کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: آیا این شکست صنف نیست؟

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض آیا این شکست صنف نیست؟

    [آرش نصیری - روزنامه.نگار، مدیر و مجری برنامه هزار صدا ]


    بله. این یعنی شکست صنف مردمی و علی.الاصول غیردولتی «خانه موسیقی» که مهم.ترین NGO موسیقایی است. این نظر بنده است و البته با خوش.بینی و ساده.اندیشی، می.توان طور دیگری هم تصور کرد که عرض می.کنم.
    . ***

    .
    حالا، «برای اولین.بار جشنواره علاوه بر دبیر (دکتر حسن ریاحی)، مدیر هم دارد؛ حمیدرضا نوربخش شده است مدیر سی.اُمین جشنواره موسیقی فجر». بنده در این بحث، لَه یا علیهِ چراییِ انتصاب این هنرمند و خواننده و البته مدیر باسابقه موسیقی به این سِمت چیزی نمی.گویم. نقد یا ایراداتی که بر عملکردش در خانه موسیقی وارد می.کنند، به جای خود قابل بحث است و در این خصوص زیاد صحبت شده و شخصاً دخالت در حوزه اختیارات دیگران را دوست ندارم. بر اساس قانون، مدیر مافوق (علی مرادخانی) حق دارد هرکسی را که صلاح می.داند، در جایگاهی که انتصاب در آن به عهده اوست، بنشاند و البته «حمیدرضا نوربخش» هم مدیر بی.سابقه.ای نیست و چندین سال هم عضو شورای سیاست.گذاری همین جشنواره فجر بوده. کسانی هم که این انتصاب را نقد می.کنند هم، بی.حق نیستند؛ چرا که اشاره آنها به عملکرد نوربخش در خانه موسیقی است.همه اینها به جای خود؛ و برای آنکه زودتر سر اصل مطلب بروم، به مطالبی که مدت.ها است به آن پرداخته می.شود، چیزی اضافه نمی.کنم.

    جدای موضوع انتصاب نوربخش، در مورد شکل مدیریت جشنواره هم حرف و حدث.هایی هست که گفته نشده. مثلاً:
    .
    1- آیا سطح و جایگاه جشنواره موسیقی فجر از مدیریت دفتر موسیقی بالاتر است که تصمیم.گیری در مورد آن در اختیار مقامی .بالاتر از این دفتر است؟
    .
    2- اینکه تصمیم.گیری درباره جشنواره به جای دفتر موسیقی در معاونت هنری انجام می.شود، به خاطر جایگاه و سابقه ویژه جناب مرادخانی در مدیریت موسیقی است یا همواره معاونت باید درباره امور مهم دفتر موسیقی تصمیم بگیرد؟
    .
    3- سال.های قبل انجمن موسیقی متولی اجرای جشنواره می.شد. مگر چه عیبی داشت که این روال ادامه پیدا می.کرد و از آنها خواسته می.شد که در ارکان جشنواره انقلاب ایجاد کنند؟
    .
    4- حالا که این اتفاق نیفتاد، نفس ادامه فعالیت انجمن موسیقی چیست و آیا این نهاد، موازی با دفتر موسیقی است یا زیرمجموعه آن؟
    .
    5- دکتر حسن ریاحی از سال قبل حکم دبیری جشنواره را دریافت کرده است. حالا ایشان چه مسئولیتی دارد؟ اینکه این مدیر است و آن دبیر کمی. بازی با الفاظ است البته.
    .
    6-...
    .
    اما سوال مهمی .که ساختاری و اساسی است، این است که چرا مدیرِ مافوق، یک.راست رفته مدیر عامل مهم.ترین نهاد مردمی .مرتبط با موسیقی را آورده رئیس جشنواره.ای کرده که اساساً دولتی است؟ این انتصاب نتیجه دوستی دیرینه با حمیدرضا نوربخش است یا نتیجه رقابت مدیریت دولتی بر هنر و مدیریت صنفی و مردمی. بر آن؟
    .
    ایراد ریشه.ای این اقدام این است که انگار برعکس شعار مهم دولت تدبیر و امید (کدام دولت این شعار را نداده است؟!) که کاهش تصدی.گری دولت در امور فرهنگی است، وزارت ارشاد به دولتی کردن متصدیان بخش مردمی. همت گمارده است!
    .

    ***

    .
    فرض می.کنیم نوربخش یک مدیر درجه یک و توانمند برای امر مهم برگزاری آبرومند جشنواره است. چرا به ایشان اجازه نمی.دهیم در همان ساختاری که خودش در اختیار دارد، جشنواره را برگزار کند؟ چرا او باید وارد سیستمی .شود و در آنجا مدیریت کند که هیچ.یک از اعضا و کارکنان.اش کارمند او نیستند و اساساً دفتر موسیقی خود مدیر (فعلاً سرپرست) دارد؟ چرا خانه موسیقی خود متولی برگزاری جشنواره نباشد؟ چرا با تعیین حدود و نظام.مند کردن نظارت.ها و توقعات، برگزاری این جشنواره.ها را به بخش خصوصی (حتی بخش خصوصی خودی) واگذار نمی.کنیم؟
    .
    تغییرات اساسی در این جشنواره می.توانست حضور بخش خصوصی و اجرای کامل آن در آن بخش باشد، نه حضور کسی که مدیرعامل بزرگ.ترین نهاد موسیقایی کشور است و قاعدتاً باید تا به حال خود جشنواره.ای بزرگ.تر از جشنواره موسیقی فجر را برگزار کرده باشد.
    . ***

    .
    حمیدرضا نوربخش در مصاحبه با «موسیقی ما» که با عنوان «ادعای وقوع یک انقلاب بزرگ را نداریم» منتشر شد گفته: «جشنواره همچنان نتوانسته جای خودش را به عنوان یک اتفاق موسیقایی پرفروغ تثبیت کند. ماجرای تغییرات جشنواره بسیار ساده است؛ تلاش برای اینکه از تمام یا بخش قابل.توجهی از این ظرفیت.ها برای رشد و اعتلای موسیقی بهره.برداری شود.» و «ما اول باید بپذیریم که این ظرفیت وجود دارد و بعد از آن ما -یعنی تمام اهالی موسیقی- وظیفه داریم که از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم. به جای اینکه به دلایل مختلف (اجتماعی، شخصی،. فرهنگی یا سیاسی) خودمان را از این ظرفیت جدا کنیم. سالیان سال بخش اعظمی از اهالی موسیقی این کار را کرده.اند و از این جریان بی.اعتنا گذشته.اند.»
    .
    این سخنان پرسش.های زیادی را به ذهن می.آورد که آیا بهره.برداری از این ظرفیت.ها فقط با استفاده از بودجه عمومی .امکان.پذیر است یا اینکه با مدیریت درست و استفاده از ظرفیت موسیقی و جلب توجه علاقه.مندان و اسپانسرها می.توان جشنواره.ای برگزار کرد که نه.تنها خرج خودش را در می.آورد، که می.تواند درآمدزا هم باشد؟ آیا در این تغییر ریل جشنواره و تغییرات مهم دیگر، قرار است اجرای کار به عهده بخش خصوصی باشد یا اینکه سازمانی در ارشاد تشکیل خواهید داد و کارها را از طریق آن اجرا خواهید کرد؟ آیا این کار نمی.توانست در «خانه موسیقی» اتفاق بیفتد که حضور بخش خصوصی در آن قابل توجیه.تر و قابل کنترل.تر است؟ به هر حال خانه موسیقی عضو و هیأت.مدیره و مدیرعامل و ناظر و... دارد و قاعدتاً باید ساز و کاری برای ساماندهی و مدیریت ورود و خروج.های مالی داشته باشد و مشارکت اهالی موسیقی در آن محتمل.تر و قابل توجیه.تر است.
    .
    آیا قرار است خوانندگان و گروه.های موسیقی پاپ را با ارعاب و تطمیعِ لغو یا صدور مجوز به حضور در جشنواره و اجرایی نیم.بند در آن بکشانید یا بودجه برگزاری جشنواره را از راه حلال.تری تأمین خواهید کرد؟ آیا در حالی که خوانندگان پاپ در خانه موسیقی چندان جایگاهی ندارند، در شرایط عادی حاضرند با مجموعه شما همکاری کنند؟ آیا جشنواره موسیقی فجر که در شکل درست آن باید به موسیقی هنری.تر اختصاص یابد، به خاطر تأمین بودجه ساختارش را تغییر خواهد داد؟ آیا...
    . ***

    .
    اینکه «ما در یک مقطع تاریخی قرار داریم که یک جشنواره دقیقاً 30 سال با یک تفکر و فرمی. جلو آمده و حالا قرار است نگاهی نو به آن شده و کار جدیدی صورت گیرد» می.تواند اتفاق مبارکی باشد. اینکه «نگاه واقع.بینانه به جشنواره.ی امسال، این است که ما -همه ما- نگاه متفاوتی داریم و می.خواهیم هدف.گذاری.مان و ریل جشنواره را عوض کنیم و حرکت.مان را به سمت دیگری انجام دهیم و به بخش.هایی که جشنواره توجه نکرده، توجه کنیم» هم حرف خوبی است. اینکه «جشنواره باید برآیند اتفاقات سال باشد، یعنی تمام اتفاقاتی که در طول سال رخ می.دهد را در این ویترین مشاهده می.کنیم. به همین خاطر جشنواره را جایزه.محور کرده.ایم. محور این جشنواره تولیدات و تمام اتفاقات سال است، با هدف ارتقای سطح تولیدات» هم عالی است و البته اجرایی کردن آن در این ساختار چیزی در حد معجزه؛ اما قبول، فرض می.کنیم می.شود.
    .
    مدیران قبلی جشنواره.ها هم آمده و از این دست صحبت.ها کرده.اند؛ اما امیدواریم این دفعه این صحبت.ها به تغییر اساسی و رشد منجر شود. اما وقتی از همان ابتدا پیام یک انتصاب، پیام درستی نیست، چگونه می.توان به آینده آن امید بست؟ جشنواره می.تواند درست برگزار شود و بودجه خود را هم در بیاورد و افرادی در بخش خصوصی حاضرند این کار را به خوبی انجام بدهند؛ اما ارشاد نمی.خواهد آن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. لابد به این دلیل که نمی.خواهد قدرت.اش کم شود. شاید هم دلایل دیگری دارد.
    .
    درحالی که برای نشان دادن حسن.نیت خود می.توانست آن را به نهاد صنفی خانه موسیقی واگذار کند تا باعث قدرت هرچه بیشتر این نهاد -که قرار است مردمی .باشد- شود. اگر هم بنابر هر دلیلی نمی.خواهد این کار را بکند و دولت تصمیم دارد بخشی از پول نفت را در کار فرهنگی خرج و به موسیقی هنری بال و پر بدهد، اصل این است که برگزارکننده آن دفتر موسیقی باشد تا قدرت بگیرد و اگر این هم در شرایط فعلی ممکن نیست، در همین مجموعه مدیران ارشاد هستند مدیرانی که می.توانند این کار را انجام بدهند. مثلاً آیا سید عباس سجادی که هم یکی از مدیران رسمی ارشاد است، هم مقبولیت و محبوبیت بسیار خوبی بین هنرمندان و هنردوستان دارد و هم توانایی مدیریت.اش را ثابت کرده، گزینه مناسب.تری نبود؟
    .
    چرا باید مدیرعامل خانه موسیقی به این کار مأمور شود که معنی آن شکست کار صنفی است؟ صنفی که باید جشنواره.ای بزرگ.تر از این برگزار کند، اما یک جشن نیم.روزه سالانه.اش هم اما و اگر دارد. .

    .------------------------------------------------------------------------------------------------------
    * جملات داخل گیومه همگی از گفتگوی اختصاصی سما بابایی از سایت «موسیقی ما» با حمیدرضا نوربخش با عنوان «ادعای وقوع یک انقلاب بزرگ را نداریم» نقل قول شده است.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۸/۲۹ در ساعت 16:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. آهنگسازی چیست؟ تنظیم کننده کیست؟
    توسط mohsen_f_206 در انجمن مفاهیم تنظیم
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۹/۱۵, 12:35
  2. چرا هیچکس پاسخگو نیست؟
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۲/۱۰, 14:50
  3. ریفل چیست؟
    توسط Daniyal در انجمن دانلود Refill
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۲۲, 17:32
  4. چیپ ست فایر وایر چیست؟
    توسط MB10 در انجمن Audio interface (کارت صدا)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۱, 22:36

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست