کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: پویا نیکپور: آلبوم «شش» امتیاز بالایی دارد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض پویا نیکپور: آلبوم «شش» امتیاز بالایی دارد

    موسیقی ما – آلبوم «شش» با صدای «فرزین» در آخرین ماه سال 94 به بازار عرضه شد. اثری با دوازده قطعه که تولید آن حدود دو سال طول کشیده بود. اثری که توانست نظر مثبت دوستدارانش را جلب کند و در میان سایر طیف.های مخاطبان موسیقی هم با نظرات گوناگونی مواجه شد. سایت «موسیقی ما» برای آلبوم جدید فرزاد فرزین پرونده نقد تشکیل داده و برای بررسی ابعاد مختلف این آلبوم به سراغ چهره.های مختلف موسیقی رفتیم. در اولین بخش این پرونده «پویا نیکپور» دیدگاه.هایش را مطرح کرد. این موزیسین و رهبر ارکستر باسابقه در کنار نکات مثبتی که از آلبوم «شش» مطرح کرد انتقادهایی هم نسبت به آن داشت.پویا نیکپور نظرات خود درباره آلبوم «شش» فرزاد فرزین را اینگونه آغاز کرد:«این آلبوم را دو یا سه بار گوش کردم. کار خوب و به.روزی بود. تنظیم.های منظم و خوب و به.روزی داشت. .آقای فرزین طی این سال.ها سلایقی دارد که از اولین آلبومش در جریان حرکتشان هستم و این روند را خوب می.بینم. چون طیفی که ایشان به شنونده انتخاب کرده.اند را کاملاً متقاعد و متریال خوب و آبرومندی به آنها عرضه می.کنند. نظر من در بخش موسیقی نسبت به ترانه کارشناسانه.تر است ولی خودم هم آلبوم.هایی دارم و در جاهایی شرکت می.کنم و نسبت به ترانه نظر می.دهم. درباره آلبوم آقای فرزین می.توانم بگویم که ترانه.هایش خیلی پاپیولار و به.روز و خیلی ساده نوشته شده.اند و این یکی از خصلت.های موسیقی پاپ است. نمی.توانم انتظار داشته باشم موسیقی پاپ حتماً ترانه.های سنگین داشته باشد. چون سنگین.بودن ترانه با موسیقی آن همخوانی ندارد. اگر چیزی را تأیید می.کنم، در چارچوب و ژانر خودش مورد تأیید من است. نه از جهت اینکه تأییدی روی کار بگذارم که بگویم این کار از همه جهات از دیدگاه من سوپراستار پنج ستاره است. این اثر در ژانر و نوع خودش به عنوان یک آلبوم پاپ، پنج ستاره است.»

    او در ادامه درباره تنظیم.های «مهران خلیلی» و تنظیم.کننده ترکیه.ای که در این آلبوم حضور داشت گفت:«از قبل می.دانستم که هنرجوهای من یعنی مدیربرنامه.ها و نوازنده و رهبر ارکستر قبلی ایشان در کست آلبوم حضور دارند. چیزی که از کلیت آلبوم شنیدم این بود که یکدست است و چیزی را بالاتر یا پایین.تر ندیدم. به خصوص کار «مهران خلیلی» عزیز با آثار «دیسکو فانک» که در این مجموعه داشته را دوست دارم. بسیار حرفه.ای و خوب ساخته شده و تنظیم و رکورد و میکس شده است. اما من در این آلبوم متوجه نشدم که تنظیم.کننده یک قطعه خارجی است. این هم نشان می.دهد که بچه.های خودمان تنظیم.های خوبی انجام داده.اند و هم اینکه ایشان چارچوب خاصی را نشکسته است. همین موضوع نقطه قوت هم به حساب می.آید تا اینکه یک قطعه بخواهد تفاوت خیلی خاصی داشته باشد.»

    امیرمیلاد نیکزاد یکی از هنرجوهای پویا نیکپور در سال.های گذشته بوده که این موزیسین درباره او گفت:«حضور امیرمیلاد نیکزاد در این آلبوم را خوب دیدم. ایشان در سن کم کار آهنگسازی انجام داده و از دست آقای «بابک بیات» جایزه گرفته است. هنرجوی آقای «فریبرز لاچینی» و هنرجوی من هم بودند و در سن و سال خودش نوازنده و موزیسین خوبی است و نیاز به تعریفی از او نیست. می.توانم بگویم در این آلبوم کارهای خوبی داشت و تنظیم.هایش تمیز و حساب.شده بود.»

    نیکپور در بحث استفاده از سازهای زنده در این مجموعه و همچنین حضور پررنگ ارکستر «شوک» در قطعات آلبوم هم چنین نظری داشت:«استفاده از سازهای زنده کاملاً سلیقه.ای است و ارتباطی به صدای خواننده ندارد. این نظریه هم که می.گویند براساس صدای خواننده باید از سازهای زنده یا سمپل و موسیقی الکترونیک استفاده کرد، در حال حاضر رد شده است. ولی قطعاً .آلبومی که سازهای زهی، آکوستیک یا کوبه.ای یا گیتارهای آن به صورت زنده ضبط شده باشد باارزش.تر است. این را یک نقطه قوت می.دانم و ارزشی است که خواننده و تنظیم.کننده به کار داده است. من نمی.گویم کارهایی که با سمپل ضبط می.شود بی.ارزش است ولی اگر در آلبومی سازهای زنده وجود دارد نشان می.دهد که خواننده حاضر بوده برای آلبوم خودش زمان و هزینه بیشتری صرف کند. در حال حاضر هم در دنیا کارها فقط با سمپل تولید نمی.شوند. خواننده.ای مثل فرزاد فرزین که در آلبومش چند سبک مختلف تنظیم ارائه می.دهد، نمی.تواند همه چیز را با سمپل تولید کند. استفاده از سمپل خیلی اقتصادی است ولی آلبوم فرزاد فرزین نشان می.دهد که او در این موضوع دیدگاه اقتصادی نداشته و ترجیح داده که بازگشت هزینه.هایش مثلاً در اجراهای زنده باشد. یک آلبوم بلافاصله پس از انتشار، دانلود می.شود و هنرمندان خیلی راحت می.توانند همه چیز را با سمپل و کیبورد تولید کنند. ولی استفاده از سازهای زنده نشان می.دهد که خواننده.ها برای کار خودشان ارزش قائل هستند. در اینجا باید به ارکستر فرزاد و خودش تبریک بگوییم و از دیدگاه ما که آلبوم.ها را در جشنواره.های مختلف داوری می.کنیم، همین موضوع به عنوان یک امتیاز محسوب می.شود. همچنین خوشحال هستم که فرزاد فرزین از دست.اندرکاران ارکستر خودش در این مجموعه استفاده می.کند و این موضوع نقطه قوت خیلی خوبی است. ما خواننده.های زیادی داریم که آلبومشان را کاملاً مستقل جمع.آوری می.کنند و نوازنده.های سازها چهره.هایی هستند که تنظیم.کننده.ها انتخاب می.کنند.»

    این موزیسین باسابقه دیدگاهش درباره صدادهی آلبوم شش را اینگونه تشریح کرد:«صدادهی و میکس و مسترینگ آلبوم را کاملاً قبول دارم. این آلبوم را در هدفون گوش کردم و فقط در یک قطعه لول وکال با هم یکسان نبود. یعنی لول ورس یک و دو یکسان نبود ولی در کل میکس و مستر خوبی داشت و این مسأله.ای هم اشاره کردم نکته منفی نیست. در کل کار یکدست است ولی صدای گیتار نایلون.ها را می.توانستند بهتر بگیرند. اکولایزر گیتار نایلون.هایی که در کار استفاده شده خوب است ولی می.توانست بهتر باشد.»

    اما پویا نکیپور یک انتقاد هم به اثر جدید فرزاد فرزین داشت:«تنها نکته این آلبوم که نتوانستم قبول کنم، قطعه.ای بود که فرزاد فرزین به زبان انگلیسی خوانده بود. با توجه به اینکه من با موزیسین.های خارجی در ارتباط هستم و گویش انگلیسی را به صورت لوکال می.دانم فکر می.کنم فرزاد فرزین باید بیشتر روی این نکته کار کند. در موسیقی و خوانندگی آن قطعه حرفی نیست ولی لهجه.ای که در قطعه آخر به کار برده، لهجه. خیلی جالبی نیست. تنها مشکل کار همین است و باید روی این موضوع بیشتر کار کند. فکر می.کنم برای این موضوع یک مربی یا ناظر می.خواهد. خواننده.های زیادی در سراسر دنیا هستند که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست. به هرحال اکسنت دارند ولی اگر می.خواهند به مارکت بین.المللی وارد شوند باید حتما اکسنت خود را درست کنند. چون به نظر من فرزاد از همه جهات ویژگی.های خوبی دارد و این نکته.ای که عرض کردم را هم می.تواند در یک دوره سه ماهه درست کند. خواننده باید از لحاظ صدا، فیزیک، چهره و سیما ویژگی..های متفاوت داشته باشد و فرزاد این جزئیات را دارد و خوشحال هستم در زمانی که فعالیت می.کند در کار خودش می.درخشد.»

    پویا نیکپور برای جمع.بندی نظراتش پیرامون آلبوم فرزاد فرزین به این نکات اشاره کرد:«به نظر من این یک آلبوم پاپیولار و به.روز است. سلیقه تنظیم..کننده.هایش خوب بود و این مجموعه کلاً امتیاز بالایی دارد. می.دانم که فرزاد فرزین برای کار خودش ارزش قائل است. هرچند که شاید فروش گیشه او تا الان همانند برخی خواننده.ها نبوده و از این به بعد شاید باشد. از ابتدا با کیفیت خوبی هم کارش را ارائه کرده است. از سوی دیگر مدیربرنامه.ها، رهبر ارکستر و نوازنده.های گروهش همگی از دوستان نسل دومی من هستند که برای آنها ارزش قائل هستم. همچنین به آنها تبریک می.گویم که پروژه.ای را به صورت جمعی کار کردند. این به نظر من یک نقطه قوت بزرگ است.»

    و او در پایان گفت:«در پایان باید بگویم که برای خواننده.ها این موضوع اصلاً زیبا نیست که فکر می.کنند هر سال باید یک آلبوم بدهند. منظور من فرزاد فرزین نیست چون فاصله این اثر از آلبوم قبلی او حدود دو سال بود و آلبوم جدیدش هم خوب بود. منظور من خواننده.های دیگری است که به واسطه علاقه به خودشان و گروهشان آلبومی که منتشر می.کنند را گوش می.دهم و متأسف می.شوم که چرا هر سال چون دیگران آلبوم می.دهند، این دوستان هم باید آلبوم بدهند. در صورتی که می.توانند کارهای بهتری ارائه کنند و در هیچ جای دنیا قرار نیست هر خواننده هر سال آلبوم منتشر کند. در این صورت باید خواننده.ها پس از سی سال سی آلبوم منتشر کنند! این اتفاق از کیفیت کار می.کاهد. فرزاد فرزین می.تواند تابلوی خوبی برای برخی خواننده.ها باشد. چون او در مقوله آلبوم.ها و اجراهای زنده.اش موفق است. پانزده سال قبل فرزاد فرزین یکی از استعدادهایی بود که دوست من آقای «ارژنگ حقانی» کشف کرد و در جریان اولین فعالیت.های او بودم. خوشحال هستم که روند کارش را به گونه.ای طی می.کند که به جای خوبی برسد. این نکته را هم باید بگویم که بخشی از موسیقی پاپ ما در حال حرکت به سمت موسیقی گروهی است. این اتفاق مهم و سرنوشت.سازی است. چون همیشه گروه.ها از هم پاشیده شده.اند و غیر از گروه «آریان» هیچ گروه دیگری نبوده که به صورت مستمر فعالیت کند. در حوزه موسیقی پاپ، تلفیقی یا راک چنین همکاری.هایی شکل گرفته و این یک اتفاق خوب است. این مسأله را از این جهت مطرح کردم که فعالیت گروه.ها در زمینه آلبوم.ها یا اجراهای زنده بسیار خوب و موثر است.»



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۴/۰۵ در ساعت 18:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۳/۱۸, 16:00
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۱۰/۱۶, 20:00
  3. پویا سرایی قطعه نهفت را به یاد مشکاتیان اجرا کرد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۲/۲۳, 14:10
  4. اجرای آهنگ گل بیتای مرتضی پاشایی از پویا مهدی پور
    توسط justpouya در انجمن انجمن خوانندگان کیوبیس
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۰۸, 15:14
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۳, 09:51

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست