کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

موضوع بسته شد
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

موضوع: آموزش میکروفون گذاری

  1. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    300
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض آموزش میکروفون گذاری

    میکروفون گذاری
    آموزش تخصصی میکروفون گذاری رو برای شما دوستان نوشته و قرار میدم. امیدوارم مورد استفادتون قرار بگیره.

    جایگذاری صحیح میکروفون ها
    پخش صدای سازها متناسب با محل قرار گرفتن آنها در حین ضبط، از مسائلی مهمی است که با جایگذاری صحیح میکروفون ها میسّر می شود. اگر زاویه یا فاصله بین دو میکروفون استریو بسیار کم باشد، صدا به سمت مرکز متمرکز میشود و تصوّر استریو بودن صدا بسیار ضعیف خواهد شد. برعکس، اگر زاویه یا فاصله بین آنها خیلی زیاد باشد، صدا در سمت چپ و راست متمرکز میشود و صدایی که از مرکز به گوش می رسد ضعیف و نارسا خواهد بود. اغلب برای اشاره به چنین شرایطی از اصطلاح نقطه کور وسط استفاده میشود.

    سازگاری استریو با مونو
    در تتهیه نسخه مونو از برنامه ای که به صورت استریو ضبط شده، نحوه قرار گرفتن میکروفون ها هنگام ضبط، به طور مستقیم در سازگاری این دو فرمت موثر است. بنابراین لازم است که در این رابطه سه نوع میکروفون گذاری دور (متقارن، تقریبا متقارن و فاصله دار) را برسی کنیم.
    توی پست های بعدی این سه روش رو آموزش میدم.




    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    ویرایش توسط CUBASIST : ۱۳۹۱/۱۱/۲۳ در ساعت 00:47
    تنها صداست که می ماند
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۳/۰۳ در ساعت 18:10


  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

  3. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    300
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض میکروفون گذاری متقارن

    میکروفون گذاری متقارن
    مبحث انواع میکروفون گذاری رو شروع میکنم. لازم به ذکر است که باید با انواع میکروفون ها و طرز کار آنها آشنا باشید چون مطالب کاملا به هم مرتبط هستند.

    در میکروفون گذاری متقارن که میکروفون گذاری X-Y نیز نامیده می شود، از دو میکروفون جهتی مشابه استفاده می شود که روی دو محور عمود بر هم قرار میگیرند به طوری که، دیافراگم یکی درست در مقابل دیگری است. این دو میکروفون نسبت به یکدیگر تحت زاویه ای قرار میگیرند که بتوانند به طور تقریبی سمت چپ و راست گروه همنوازی را جهت گیری کنند. اندازه این زاویه بستگی به گستردگی گروه همنوازی، فاصله میکروفون ها از گروه، و الگوی پیکاپ آنها دارد. هرچه زاویه بین میکروفون ها بازتر باشد، حس استریو بودن صدا بیشتر است.

    اما به خاطر داشته باشید که زاویه خیلی باز، باعث ایجاد نقطه کور وسز می شود. اگر هر دو میکروفون کاردیوئید باشند، اندازه زاویه مورد نظر می تواند 90 تا 135 درجه باشد و اگر هایپر کاردیوئید باشند، برای ایحاد حس توازن صوتی در مرکز ، زاویه بین آنها باید بسته تر شود (چون پیکاپ هایپرکاردیوئید روی محور (on-axis) باریک تر و محدود تر است). زاویه بین هایپر کاردیوئید های متقارن را می توان تا 130 درجه افزایش داد. هرچند، به علت باریک تر بودن الگوی هایپر کاردیوئیدها، می توان آنها را (در مقایسه با کاردیوئیدها) در فاصله ای دورتر از منابع صدا قرار داد.

    جفت میکروفون های استریو، باید یکسان و با یکدیگر سازگار باشند تا صدایی یکدست را تضمین کنند. همجنین ، این میکروفون ها باید خازنی باشند. میکروفون گذاری دور، مخصوصا در موسیقی کلاسیک، به میکروفون هایی با خروجی و حساسیت بالا نیاز دارد و میکروفون های خازنی، تنها نوعی هستند که این نیاز را برآورده می کنند. علاوه بر این، پیش تقویت کننده های میکروفون، باید دارای بهره بالا و نویز پایین باشند.

    یک روش دیگر برای میکروفون گذاری متقارن، استفاده از یک جفت میکروفون دو جهتی متقاطع است که زاویه بین آنها 90 درجه است. یعنی 45 درجه به سمت چپ مرکز و 45 درجه به سمت راست مرکز. این شیوه، نخستین تکنیک X-Y است که تکنیک بلاملین نیز نامیده می شود. از آنجا که روش M-S نتیجه مستقیم تحقیق این دانشمند است، آرایه X-Y دو سویه به M-S دوگانه نیز معروف است.

    تکنیک بلاملین که در این روش دو میکروفون دو سویه متقارن تحت زاویه 90 درجه قرار میگیرند.




    یک میکروفون استریو، همان الگوی پیکاپ (صداگیری) یک جفت میکروفون استریو را دارد با این تفاوت که در آن، کپسولهای دو میکروفون جهتی در یک محفظه قرار گرفته اند و قسمت بالایی آنرا می توان تا 180 درجه نسبت به قسمت پایینی چرخاند. بعضی از میکروفون های استریو، دارای چند الگوی قطبی مختلف هستند.

    در تکنیک M-S، معمولا از دو میکروفون متقارن که در یک محفظه هستند، استفاده می شود، البته می توان از میکروفون های جداگانه نیز استفاده کرد. یک میکروفون به سمت گروه موسیقی جهت گیری میشود و میکروفون دیگر که دو سویه است به سمت کناره ها جهت گیره میشه. چه کپسول های میکروفون در یک محفضه باشند و چه جدا از هم، میکروفون گذاری M-S به منظور تفکیک کانال های چپ و راست، نیاز به عملیات ماتریسی برای جمع و تفریق خروجی میکروفون ها دارد.

    بر خلاف بیشتر میکروفون گذاری های X-Y، روش M-S، به شما این امکان را می دهد که با تغییر نسبت صدای وسط به کناره ها، میزان گستردگی و استریویی بودن صدا رو هنگام ضبط یا بعد از آن تغییر دهید.

    میکروفون گذاری X-Y




    آرایش متقارن میکروفون ها، بین دو کانال چپ و راست اختلاف سطح (شدت) ایجاد کرده و اختلاف زمانی رسیدن صدا را نیز به حداقل می رساند. اینکار دو مزیت دارد:
    (1) موضع سازها بین بلند...ا واضح و مشخص می شود و تصور ذهنی شنونده با محل قرار گرفتن آنها در حین ضبط مطابقت پیدا کرده و تعادل صوتی را به خوبی یک رهبر ارکستر حس می کند.
    (2) سیگنال های استریو با مونو سازگار هستند زیرا دو میکروفون تقریبا در یک مکان قرار میگیرند و این به معنای هم فاز بودن سیگنال های آنها در تمام فرکانس هاست. در میکروفون گذاری M-S همه آنچه که برای سازگاری آن با مونو انجام می شود، حذف کناره ها (Sides) است. یعنی در واقع، اطلاعات وسط عینا همانند مونو هستند.
    اگر چه میکروفون گذاری متقارن، تصوری واضح و شفاف از صدای استریو ارائه میدهد و با فرمت مونو سازگاری دارد، اما صدای حاصل از آن معمولا، وسعت و حجم کمی دارد و تخت و خشک به نظر می رسد. تکنیک بلاملین تا اندازه ای این مشکل را برطرف می کند، اما در این روش شدت صددایی که از مرکز شنیده می شود به اندازه میکروفون گذاری M-S و جهتی تر X-Y، قوی نیست.
    ببخشید اگه مطالب کمی زیاد و سنگین بودند. سعی میکنم به زودی در مورد انواع میکروفون ها در بخش Hardware سایت تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید توضیحات کاملی رو قرار بدم.


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    تنها صداست که می ماند
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۳/۰۶ در ساعت 14:36

  4. 21 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    300
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض میکروفون گذاری تقریبا متقارن

    میکروفون گذاری تقریبا متقارن
    میکروفون گذاری تقریبا متقارن، با ایجاد زاویه بین دو میکروفون جهتی که به فاصله چند اینچ از هم به طور افقی قرار گرفته اند، صورت میگیرد. این فاصله چند اینچی بین آرایه های متقارن و تقریبا متقارن، به صدا گرمی، عمق و حالت می بخشد. در این روش، میکروفون ها برای حفظ اختلاف شدت بین کانال ها در فرکانس های پایین، به اندازه کافی به هم نزدیک هستند، در عین حال، برای داشتن تاخیر زمانی مناسب بین کانال ها برای جهت یابی بسامد های پایین به قدر کافی از هم دور هستند. وسعت استریویی صدا را می توان با تغییر زاویه یا فصله بین میکروفون ها کم یا زیاد کرد. ولی تاخیر زمانی بین کانال ها مسئله ساز است: هر چه میزان تاخیر بیشتر باشد، احتمال سازگاری استریو با مونو کمتر است.
    روشهای متعددی برای میکروفون گذاری تقریبا متقارن به کار رفته است که نتایج متفاوتی داشته اند. بهترین روشها عبارتند از، آرایه های DIN,NOS,ORTF استریویی 180 و Faulkner.

    در آرایه ORTF (سیستم رادیو تلویزیون فرانسه)، دو میکروفون کاردیوئید به فاصله 7 اینچ از هم تحت زاویه 110 درجه، یعنی 55 درجه به سمت چپ و راست مرکز قرار میگیرند. این میکروفون ها می توانند متقاطع نیز باشند.

    میکروفون گذاری ORTF



    زاویه بین دو میکروفون در این روش 110 درجه است





    در آرایه NOS (سازمان صدا و سیمای هلند) دو میکروفون کاردیوئید تحت زاویه 90 درجه و به فاصله حدود 12 اینچ از هم قرار میگیرند.

    میکروفون گذاری NOS





    آرایه DIN (استاندارد آلمان)، یک جفت میکروفون استریویی را تحت زاویه 90 درجه قرار می دهد اما فاصله بین آنها را به کمتر از 8 اینچ کاهش میدهد. هر سه آرایه نتایج مشابهی ارائه می دهند. (این روش بسیار شبیه به میکروفون گذاری A-B است)

    میکروفون گذاری DIN




    در روش دیگری به نام آرایه استریویی 180، دو میکروفون هایپر کاردیوئید به فاصله کمتر از دو اینچ، تحت زاویه 135 درجه قرار میگیرند. این آرایه یک خطای حسّی ایجاد می کند که گویا صدا از کناره های اتاق یا خارج از بلند...ا به همان خوبی بین آنها می آید.


    آرایه میکروفون Faulkner، از دو میکروفون دو سویه استفاده می کند که به فاصله کمتر از 8 اینچ نسبت به یکدیگر، مستقیما رو به گروف همنوازی و در فاصله ای دورتر از فاصله معمول در آرایه های متقارن قرار میگیرند. همچنین، این مدل تقویت صوتی آرایه بلامین (که در جلسه پیش توضیح داده شد) را با عمق و گستردگی آرایه تقریبا متقارن ترکیب میکند.

    میکروفون گذاری Faulkner





    cubaseir



    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    تنها صداست که می ماند
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۳/۱۱ در ساعت 16:20


  6. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    300
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض میکروفون گذاری فاصله دار

    طی چند جلسه مباحث میکروفون گذاری فاصله دار رو آموزش میدم سپس به بحث میکروفون گذاری های نزدیک و میکروفون گذاری برای تک تک سازها چه بادی و چه کوبه ای میریم.

    میکروفون گذاری فاصله دار (Spaced Miking)
    در میکروفون گذاری فصله دار، از دو یا سه میکروفون مشابه به فاصله چند فوت از هم استفاده می شود که عمود بر منبع صدا و به صورت قرینه به موازات یک خط مرکزی قرار گرفته اند. در این روش از هر نوع الگوی پیکاپ می توان استفاده کرد، اما متداول ترین آنها دو الگوی تمام جهتی و کاردیوئید هستند.
    میکروفون های فاصله دار نسبت به هر یک از آرایه های تقریبا متقارن، صدا را گسترده تر، پر حجم تر و بلندتر پخش می کنند. در عین حال، تصور استریو بودن صدا در این میکروفون گذاری، پراکنده تر، پخش تر و لذا با جزئات کمتری است. موضوع سازها به طور واضح مشخص نیست و با تغییر فاصله میکروفون تا منبع به طور قابل ملاحظه ای تغییر می کنند. ممکن است صدا ها در سمت چپ و راست بلندگو جمع شوند و در مرکز محو و نامشخص به نظر برسند. همچنین، به علت اینکه اطلاعات جهتی بخش عمده صدایی که به میکروفون ها میرسد، از اختلاف زمان ها و اختلاف شدت ها نشات می گیرد، اطمینانی به سازگاری فرمت استریو با مونو نیست.
    میکروفون های فاصله دار تمام جهتی، در محدوده Off-axis رنگینش صوتی کمتری دارند و پاسخ آنها خصوصا در فرکانس های پایین، نسبت به میکروفون ها کاردیئید، یکنواخت تر است. تقریبا همیشه از میکروفون های خازنی استفاده می شود. فاصله بین میکروفون ها با توجه به وسعت گروه همنوازی و فاصله میکروفون تا منبع صدا تعیین می شود. در میکروفون های تمام جهتی به ممنظور ایجاد تصور استریویی، فاصله گذاری ها باید به اندازه کافی گسترده باشند. اما توجه کنید که فاصله های خیلی زیاد هم، باعث جداسازی و تفکیک اغراق آمیز صداعا شده و ممکن است بین بلند...ا افکت پینگ-پنگ ایجاد کند. اگر فاصله بین میکروفون ها بسیار کم باشد تصور استریویی فاقد وسعت و گستردگی خواهد بود. بهترین محل برای قرارگیری هر میکروفون تمام جهتی، یک سوم تا یک دوم فاصله از خط مرکزی گروه همنوازی به سمت لبه خارجی آن است.



    اگر اینکار باعث ایجاد نقطه کور در مرکز (بین دو بلندگو) شود یا صدا در آنجا پراکنده و پخش شنیده شود، میکروفون سومی را باید بین دو میکروفون بیرونی قرار داد تا حفره صوتی را پر کند و باعث وضوح صدا در مرکز شود. ولی خروجی میکروفون مرکزی (وسطی) برای تثبیت تصور استریو بودن صدا باید به طور مساوی بین کانال های چپ و راست تقسیم شود.
    Decca _ Tree یا همان درخت دکا یکی از بهترین تکنیکهای میکروفون گذاری با سه میکروفون فاصله دار است. میکروفون های تمام جهتی در رئوس یک دستگاه مختصات T شکل قرار میگیرند. در این حالت، اسباب و لوازم ثابت معمولا در پشت رهبر گروه و چند فوت بالاتر از سر او قرار میگیرند. تکنیک درخت دکا به علت صدای گرم و پوشش دهنده اش بسیار مورد توجه است.

    در عکس های زیر آرایه درخت دکا رو مشاهده میکنید






    میکروفون گذاری فاصله دار با میکروفون های کاردیوئید، مشابه میکروفون های تمام جهتی است. اما قابلیت جهت گیری آنها، خروجی صوتی متفاوتی تولید می کند. کاردیوئید های فاصله دار تمایل به تاکید روی صداهایی دارند که به محور On-axis نزدیک تر هستند. همچنین اثراتی از رنگینش صوتی در آنها ظاهر می شود که بیشتر ناشی از واخنش (بازآوایی) است. محل قرار گرفتن میکروفون ها برای کسب نتایج قابل قبول با هر نوع میکروفون گذاری فاصله دار، بسیار مهم و حیاتی است اما اهمیت آن برای کاردیوئیدها بسیار بیشتر از میکروفون های تمام جهتی می باشد. با این حال کاردیوئیدهای فاصله دار برای سازگاری با مونو شانس بیشتری دارند چون در هر میکروفونی که اطلاعات مشترک کمتری دریافت می کند، احتمال حذف فازها کمتر است.
    از وقتی که میکروفون های ناحیه فشار توسعه یافته اند، آرایه میکروفون های مرزی فاصله دار به عنوان آرایه اصلی استریو بکار می روند و این، یک تکنیک رایج در میکروفون گذاری است. پیکاپ میکروفون های PZM شبیه پیکاپ تمام جهتی هاست با این تفاوت که در اطراف سطح مرزی، الگوی قطبی آن نیم کروی است. در صورتی که، صدابردارها امکان انتخاب داشته باشند، ترجیح می دهند از میکروفون های تمام جهتی استفاده کنند زیرا میکروفون های تمام جهتی کیفیت صوتی بهتری دارند. مثال عکس زیر.






    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    تنها صداست که می ماند
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۳/۱۳ در ساعت 23:43

  7. 19 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    300
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مقایسه تکنیک های میکروفون گذاری استریو

    تحقیقات متعددی برای مقایسه تکنیک های استاندارد میکروفون گذاری استریو انجام شده که چکیده این مقایسه رو برای شما قرار دادم. امیدوارم از مطلب استفاده کنید:


    • بلاملین (دو جهتی های متقارن با زاویه 90 درجه) : استریوی واضح و خوب
    • بلاملین (دو جهتی های متقارن با زاویه 90 درجه با مدار Shuffler) : استریویی و گستردگی بسیار خوب.
    • کاردیوئیدهای متقارن با زاویه 90 درجه : استریویی بسیار خوب با وسعت استریویی بسیار محدود و باریک.
    • کاردیوئید های متقارنبا زاویه 120 درجه : استریویی نسبتا خوب با گستردگی محدود و باریک.
    • هایپر کاردیوئید های متقارن با زاویه 120 درجه : استریویی نسبتا خوب، زیرا فرکانس های حدود 3KHz نسبت به بسامد های پایین وسعت بیشتری دارن.
    • هایپر کاردیوئیدهای متقارن با زاویه 120 (Shuffler) : وسعت استریویی عالی.
    • میکروفون M-S : فاقد وسعت و گرمی
    • ORFT (کاردیوئیدهای با زاویه 110 درجه و به فاصله 7 اینچ از یکدیگر) : استریویی خوبی ایجاد میکند اما وسعت و گستردگی آن در فرکانس های پایین کم و در فرکانس های بالا بیشتر است.
    • ORFT (هایپر کاردیوئیدهای با زاویه 110 درجه و به فاصله 7 اینچ از یکدیگر) : درست مانند کاردیوئیدهای ORFT با زاویه 110 درجه و به فاصله 7 اینچ (تقریبا 18 سانتی متر) از هم، با تفکیک استریویی بیشتر.
    • دو میکروفون تمام جهتی به فاصله 2/89 متر از یکدیگر : استریویی ضعیف و تفکیک استریویی بیش از حد (اغراق آمیز)
    • سه کاردیوئید به فاصله 1/52 متر از هم : استریویی ضعیف و تفکیک استریویی بیش از حد در فرکانس های بالا.



    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    تنها صداست که می ماند
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۳/۱۷ در ساعت 13:46

  9. 16 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    300
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض میکروفون گذاری تاکیدی (یا تکمیلی)

    بعضی وقتا با توجه به شرایط ارکستر برای صداگیری کامل، از میکروفون گذاری تاکیدی استفاده میشه. مثلا ممکنه توی یک ارکستر سازهایی که صدای ضعیف تری دارند یا صدای یک تک نوازی یا همون Solo به خوبی سازهای پرصداتر ویا سازهایی که به میکروفون های اصلی نزدیکترند، شنیده نشه یا یه تاخیر زمانی بین اونا احساس بشه.
    خروجی میکروفون های تاکید، جدای از دو میکروفون اصلی استریو (جفت استریویی) کنترل میشن و نهایتا در جایی که صدا دریافت میشه، از طریق میکسر صدا با صدای استریو آمیخته یا Pan میشن.
    توی میکروفون گذاری تاحیدی دو خطر وجود داره:
    1. اگه صدای میکروفون های تاکیدی بسیار بالا باشه، اصطلاحا بیرون میزنه؛
    2. تاخیر زمانی ناشی از فاصلۀ کم ساز و میکروفون های تاکیدی و فاصلۀ زیاد آن با میکروفون های اصلی باید خنثی بشه، در غیر این صورت، صدای دریافتی از میکروفون تاکیدی، نا متعادل میشه و به نظر میرسه که صدای اونها از جلوی گروه همنوازی میاد.
    یه روش برای جبران این اختلاف زمانی، به تاخیر انداختن سیگنال میکروفون تاکیدی به صورت الکترونیکی و با استفاده از یه دستگاه تاخیر دیجیتالیه. اینکار، آمیختن صدای میکروفون های تاکیدی رو با کل همنوازی آسون میکنه.
    توجه کنید که میزان تاخیر زمانی، در استودیوهای بزرگ و تالارهای کنسرت قابل ملاحظست.


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    تنها صداست که می ماند
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۲۶ در ساعت 11:42

  11. 14 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    300
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض میکروفون های محیطی

    اگرچه توی میکروفون گذاری استریو دو (یا سه) میکروفون بکار میره، توی میکروفون گذاری تاکیدی به منظور ضبط صدای محیط، علاوه بر میکروفون های ثابت از میکروفون های محیطی هم استفاده میشه. با این فرض که تهیه کننده (یا آهنگساز) میخواد بجای ریورب مصنوعی، ریورب طبیعی ایجاد بکنه. میکروفون های محیطی عمق و وسعت موسیقی در حال ضبط رو افزایش میدن، مخصوصا اگه میکروفون گذاری استریوی اصلی جلوی میدان صوتی مستقیم قرار گرفته باشه یا اینکه میکروفون گذاری متقارن باشه. مثلا توی میکروفون گذاری M-S، با وجود اینکه پیکاپ کناری (S)، به بازتاب های اتاق اختصاص داره، اما گستردگی کل صدا به اندازۀ وسعت و گستردگی آرایش تقریبا متقارن یا فاصله دار نیست. با قرار دادن یه میکروفون محیطی به سمت عقب اتاق، بازتاب های بیشتری که توسط میکروفون M-S دریافت نمیشن، دریافت خواهند شد چون میکروفون M-S توی قسمت پشت مرده!!!
    معمولا، میکروفون های محیطی به صورت یه جفت استریویی بکار میرن. در صورتی که توی اتاق جای کافی برای قرار گرفتنشون باشه میکروفون های تمام جهتی چون رنگینش صوتی Off-axis ندارن، ترجیح داده میشن در غیر این صورت، از کاردیوئید ها استفاده میشه. اگه بشه از بروز مشکلات فازی هم جلوگیری کرد، جایگذاری میکروفون محیطی خیلی حائز اهمیته.




    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    تنها صداست که می ماند
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۲۶ در ساعت 12:05

  13. 15 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    300
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    خب دوستان از اینجا به بعد وارد آموزش میکروفون گذاری برای انواع ساز میشیم و نحوۀ میکروفون گذاری برای هر گونه ساز مثل گیتار که یک ساز زهی هست یا ویولون که یک ساز زهی آرشه ای هست آموزش داده میشه. امیدوارم مطالب براتون قابل درک و مفید باشند.

    میکروفون گذاری سازهای زهی زخمه ای

    از اونجا که بیشتر صدای گیتار از جلوی ساز منتشر میشه، قرار دادن یه میکروفون نزدیک مرکز حفره، از نظر تئوری باید صدای متعادلی تولید کنه اما اگه میکروفون خیلی نزدیک به حفره قرار بگیره، صدا بم میشه. در صوررتی که به خرک نزدیک تر بشه جزئیات اون از بین میره و اگر به سمت دسته حرکت کنه از حضور اون کاسته میشه؛ اگر هم از دسته دورتر بشه گرمی و نزدیکی از بین میره. از طرفی دیگه، در صورتی که یه گیتار فاقد صداهای پایین باشه، میکروفون رو نزدیک حفره و اگه فاقد صداهای زیر باشه نزدیک به خرک قرار بدید. برای افزایش فرکانس های میانی میکروفون رو به سمت دسته هدف گیری کنید.
    نواختن با انگشت، خیزهای صوتی سریعی رو به وجود میاره. استفاده از میکروفون دینامیک که پاسخ گذاری آهسته تری نسبت به میکروفون خازنی داره، میتونه باعث کند شدن خیزها و کاهش جزئیات، مخصوصا توی فرکانس های بم گیتار بشه. اگه میکروفون خازنی جهش های صوتی خیلی زیادی تولید میکنه یه میکروفون سیم پیچ متحرک خوب میتونه از شدتشون کم کنه. بدون شک، شاید تا بحال صدها روش برای میکروفون گذاری گیتار بکار رفته!!! چند تکنیک معمول رو در اینجا توضیح میدم اما بخاطر داشته باشید همونطور که اشاره کردم عوامل زیادی روی صدای گیتار موثر هستند.

    روش های اصلی میکروفون گذاری گیتار
    :
    1. یکی از روش های بدست آوردن صدایی طبیعی و متعادل، قرار دادن میکروفون توی فاصلۀ 1 تا 3 فوتی حفرۀ صداست. برای تاکید بیشتر روی فرکانس های بالا یا پایین، میکروفون رو یا رو به پایین و به سمت سیم های بالا، یا رو به بالا به سمت سیم های پایین زاویه دار کنید. برای شفّاف تر کردن صدای طبیعی، میکروفون رو بالای خرک و هم سطح با جلوی گیتار قرار بدید چون بیشتر انرژی فرکانس بالا، از یه سطح باریک و تحت زاویۀ قائم با صفحه رویی منتشر میشه. میکروفون گذاری در نزدیکی پرده دوازدهم در مقابل سیم ها، صدایی غنی از هارمونیک ها تولید می کند.
    2. روش بعدی برای بدست آوردن صدایی طبیعی، قرار دادن میکروفون توی فاصله حدود 8 اینچ تا 1 فوت بالای گیتاره به طوری که از فاصله 1 تا 2 فوتی بین حفره و خرک هدف گیری بشه. یه میکروفون خازنی خوب فرکانس های پایین اضافی رو کاهش میده و به گرمی صدا هم اضافه میکنه. یک میکروفون عمود بر حفره صدا و در فاصله 8 اینچی، نشت ناشی از سازهای دیگر رو کم میکنه اما صدا رو بم تر ضبط میکنه. تضعیف فرکانس های بم، صدای طبیعی تری رو تولید میکنه. اما اگر، ایزولاسیون ضروری باشه، میکروفون رو به حفره صدا نزدیک تر کنید. در این موقعیت، بمی صدا افزایش یافته و صدا کدر، درهم و Boomy میشه، در نتیجه حذف فرکانس های بم قطعا ضروریه.
    3. یک میکروفون در فاصله ای حدود 4 تا 8 اینچ از جلوی خرک، صدایی گرمو دل نشین تولید میکنه هرچند که این صدا فاقد جزئیاته. اما در صورتی که صداهای ناخواستۀ پیکاپ و نویز سیم ها مسئله ساز باشند، این روش بسیار مفیده.
    در مورد گیتار کلاسیک که نیاز به برهم کنش آکوستیکی داره میکروفون رو توی فاصلۀ بیش از 3 فوت از حفره صدا قرار بدید اما مطمئن بشید که فاصله میکروفون تا منبع خیلی زیاد نباشه وگرنه از جزئیات ظریف ساز کاسته میشه.











    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    ویرایش توسط CUBASIST : ۱۳۹۱/۰۴/۳۱ در ساعت 23:52
    تنها صداست که می ماند
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۴/۳۱ در ساعت 23:23

  15. 16 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    300
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض میکروفون گذاری سازهای زهی آرشه ای

    میکروفون گذاری سازهای زهی آرشه ای
    از اونجا که گستره دینامیکی سازهای زهی آرشه ای وسیع نیست بسته به حجم صدای مورد نیاز باید با استفاده از چند ساز یا میکروفون گذاری چندگانه صدا رو تقویت کرد.
    برای میکروفون گذاری سازی ویلون و ویولا، با قرار دادن میکروفون چند فوت بالاتر از ساز یا نشانه گیری به سمت وجه جلویی ویولون و با فرض آکوستیک نسبتا زنده محیط، صدایی باز و طبیعی تولید میشه. با وجود اینکه انتشار صدا تا فرکانس 500هرتز یکنواخته بسته به نوع میکروفون ممکنه یه میکرفون به تنهایی قادر نباشه به اندازه کافی فرکانس های انتهای پایین رو دریافت کنه بنابراین، نمیتونه صدایی قوی تولید کنه.
    میکروفون گذاری در زیر و روی ساز تضمین میکنه که "فرکانس های بالاتر از 500هرتز که عمود بر صفحه رویی منتشر می شن از بالای ساز و فرکانس های پایین، هم از بالا و هم از پایین ساز دریافت میشن." با این تکنیک صدای یه ساز شبیه چند ساز و صدای چند ساز شبیه صدای چندین ساز میشه با این وجود، انجام اورداب، تاثیر بیشتری روی افزایش حجم صدا داره.

    با قرار دادن میکروفون چند فوت بالای ساز و هدف گیری میکروفون به وجه جلوی ساز صدایی باز و طبیعی تولید میشه. توی شکل زیر از یه میکروفون روبانی برای ضبط صدای ویولون استفاده شده. مطابق عکس زیر:



    با میکروفون گذاری توی فاصله چند اینچی کنار یا بالای سیم های ویولون، صدای ویولون محلی تولید میشه هر چقدر میکروفون به سیم ها نزدیکتر بشه، صدا کلفت تر (خشن تر) یا گوش خراش تر میشه اما دقت کنید که هنگام میکروفون گذاری نزدیک روی ساز های آرشه ای صدای ساز با صدای کشیده شدن آرشه توسط نوازنده ها تداخل نکنه.


    چند نکته در بارۀ میکروفون گذاری ویولون و سازهای زهی آرشه ای:
    1. میکروفون های خازنی و روبانی مخصوصا، برای سازهای زهی آرشه ای مناسب هستند.
    2. استفاده از میکروفون خازنی برای ضبط ویولون و ساز های آرشه ای صدای سیم ها رو افزایش میده و جزئیات رو تقویت می کنه.
    3. میکروفون های روبانی صدایی پرطنین و رسا و گرم تولید می کنند هرچند که ممکنه جزئیات صدا توی فرکانس های انتهای بالا دچار افت بشه.
    4. میکروفون های خازنی به دلیل پاسخ گذاری بسیار خوبشون برای سازز های زهی مضرابی هم ترجیح داده میشوند.
    5. میکروفون گذاری در نزدیکی خرک صدایی شفاف تر تولید میکنه.
    6. میکروفون گذاری در نزدیکی حفره f صدایی پر حجم تر تولید میکنه.
    7. یک میکروفون تماسی در پشت سیم ها، در نزدیکی یا پشت خرک که با نوار چسب به بدنه خرک چسبیده باشه صدایی پرطنین و رسا تر تولید میکنه که ممکنه کدر، پرطنین و فاقد هماهنگی باشه. (از نظر من زیاد توصیه نمیشه)


    میکروفون گذاری پایین ویولون




    میکروفون گذاری overhead ویولون که صدایی طبیعی تولید می کند:





    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    تنها صداست که می ماند
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۵/۰۱ در ساعت 12:37

  17. 14 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. CUBASIST آواتار ها
    CUBASIST
    شماره کاربری
    11736
    مدیر بـازنشسته
    اسفند /۱۳۹۰
    Tehran
    659
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی374
    300
    سپاس از شما 991 بار در 401 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض میکروفون گذاری سازهای بادی چوبی

    میکروفون گذاری سازهای بادی چوبی: ساز های بادی چوبی مثل فلوت، کلارینت و ابوا، از جمله سازهایی هستند که صدای نسبتا ضعیفی دارند و دارای گستره پویایی محدودی هستند.
    ساکسیفون های آلتو، تنور و باریتون، صدای قویتری تولید می کنند. در صورتی که، میکروفون گذاری و ترکیب صداها با دقت کافی انجام نگرفته باشد (یا در صورت تمایل صدابردار) سازهای بادی چوبی با پیک های فرکانسی بالاتر مثل فلوت، کلارینت و ساکسیفون سوپرانو رو میتوان از سازهایی با صدای قویتر جدا کرد.
    از اونجا که بیشتر سازهای بادی چوبی سازهای قوی نیستند ممکنه متمایل به استفاده از میکروفون گذاری نزدیک بشید اما به دلیل نحوه انتشار صوت توی این سازها صدای دریافتی از این روش نامنظم و نامتوازن خواهد بود.
    بنابراین اونها رو باید در فاصله ای به اندازه کافی دور میکروفون گذاری کرد طوری که صدای دریافتی مخلوط شده و طبیعی باشه.
    به علت اینکه فلوت و پیکولو (فوتی از نوع کوچکتر) صدا رو با الگویی که در کناره های اون تغییراتی ایجاد شده و از حفره های انتهایی ساز منتشر می کنند، میکروفون گذاری نزدیک یا بدتر از اون، میکروفون گذاری تماسی، باعث از دست رفتن فرکانس هایی خاص و تاکید بر فرکانس های دیگه میشه. به علاوه صدای خشک و کم حجم میتونه بعضی از تونالیته ها رو دچار واپیچش کنه.
    در مورد فلوت، فاصله میکروفون تا منبع بستگی به نوع موسیقی داره. توی موسیقی کلاسیک باید 3 تا 8 فوت باشه و توی موسیقی پاپ حدود 6اینچ تا 2 فوت. مشخص کردن موقعیت میکروفون رو باید از کمی بالاتر از نوازنده و بین دهنی و انتهای ساز شروع کرد. برای افزایش کیفیت صدای دمیده شدن ساز و نفس ها نزدیک دهنی میکروفون گذاری کنید. مقدار نزدیک شدن به دهنی فلوت بستگی به این داره که شما تا چه حد می خواهید صدای نفس ها مشخص باشه.



    در صورتی که صرف نظر محل قرار گرفتن میکروفون صدای نفس مشکل ایجاد کنه و شما بخواهید اون رو حذف کنید سعی کنید میکروفون رو پشت سر نوازنده قرار بدید و حفه های انگشتی رو نشانه گیری کنید.



    همچنین این تکنیک محتویات فرکانس های بالا رو هم کاهش میده. یه بادگیر یا پاپ فـــــــیلتر هم نویز ناخواسته نفس رو کاهش میده. در میکروفون گذاری فلوت یا هر ساز بادی دقت کنید که میروفون صدای کلید های ساز رو دریافت نکنه.
    در کلارینت و ابوا برای تعیین موقعیت میکروفون، باید باریکی محدوده انتشار فرکانس های بالا توی صفح ای قائم مقابل نوازنده و فرکانس های منتشر شده از سرشیپوری رو که از کف بازتابیده میشن رو در نظر گرفت. توی میکروفون گذاری نزدیک، این تمایزها و ناهمگونی ها تقویت میشن.
    اگر ناچار به میکروفون گذاری نزدیک هستید به جای اینکه میکروفون رو درست مقابل سرشیپوری بذارید، میکروفون رو کنار اون قرار بدید. اینکار باعث رفع بسیاری از ناهنجاری های صوتی میشه. همچنین میکروفون گذاری در نزدیکی سرشیپوری خطر نشت رو کاهش میده و صدا رو شفاف تر و قدرت اون رو بیشتر میکنه.
    ساکسیفون ها، بیشتر صدا رو از سرشیپوری و مقدرای از اون رو هم از حفره ها منتشر می کنند. اما نسبت صدای منتشر شده از حفره ها و سرشیپوری با باز و بسته شدن کلید ها تغییر میکنه. میکروفن گذاری ساکسیفون ها در نزدیکی سرشیپوری، صدایی شفّاف، نازک و شدید تولید می کنه. در صورتی که میکروفون بیش از حد به سرشیپوری نزدیک بشه فرکانسهای بالا مشخص تر میشن و صدای حاصل سوت مانند یا گوش خراش خواهد شد. میکروفون گذاری نزدیک حفره ها به صدا حجم، موجودیّت و گرمی میده. در کل با نشانه گیری میکروفون از بالای سرشیپوری ساز به سمت حفره ها، صدایی مخلوط تر و طبیعی تر دریافت میشه.

    میکروفون گذاری صحیح برای ساکسیفون:



    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    تنها صداست که می ماند
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۸/۰۹ در ساعت 17:54

  19. 13 کاربر زیر از CUBASIST برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. اموزشكاه اموزش خوانندكى در مشهد؟؟
    توسط mr.meysam در انجمن انجمن عمومی
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۳/۰۹, 15:21
  2. پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۶, 16:22
  3. پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۱, 01:51
  4. آموزش موسیقی پاپ و سنتی در شبکه آموزش
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۵, 10:14
  5. آموزش موسیقی پاپ و سنتی در شبکه آموزش
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۱, 10:21

جستجو شده ها

میکروفون

میکروفن گذاری

میکروفون گذاری

آموزش میکروفن گذاری

میکروفن گذاری برای ویولون

نحوه ساخت پاپ فیلتر

میکروفون برای ویولن

عکس میکرو فون

میکروفن مخصوص ویولن

میکروفن گیره ای ویولن

روش میکروفن گذاری

میکروفون گذاری گیتار

جاسازی میکروفون

طریقه ی استریو گرفتن میکروفون برای

نحوه کار گذاشتن میکروفن مخفی

روش ساخت پاپ فیلتر

نزدیکی از پشتمیکروفون گذاری ساکسیفوناموزش میکرفون گذاری درصدابرداری زندهقیمت.فیلترمیکرفون.ایرانیراد یابی و جاسازی میکروفون در خانهعکس میکرفنمیکروفون ویولنمیکروفون سازنحوه قرار دادن میکروفونساختن میکروفن ویولنميكروفون گذاريخرید میکروفون برای ویولنdecca treeآموزش میکروفن گزاریبرای میکروفون گذاری پیانو حداقل چندتا میکروفون لازم استجاسازی میکروفن در گوشروش های صحیح میکروفن گذاری برای ضبطبهترین میکروفن برای ویولنمیکروفن ضبط ساز روش ميكروفن گذاري ساز تصويرطرز گرفتن میکروفوننحوه گرفتن ميكروفون خبرنگاربلترین کلمه دهخدامیکرفون گزاری استریومیکروفون گذاری برای کنسرتچگونگی بکار انداختن میکروفن برای چت روم oovooنحوه میکروفن گذاری خوانندهجا گذاری میکروفن صوتی و تصویری در هر جافاصله استاندارد میکروفن استودیومیکروفون گیتارطریقه گرفتن فلوت کلیدیروش ميكروفون گزاري ortf از بین بردن صدای پاپ میکروفنمیکروفن گذاری ویولنبهترین راه اکوستیک کردن روش استفاده از کمپرسور صدانحوه خرک گذاری ویولنتصاویرمیکرفون دهنی خوانندگیطرز استفاده از میکروفون خازنیارایه میکروفونیجا گذاری میکروفناموزش اتصلال میکرفن به fl studioروشي براي از بين بردن هواي ميكروفنمیکرفون کلارینتکشیدن و انداختن افکت در flروش جاگذاری میکروفن استودیو خوانندگیاموزش ساخت یکرو فونانواع میکروفن شوروقیمتمیکرفون مخصوص فلوتفروش میکروفن برای ویولنهوا داشتن میکروفون دینامیکیدرجه ی فیلتر در کیوبیسمیکروفن برای ضبط ویولن التونحوه ميكروفن گذاري براي ويلنآموزش میکروفن گذاری سازهای بادیروش استفاده از میکروفن استودیوییمیکروفن مخصوص کلارینتحجم دیافراگم برای ساز های بادیhttp:cubase.irthread9646آموزش-میکروفون-گذاری.htmlاموزش رفتن صدا به میکروفونبادگیر میکروفون نویزنحو جا انداختن پولک ویولناسفنج میکروفون نویزپولک پیکاب میکروفون تارفاصله استاندارد خواننده با میکرفن در استودیومیکروفن گزاری سازهانسبت سیگنال ده نویز در میکروفن هافروشگاه اینترنتی میکروفن برای ویولنآموزش تنفس site:cubase.irقرار گرفتن صحیح میکروفونمحل قرارگرفتن ميکروفن پيکاپمفهوم میکروفون ارایهنحوهی قرار دادن میکروفون برای violinمیکروفن زیر خرک ویولن سایلنتکار گذاشتن میکروفن در ویولنگرفتن نویز میکروفن خازنیطرز گرفتن فلوتwww.Cubase.irthread9646آموزش-میکروفون-گذاری.htmlنحوه ی صحیح جا زدن میکروفون دیجیتالینحوه میکروفون گذاری سازهای زندهطریقه نویز انداختن روی میکروفن کتر گذاشتن میکروفون استودیو مناسب با صدای خواننداگذاشتن میکروفن در گیتارمیکرفون بروی ویولنطرز استاندارد خواندن درپشت میکرفنطرز استاندارد خواندن در پشت میکروفنبهترین میکروفون های هدست برای خوانندگانطریقه ساختن میکروفن خازنیقرار گذاری میکروفن روی ویولنآموزش قرار دادن میکروفن روی ویلنميكروفن مناسب براى ويولونطریقه قرار دادن میکروفوناموزش گرفتن تیزی صدای خواننده یا حذف فرکانس بالانحوه ی میکروفن گذاشتن در خانهفروش میکروفن مخصوص ویولنمیکرفن برای ویلن چوبیکار گذاشتن میکروفن در ساز سه تاراموزش ساخت پاپ فیلترنحوه قرار گرفتن پشت میکروفن در استودیومیکروفن گذاری استودیوآموزش میکروفن گذاری روی انواع سازهاطریقه میکروفن گذاریمیکروفن گذاری خوانندهمیکرفون فلوتفاصله ی میکروفن دراستودیوطریقه صحیح میکروفن گذاری استودیوجاسازی میکروفن در خانهکارگذاشتن میکروفن درضبططریقه ی میکروفون گذاریمیکرفون ویولنفاصله ی دهن تا میکروفونبهترین نوع میکروفون ویولنانواع میکروفن گیتار پیکاپروش ميكروفن گذاريبهترين ميكرفن ويلنطريق قرارگرفتن خرك گيتارمیکروفن ویژه ساز سنتور در هوای بازطریقه ظبط سازهای مختلف میکروفن گزاری xyمیکروفن برا کلارینتنحوه گرفتن تیزی صدا در cubaseمیکروفون جاسازی کردهچگونه قرار گرفتن میکروفون دینامیک در استودیومیکروفن گذاری سازهانحوه قرارگیری میکروفن روی ساز های مختلفمسب میکروفن یقعه ای در ارکسترعکس های میکروفوناموزش ضبط ویولن میکروفن برای صدای ویولنمدار میکروفون گیتارروش میکروفون گذاری ویولنشبیه ساز انواع میکروفون در استودیوزوایه میکرفون بیر جلو خوانندهازبین بردن پیک صداتصاویر میکروفن ضبط ساز site:cubase.irنقشه مدار میکروفن برای سازمیکرفون گزاری پیانونحوه ميکروفون گذاري سازهاچگونگی کار گذاشتن رکوردنحوه تنظیم کردن فاصله دهن تا میکروفون های داینامیکدرجه ی گین میکروفن در هنگام ضبطنحوه استفاده از بادگیر میکروفونکار گذاشتن میکروفن در مغازه ممکنه؟طریقه ضبط صدای تار در استودیومیکروفون خازنینحوی انگشت گذاری روی ویولنریز تری مکروفون برای شنودمیکروفن حرفه ای ویولنمیکروون گذاری ساز سنتورروش های متفاوت میکرفون گزاری اینسترومنت سازهامیکروفن گذاری سنتورفاصله میکرفون با سازدرست کردن میکروفون دست سازبا تصویراموزش نصب میکروفن رو ویلوناز کجا بفهمیم در خانه میکروفن جایگذاری شده استميکرفن گزاري ارکستر میکروفن گزاری ارکستربهترین محل نصب میکروفنمیکروفن گذاری کمانچهطرز استفاده پاپ فیلتر میکروفنفيلتر بين مدار و ميكوفوناموزش درست کردن جای میکروفنطریقه کار کذاشتن میکروفون ساده آموزش میکروفون گذاریطرز کار میکرفن استودیوآموزش تصویری حذف نویز های میکروفونطریقه قرار دادن میکروفن برای سازنحوه میکروفن گذاری برای ساکسیفونمقدار تاخیر در تکنیک میکروفن گزاری xyبهترین میکروفون برای خوانندهمیکروفون مخصوص ومیکروفون کذاری روی ویلناموزش میکرفن گذاریمیکروفن گذاری ساز بادیطرز درست کار گذاشتن میکروفن سوپرلوکسطرز قرار گرفتن میکروفن روی ویالنعلت نویز گرفتن میکرفن خازنیدستگاه ضد شنودبهترین میکروفون برای ویلونمیکروفن برای ساز فلوتآموزش قرار دادن میکروفون در هیئتآموزش میکروفن گذاری و ضبطشیوه میکروفن گذاری استودیوساخت میکروفن برا ساز بادیمیکروفون گذاری سازمیکروفن فلوت نحوه میکروفون گذاری پیانو ساخت پاپ فيلترفاصله ی بین میکروفن با دهنمحل قرار دادن میکروفون گیتاراهميت پاپ فيلتر ركورداموزش ضبط صدای گیتار#فاصله استاندارد با میکروفننحوه قرار گیری خواننده پشت میکروفن در استدیومیکروفن مخصوص فلوتمیکروفون خوب جهت ویلنطریقه ی استفاده از پیکاپ ویولنمیکروفن ساز کلارینتهوا گیر میکروفون استودیو ک هوارو میگیرهمیکروفون گذاری برای خوانندهمیکروفون گذاری برای ضبط خوانندهبهترین میکروفن برای سنتورفرهنگ نامه گلهامدار میکروفون و بلندگو ساختبهترین فاصله از میکروفونساخت میکروفن برای گیتارgrabacion estereo profesional neumannروش های میکروفن گذاریmicrophone audix radطرز استفاده از میکروفون بهترین میکروفون برای ویولناموزش ایدی درست کردندرچت رومoovooنحوه ی کار میکروفونجفت شدن میکروفونمیکروفون گذاری سازهای بادینوع میکروفون گزاری در کنسرتاموزش درست کردن میکروفون هدستمیکروفون گذاری برای ویولونمیکروفن گرفتن خبرنگارprofessional decca treeبلندترین صدای گیتارروشهای میکروفن گذاری گیتارطریقه جاسازی میکروفونتکنيک xy در ميکروفونهاتشخیص فاصله صدا با استفاده ازآرایه های میکروفنیراهنمای استفاده از میکروفون برای خبرنگاراننحوه فعال كردن ميكروفون در چت صوتيطرز کار کرد میکروفن سیم کارتیآموزش کار گذاری میکروفونميكروفون سه لبهآموزش کپسول میکروفن خازنی ساخت ميکروفون استريوزاویه بین بلندگو و میکروفونطرز ساخت میکروفون خازنینویز میکروفون چت رومشبیه سازی آرایه میکروفونیساکسیفون نوازانطرز استفاده از میکروفن خازنیطریقه استفاده از میکروفون در چتفاصله خواننده تا میکروفونطرز کار میکروفون خازنیطریقه ی استریو گرفتن میکروفون میکروفونجاسازی میکروفنطریقه ی میکروفون گذاری گیتار میکروفن ویلنجایگذاری میکروفونcubase.ir آموزش-میکروفون-گذاریآموزش به کار انداختن میکروفون هدفونحذف نویز هنگام ضبط با بکار بردن دو میکروفوناکوستیک میکروفونمیکروفون آوازفاصله دو مبکروفون تمام جهتیطریقه میکروفون گذاریطریقه فعال کردن میکروفن در oovooبین میکروفن و خوانندهصافی بین میکروفون و خوانندهدانلود آموزش میکروفون گذاريسازگاری استریو با مونونحوه ی کار گذاری میکروفون در یک مکانگذاشتن میکروفن برای ویلن طریقه تقویت میکروفون خازنیروش صدابرداري بلامينگذاشتن صفحه بین میکروفون و دهان خوانندهتکنیک های میکروفون گذارینحوه فعال کردن میکروفون خازنینحوه از کار انداختن میکروفونموقعيت يابي منبع صوت در آرايه ميكروفنيطریقه کارکرد و جاسازی میکروفن سیم کارتی n9درباره انواع میکروفون و طریقه عملکرد آنهامیکروفون آرایهفولوت سازنحوه میکروفن گذاری و صدابرداری برنامه زندهنحوه قرار دادن میکروفون در هنگام ضبط گیتارمیکروفون گذاری برای سازمیکروفون گذاری برای گیتارمیکرو فون گذاری در سازهای زهیمیکرو فون گذاری در سازهای بادیفاصله ي پاپ فيلتر از ميكروفونخرک ویولونقرار دادن میکرفون برای ویولونمیکروفن گذاری برای ویولون درمیکروفن گذاری برای ویولون عکسsoporte dos micrófonosاموزش ساخت بادگیر اکوستیک برای ضبط صدامیکروفن گذاری برای سازمیکروفن ضبط صدا فلوت و ساکسیفونطریفه خرک گذاری ویولنمیکروفون سیم کارتینحوه استفاده از ویولونفاصله میکروفون برای ویولنمیکروفن گذاری گیتاربه کار انداختن میکروفنمیکروفن ضبط آوازیروشهاي ميكروفون كذاريعکسهای ویولونآکوستیک کردن میکروفونراه های استفاده از میکروفون خازنیآموزش ساخت میکروفن گیتارطریقه میکروفن گذاری در استودیوبلترین گیرنزدیکی ازپشتطريقه استفاده ميكروفن خازنيآموزش ساخت فیلترمیکروفون برای استدیوnt1 میکروفن دست دومطریقه ساخت بادگیر صدافاصله میکروفون در کنسرت میکروفون گذاری سازهامدار الکترونیکی تبادل صدا با میکروفون و بلندگوآموزش گذاشتن میکروفن روی گیتارساخت ميكرفن اكوستيكکار گذاشتن میکروفونپیکاپ برای ویولون آگوستیکصدای نویز موس روی میکروفونوسيله جلوى ميكروفن برا خوانندكىطرز ساختن بلندگو ميكرفون دارراه حل سوت كشيدن ميكروفننحوه ی ضبط ساکسیفونارایه از میکروفن هامیکروفن گذاری در کنسرتعملکرد میکروفون های موسیقیمیکروفون گذاری در ضبط موسیقیآموزش میکروفن گذاری ویولنمیکروفن هدستی دینامیکیمدار میکروفن خازنی برای خوانندهچگونگی حالت قرار گرفتن پشت میکروفنمیکروفون برای گیتاراموزش تصویری جایگذاری میکروفون اموزش میکروفون گذاری ضبط خواننده اموزش میکروفون گذاری ضبط صدا اموزش جا انداختن خرک ويلن تصويرىمیکروفون گذاری فلوتگرفتن نویز هوا در میکروفن خازنیOrtfpdf آموزش میکروفون گذاری درصدابرداری soloمیکرفن ویلونچگونگی استفاده از میکروفون هدفون در چت کردنمیکروفون ارزان برای ضبط ویولننحوه ی میکروفون گذاری برای رکورد گیتارمیکرفن گذاریآرايه ميكروفنيتکنیک میکروفون گذاریهدفون و میکروفون تخصصی فلوتطریقه ی ساخت خرک ویولنآموزش آکوستیک کردنعکسهای مکروفون خازنیجاسازی میکروفن در ویولناموزش میکرفون گذاریانگشت گذاری ویولنمیکروفون مخصوص کلارینتنحوه درست گرفت میکروفونالگوهای پیکاپ برای میکروفون هاانواع میکروفونزندگی زیباستمیکروفون چتنحوه کاهش نویز میکروفونآموزش تصویری استفاده از میکروفن خازنیروش میکروفن گذاری برای ميكروفون چسبيده ويولونطریقه ی استفاده میکروفن خازنیمیکروفن گذاری برای ضبط گیتارطرز قرار گرفتن میکروفن روی ویولننحوه استفاده از میکروفونطرز به کارانداختن میکروفونروش استفاده از میکروفن چتآموزش ساخت میکرفن خازنیساختن میکروفون ویولنخاچیک بابایانروش کارکرد میکروفون هاطرز صحیح میکروفون گذارینحوه ی میکروفون گذاری برای ضبط گیتارچگونگی استریو کردن 2 میکروفنضبط کردن به صورت استریو با دو میکروفن در cubase ساخت میکروفون خازنیفاصله فیلتر تا میکروفوننحوه ی قرار گرفتن رو به روی میکروفوننحوه دست گرفتن ویولنفاصله میکروفن تا پاپ فیلترآموزش گرفتن هوای میکروفن با خازنجاسازي ميكروفنطرز قرار دادن میکروفون جلوی گیتار اکوستیکموقعیت یابی منبع صوتی در آرایه های میکروفنیاموزش نحوه ساخت از کار انداختن فرکانس هاطریقه میکروفن گذاری در ضبط استریومیکروفن خازنی اموزشمحل قرار دادن میکروفن برای خوانندهخرک ویولنقرار دادن میکروفن برای کلارینتجاي قرار دادن ميكروفن ها

تا این لحظه 1330 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست