ای که خانواده.ام نسبت به این هنر داشتند، زیرا به خاطر دارم با این.که تنها ۵ سال داشتم، با تشویق آن.ها نواختن تنبک را آغاز کردم. از آنجایی.که ریتم رکن اصلی موسیقی محسوب می.شود، این ساز توانست به خوبی من.را در این زمینه یاری دهد. بعد از دو سال در کنار آن، به نواختن پیانو روی آوردم. ۱۰ ساله که بودم در جشنواره فجر سال ۷۰ جایزه بر.ترین نوازنده تنبک در سطح ایران را کسب کردم و این نقطه عطفی برای من در ادامه این مسیر بود. پس از آن، به آموزش سازهای ایرانی مانند سه.تار، تار، سنتور و در ..نهایت ویلن روی آوردم و این ساز اصلی من شد همزمان با ورود به ارکستر جوانان پارس به عنوان کنسرت مایستر به پیشنهاد آقای ناصر نظر، به ادامه تعلیم ویولون نزد استاد تارخانیان که از بهترین مدرسان ویلن و ویولا در ایران هستند، مشغول شدم و هر آن.چه در آن دوران آموختم از لطف و محبت ایشان بوده است. تقریبا ۱۵ ساله بود که در کنار علیرضا مشایخی آهنگسازی تمرین می.کردم و در.. همان دوران نیز آواز موسیقی سنتی را زیر نظر نصرالله ناصح.پور کار کردم و این.گونه موسیقی هنوز در قصه زندگی من جریان دارد.

    • پس می.توان گفت خانواده در سمت و سوق دادن شما به سوی این هنر بیشترین سهم را داشته.اند.
    مطمئنا همین.طور است چون خانواده در گرایش و هدفمندی زندگی فرزندان سهیم هستند و انرژی اولیه در جهت پرورش استعداد.ها از سوی آن.ها متصاعد می.شود. در خانواده من هیچ.وقت اجباری وجود نداشت و همیشه شرایط به نحوی فراهم می.شد که ابراز تمایل از سوی من صورت بگیرد. حتی وقتی تصمیم گرفتم در رشته ریاضی تحصیل کنم و زمانی.که برای تحصیل رشته معماری را انتخاب کردم، با مخالفت مواجه نشدم. معماری و عکاسی همیشه جزء علایق من بوده.اند هر چند موسیقی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم و تحصیلاتم را در این هنر تا مقطع فوق.لیسانس ادامه دادم واز افتخاراتم نزدیک به دو سال تدریس در رشته نوازندگی و آهنگسازی در دانشگاه تهران می.باشد.

    • معتقدم خانواده با تمام اهمیتی که دارد، به تنهایی نمی.تواند باعث موفقیت فرد شود. نظر شما در این.باره چیست؟
    ممارست و پیگیری در هر کاری اصل مهمی.ست که بدون آن ولو با وجود تمام پشتوانه.های عاطفی و مالی نمی.توان به موفقیت دست یافت. هنر نیز از این امر مستثنی نیست. به نظر من تمام هنرمندان در این عرصه هر روز باید زمانی را به تمرین و آموزش اختصاص بدهند. اگر موسیقی را به عنوان یک رشته انتخاب می.کنیم باید آن.را جزئی از زندگیمان بدانیم و حتی یک.روز را هم بدون ساز و نوا سپری نکنیم با این.که شاید پرداختن به آن در حد مطالعه یک مقاله جدید در این زمینه یا شنیدن یک موسیقی خوب باشد.

    • … و همین موضوع باعث می.شود بین صدایی که از ساز یک نوازنده می.شنویم با دیگری فرق کند به طوری.که بعضی.ها امضاء خاص به خود را دارند. درست است؟
    .نوازندگی مقدماتی دارد که همه نوازندگان حرفه.ای. طبیعتا دوره.های مرتبط با آن. را گذرانده.اند. پس از آن و در ادامه مسیر پر فراز و نشیب هنر یک نوازنده به جایگاهی می.رسد که می.تواند درک و دریافت درونی خود از اتمسفر محیطش را به ساز منتقل کند که این مساله در تاثیرگذاری صدایی که از سازش شنیده می.شود تاثیر بسزایی دارد و از آن.جایی.که شرایط زندگی فردی اجتماعی و هنری برای همه نوازنده.ها یکسان نیست، ناخودآگاه اجرا.هایشان با یکدیگر متفاوت می.شود و این یعنی.. همان نشانه و امضاء

    • شخصا تمایل دارید بیشتر در ارکس.تر بنوازید یا به صورت سلو (تک.نوازی)؟
    این ذات هر نوازنده است که تمایل بیشتری به تک.نوازی دارد. البته این دو با یکدیگر متفاوت هستند و در دنیا هر کدام دوره.های آموزشی مختص به خود را دارند اما از آن.جایی که در کشور ما بیش از تحصیلات آکادمیک، این تجربه است که کارایی دارد، نوازنده.ها معمولا در هر دو زمینه از اجرا به کسب تجربه می.پردازند. من در سال ۸۲ گروه زهی پارسیان را به همراهی ۳ نوازنده دیگر پایه.گذاری کردم که سپس این گروه در سال ۸۶ حدودا ۲۴ نفره و به یک ارکستر زهی تبدیل شد و خوشبختانه مجموعه.ای از بهترین نوازندگان ویلن، کنار هم همنوازی می.کردیم و چند سال پیاپی توانستیم جایزه بهترین گروه زهی را کسب کنیم. با همه این.ها و لذتی که هم.نوازی دارد، اجرای سلو حس دیگری دارد.

    • در کشور ما وقتی یک کودک توانایی نواختن ساز دارد، بسیار مورد توجه و تشویق قرار می.گیرد. با این حال، خانواده.ها اهمیت چندانی برای این هنر که مطالعات نشان داده است در بالا بردن ضریب هوش تاثیر بسزایی دارد، قائل نیستند.
    متاسفانه ضریب سنی آموزش موسیقی در کشور ما نسبت به تناسب سنی و معیارهای جهانی که زیر ده سال برای موسیقی است، بسیار بالاست. اگر به مسابقات بزرگ دنیا در این رشته توجه کنید، خواهید دریافت که سال.هاست نوجوانان در دنیا توانسته.اند، به بزرگ.ترین جوایز دست پیدا کنند و در بین آن.ها جای بچه.های ایرانی هنوز خالی.ست. دلیلش این است که موسیقی جزء رشته.های آموزشی آن.هاست در حالی.که در ایران صرفا بعضی از خانواده.ها به این هنر علاقمندند. حتی وقتی پای صحبت بسیاری از کسانی که در موسیقی امروز نام و رسمی دارند، می.نشینید درمی.یابید که اکثرا با مخالفت خانواده.ها مواجه بوده.اند. ما استعدادهای بسیار خوب و قابل سرمایه.گذاری داریم که با تاسف به هدر می.روند یا آن.طور که می.بایست پرورش نیافته و شناخته نمی.شوند.

    • شما که در نوازندگی سازهای سنتی متبحر هستید، چه شد که به سمت موسیقی پاپ کشیده شدید؟
    زمانی.که ما آموزش موسیقی را آغاز کردیم به جزء موسیقی ایرانی و کلاسیک رشته. دیگری برای انتخاب وجود نداشت و متاسفانه هنوز هم این شرایط در هنرستان.ها و دانشگاه.های ما حاکم است و در آن برهه اکثر کسانی که به موسیقی پاپ که فضای بهتری برای عرض اندام هنرمندان فراهم کرده بود، وارد شدند، تحصیل کرده یکی از این دو رشته بودند. حدود سال ۷۶ در حالی که ۱۶ ساله بودم و در کلاس سوم دبیرستان تحصیل می.کردم، تنظیم چندین قطعه از قطعات آلبوم استاد ایرج را انجام دادم که در.. همان سال منتشر شدند و این شروع کار من در دنیای حرفه.ای موسیقی پاپ به عنوان تنظیم.کننده و البته بدو آشنایی.ام با احسان خواجه.امیری بود. سپس در آلبوم «آدم و حوا» همکاری با شادروان ناصر عبداللهی را تجربه کردم و به این ترتیب در کنار نوازندگی، به صورت حرفه.ای به آهنگسازی و تنظیم.کنندگی پرداختم.

    • تصورم این است آلبومی که به خوانندگی خود آماده انتشار دارید، می.تواند حضور شما را در موسیقی پاپ پررنگ.تر جلوه دهد. چه شد که اقدام به تولید این اثر کردید؟
    همان.طور که اشاره کردم، آواز و خوانندگی از نوجوانی با من همراه بوده است و هیچ.وقت با این حرفه بیگانه نبوده.ام. فکر می.کنم یک بخش مهم در هنر «جسارت» است که یک هنرمند بتواند افکار خود را نسبت به توانایی که دارد، به معرض نقد و بررسی عموم بگذارد. مدت.هاست درگیر تفکر در مورد ارائه ژانر خاصی در موسیقی پاپ هستم که بتواند تمام اجزاء ساخت یک قطعه با کلام را در کنار شاخصه.های موسیقی حرفه.ای به نحوی ارزشمند بروز دهد. نمی.دانم این آلبوم که نام «لحظه.های بی.هوا» را برای آن انتخاب کرده.ام می.تواند آن.طور که شایسته است، من.را به هدفم برساند یا خیر اما مطمئنم برای اولین قدم، محکم و با تدبیر گام برداشته.ام هرچند که در ..نهایت همه.چیز به سلیقه و علاقه مخاطب ختم می.شود. این آلبوم شامل ۱۰ قطعه است که نزدیک به ۸۰ درصد ساخت موسیقی آن.را به شخصه انجام داده.ام و امیر شاملو نیز برای تنوع در رنگ.آمیزی قطعات آلبوم در ساخت دو ملودی من را یاری داده است. در ضمن دو قطعه بی.کلام که یکی سلوی ویلون در تلفیق موسیقی جاز و ارکسترال است و دیگری سلوی سه.تار با توجه به معیار.های موسیقی سنتی در تلفیق با موسیقی اکترونیک است در این آلبوم قرار دارد که امیدوارم مورد توجه قرار بگیرند.

    • من هم امیدوارم این آلبوم بتواند جایگاه خود را بین علاقمندان پیدا کند و اما حرف آخر…
    چند بیت از ترانه «نباید باورم می.شد» تقدیم به مخاطبان موسیقی ایرانیان:

    واسه حسی که در من هست/ واسه آرامش این درد
    چقدر افسوس باید خورد / چقدر باید تحمل کرد
    نباید باورم می.شد/ عبور از این نگاه تو
    چقدر باید تحمل کرد / عذاب این.همه آه.و

    منبع: موسیقی ایرانیان musiceiranian.ir

    انتشار این مطلب در قبل از ظهر روز جمعه، 19 خرداد 1391، ساعت 0:36

    مطالب مرتبط:


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۳/۱۹ در ساعت 02:02

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۲۷, 12:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۱۹, 10:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۳۰, 16:30
  4. ساز و آواز گروه دوستی در شیراز کوک می شود
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۰۸, 13:51
  5. کنسرت گروه دوستی در شیراز برگزار می شود
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۰۷, 16:13

جستجو شده ها

مصاحبه به بهانه انتشار اولین آلبوم رسمی اش

گفتگو با میثم مروستی

مصاحبه ميثم مروستي

مصاحبه با میثم مروستی

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست