کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: تفاوت هدفون و اسپیکر مانیتورینگ

  1. Reza Dehghan آواتار ها
    Reza Dehghan
    شماره کاربری
    9877
    مدیر بـازنشسته
    بهمن /۱۳۹۰
    طـــهران
    4,742
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5054
    4,798
    سپاس از شما 9,093 بار در 3,766 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض تفاوت هدفون و اسپیکر مانیتورینگ

    براي همه ما پيش ميايد كه ناگزير از استفاده از هدفون به جاي بلند گو به عنوان ابزار شنود ( Monitoring ) صوتي باشيم.دلايلي متفاوت ممكن است سبب اين ترجيح باشند.هدفون امكان استفاده شخصي بدون ايجاد ناراحتي براي ديگران را فراهم ميكند ، پاسخ صوتي بلندگو ها تحت تاثير اتاقي كه در آن قرار گرفته باشند مي باشد.در صورتي كه هدفون مستقل از اتاق است.هدفون قابل حمل است و ميتوان آن را به عنوان مرجع صوتي هنگامي كه به بلندگو هاي ديگران اعتمادي نيست و يا اصلا امكان استفاده از بلندگو وجود ندارد به همراه برد.بهاي هدفون با كيفيت عالي بسيار كمتر از يك جفت بلندگوي با كيفيت مشابه است و در مواردي كه اتاق ضبط و فرمان يكي است استفاده از بلندگو وقتي كه ميكروفون روشن باشد غير ممكن خواهد بود. اكنون پرسش اين است كه آيا ميتوان از هدفون به جاي بلندگو استفاده كرد؟ در واقع رفتار صوتي هدفون با بلندگو تفاوت زيادي دارد و از آنجايي كه بخش بسيار بيشتر موسيقي ضبط شده، براي پخش توسط بلندگو تنظيم شده است استفاده از هدفون پاسخ متفاوتي را به دنبال خواهد داشت:
    اسپیکر مانیتورهای حرفه ای استریو معمولا دارای 2 یا 3 درایو می باشند . درایو کوچکتر توئیتر نام دارد و مسئول پخش فرکانسهای بالاتر است. درایو میانی فرکانس های Mid و درایو بزرگتر (ووفر) فرکانس های بپ را پخش می کنند . سیستمی به نام تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید مسئولیت تفکیک این فرکانس ها را به عهده دارد . اما در هدفون مانیتورهای استریو معمولا تمامی فرکانس های یک صوت توسط یک درایو پخش می شود.

    در يك سيستم مونیتورینگ استريویی دو بلندگويي ، اصوات از بلند...اي مقابل به هر دو گوش ميرسند ( البته با نسبت هاي متفاوت ) گوش دور تر اصوات را از بلندگوي سمت مقابل با دامنه كمتر و تاخير زماني بيشتر دريافت ميكند اگر به طور روشن تر توضيح دهيم يعني اينكه در حالت استريو بايد بلندگو ها درست در مقابل جلوي بدن با فاصله يكساني از هم قرار بگيرد يعني اينكه هم از نظر نصب در ارتفاعي يكسان با هم باشند و هم از نظر فاصله آن ها با بدن و فاصله شان با هم در نقطه يكسان قرار گرفته باشند. در اين حالت به عنوان مثال گوش سمت چپ صداي بلندگويي كه در سمت چپ ( روبروي آن ) قرار دارد را سريعتر دريافت ميكند و گوش سمت راست صداي بلندگويي كه در سمت راست قرار دارد را سريعتر دريافت ميكند و همچنين صداي بلندگوي سمت راست ديرتر به گوش چپ و بلندگوي سمت چپ ديرتر به گوش راست ميرسد همچنين بازتاب اصوات توسط ديوار ها و كف و سقف اتاق نيز همراه با اصوات اصلي به گوش ميرسند.ديگر آنكه گوش دورتر در پشت سايه آكوستيكي سر قرار ميگيرد و اصوات زيرتر بيشتر تحت تاثير اين سايه آكوستيكي هستند.در نتيجه پاسخ فركانسي دو گوش متفاوت خواهد بود.بدين ترتيب گوش هاي ما از تحليل نسبت به دامنه ها و تاخير زماني و تغيير فاز اصوات و تغيير فركانسي، ميتوانند موقعيت منابع صوتي ( چپ و راست ، جلو و عقب و بالا و پايين) را در فضاي سه بعدي مجسم كنند. در صورتي كه در مورد هدفون، هر گوش فقط توسط يك گوشي تغذيه مي شود و بنابراين در عمل فقط اختلاف دامنه بين دو گوش ميتواند موقعيت را مشخص كند و اختلاف فاز و پاسخ فركانسي بين دو گوش و بازتاب هاي اتاق حذف خواهند شد. موقعيت فقط بين دو گوش روي يك خط راست در وسط سر از چپ به راست و بلعكس احساس مي شود و موقعيت هاي جلو و عقب قابل تشخيص نخواهند بود موقعيت هاي چپ و راست هم مانند بلندگو نبوده و بزرگنمايي مي شوند يعني اصوات نسبت به بلندگو بيشتر متمايل به طرفين احساس مي گردند.
    تفاوت ديگر بين هدفون و بلندگو در تحليل اصوات در مغز است. در بلندگو چون هر دو گوش منبع صوت را ميشنوند مغز اطلاعات مربوط به هر دو گوش را با هم پردازش كرده و نوعي اثر هم پوشاني خاص به نام Stereo Masking توسط مغز اعمال ميشود.در صورتي كه در هدفون، مغز اطلاعات هر گوش را به طور مجزا تحليل ميكند و اثر هم پوشاني متفاوت خواهد بود در نتيجه بعضي از جزييات در صدا كه توسط بلندگو ها شنيده نميشوند در هدفون بزرگنماي ميگردند. در مورد اصوات بم نيز وضع متفاوت است . اصوات بم نه فقط توسط پرده گوش بلكه توسط استخوان ها و بدن نيز احساس ميشوند و بلندگو ها ميتوانند تمامي سطح بدن را به ارتعاش در بياورند در حاليكه هدفون ها فقط روي پرده گوش و كمي هم بر استخوان هاي جمجمه عمل ميكنند و بنابراين پاسخ فركانس بم هدفون با بلندگو متفاوت ميباشد.
    از آنجاييكه هدفون ها معمولا واپيچش دامنه كمتري نسبت به بلندگو ها دارند جزييات فركانسهاي مياني در هدفون ها بهتر از بلندگو هاي معمولي شنيده خواهد شد.دراين صورت ميكسي كه توسط هدفون تراز شده،ممكن است هنگام پخش توسط بلندگو فاقد جزييات فركانس هاي مياني شنيده شود. همچنين برابر سازي (Equalization) و تنظيم مقدار واكنش (Reverb) و افكت هاي شبيه ساز محيطي توسط هدفون ممكن است به نتايج نامناسب براي پخش توسط بلندگو منجر گردد.واپيچش فازنيز با هدفون بسيار بهتر از بلندگو قابل تشخيص است زيرا بازتاب هاي صدا در اطاق كه باعث عدم وضوح پاسخ حوزه زماني در بلنگو ها و در نتيجه عدم وضوح رفتاري فازي ميشود در شنود با هدفون وجود ندارد.
    برابر سازي (Equalization) در بلندگو ها و هدفون ها ممكن است با هم متفاوت باشد. پاسخ فركانسي هر منبع صدا در فضاي باز (Free-Field) با فضاي بسته (diffuse- Field) متفاوت است زيرا صرفنظر از تشكيل امواج ايستاده ، صداي توليد شده در فضاي بسته حاصل مجموع صداي اصلي و بازتاب هاي متوالي از سطوح اتاق است كه در اثر طي مسافت بسيار بيشتر به صداي اصلي در شرايط نا مساعد از نظر آكوستيك اتاق در شنود دقيق مشكل ساز ميشوند. ( اين بازتاب ها بار ها و بارها طول اتاق را طي ميكنند)
    بنا به دلايل مذكور ، شنود با هدفون نسبت به بلندگو كاملا متفاوت است و در موارد حساس و دقيق به عنوان مرجع صوتي براي ضبط و ميكس صدا و موسيقي و ارزيابي صوتي ، بايد به عنوان ابزار كمكي و نه اصلي مورد استفاده قرار گيرد مگر آنكه هدف، توليد صدا براي شنود با هدفون باشد.در هر صورت همواره استفاده از هدفون هاي با كيفيت عالي بشدت توصيه مي شود.


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    حتی وقتی خیلی دوری ....
    من کنارتم همیشه ...
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۷ در ساعت 03:55

  2. 4 کاربر زیر از Reza Dehghan برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. سوال در مورد تفاوت دو مدل اسپیکر مانیتورینگRokit
    توسط Savan II در انجمن Sound Monitor (مانیتورهای صدا)
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۱۱, 19:16
  2. انتخاب بین اسپیکر مانیتورینگ و کارت صدا
    توسط hamed2 در انجمن استودیو خانگی Home Studio
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۰۶, 16:11
  3. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۲۸, 03:10
  4. تفاوت هدفون و اسپیکر مانیتورینگ
    توسط CUBASIST در انجمن Sound Monitor (مانیتورهای صدا)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۰۱, 02:05
  5. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۰۶, 18:28

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 28 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست