کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: پرواز بر فراز روسیه زیر پل حافظ

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض پرواز بر فراز روسیه زیر پل حافظ

    [ سمیه قاضی.زاده - روزنامه نگار ]


    موسیقی ما - ارکستر فیلارمونیک تهران از آن ارکسترهایی است که که هی هست و هی نیست! تا می.آیی دربارۀ بودنش فکر کنی و از آن لذت ببری، می.بینی که خبر بسته شدن و از هم پاشیدن اعضای گروهش می.رسد، هربار به شکلی، و هربار با رهبری.
    .
    هرگز اولین باری که به دفتر این ارکستر مراجعه کردم را یادم نمی.رود و نمی.دانم هنوز هم ارکستر فیلارمونیک تهران اصلاً ساختمانی از آن خود دارد یا نه، اما پانزده سال پیش وقتی برای تهیۀ گزارش به ساختمانی قدیمی و دلگیر، چسبیده به هتل رودکی مراجعه کردم باز هم اوضاع این ارکستر لنگ در هوا بود و معلوم نبود که کاملاً فعال است یا کاملاً تعطیل. البته در آن سال.ها فاصلۀ این دو وضعیت متناقض خیلی زود به حداقل رسید و ارکستر تا چندین سال تعطیل شد تا سال.های اخیر که هر از چندگاهی برنامه.هایی توسط آن اجرا شد. با این وجود هرگز ارکستر فیلارمونیک تهران جایی در جغرافیای شنیداری من نداشت و تنها نامی بود از جاده.ای که هرگز گذارم به آن نیفتاده بود یا بهتر بگویم اصلاً ترغیب نشده بودم تا به تماشای برنامه.ای از آن بنشینم. اما همۀ این احوالات تا پیش از شب گذشته و اجرای حیرت.انگیز این ارکستر نازنین به رهبری آرش گوران بود. از این به بعد ارکستر فیلارمونیک تهران جایی همچون جادۀ ماسال دارد در نقشۀ ایران برای من.
    .
    تبلیغ ارکستر این بود؛ اجرای آثاری از سال.های دهۀ 60 و 90 میلادی! با حضور یک سولیست ویلن اوکراینی به نام دیمیترو تکاچنکو. همین کافی بود تا برای حضور در این کنسرت برنامه.ریزی کنم. در انبوه اجراهای پاپ، شنیدن اجرای زندۀ قطعاتی ارکسترال در حال و هوای چهار-پنج دهه پیش، می.توانست بسیار مفرح باشد. با این وجود همچون تماشاگر همیشگی برنامه.های یک ارکستر که قرار است طیفی از قطعات ارکسترال را در بهترین حالت ژوست بنوازد به تالار وحدت رفتم و برنامۀ ذهنی.ام صرفاً حضور در یک فضای موسیقی ارکسترال بود؛ برنامه.ای که خیلی زود بهم ریخت.
    .
    ارکستر نسبتاً جمع و جور به دور از جلوه.گری روی سن آمد و بعد آرش گوران در مقام رهبر ارکستر روی سن حاضر شد که در انبوه تشویق.های هواداران کارش را شروع کرد.
    .
    کنسرت که قرار بود اجرای سه قطعه از آهنگسازان روس باشد، با اجرای قطعه.ای از رودیون شدرین و اجرای سوییت مجلسی برای ویولن، هارپ، آکاردئون و کنترباس در پنج بخش آغاز شد. نام این آهنگ.ساز روس را که هنوز در قید حیات است و آثار معروفی هم دارد نشنیده. بودم اما به محض آغاز پیش.درآمد، قطعه مرا با خود به جایی در دوردست برد و به قول ما روزنامه.نگارها، هوکش را گردنم انداخت. نکتۀ ویژۀ این حال خوش ارکستر بعد از گذشت دقایقی از اجرا فاش .شد؛ تک.تک نت.هایی که این ارکستر می.نواخت بسیار تمرین.شده. بودند، آنچنان که برای نوازندگان آن درونی شده و حالا چنین گوش.نواز به سمع تماشاگران می.رسید. آن.هم دربارۀ قطعات روسی و مدرن این دهه که همچون استادان خود یعنی امثال شوستاکوییچ تماماً در بالاترین و زیرترین اوکتاوها که خطر گوش.خراش شدنشان بالا است سروده شده.اند. حالا ارکستر فیلارمونیک تهران که مانور اصلی.اش را روی سازهای زهی گذاشته بود، از حضور آکاردئون و هارپ و شاید یکی دو ساز مختصر دیگر بهره می.گرفت که البته حضور همۀ آنها هم باعث نشد تا این پیور بودن صدای زهی.ها و حال خوش و اصیلی را که رغم زده. بودند از بین برود.
    .
    اگر شما هم از سری شنوندگان ایرانی موسیقی کلاسیک آن هم به صورت زنده هستید، حتماً بارها و بارها قطعات تکراری از بتهوون و موتسارت و برامس و کارل ارف آن هم با اجراهایی بسیار شبیه هم، هر سال هرسال شنیده.اید و چه بسا که این اواخر در رودربایستی خودتان برای لذت بردن از آنها هم مانده.اید. راستش هم.اینکه ارکستری هست که برنامه.اش این است که شما را به پله.ای بالاتر از لذت شنیداری موسیقی کلاسیک برساند و ضمناً گوش شما هم برایش مهم باشد، خود به خود بسیار محترم است. حالا اگر در انتخاب رپرتوار اینطور خوش.سلیقگی هم کند که دیگر نور علی نور است. از جمله بهترین.های این شب، اجرای سمفونی مجلسی شوستاکوییچ برای سازهای زهی (اپوس 110 آ) بود که می.توانم از آن به عنوان نقطۀ اوج کنسرت یاد کنم. بیادماندنی، دقیق و خاطره.ساز. و این پایان بخش اول کنسرت بود. در بخش دوم هم قطعه "بیا" (come in) اثر ولادیمیر مارتینف برای سلوی ویولن و ارکستر زهی اجرا شد. قطعه.ای نسبتا طولانی در 12 بخش با تکنوازی نوازندۀ میهمان اوکراینی که اجرایی بسیار حرفه.ای داشت و لحن نوازندگی.اش کاملا روس بود؛ با شدت بیشتر در آرشه.کشی و مکث.های طولانی.تر بین نت.ها.
    .
    حضور نوازندگان ویرچوز و صاحب نامی چون مازیار ظهیرالدینی، بهنام ابوالقاسم، تینا جامه گرمی و البته پانیذ فریوسفی هم به ارکستر شخصیت بهتر و بالاتری داده بود. هرچند اتفاق خوب در این اجرا -و احتمالاً این ارکستر- اجتناب از تکرار نام.های همیشگی نوازندگان ارکسترال بود که گویی همۀ موسیقیدانان ایران یک ارکسترند و تنها اسامی مختلف هر از گاهی روی ارکسترهایشان گذاشته می.شود. خوشبختانه نام.های جدید در این اجرا کم نبودند و شادابی و جوانی در میان نوازندگان آن به چشم می.آمد.
    .
    اگر حواشی هم برایتان جذاب است باید چند نکته.ای را یادآور شم. اول اجرای تحسین.برانگیز و البته فروتنانۀ قطعات بیز توسط نوازندۀ میهمان دیمیترو کوچنکو بود. او در پایان و پس از تشویق.های بی.امان تماشاگران، به جلوی سن آمد و چندین و چند قطعه را به صورت تکنوازی نواخت.. اجرایی که حدوداً ده دقیقه به طول انجامید و نفس تماشاگران را حبس کرد چرا که تنها با یک ساز، سالن و همۀ فضای آن را با موسیقی.اش از آن خود کرد.
    .
    همچنین بگویم که بعد از اجرا با فریدون شهبازیان عزیز هم.کلام شدم و خوانندۀ آثار اخیرش خانم هنگامه بهشتی که هر دو از این اجرای تمیز به وجد آمده بودند.
    .
    همین.طور باید از بروشور بسیار کامل و کارشدۀ این کنسرت بگویم که در واقع کتابچۀ کوچک دوزبانه.ای بود با تمامی اطلاعاتی که یک تماشاگر حرفه.ای نیاز دارد دربارۀ یک ارکستر و اجرا بداند که خود غنیمتی است و دست مریزاد دارد.
    از اینها گذشته، شیوۀ رهبری آرش گوران جوان برای ارکستر واقعاً تماشایی و حس.برانگیز بود، گویی بال درآورده بود و همزمان با رهبری ارکستر پرواز می.کرد. به خصوص این.که هیچ پارتیتوری هم به عنوان کانداکتور جلوی رویش نبود و این فضای آزادتری را برای رهبری شاعرانه به او داده بود. به نظرم بد نیست که در تصاویر سینمایی هم از حضور او استفاده شود، چرا که آنقدر با حس و عشق در حال رهبری بود که به خوبی حس قطعات و ارکستر را به تماشاگر منتقل می.کرد.
    .
    شاید تنها ضعف این کنسرت را باید در عدم تبلیغات کافی برای آن دانست که باعث خالی ماندن تعدادی از صندلی.های طبقۀ همکف تالار وحدت شد، هرچند اجرای بلافاصله آن بعد از تعصیلات می.تواند یکی از مسببین اصلی این مساله باشد. به هرحال امیدوارم این بار ارکستر فیلارمونیک تهران نامش و کارش مانا باشد و با همین گروه و تیم.ورک عالی به کارش ادامه دهد و ما هم برویم و ببینیم و گوش کنیم و بیاموزیم.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۶ در ساعت 12:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۱۴, 15:00
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۰۴, 09:22
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۸, 11:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۰۶, 13:11
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۹, 18:00

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست