کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: افزایش تراز صدا در میكس

  1. iran music آواتار ها
    iran music
    شماره کاربری
    5939
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۰
    428
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی33
    39
    سپاس از شما 374 بار در 161 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض افزایش تراز صدا در میكس





    چگونه میتوانید به حداكثر درجه صدا در میكس ، قبل از مرحله مسترینگ برسید،
    در حالیكه
    اطمینان دارید خروجی اصلیتان برش نخورده است ؟

    در هنگام كار در DAW ها (Digital Analog Work Station )
    تعیین كننده ترین ( مهمترین ) عامل ، جلوگیری از رسیدن درجه نهایی به نقطه
    قرمز میباشد ولی آسان ترین پاسخ ، پایین كشیدن درجه نهایی ( Master )
    به ناچار است، لیكن این امر
    بر روی كل بلندی صدای میكس تاثیر گذاشته و مرحله مسترینگ را ،
    بخصوص در مهمترین قسمت آن یعنی عامل بلندی صدا Loudness Factor
    را سخت تر میكنید.

    فرض میكنیم كه این سوال یك پیامد جامع و منصفانه از یك شیوه
    برداشت كلی در مورد یك جلسه میكس میباشد. ممكن است كه بدانیم كه
    چگونه در یك میكس شدت صدای Bass و Bass drum را نسبت به یك دیگر
    تعیین كنیم و همچنین خواننده و ساز های دیگر را نیز كاملا مقعول و منطقی
    تنظیم كنیم ، ولی دزست در زمانی كه فكر میكنیم كه به شدت صدای درستی
    رسیده ایم ، یك قله صدا (Peak) در آهنگ یا هر نوع عامل مزاحم دیگری
    باعث كلیپ شدن (Clip) صدای كلی ( Master ) میشود كه ما را مجبور به
    پایین آوردن صدای كلی Master میكند. مطمعنا این یك وضعیت
    ایده آل نیست. لطفا به این نكات دقت كنید..

    اولین و مهترین كار این است كه شما باید كلا قادر به تولید میكسی
    باشید كه كلیپ نداشته باشد. هیچ چراغ قرمزی نباید در كل میكس ، از ابتدا
    تا انتها به وجود بیاید. اگر چه این نصیحت خیلی ابتدایی به نظر میرسد ولی
    ضمنا باید این را هم بگویم كه شما ضبط هایی را كه برای من فرستاده میشود
    را تاكنون نشنیده اید. پس به یاد داشته باشید كه خاموش ماندن چراغ
    قرمز ( Clip ) بسیار بسیار مهم است.
    حالا این سوال پیش میاید كه چگونه میتوان با وجود خاموش بودن چذاغ قرمز ، به
    حداكثر بلندی صدا رسید؟

    یك پاسخ ساده ، استفاده از عمل ( Normalize ) است كه اغلب
    برنامه های میكس دیجیتال آن را دارند . ولی این كار را نكنید چون فقط وقت
    تلف كردن است ، زیرا بودن آن فقط تا زمانی است كه پروسه دیگری را روی
    آن ترك انجام بدهید، تنها زمانی كه من از ( Normalization ) استفاده میكنم ،
    موقعی است كه قصد ندارم آن را برای بلند تر صدا دادن بهینه كنم .

    پس اولین كاری كه باید بكنید این است كه محدوده Peak level قطعه
    را پیدا كنید . ممكن است به نتیجه برسد كه در سه یا چهار جای قطعه
    شدت صدا بلند تر از مابقی آن است. معمولا ، این مساله اشاره به نقصی
    در میكس دارد از خودتان بپرسید آیا واقعا به درستی صدا میدهد ؟ احتمالا
    این طور نیست. ولی در موارد معدودی ، این اتفاق میتواند بیافتد، حتی در
    مواقعی كه میكس كاملا بی عیب است . برای مثال
    در ضبط سازهای اكوستیك مشاهده مقادیر اندكی از Peaks ، آنهم
    به ندرت ، چیز غیر عادی نیست این پیك ها ، شدت صدا را تحلیل میبرند. اگر شما
    با Automation صدای این پیكها را كنترل كنید ، آنگاه میتوانید صدای همه
    چیز های دیگر را بالا بیاورید .

    این كار را بدین صورت انجام دهید ... اگر شما پیكی داشته باشید
    كه ٦ دسی بل از چیز های دیگر بلد تر بود ، در صورتی كه بتوانید ان را پایین
    بیاورید و به درجه نرمال برسانید، آنگاه كلقطعه شما ٦ دسیبل میواند
    بلند تر صدا دهد.

    كنترل پیك های گاه و بیگاه بهتر است بصورت دستی انجام گیرد
    حتی اگر تعدادشان كمی زیاد باشد. برای مثال ممكن است با یك
    صدای Snare ناگهانی بر خورد كنیم یكبار دیگر به میكس ها برای نمونه، به میكس
    اصلی باز میگردیم تا ببینیم ایا ممكن است در انجا این مشكل حل شود ؟
    احتمالا به وسیله كمپرس كردن آن كانال.

    در غیر این صورت غالبا شما میتوانید از یك limiter برای پایین آوردن
    پیك های كوتاه مدت استفاده كنید ، بودن اینكه هیچ گونه عوارصض قابل
    توجهی داشته باشد . بعد میتوانید شدت صدای بقیه چیزها را بالا بیاورید .

    اگر پیك ها ، كوتاه مدت نبودند ، آنگاه میتوانید از یك كمپرسور
    استفاده كنید . برای این منظور ، و برای جلو گیری از كمپرس شدن شدید
    صدا ( به غیر از مواقعی كه به عمد میخواهید صدایتان كمپرس شده صدا دهد )
    از Ratio وthreshold كم ، به همراه release time طولانی
    مناسب استفاده كنید.

    یكبار دیگر ، شما میبینید كه میتوانید شدت صدای كل قطعه را تا
    مرز چراغ قرمز ، بالا بیاورید، بدون اینكه در واقع كلیپی داشته باشید .


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۰۳ در ساعت 17:55

  2. 4 کاربر زیر از iran music برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. ضبط وكال و میكس آهنگهای متال
    توسط iran music در انجمن مــیـــکس(Audio Mix)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۵, 23:30

جستجو شده ها

بالا بردن صدای خروجی کیو بیس

بالابردن صدای اصلی در کیوبیس

ضبط صدا ميکس و مسترينگ استوديو

بالا بردن صدای مستر کلی

بالا بردن صدای اسپیکر در میکس

بالا بردن صدا در میکس

اموزش بالا بردن صدا در مسترینگ

افزایش صدا در کیوبیس

نكات هنگام ضبط صدا

افزایش صدا cubase

تراز شدت صوت در میکس و خروجی اهنگ

تا این لحظه 139 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست