کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: آبروداری کن

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض آبروداری کن

    نگاهی به آلبوم و کنسرت «عکس زمستونی تهران» با صدای کامران تفتی



    [ سعید امیراصلانی - ترانه.سرا ]
    .
    ترانه.سرایی در موسیقی پاپ بعد از انقلاب در سال.های 1376-1377 شروع شد. اکبر آزاد -که پیش از انقلاب هم کارهایی داشت-، افشین یداللهی، نیلوفر لاری.پور، سعید امیراصلانی (نگارنده)، سهیل محمودی (که بعدها فاصله گرفت)، رضا اشعاری و شاید یکی دو نفر دیگر که خیلی به ترانه نپرداختند. به فاصله کمی البته نام.های دیگری هم به این اسامی اضافه شد. کسانی چون یغما گلرویی، محمدرضا حبیبی، افشین سیاه.پوش، عباس سجادی و کمی بعدتر بابک صحرایی.
    .
    همین کسانی که نام بردم -به.جز سهیل محمودی- شاید اوایل سال 1380 دوره همی.هایی را برای ترانه.خوانی راه انداختیم که کم.کم بدل شد به مؤسسین مجموعه.ای به نام «خانه ترانه». ابتدا در یک اتاق از فرهنگ.سرای ابن.سینا و سپس سالن اصلی این فرهنگسرا و بعد از مدتی هم برای چند سال در فرهنگسرای شفق.
    .
    این جلسات که تا سال 1383-84 به شکل متمرکز برگزار می.شد، نسلی از ترانه.سرایان را به موسیقی معرفی کرد که تا کنون جایگزینی برای آن.ها پیدا نشده و کماکان بخش اعظمی از ترانه.های جدی و درست و ماندگار موسیقی پاپ متعلق به همان نسل (فرهنگسرای شفق) است.
    .
    ترانه.سرایانی مثل زهرا عاملی، رستاک حلاج، سیامک عباسی، مریم اسدی، ترانه مکرم، روزبه بمانی، افشین مقدم، حسن علیشیری، میثم یوسفی، حسین غیاثی، مهدی ایوبی، حامد صوفی.پور، حمیدرضا صمدی، مسعود امامی، سعید کریمی، بابک روزبه، مهدیه و مهشاد عرب، مریم دلشاد، علی ایلیا، نادر بختیاری، مهیار کاظم.زاده، ناصر و نادر نامدار، صابر قدیمی و... بسیاری دیگر که شاید حافظه من یاری نکند.
    .
    نگاهی به اسامی همین ترانه.سرایانی که نام بردم، گواه صحت این مدعا است که نسل طلایی ترانه.سرایانی که از خانه ترانه «شفق» به موسیقی معرفی شدند، هنوز هم معتبرترین و مؤثرترین -و حتی پرکارترین- ترانه.سرایان معاصر هستند.
    .
    با ذکر این مقدمه که مترصد فرصتی برای طرح آن بودم -چرا که حرف.های متناقض و عدیده.ای پیرامون کسوت و ترتیب تقدم و تأخر ترانه.سرایان و گردهمایی.های دیگری از جنس خانه ترانه تا کنون مطرح شده است- به معرفی یک آلبوم خوب. می.پردازم: «عکس زمستونی تهران» به خوانندگی کامران تفتی.
    .
    کنسرت 6 مهر این خواننده در تالار ایوان شمس با یک گروه راک برگزار شد که البته اجرای گروه او با شکل اصلی ارکستراسیون آلبوم تفاوت.هایی داشت و از قضا به زعم من این سبک یعنی فرم راک، برای صدای او و فضای آلبوم حتی از نسخه ارکستراسیون منتشر شده هم بهتر بود.
    .
    در سال.های اخیر، بازیگران زیادی از عرصه سینما به سمت خوانندگی رفته.اند؛ اما کامران تفتی شاید یکی از موفق.ترین آنها است. چرا که علاوه بر اینکه اصول اولیه خوانندگی را می.داند، نوازنده هم هست و این تجربه او در نوازندگی، بسیار به اجراهای استودیویی و صحنه.ای او کمک کرده است.
    .
    کامران تفتی صدای خود را می.شناسد و تجربه بازیگری به او در دکلماسیون و ادای صحیح کلمات و انتقال حس و ناخودآگاه واژه.ها بسیار کمک کرده است. این را اگر به دیدن اجرای زنده او نشسته باشید، خیلی بهتر متوجه می.شوید.
    .
    من پیش از دعوت به کنسرت او آلبومش را نشنیده بودم، یعنی اولین مواجه من با اثر در قالب کنسرت بود؛ اما بعد از آن به دقت «عکس زمستونی تهران» را گوش کردم. بخش اصلی ترانه.های آلبوم سروده.های میثم یوسفی و سه ترانه هم از حسین غیاثی است. هر دو از ترانه.سرایان همان نسلی که گفتم.
    .
    میثم را از همان سال.ها می.شناسم و به رشد و شکوفایی.اش نگاه می.کنم. ترانه.سرایی که زبان ....ی.اش فارسی نیست اما از او فقط ترانه فارسی شنیده.ام و البته که «ترکان پارسی.گوی، بخشندگان عمرند». شعر او همیشه مرا به ترجمه.هایی که از شعرمعاصر ترکیه خوانده.ام، سوق می.دهد. شعری متفاوت و آرام و سربه.زیر با لایه.های عمیق اندوه و نه اندوهی که جان بکاهد. شعری Subjectivist و کاملاً درون.گرایانه که نقطه مقابل شعر همکار دیگرش حسین غیاثی است؛ ترانه.سرایی کاملاً Objectivist در این آلبوم.
    .
    آلبوم 11 تراک دارد که در یک نگاه کلی آن را این.گونه دیدم:
    .
    تراک یک «پرواز روی بام تهران» یک قطعه عالی با امتیاز کامل از ترانه و ملودی و تنظیم و اجرا.
    .
    تراک دو «عاشقای جهان» یک والس در فرم.های کلاسیک که من خیلی مناسب صدایی مثل کامران ندیدم آن را؛ اما قطعه قشنگی است.
    .
    تراک سه «عکس زمستونی تهران» که میثم یوسفی می.گوید ترانه را بر اساس ملودی و فضای موسیقی نوشته است. این قطعه علیرغم اینکه نام آلبوم هم هست اما برای من از هیچ.کدام از مناظر (ترانه، موسیقی، اجرا) نکته غافلگیرکننده.ای نداشت.
    .
    تراک چهار «آبروداری کن» این قطعه که اتفاقاً در کنسرت هم با همین Section یعنی فرم راک اجرا شد از بهترین قطعات آلبوم است که میثم یوسفی در ترانه آن هم دست به بازی.های زبانی.ای زده که پیش از او در ترانه.های متأخر شهیار قنبری شنیده بودیم. عباراتی مثل: «من را ببغل» یا «جنت.ابادی کن» و... جنس خواندن تفتی هم خیلی برای این فرم مناسب است.
    .
    تراک پنجم «بارون» قطعه.ای پیانویی که نقد من بر آن گسیختگی بافت ملودی است.
    .
    تراک ششم «مشت» با ریتم و سازبندی در فرم کانتری (که البته فقط در همین حد به کانتری.موزیک نزدیک می.شود و نه در هارمونی.های بلوز) اما تقابل ترانه.سرا و آهنگ و تنطیم، نسبتی منطقی با هم دارند؛ یعنی مضمون و فرم با هم هماهنگ است.
    .
    تراک هفت و هشت و یازده برای من لااقل مطلب و نکته خاصی نداشت.
    .
    تراک نُه «بی تو» به نظرم بهترین اجرای خواننده در این آلبوم است اما من به.شخصه با جهان.بینی ترانه ارتباط برقرار نکردم و به.ویژه در قسمت آغازین شعر سخاوت و تفاخری هست که وصف معشوق لااقل در سابقه ادبیات ما کمتر دیده شده. .اما اجرای فوق.العاده تفتی به.خصوص در پرش.های بلند ملودی که برای صداهای اصطلاحاً «دودی» خیلی جذاب است، قطعه را کاملاً تحت تأثیر قرارداده است.
    .
    قطعه دهم «خواب دیدم» قسمت.هایی از صدای تفتی را نشان می.دهد که به نظرم بخش.های دلنشین صدای او نیست. در اجرای زنده هم محدوده میانی و اوج کامران گیراتر شنیده می.شد که عکس.العمل شنوندگان هم این نظر را تأیید می.کرد.
    .
    آلبوم «عکس زمستونی تهران» در مجموع یک اثر موفق و متفاوت است که در وهله اول نقطه قوت آن را ترانه.ها تشکیل می.دهند و این یعنی اینکه آلبومی می.شنویم که مفاهیمی را و عواطفی را به ما منتقل می.کند، مستقل از نوستالژی. آن هم در مقطعی از زمان که بخش اعظمی از ترانه.های بازار موسیقی پاپ تا حد واژه.آرایی.هایی ساده و کودکانه و دبستانی تنزل پیدا کرده است.
    .
    در این آشفته.بازار کلام و ترانه، «عکس زمستونی تهران» اثری است که ارزش شنیدن و شنیدن دارد و ما را به روزهایی که ترانه و ترانه.سرایی، چیزی کم از شعر و شاعری جدی نداشت، امیدوار می.کند.




    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ در ساعت 22:31

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست