کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: قدرت نوازندگان ایرانی اعجاب.انگیز است

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض قدرت نوازندگان ایرانی اعجاب.انگیز است

    موسیقی ما - آخرین سفر «شهرداد روحانی» به ایران سفر پرباری بود؛ همراه با برگزاری کنسرت با ارکستر بزرگ و البته رسیتالِ پیانویی که برای اولین بار در چند جای دیگر هم جز تهران برگزار شد و همان.طور که انتظار می.رفت با استقبالِ خوبی مواجه شد؛ حالا اما مدتی است که رهبر و آهنگسازِ محبوب ایرانی به خارج از کشور برگشته؛ اما در سال جدید هم برنامه.های بسیاری برای برگزاری کنسرت در کشور خودش دارد.می.گوید: «اتفاقا آخرین سفری که به ایران داشتم برای انجام تعدادی از کارهای شخصی.ام بود؛ اما خوشبختانه درگیر برنامه.های زیادی شدم. برای مثال همراه با یک ارکستر زهی در ایام جشنواره کنسرت دادم که در آن برای اولین بار اثری از استادم «مصطفی کمال.پورتراب» را با نام «کاپریس ایرانی» اجرا کردم و علاوه بر آن قطعاتی از باخ و بارتوک اجرا کردیم و همچنین یک قطعه از «اینو موریکونه». نکته.ای که در این اجرا برای من اهمیت داشت، قدرت نوازندگانِ جوانی بود که به عنوان سولیست در این برنامه حضور داشتند و از جمله.ی آنان «آرین قیطاسی» و «میلاد عالمی» بودند. هر بار که به ایران می.آیم از قدرت و تکنیک نوازندگانی ایرانی سرخوش و هیجان.زده می.شوم و فکر می.کنم که حالا نوازندگان ایرانی به درجه.ای از توانایی رسیده.اند که می.توانند از پس اجرای هر قطعه.ای برآیند.»

    «شهرداد روحانی» البته تاکید دارد که به خصوص نوازندگان سازهای زهی در ایران به توانایی بسیار بالایی دست یافته.اند: «متاسفانه برگزاری کنسرت. در ایران همواره با مشکلاتی مواجه است که ممکن است این امکان را فراهم نیاورد تا تمرینات منسجم و هماهنگی انجام شود؛ اما باز توانایی آنان قابل ستایش است. ما باید به نوازندگانمان با خوش.بینی نگاه کنیم و من تاکید می.کنم که هر سال که به ایران می.آیم، با تعدادی نوازنده.ی جدید آشنا می.شوم که دلگرمم می.کند. انگیزه.هایم را برای کار و کنسرت، بیشتر می.کند. البته من هم امیدوارم که روزی تعداد نوازندگان ما ده.ها برابر آنچه هم.اکنون هست، شود و از آن طرف تعداد ارکسترهایمان بیشتر شود تا بتوانیم از حضور آنان به بهترین شکل استفاده کنیم.»

    رهبرِ کارکشته.ی موسیقی کلاسیک، البته با تمام امیدواری.هایی که درباره.ی نوازندگان ایرانی دارد، به شکل واقع.بینانه.ای به این مساله نگاه می.کند و برای همین توضیح می.دهد که در کشورهای اروپایی، موسیقی کلاسیک و تربیت نوازنده دارای سابقه.ای بسیار طولانی است و اهتمام بسیاری در این زمینه انجام می.شود: «برای تربیت یک موزیسین حرفه.ای دست کم ده سال زمان نیاز است، در کشورهای اروپایی کنسرواتوارهای بسیاری وجود دارند که به شکل مداوم موزیسین تربیت می.کنند؛ اما ما در تهران تنها دو هنرستان داریم که فعالیت می.کنیم و با توجه به جمعیت این شهر و همچنین تعداد علاقه.مندان موزیک، ناکافی است. من امیدوارم روزی در ایران و به خصوص تهران، چندین هنرستان دختران و پسران وجود داشته باشند که فعالیت.های مداومی انجام دهند و علاوه بر آن ارکسترهای دولتی با جدیت و بدون هیچ مساله.ای کارشان را ادامه دهند و از آن مهم.تر ارکسترهای خصوصی این توانایی را داشته باشند که حضوری جدی در زمینه.ی موسیقی کلاسیک داشته باشند.»

    او وقتی در برابر این پرسش همیشگی و تکراری قرار می.گیرد که اگر قرار باشد، سطح نوازندگی امروز ایران را با کشورهای پیشرفته در زمینه.ی موسیقی کلاسیک مقایسه کنیم، به چه نتیجه.ای می.رسیم، می.گوید: «بهتر است ما مقایسه.ای با کشورهای اطرافمان داشته باشیم، همین روزها در کشورهای همسایه.ی ایران ارکسترهای سمفونیک و فیلارمونیک بسیاری فعالیت می.کنند و دولت.ها از آن برای نشان دادن وجوه فرهنگی کشور خودشان بهره..های بسیاری می.برند. البته کشورهایی مثل قطر و دبی، از موزیسین.های غیر محلی استفاده می..کنند که خوشبختانه ما این مشکل را نداریم و حالا پتانسیل آن را داریم تا ده.ها ارکستر با حضور نوازندگانِ خودمان برگزار کنیم. به همین خاطر است که من همواره تاکید بسیاری به حضور و استفاده از نوازندگان داخلی دارم و در این میان گمان می.کنم که چیزی که ما را از هدف.هایمان دور کرده است، مشکل بودجه است و این هم نه به این خاطر که کشور ما توانایی و امکانات مالی در این زمینه را ندارد، ماجرا به این برمی.گردد که هنوز ضرورت این ماجرا درک نشده است.»

    اما با توجه به اینکه به هر روی موسیقی کلاسیک در ایران، همواره مخاطبانی خاص داشته است؛ آیا می.توان امیدوار بود که ارکسترهای خصوصی بتوانند به فعالیت.های خودشان ادامه دهند؟ روحانی پاسخِ روشنی به این ماجرا دارد: «این مساله..ی آسانی نیست؛ اما فراموش نکنید که هیچ چیزی غیرممکن نیست، همان.طور که ارکسترهای مجلسی بسیاری در این سال.ها در ایران فعالیت داشتند که به شکل خصوصی اداره می.شدند و منشاء اتفاقات بسیار خوبی هم در زمینه.ی موسیقی کلاسیک بودند و از جمله موفق.ترین آنها می.توان به ارکستر زهی پارسیان اشاره کرد.»

    این در حالی است که ارکستر سمفونیک تهران هم با وجود آنکه همواره با فراز و نشیب.های بسیاری همراه بوده است؛ اما در عمر هشتاد ساله.ی خویش دوره.های درخشانِ بسیاری را از سر گذرانده و در این میان نمی.توان این مساله را فراموش کرد که بحران مخاطب، یکی از مهم.ترین مشکلاتِ این ارکستر بوده است. «شهرداد» در این باره تاکید می.کند که این مساله باید ریشه.یابی شود، چون برخلاف آنچه تصور می.شود، همان.اندازه که در این سال.ها تعداد موزیسین.ها و نوازندگان سازهای کلاسیک افزایش پیدا کرده است؛ تعداد علاقه.مندان به این نوع موسیقی نیز با افزایش بسیار زیادی روبه.رو شده است: «ما در سالن میلاد با ظرفیتِ بالای هزار نفر بارها کنسرت داده.ایم و با اینکه فرصت اندکی برای تبلیغات و بلیت.فروشی، داشته.ایم؛ اما مخاطبان استقبال بسیار زیادی از آن کرده.اند و بلیت.ها چند روز مانده به اجرا تمام شده است، بنابراین کسی که به عنوان رهبر ارکستر فعالیت می.کند، باید در انتخاب برنامه دقت بسیار زیادی داشته باشد؛ چون وقتی مردم قطعات برایشان جذابیت نداشته باشد یا کسی که آن را اجرا می.کند، خواه.ناخواه آن برنامه برایشان جذابیتی نخواهد داشت؛ طبیعی است که این هرگز به معنای اجرای قطعاتی که از نظر کیفی،. استانداردهای لازم را نداشته باشد، نیست؛ مساله اینجاست که یک رهبر علاوه بر توانایی.های فنی و موزیکال، باید این در زمینه.ی روان.شناسی مخاطب هم تبحر داشته باشد و آثاری را اجرا کند که در عین قدرت، توانایی جذب مخاطب را هم داشته باشد.»

    او در آخرین سفرش به ایران، فرصت اندکی در دست داشت؛ اما توانست بیش از 15 کنسرت برگزار کند، در گرگان و اصفهان و غیره و در این میان هفت اجرا در تهران داشت، اما خودش می.گوید که این بار که به ایران بازگردد در شهرستان.های دیگر نیز به اجرای برنامه بپردازد: «اجرای کنسرت در شهرستان.ها، یکی از مهم.ترین برنامه.هایی است که به شکل جدی پیگیر آن خواهم بود، به خصوص اینکه تجربه.ای که در این زمینه از سر گذراندم، برایم بسیار جذاب بود؛ اینکه مردم شهرهای کوچک تا این اندازه به کنسرت.های سازی علاقه دارند و این میزان با فرهنگ و علاقه بره آن گوش می.دهند، اتفاق بسیار شگرفی است.»



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ در ساعت 12:01

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. حمیدرضا نوربخش: سیاست ما پرهیز از هرگونه رابطه و رانت است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۱۱/۰۵, 20:10
  2. کامبیز طاهری: آلبوم طالب.زاده در مراحل پایانی است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۹/۱۴, 08:40
  3. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۱/۲۵, 13:28
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۲۸, 16:50
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۶, 14:50

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست