کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گزارشی از سومین روز جشنوارهٔ موسیقی فجر از بداهه.نوازی. ذوالفنون تا اجرای گروه آوازی «دامور»

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گزارشی از سومین روز جشنوارهٔ موسیقی فجر از بداهه.نوازی. ذوالفنون تا اجرای گروه آوازی «دامور»

    گزارشی از سومین روز جشنوارهٔ موسیقی فجر
    از بداهه.نوازی. ذوالفنون تا اجرای گروه آوازی «دامور»

    موسیقی ما - سومین روز از جشنواره موسیقی فجر با پندهای جلال ذوالفنون – نوازنده پیشکسوت سه.تار – در تالار وحدت سپری شد. شامگاه گذشته – ۲۶ بهمن.ماه – تالار وحدت مملو از جمعیتی بود که آمده بودند شاهد هنرنمایی.های ذوالفنون و گروه «اوستا» باشند. رأس ساعت ۲۱ ذوالفنون با سه.تارش وارد صحنه شد و پیش از اجرای بداهه.نوازی، در سخنانی گفت: به نام خداوند زیبایی.ها و سلام بر هنرمندان و هنردوستان عزیز. آن.جا که سخن بازمی.ماند، موسیقی آغاز می.شود. این جمله معروفی است که در تاریخ ماندگار شده و سخن بجایی است.

    او ادامه داد: بیان و زبان هنر، زیبا.ترین و روان.ترین احساسات و عواطف آدمی را پدید آورده است؛ بنابراین درست به نظر نمی.رسد که بعد از این تحول که از تکلم به زبان هنر رسیده.ایم، به عقب برگشته و هنر را با تکلم توجیه کنیم.

    ذوالفنون معتقد است: این شرایط زمانی پدید می.آید که بین حقیقت هنر و ذهنیت هنردوست فاصله ایجاد می.شود؛ بنابراین این.جا وظیفهٔ اهل هنر است که از طریق تکلم این فاصله را کم کنند.

    این نوازنده سه.تار همچنین اظهار کرد: متأسفانه گاهی صحبت.هایی درباره موسیقی پیش می.آید که عمدتا در تاریخ موسیقی، تکرار مکرر است. ما ادعایی نداریم که بتوانیم با سخن گفتن، مشکلات را حل کنیم؛ اما شاید این سخنان مفید واقع شوند.

    این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش از معجزات هنر سخن گفت و افزود: موسیقی به خودی خود هنر نیست؛ مگر این.که با الهامات انسانی و ایده.ها و تفکرات آمیخته شود. اگر نه موسیقی ترکیبی از اصوات و اوزان است.

    او در ادامه متذکر شد: موسیقی زمانی تبدیل به هنر می.شود که بتوان خلاقیت را بر این امواج فیزیکی سوار کرد.

    ذوالفنون همچنین دربارهٔ بداهه.نوازی گفت: کسی می.تواند بداهه.پرداز باشد که از مراحلی گذر کرده باشد و ادبیات، فلسفه و تفکرات عرفانی بداند. بنده معتقدم، در موسیقی ایران یک استاد بیش نداریم و آن هم ابونصر فارابی است.

    این سخنان مقدمه.ای بود برای این.که ذوالفنون سه.تارش را به دست گیرد و در جست.وجوی ناب.ترین حس لحظه، دقایقی بداهه بنوازد. نغمهٔ سه.تار ذوالفنون و فراز و فرود.هایش توانست لحظاتی سکوت را در سالن حکم.فرما کند که می.توانست نشان.دهنده مجذوب شدن مخاطبان به نوازندگی ذوالفنون باشد.

    در قسمت دوم اجرا، اعضای گروه «اوستا» بر صحنه حاضر شدند و با آمیختن نوای سه.تار، .عود، کمانچه و دف در دستگاه شور و بیات ترک نواختند. آرش اوستا، امین گلستان، مجید محیط، همایون پشتدار، نغمه هدایتی، هما می.وانی و محمد جابری هنرمندانی بودند که برای گروه «اوستا» نوازندگی کردند.

    • بخش رقابتی در سالن رودکی

    از سوی دیگر، سالن رودکی که در جشنواره بیست.وهفتم موسیقی فجر میزبان بخش رقابتی شده است، شامگاه گذشته محل اجرای گروه آوازی «دامور» و کر پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به رهبری لوریس هویان بود. گروه آوازی «دامور» سعی کرده بود در این اجرا، کلام را جایگزین نوای ساز کند.

    شاید رپرتوار این گروه آوازی رپرتواری جدید محسوب نمی.شد؛ اما از نظر تفاوت در سبک اجرا می.توانست برای مخاطب تازگی داشته باشد. همچنین برخلاف سایر گروه.های کر جشنواره که اجراهایی را به صورت «پلی بک» و یا تک.نوازی به صحنه بردند، این گروه با شش کُریست از جمله تنور، آلتو، سوپرانو و باس، قطعاتی را مثل «پت و مت»، «گل گلدون»، «دختر بویراحمدی» و... اجرا کردند.

    طراحی لباس متفاوت این گروه نیز شامل بهره بردن از رنگ.های گرم و تند بود، که از دیگر ویژگی.های اجرای گروه آوازی «دامور» محسوب می.شد.

    اما در اجرای گروه کر دانشجویان پردیس هنرهای زیبا، لوریس هویان به عنوان رهبر گروه با استفاده از ۲۰ کریست از رپرتواری با ریتمی یکنواخت بهره برده بود که به نظر می.رسید تکراری بودن قطعات بدون نوآوری باعث کسل شدن مخاطب .شده بود.


    در حالی که سه روز از جشنواره موسیقی فجر می.گذرد، بنرهای جشنواره هنوز در تالار وحدت نصب نشده.اند. همچنین تالار رودکی که از آن به عنوان بهترین تالار ایران یاد می.شود، ردیف خبرنگاران را به مخاطبانی اختصاص می.دهد که بدون بلیت وارد سالن می.شوند؛ این در حالی است که دبیر جشنواره بار.ها خبرنگاران را به پوشش بخش ویژه جوانان ترغیب کرده است.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۱/۲۷ در ساعت 13:21

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. دانلود تکنوازی پیانو(سولو) آهنگ فوق العاده زیبا ی Incomplete از گروه Backstreet Boys
    توسط Beyond-voice در انجمن نت نویسی و نت خوانی (Sheet Music)
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۳۰, 14:03
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۰۱, 13:01
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۳۰, 18:21
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۸, 11:21
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۹, 00:30

جستجو شده ها

سبک پیانو لوریس هویان

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست