کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: «در شعله با تو رقصان» با همخوانی صابر ابر در تالار وحدت روی صحنه می.رود

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض «در شعله با تو رقصان» با همخوانی صابر ابر در تالار وحدت روی صحنه می.رود

    موسیقی ما - «و هزار چشم غمگین به دو چشم واله گشته/ به جهان جان رسیدم، غزلم ترانه گشته/ تو روان به خواب شهری، من از این خیال ترسان/ مگریز از خیالم، مگریز، رو مگردان!»این بخشی از قطعه.ای است كه قرار است در كنسرت آتی «مهیار علیزاده» شنیده شود؛ در پروژه.ای با نام «در شعله با تو رقصان». كنسرتی كه آهنگسازش درباره.اش می.گوید كه «موسیقی تصویری شاید بهترین واژه برای بیان سبك و سیاق این كار باشد». مهرشاد حاجیلو و صابر ابر این قطعه را اجرا كرده.اند. حالا انگار می.توان «اَبَر» را هم جزو بازیگران سینمایی دانست كه به شكل رسمی پا به عرصه.ی موسیقی گذاشته است. او در این اثر می.خواند و همچنین قرار است در آلبوم «غمنومه.ی فریدون» نیز حضور داشته باشد.

    به گزارش «موسیقی ما»، «در شعله با تو رقصان» پرفورمنسی داستانی-موسیقایی است كه اوایل مردادماه در تالار وحدت تهران اجرا می.شود. قسمت باكلام این اثر متفاوت از آن چیزی است كه این روزها در كنسرت.ها شنیده می.شود. بخش.هایی تصنیف است و آواز و بخش.هایی دكلمه. بخش اعظمی از اشعار را «علیرضا كلیایی» سروده و بخش.های غیرمنظوم را خود علیزاده نگاشته و البته اینها منهای تصانیفی است كه از شاعرانی چون مولانا، اخوان ثالث و ابتهاج در كار مورد استفاده قرار می.گیرد.

    «مهیار علیزاده» در این خصوص به سایت «موسیقی ما» می.گوید كه باید این اثر را نوعی «مولتی.مدیا» دانست. اما اینكه نگاه غالب به سمت موسیقی سنتی بوده یا ارکسترال یا حتی موسیقی پاپ، سوالی نیست كه علیزاده بتواند به آن پاسخ دهد:. «به هیچ.كدام، زمانِ خلق اثر هنرمند مگر به ژانر فكر می.كند؟ من به ذهن خودم گوش می.كنم و او تصمیم می.گیرد. این موسیقی تلفیقی هم نیست. اصلاً به نظر من آثار و سبكی به نام «تلفیقی» وجود خارجی ندارند و تنها ساخته.ی ذهن عده.ای هستند و از سمتی دیگر، اهرمی برای نقد از سوی عده.ای دیگر.»

    او البته در قطعه «می.خواهمت» از افکت.های الکترونیک هم استفاده کرده. آهنگساز «ارغوان» دلیل خودش را برای استفاده از موسیقی الكترونیك دارد: «موسیقی الكترونیك بُعد جدیدی از موسیقی را پیشِ روی شما قرار می.دهد كه هنرمند به سختی می.تواند دست رد به آن بزند. استفاده مناسب در جایگاه مناسب می.تواند عالی باشد. در واقع، بهره.گیری از موسیقی الکترونیک در سریال «پرده.نشین»، شروع تجربه حرفه.ای بود؛ اگرچه این دو هیچ ارتباطی با یكدیگر ندارند.»

    چندی پیش اعلام شد که قرار است آلبوم «در شعله با تو رقصان» با آهنگسازی علیزاده منتشر شود. حالا او می.گوید قرار است در این كنسرت تمامی قطعات آن اثر به همراه دو قطعه.ی جدید اجرا شوند. او درباره.ی جزئیات كنسرت پیش رویش با حضور هفت خواننده و دو بازیگر تئاتر كه قرار است قطعات این اثر را دكلمه كنند، هم می.گوید: «راستش را بخواهید برای خودم هم جالب است و هم جدید. دكور نمایشی پرهزینه و خوانش همراه با موسیقی زنده و خواندن همزمان ٧ خواننده... شاید بتوان گفت اپرایی امروزی است. ما هفت خواننده خواهیم داشت، دو بازیگر كه خوانش و اَكت دارند. درامز و پركاشن سازهای كوبه.ای ما هستند كه گیتار باس آنها را همراهی می.كند. در كنار آنها، رباب و دیوان و در قسمت سازهای كلاویه.ای پیانو و كیبورد هم داریم. یك بافت تریو زهی هم در بدنه اصلی موسیقی، جریان را به جلو سوق می.دهد.»

    اما چرا صابر ابر و پانته.آ پناهی.ها؟. علیزاده در پاسخ به این سوال می.گوید: «احساس بیش از حد نرمال در صدا كه كاملاً با پروژه من مناسبت داشت. من و علیرضا كلیایی متون و اشعار دیالوگ.ها را تحریر كردیم كه از سخت.ترین بخش.های كار بود. به هر حال خوانندگانی كه برای این كار انتخاب شده.اند، همگی سخت.كوش هستند و آینده دارند؛ كما اینكه برخی از آنها هم.اكنون چند آلبوم در بازار دارند و مشغول اجرای كنسرت با هنرمندان سرشناس هستند. پس نمی.توان گفت كه این چهره.ها مطرح نیستند، بلكه می.توان گفت این دوستان به تجربیات بیشتری نیاز دارند تا جا پای خوانندگان مطرح كنونی بگذارند.»

    او خودش هم روی صحنه خواهد بود؛ اجرایی متفاوت از سایر اجراهای سنتی یا ارکسترال: «این اجرا، اولین تجربه در ایران است كه به این شكل انجام می.شود و به.طور قطع اشكالات زیادی خواهد داشت؛ ولی تا زمان بلوغ آن، این پروژه را دنبال خواهم كرد.»

    برنامه.هایی مشابه این کنسرت در زمره اجراهای مخاطب خاص طبقه.بندی می.شوند؛ اما انتشار قطعه «می.خواهمت» و تعداد دانلودش نشان داد که طیف گسترده.تری از مخاطبان را شامل می.شود. هرچند این میزان استقبال برای خود علیزاده هم تعجب.آور بوده است:. «زمانی كه تعداد بازدید یه موسیقی جدی از تعداد بازدید موسیقی.های دیگر پیشی می.گیرد، اتفاق بسیار خاصی تلقی می.شود.»

    او این روزها، اثری آماده.ی انتشار دارد كه «همایون شجریان» و «علیرضا قربانی» آواز آن را اجرا كرده.اند. اثر قرار بود همین روزها منتشر شود كه البته به تعویق افتاده است. دلیلش هم انتشار آثار دیگری است كه این دو خواننده در دست دارند.
    با همه.ی اینها آهنگساز جوان، تصمیم گرفته تا در اثر جدید خود از خوانندگانی جوان بهره بگیرد. از كسانی چون مهرشاد حاجیلو، روزبه عراقی.مقدم، .هادی فیض.آبادی و البته همخوانانی چون مژده بهرامی، بهرخ شورورزی و مهسا دامرودی.

    نوازنده.ها هم همان نوازندگان شناخته..شده.ای هستند كه این روزها در عرصه.ی موسیقی فعال.اند؛ كسانی چون میثم مروستی (ویلن)، آتنا اشتیاقی (ویلنسل)، اردوان انزابی.پور (گیتار باس)، پیمان حاتمی و غیره. شاید از همین نوازندگان می.شود متوجه شد كه نمی.توان سبك مشخصی برای موسیقی این مجموعه متصور شد. خود «علیزاده» نیز به این مسأله صحه گذاشته و می.گوید: «شاید نشود ژانری برای این اثر تعریف كرد. شاید بشود آن را یك پرفورمنس موسیقایی دانست؛ یعنی كنسرتی همراه با اِلِمان.های نمایشی و اجرایی.»

    آهنگساز قطعه.ی «ارغوان» كه حالا هنوز چند سالی از انتشارش نگذشته، می....توان آن را جزو قطعات خاطره.انگیز قلمداد كرد، درباره.ی دلیل این شكل استفاده چنین توضیح می.دهد: «من علاقه.ی بسیاری به سینما و تئاتر دارم و از سوی دیگر تا حدی دغدغه.ی نوشتن اپرا یا اپرای ایرانی؛ البته كه امكانات فنی برای ساخت اپرا وجود ندارد؛ یعنی بازیگرانی نیستند كه قدرت آن را داشته باشند كه آنچه موزیسین می.خواهد را به صورت آواز بخوانند یا خواننده.ای كه امكان بازی كردن داشته باشد؛ در حالی كه كسی كه در اپرا حضور دارد، باید توانایی «خواندن» و «بازی» را به صورت توأمان داشته باشد. به خاطر همین محدودیت.ها، پروژه را به این شكلی كه هم.اكنون اجرا می.شود، تغییر داده.ام تا حالت. نمایشی از بین نرود.»

    او همچنین درباره.ی انتخاب «صابر ابر» می.گوید: «صابر ابر صدای خوبی برای خوانش دارد، اَكت.اش مناسب است و بیان.احساسی خوبی هم دارد.»

    این اما تمام آن چیزی نیست كه علیزاده در این پروژه در نظر دارد. او سی.دی این اثر را نیز ضبط كرده و به احتمال فراوان همز.مان با اجرای كنسرت، منتشر خواهد شد. «پانته.آ پناهی.ها» هم دیگر بازیگری است كه در این پروژه حضور دارد و او هم در كنار دیگر مجریان، مجموعه.ای از داستان.های عاشقانه را كه علیزاده نوشته، روایت كند. بازیگری كه «علیزاده» او را جزو موفق.ترین و قدرتمندترین بازیگران تئاتر می.داند: «در این پروژه مجموعه.ای از داستان.های عاشقانه اجرا می.شود؛ البته بخش.های مختلف آن با یكدیگر متفاوت.اند؛ اما فضا به مخاطب كمك می.كند تا داستان.ها در جایی به یكدیگر برسند.»

    او خود، كارگردانی این اثر را در كنار اَبَر برعهده دارد؛ این البته چیزی است كه در خبرهایی كه پیرامون این اثر منتشر شده، آمده است. خودش اما ترجیح می.دهد به جای كارگردانی از واژه.ی «مدیریت هنری» استفاده كند: «آنچه در این اثر اجرا می.شود، دغدغه.های ذهنی خودم است كه همواره دوست داشتم تا در زمینه.ی تئاتر و نمایش اجرایشان كنم.»

    اما به زودی قرار است اثر دیگری از او منتشر شود كه از همین حالا می.توان پیش.بینی كرد كه اتفاق پرسر و صدایی در عرصه.ی موسیقی خواهد بود. او در این اثر از دو خواننده بهره برده است؛ علیرضا قربانی و همایون شجریان. این هم یكی دیگر از دغدغه.های علیزاده است. دغدغه.ای كه می.گوید از چند سال پیش و از زمان تحصیلش در ارمنستان داشته است:. «استفاده از دو صدا در موسیقی کلاسیک، اتفاقی رایج است. من همواره این دغدغه را داشتم كه با این دوستان مطرح كردم. البته تلاش بسیاری انجام شد تا شعری انتخاب شود كه برای هر دو صدا، توجیه.پذیر باشد. بخشی از این اثر روی ابیاتی از قطعه.ی «افسانه»ی نیما یوشیج است و قطعاتی نیز بر اشعار احمد شاملو، دکتر شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی تصنیف شده است.»

    ضبط این آلبوم هم.اكنون تمام شده، آن هم با یك اركستر آنسامبل. اثر در استودیوی تلویزیون کشور چک و همراه با ارکستر فیلارمونیک متروپولیتن پراگ انجام شده و بخش.هایی هم توسط آنسامبل موسیقی معاصر ایران به سرپرستی خود علیزاده. ضمن آنكه گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو عهده.دار اجرای بخش.های کُر مجموعه بوده.اند.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۵ در ساعت 16:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. ..:::اهنگ زانیار خسروی (بدون تو شبا) ... بازخوانی این اهنگ...
    توسط SaeiD.CraX در انجمن انجمن خوانندگان کیوبیس
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۴/۲۳, 20:41
  2. دموی قطعه تو رو نشناختم | تنظیم : امیـــد نــیــکان
    توسط onfos در انجمن پروژه های تمرینی و ناتمام کاربران
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۳/۰۵, 22:40
  3. کاور آهنگ بدون تو - زانیار خسروی
    توسط hamidreza0015 در انجمن پاپ (PoP)
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۶/۰۹, 21:18
  4. پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۵/۱۵, 13:08
  5. دموی کار 6.8 به نام بدون تو نمیشه با صدای (رضا اشرفی ) و تنظیم (امید محبی)
    توسط onfos در انجمن پروژه های تمرینی و ناتمام کاربران
    پاسخ ها: 28
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۲/۱۲, 13:12

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست