کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: موسیقی.ای که با شعر حافظ خوانده می.شود چرا منشا انحراف است؟

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض موسیقی.ای که با شعر حافظ خوانده می.شود چرا منشا انحراف است؟

    «محمد معتمدی بخشی از وجود من است؛» این حرفی .است که «حسین علیزاده» درباره معتمدی جوان گفته است. کسی که این روزها خبر کنسرت.های خارجی.اش همه.جا پر شده. معتمدی خواندن را از سال 76 شروع کرد. در ابتدا نزد «حمیدرضا نوربخش» رفت و شیوه آوازی «سیدحسین طاهرزاده» را آموزش دید. همچنین به سبب علاقه.ای که به مکتب آواز اصفهان داشت، همزمان به تمرین و الگوبرداری از آواز اساتیدی چون تاج اصفهانی و ادیب خوانساری پرداخت و در این مسیر از راهنمایی کسانی چون مرحوم دکتر «حسین عمومی» و «علی.اصغر شاه.زیدی» استفاده کرد. نکته جالب درباره این خواننده جوان این است که با اینکه اولین آلبومش در سال 85 منتشر شد و تقریبا از زمان ورود حرفه.ای.اش به خواندن 8سال می.گذرد اما توانسته با بزرگانی چون «محمدرضا لطفی»، «فرهاد فخرالدینی» و «حسین علیزاده» همکاری داشته باشد. او هم.اکنون با گروهی که خودش به راه انداخته فعالیت می.کند معتمدی در سال 2013 از سوی رادیو دولتی فرانسه به عنوان موزیسین برگزیده سال انتخاب شد و جایزه فرانس موزیک 2013 را دریافت کرد. گفتگوی این هنرمند با روزنامه «تهران امروز» را در ادامه می خوانید:

    آسانی دریافت مجوز در کشورهای دیگر، امثال من را سوق می.دهد به سمت اجراهای خارجی

    کنسرت.های خارج از کشور شما خیلی بیشتر از کنسرت.های داخلی است. این به معنای اهمیت ویژه اجرای خارجی برای شماست؟

    من شخصا دوست دارم در داخل هم اجرا زیاد داشته باشم ولی مشکلات سر راه زیاد است. برای گرفتن سالن و مجوز وقت و انرژی زیادی لازم است. از طرفی با پیشنهادهای زیادی از جشنواره.های خارجی و کشورهای دیگر مواجه هستیم که با ایمیل یا تلفن مشخص می.شوند. یعنی ما از ایران می.دانیم که تاریخ دقیق کنسرت چه زمانی است و فقط کافی است چمدان ببندیم و برویم! هیچ دردسر دیگری هم نداریم. این آسانی؛ امثال من را سوق می.دهد به سمت اجراهای خارجی. البته اجرای موسیقی ایرانی در کشورهای دیگر شیرینی خاصی دارد. برای همین تمرکز بیشتر کارهایم روی کنسرت.های خارجی است.

    کسانی که در. جشنواره.ها در کنسرت ما شرکت می.کنند تصویر درستی از کشور ما ندارند

    بر این باورید که در اجراهای خارجی، شما سفیر فرهنگی ایران برای معرفی موسیقی کلاسیک ایرانی هستید؟

    صددرصد. به هرحال خواسته و ناخواسته چنین اتفاقی می.افتد و تمام کسانی که در خارج از کشور کنسرت اجرا می.کنند نماینده ایران هستند. وقتی ما قبول می.کنیم در خارج از ایران برای غیرایرانی.ها کنسرت برگزار کنیم، هم خیلی سخت است چون ما نماینده یک ملت و فرهنگ هستیم و هم شیرین است چون کسانی که در کنسرت ما در جشنواره.ها شرکت می.کنند تصویر درستی از کشور ما ندارند. به واسطه تبلیغات رسانه.ای که صورت گرفته در دنیا، آنها حتی از اینکه ما دارای ادبیات و موسیقی باشیم ابراز تعجب می.کنند!

    برای ابتدایی.ترین حقوق.مان در رسانه ملی کشور خودمان مشکل داریم

    .گفتید برای اجراهای خارجی مسیرهای ساده.تری را طی می.کنید و به نظر می.رسد آن سادگی.ای که شما اشاره کردید ارجحیت داشته باشد به هماهنگ کردن سالن برای اجرای کنسرت در ایران، گرفتن مجوز و طی کردن مسیری پر دردسر در ایران. ولی شما نباید برای معرفی خودتان در ایران برای برگزاری کنسرت تلاش بیشتری کنید؟

    من به اندازه خودم مسئولیتی دارم و معاونت.های ارشاد و نهادهای دولتی هم مسئولیتی. من نمی.توانم خارج از مسئولیتم کاری انجام دهم، چون نه در توانم است و نه در تعریف کارم. اما برای معرفی کار خودم هر کاری که از دستم برآمده انجام داده.ام. معرفی هم بیشتر از طریق رسانه صورت می.گیرد. به تازگی از رادیو فرانسه به ایران آمده.اند تا صدای من را ضبط و به عنوان آلبوم منتشر کنند اما این در حالی است که ما برای ابتدایی.ترین حقوق.مان در رسانه ملی کشور خودمان مشکل داریم!

    موسیقی.ای که با شعر حافظ خوانده می.شود چطور می.شود منشا انحراف داشته باشد؟

    به.نظر می.رسد این ماجرا درباره موسیقی سنتی تراژیک.تر هم می.شود!

    به هرحال در اینجا معرفی هنرمند و عرضه کارهایش چه از طریق ارگان.های دیگر و چه از رسانه.ها و صداوسیما، هیچ ضابطه خاصی ندارد. آن اقبالی که در جامعه برای موسیقی سنتی وجود دارد، جوششی است که خود مردم انجام داده.اند. اما دستگاه.های اجرایی نه تنها نقش حمایتی نداشتند بلکه همیشه نقش ممیزی داشتند. من معتقدم موسیقی را نمی.شود از هیچ جامعه.ای حذف کرد. ما تنها می.توانیم آن را هدایت کنیم. هر جامعه.ای باید موسیقی.ای را دنبال کند که برآمده از اصالت و فرهنگ خودش باشد. موسیقی سنتی ما هم برآمده از فرهنگ و اعتقادات و باورهای اجدادی. ماست. هر موسیقی.ای را در وهله اول، از ادبیاتی که تغذیه می.کند تحلیل می.کنند. اشعار بیشتر آثار موسیقایی سنتی ما از حافظ، سعدی، ابوسعید، مولانا، باباطاهر و … است. وقتی دیوان شعر اینها را باز می.کنیم با حمد و ستایش خدا شروع و بعد از آن در باب پیامبر (ص) و بعد وارد اشعار دیگر شده.اند. در واقع ادبیات ما منشا عرفانی دارد پس ما نمی.توانیم این موسیقی را متهم به ترویج بی.بند و باری کنیم. اکثر علما هم موسیقی.ای را حرام کرده.اند که منشا .....ی داشته باشد. موسیقی.ای که با شعر حافظ خوانده می.شود چطور می.شود منشا انحراف داشته باشد؟ اینها بیشتر زاییده تفکرات ماست که چطور به دنیا نگاه کنیم. اگر اینطور باشد که ابن ملجم و شمر هم حافظ قرآن بودند! ولی قطعا نمی.شود قرآن را متهم کرد که نعوذبالله کتاب گمراه.کننده.ای بوده. به اعتقاد من مسئولان فرهنگی جامعه باید بار دیگر جامعه را مطالعه کنند و مقتضیات آن را ببینند. قانونی که ما در سی سال پیش داشتیم الان دیگر جوابگو نیست. چون جامعه الان خیلی عوض شده. مناسبات انسان.ها عوض شده است. پس ما باید دوباره بر اساس باورهای جامعه و ارزش.های جامعه تعریف جدیدی از مدیریت فرهنگی جامعه داشته باشیم. ما الان وارد دهه چهارم بعد از پیروزی انقلاب شده.ایم اما هیچ بازنگری.ای در مدیریت فرهنگی.مان نداشته.ایم. مخاطب امروز باید از لحاظ فرهنگی تغذیه شود و اگر ما این کار را نکنیم از جاهای دیگر تغذیه می.شود که خلاف میل ماست..

    هنرمندی که ابزار ارتباطی در اختیار ندارد نمی.تواند در جامعه خودش در سطح گسترده و وسیع کار انجام دهد

    چقدر بار این تغییر نگاه به فرهنگ بر دوش هنرمندان نسل حاضر و گذشته است؟

    هنرمندان فی.نفسه در حال انجام وظیفه هستند. یعنی هنرمندی که هنرش را در زمینه درستی انجام می.دهد و حامل پیام فرهنگی درست است به اندازه کافی وظیفه.اش را انجام داده. من شعر حافظ یا مولانا را حامل پیام درست معنا می.کنم. ولی هنرمند ابزار ارتباطی می.خواهد که در اختیارش نیست چون مدیریت فرهنگی جامعه تریبون را در اختیار هنرمند قرار نداده است. تا زمانی که نظری از هنرمند خواسته نشود و تقاضا نشود که در این پروسه شرکت کند، اتفاقی نمی.افتد. هنرمندی که ابزار ارتباطی در اختیار ندارد نمی.تواند در جامعه خودش در سطح گسترده و وسیع کار انجام دهد. نهایت کاری که در این صورت می.تواند انجام دهد در سطح یک سالن کنسرت یا مخاطبان یک وب.سایت و از این قبیل است. نشر هنر به عهده متولی فرهنگی و رسانه.ای است.

    همان تاری که هنرمند به کشورهای دیگر می.برد در داخل کشور و در رسانه ملی قابلیت نمایش دادن ندارد

    ثبت شدن تار به نام کشور آذربایجان چقدرش تقصیر هنرمندان و چقدر تقصیر مسئولان است؟

    سوال این است که استطاعت هنرمند تا کجاست؟ هنرمند می.تواند سازش را به کشورهای دیگر ببرد و سازش را نشان دهد و بگوید فرهنگ کشورش است. همان تاری که هنرمند به کشورهای دیگر می.برد در داخل کشور و در رسانه ملی قابلیت نمایش دادن ندارد. در صورتی که همین مخاطبی که پای تلویزیون ملی نشسته، از شبکه.های ماهواره.ای تصویر انواع سازهای غربی را می.بیند. تنها اتفاقی که در این میان افتاده این است که متاسفانه مردم کشورمان را به راحتی به سمت موسیقی غربی هدایت کرده.ایم! شما مطمئن باشید هر کسی هر نوع موسیقی.ای که گوش کند در نهایت سبک زندگی.اش شبیه همان موسیقی می.شود! مثلا کسی که آهنگ.های مایکل جکسون را گوش می.دهد دوست دارد شبیه او فکر کند و لباس بپوشد.

    اما هنرمند هم خیلی تاثیرگذار است. راوی شانکار با نوازندگی در گروه بیتل.ها و جورج هریسون باعث به وجود آمدن شهرتی جهانی برای سیتار شد. درواقع کاری که شانکار کرد باعث شد در اذهان جهانیان سیتار به عنوان یک ساز هندی شناخته شود. ولی مسئله اینجاست که بعضی از نوازنده.های ایرانی برای سازهایشان قداستی قائلند که اگر با سازهای غربی درآمیخته شود از آن قداست کم می.شود!

    مهم.ترین المان.های فرهنگی هر جامعه.ای موسیقی و ادبیات آن جامعه هستند

    گاهی وقت.ها این قداست. سازی.های بی.مورد به حوزه فعالیت شما ضربه می.زند. به نظر من همه سازهای موسیقی دنیا برای خودشان ارزش.های هنری دارند و اینکه ما بگوییم فلان ساز نباید کنار بهمان ساز بنشیند درست نیست. من خودم هم البته همینطور بودم. برای اولین.بار که می.خواستم با یک گروه فلامنکو یک کار تلفیقی انجام دهم احساس می.کردم در حال انجام گناه کبیره هستم! وقتی موزیسینی که می.خواهیم با او همکاری داشته باشیم، آدم مناسبی باشد و موسیقی.ای هم که می.خواهیم ارائه دهیم، هیچ مشکلی ایجاد نمی.کند؛ این اشتباه است که در وهله اول بدون در نظر گرفتن پارامترهای دیگر از موسیقی تلفیقی بد بگوییم. البته من اسمش را گفت.وگوی موسیقیایی بین دو فرهنگ می.دانم. به نظر من مهم.ترین المان.های فرهنگی هر جامعه.ای موسیقی و ادبیات آن جامعه هستند. البته بعضی هنرمندان خوبمان هم این تلفیق.ها را کرده.اند؛ مثلا کیهان کلهر یا حسین علیزاده. ولی ما باید از پتانسیل.های داخلی همیشه استفاده کنیم. در کشورهای دیگر هنرمندان از حمایت.هایی برخوردارند که می.توانند اثرشان را نشر دهند و در دنیا معرفی کنند ولی ما اینطور نیستیم. اکثر هنرمندانی هم که حتی در خارج از کشور فعالیت می.کنند از بودجه «ان.جی.او» .های خارجی استفاده می.کنند نه از بودجه.ای که متولی فرهنگی ایرانی برای حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی در دنیا اختصاص داده است. اگر ما معتقدیم که باید فرهنگ.مان به کشورهای دیگر فرستاده شود و به خوبی به دنیا نشان داده شود پس باید کاری کنیم. هنرمندی که در حال فعالیت در این زمینه است، به اندازه کافی به وظیفه.اش عمل کرده است. پس متولی فرهنگی باید وارد میدان شود. هنرمندان هم نباید کوتاهی کنند و ساز ملی را به دنیا معرفی کنند. وظیفه بزرگی به دوش آنهاست.

    موسیقیدانان گذشته خیلی به هم نزدیک.تر بودند. خیلی در رفت.وآمد بودند. به یکسری از مسا.ئل بیشتر پایبندی داشتند. ولی به نظر می.رسد این اتفاق در نسل بعد و بعدتر کمتر رخ می.دهد. بعضی اوقات درگیری.هایی بین.شان به وجود می.آید که رسانه.ای می.شود. آن چیزهایی که در گذشته ارزش محسوب می.شد امروز دیگر وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد آنقدر کمرنگ است که به چشم نمی.آید. اینها بر موسیقی چقدر تاثیر دارد؟


    مقتضیات زندگی در دوران صبا و بنان و دیگران فرق می.کرده. در گذشته وقتی دو هنرمند می.خواستند با هم اثری تولید کنند، پشتوانه.اش دوستی طولانی.مدت، نشست و برخاست زیاد با هم بوده. اما مقتضیات زندگی امروز، هنرمندان را از هم جدا کرده. تا زمانی که بین دو هنرمندی که می.خواهند کار هنری انجام دهند پیوند عاطفی وجود نداشته باشد، آن اثر هنری چندان تاثیرگذار نخواهد بود. به نظر من آن اتفاقاتی که در آن برهه از تاریخ رخ داده خیلی.هایش مربوط به خاصیت آن دوران تاریخی است. این مختص به هنرمندان هم فقط نمی.شود، این تغییرات برای همه انسان.ها افتاده، روابط سرد شده. مقتضیات زندگی امروز؛ انسان.ها را ماشینی کرده و از هم دور. من فکر می.کنم این شرایط در نسل حاضر بهتر شده است.

    ارتباط من با سالار عقیلی و علیرضا قربانی در حد یک سلام و علیک است

    یعنی الان رابطه شما با سالار عقیلی و علیرضا قربانی و غیره خیلی خوب است؟!

    نه! اصلا ارتباطی نداریم. شاید اگر همدیگر را ببینیم در حد سلام.علیک باشد.

    خب پس یعنی همین.که عقیلی و امثالهم را می.شناسید به دلیل همکار بودنشان با شماست!

    بله متاسفانه!

    اینکه از نسل قبل بدتر است!

    (می.خندد) شاید عواطف.مان بیشتر باشد. البته شاید کمتر دیده باشید که هم نسلان من پشت سر هم صحبت کنند. من برای همه کسانی که وارد این رشته شده.اند همیشه احترام قائل بودم و آرزوی موفقیت کرده.ام. همه این افراد زحمت.های زیادی کشیده.اند.

    تا زمانی که نتوانم این شرکت فرهنگی ثبت کنم هیچ آلبومی منتشر نخواهم کرد

    شنیده.ام برای تولید و توزیع آلبوم هم پروسه سختی را باید طی کنید. واقعا همین.طور است و نیاز به کفش آهنی است یا این شایعات اشتباه است؟!

    بحث مجوز گرفتن بحث جدایی است که مشکلات خاص خودش را دارد ولی هنرمندان می.دانند چطور آن را طی کنند. کمی صبر و حوصله لازم دارد. امید هم ایجاد شده که زمان دستیابی به مجوز را کوتاه.تر کند. مشکل اصلی این است که شما به عنوان هنرمند اثری را با سرمایه شخصی تولید می.کنید ولی جایی نیست که بتوانید اثر را ارائه کنید برای توزیع در جامعه و در عین حال صاحب امتیاز و صاحب حقوق مادی و معنوی.اش خودتان باشید. هنرمند حتما در قالب یک موسسه یا شرکت باید برای تولید آلبوم درخواست مجوز بدهد. در این.صورت دیگر هنرمند صاحب اثر نیست و اثر به شرکت تعلق می.گیرد. در غالب موارد شرکت حق هنرمند را نمی.دهد! سه آلبوم من همین بلا سرش آمد. وقتی می.خواستم آلبوم صوفی را منتشر کنم، همه کارهایش را با سینا جهان.آبادی و با هزینه شخصی انجام دادیم و در نهایت سی.دی مستر شده را با هزینه بسیار ناچیزی به شرکتی سپردیم ولی گفتیم اگر خواستیم این اثر را در جشنواره.ای خارجی شرکت دهیم به قیمت تمام شده به ما بدهد. الان من صاحب آن اثر نیستم و حتی اگر بخواهم آلبوم خودم را هم بخرم باید قیمت بیشتری برایش بدهم! این اتفاق کم و بیش برای دو کار دیگرم هم افتاد. من الان درخواست یک شرکت فرهنگی کرده.ام و تا زمانی که نتوانم این شرکت را ثبت کنم دیگر هیچ آلبومی در این کشور منتشر نخواهم کرد. ترجیح می.دهم کارم را در اینترنت و به صورت رایگان منتشر کنم ولی به این صورت منتشر نکنم. الان اکثر هنرمندان با این وضعیت روبه.رو هستند. این اتفاق درباره کسانی که تازه اول راه هستند و برای تولید اولین آلبوم.شان نیاز به حمایت دارند بدتر است. یعنی صاحبان شرکت.ها از هنرمند می.خواهند که اثرش را آماده شده به آنها بدهد و حتی بدون دریافت حق.الزحمه.ای تمام مالکیت آن اثر را به آن شرکت واگذار کند. این در بهترین شرایط ممکن است!

    جای خالی یک شرکت صوری در وزارت ارشاد خالی است

    چه کاری می.شود کرد که از وضعیت خارج شد؟!

    به نظر من جای خالی یک شرکت صوری در جایی مثل وزارت ارشاد خالی است. در این صورت هر هنرمندی که می.خواهد اثری منتشر کند ولی شرکتی ندارد می.تواند به این شرکت مراجعه کند. در آن.صورت وزارت ارشاد می.تواند این آلبوم را به هنرمند بدهد تا او به هر شکلی که می.خواهد اثر را منتشر کند. به نظرم این مهم.ترین کاری است که می.شود انجام داد. به نظر من بزرگ.ترین مشکل برای هنرمندان نشر و پخش است که گره بزرگی در تولیدات آثار هنری است.

    منبع: روزنامه ایران


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ در ساعت 09:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 36
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۵/۲۰, 11:40
  2. چه آلبوم های جدیدی در بازار موسیقی پاپ منتشر شده است؟
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۱۹, 09:10
  3. آیا برفخوانی اتفاقی تازه در موسیقی ایران است؟
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۱۸, 11:50
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۸, 16:40
  5. باید دید چرا اجراهای زنده موسیقی محدود شده است؟
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۱, 14:20

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست