کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: من «آشیق»ام، «بخشی.خوان»ام

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض من «آشیق»ام، «بخشی.خوان»ام

    موسیقی ما - روز گذشته – 17 اردیبهشت ماه- نسخه.ی شنیداری «صدای مناظر مخدوش» اثری از مانی جعفرزاده به همراه داستان و پارتیتور کامل این اثر رونمایی شد. کنسرتِ این اثر، دو سال پیش در تالار رودکی اجرا شده بود. «صداىِ مناظرِ مخدوش» روایت داستانی در یازده تکه با حضور چهار نوازنده و دو راوی است. در این اثر على جعفرى پويان (ویولن)، سهراب برهمندى (ویولا)، آتنا مستعان اشتياقى (ويولنسل) و گلنار شعارى (كلارينت) نواخته.اند و رویا تیموریان و پریوش نظریه نیز راوی داستان بودند. به همین بهانه گفت.وگویی با «مانی جعفرزاده» انجام داده.ایم:.
    .
    • کلمات ادبیات را می.سازند و نت.ها موسیقی را. این دو وادی از هم جدا هستند. برای شما کدام مهم.تر است؟ ادبیات؟ موسیقی؟ یا هر دو؟
    در ذات سوال شما، نکته.ای هست که باید آن را گوشزد کرد؛ انگار تلقی.تان این باشد که آهنگسازی چیزی است غیر از ادبیات. لزوماً اینطور نیست،. ما در هنگام آهنگسازی [به معنی علمی آن] رفتاری نویسنده.آسا داریم. نویسنده.وار رفتار می.کنیم. ابزار کار نُت نوشتن هم کاغذ و قلم است. موضوع ذهن من نوشتن است. گاهی موسیقی می.نویسم، گاهی فارسی و این دو موضوع در ذهن من جدا نیست از هم. مضاف بر این.که در تاریخ هنر هم موضوع قصه.گویی توام با موسیقی اتفاق جدیدی نیست. این شکل از موسیقی از زمان «تُروُبادوُر»ها در اروپا وجود داشته، آن.ها شهر به شهر راه می.افتادند، ساز می.زدند و همراه با آن برای مردم قصه تعریف می.کردند. کمابیش شبیه کاری که «آشقلار» در آذربایجان یا «بخشی.خوان».ها در جنوب خراسان انجام می.دهند. این است که گاهی با خودم فکر می.کنم که من هم «آشیق» هستم و بخشی.خوانم. چون همین .طور که می.بینید ساز می.زنم و قصه تعریف می.کنم!
    .
    • پس هیچ کدام برایتان ارجحیت ندارد؟
    نه، اصلاً به نظرم یک چیز هستند. شروع به نوشتن یک متن می.کنم، قسمت.هایی از این متن به شکل نُت مکتوب می.شود و جاهایی هم سر به قصه.گویی می.گذارد.
    .
    • یعنی این.طور نیست که اول قصه را بنویسید بعد بر روی آن آهنگسازی انجام دهید یا بلعکس؟
    نه،. لزوماً. مثلا «صدای مَناظرِ مَخدوش» با موسیقی آغاز .شد، یعنی در ابتدا موسیقی نواخته می.شد و بعد راوی شروع به روایت قصه می.کرد. در حالی که در کار بعدی که قرار است در مهرماه امسال اجرا شود قصه با روایت راوی آغاز می.شود و بعد نوازنده.ها می.نوازند. در ذهن من هیچ.کدام از این دو رجحانی ندارند بر هم.
    .
    • به نظرتان پیشینه.ی شما،. یعنی آهنگسازی برای فیلم و سریال چقدر در این موضوع که شما موسیقی را به شکل روایی و قصه.گویی ببینید تاثیر داشته است؟
    لابد می.دانید که قریب به دو سال است که برای هیچ کار تلویزیونی.ای موسیقی ننوشتم. هر کار تلویزیونی که پیشنهاد می.شود بی آن که بروم و ببینم رد می.کنم. تحمل کیفیت کارهایی از این دست بیرون از توان من است. در مورد سینما هم اوضاع چندان بهتر نیست اکثر کارها بد هستند. شاید از هر ده کار پیشنهادی تنها یک فیلم سینمایی خوب باشد. همه.ی این.ها باعث شد تا به این نقطه برسم که تصمیم بگیرم هر دو سه سال یک.بار موسیقی فیلم کار کنم. آن.هم موسیقی فیلم.هایی که خیلی دوست.شان داشته باشم از فیلمسازانی که برایم عزیز و محترم باشند. مثلا این روزها صحبت از کار بر روی مستندی درباره دانشکده.ی فنی دانشگاه تهران است که «مجتبی میرطهماسب» آن را کارگردانی کرده و شک ندارم که کار خوبی خواهد شد و بدیهی ست که با کمال میل دلم می.خواسته که در این پروژه باشم. اما مگر سالی چند فیلم با این کیفیت تولید می.شود؟ این شد که از یک جایی به بعد تصمیم گرفتم کار بر روی موسیقی.های مجموعه.های صدا و سیما را قطع و کار در سینما را محدود کنم و روی قصه.های خودم موسیقی بنویسم. بنابر این در پاسخ پرسش شما باید بگویم پیشینه.ی سینما و تئاتر من و ........ام بی.شک در نوع کاری که امروز می.نویسم موثر است اما شاید این تاثیر بیشتر حاصل سرخوردگی در عشقی پُرشور بوده باشد!
    .
    • چرا از بازیگران برای روایت قصه «صدای مناظر مخدوش» استفاده کردید؟ یادم هست در زمان اجرای کنسرت، دکورها طوری طراحی شده بود که بازیگران پشت به مخاطبین نشسته بودند و ما فقط صدایشان را می.شنیدیم. چطور شد که رویا تیموریان و پریوش نظریه برای روایت این قصه انتخاب شدند؟
    روایت کردن یک نوع «پرفورمنس» یا هنرِ اجراست. هنرِ اجرا هم به عنوان یکی از شاخه.های هنر معاصر جهان در زیرشاخه.ی هنرهای نمایشی قرار می.گیرد. به عبارت دیگر «هنرِ اجرا» زیرشاخه.ی موسیقی نیست. (و همین.جا در پرانتز بگویم من بسیار متعجبم که می.بینم برخی از دوستان در دانشکده.ی موسیقی دارند پرفورمنس تدریس می.کنند. چون این دو اصولا دو مقوله.ی متفاوت تخصصی هستند) بنابراین فکر می.کنم اگر در کنسرتم پرفورمنسی دارم که شامل یک نقل یا اجراست، به صورت منطقی باید برای اجرای آن از هنرمندان حرفه.ای تئاتر استفاده شود. ما مسلما به تخصص اجرایی خانم.ها تیموریان و نظریه احتیاج داشتیم.
    .
    • در مورد انتخاب نوازنده.ها بگوید، گروه جوانی را انتخاب کردید. انتخاب.هایتان بر چه اساسی صورت گرفت؟
    البته این جوان را که می.گویید خیلی دارید لطف می.کنید به دوستان! چون حداقل علی جعفری پویان و سهراب برهمندی که چندان جوان نیستند! اما گذشته از شوخی در اجراهای «آنسامبل» یعنی ارکسترهای کوچک که رهبر ارکستری روی صحنه حضور ندارد، تجربه و کارآمدی نوازندگان بسیار ضروری ست. در مقام قیاس درست مثابه این است که شما مربی یک تیم فوتبال باشید و از کنار زمین بازی تیم را تماشا کنید. مسلما همه.ی حرف.هایتان را زده.اید و ایده.ها را گفته.اید ولی از لحطه.ای که سوت آغاز را می.زنند، این تیم است که بازی را پیش می.برد و شما کمابیش دست.تان کوتاه می.شود. برای اجرای صحنه.ای صدای مناظر مخدوش انتخاب نوازندگان بر همین مبنای کارآمدی.شان بود. هم علی و هم سهراب برای نواختن ویلن و ویولا بهترین انتخاب.ها بودند بی.شک هم از این جهت که پیش.تر بسیار باهم کار کرده.ایم و نوع موسیقی مرا می.شناسند و من هم به توانایی.هایشان وقوف دارم و هم از جهت روحیه.هایمان که به هم بسیار نزدیک است. آتنا اشتیاقی هم با وجود آن که به نسل بعدی نوازندگان کلاسیک ایران تعلق دارد؛ اما مدتی ست که کاملا جاافتاده و در آنسامبل.ها پذیرفته شده و توانایی.هایش را ثابت کرده است. مضاف بر این که اصلا پیشنهاد اجرای کنسرت را آتنا و نگار نوراد به من داده بودند و راستش تا قبل از آن که آن.ها مرا تشویق بکنند من چندان در فکر اجرای کنسرت نبودم. آخرین کسی که به گروه نوازندگان اضافه شد گلنار شعاری بود. ما در جستجوی یک نوازنده.ی کلارینت بودیم که بتواند لحن این قطعات را در بیاورد ( کلارینت این مجموعه چندان آسان نیست) گلنار که تازه از کنسرواتوار سنگاپور فارغ.التحصیل شده و بازگشته بود، فیلم پایان.نامه.اش را برای من فرستاد یک «کویینت کلارینت» زده بود از برامس که به نظرم خیلی درخشان آمد به سرعت دعوت به همکاری شد و خیلی زود با گروه هماهنگی حاصل کرد. البته حضور مریم صادقیان به عنوان طراح صحنه هم از شانس.های بزرگ ما در این اجرا بود. مریم برای این کار خیلی زحمت کشید..
    .
    • در هنگام ضبط «صدای مناظر مخدوش» تغییری در اثر داده.اید؟
    هیچ تغییر، حذف یا سانسوری در مورد قصه یا قطعات صورت نگرفت یا به ما تحمیل نشد. اگر هم حذفی در قصه اتفاق افتاده، همان است که در زمان کنسرت خواسته بودند. البته همان حذف هم آنقدر زیاد نبود که بنیان قصه را به.هم بریزد.
    .
    • در مورد کنسرت آینده.تان، «خاطرات خیاط خیابان لاله.زار از سقوط دکتر محمد مصدق» هم توضیح بدهید.
    این کار را سال گذشته نوشتم و در حال حاضر مشغول بازنویسی آن هستم . علت آن که پارسال اجرا نشد هم، همان بی.برنامه.گی.های همیشگی بوده است؛ برنامه.ریزی کنسرت در این جغرافیا بسیار دشوار است . از یک.سو دو ماه از سال یعنی محرم و صفر امکان برگزاری کنسرت وجود ندارد. یک ماه هم در فروردین.ماه به دلیل تعطیلات نوروزی به شکل عرفی نانوشته کنسرت برگزار نمی.شود. بنابر این سال حرفه.ای موسیقی در ایران نه یک سال که ۹ ماه است. از سوی دیگر «تالار رودکی» یعنی تالار کوچک مجموعه.ی وحدت تنها محلی ست که می.شود در آن یک کنسرت کلاسیک برگزار کرد چون دیگر تالارها آکوستیک سالمی ندارند. این است که صفی بلند از متقاضیان اجرا پشت در این تالار تشکیل می.شود و حضورشان اجتناب ناپذیر است. شاید تعجب کنید که بگویم من اواخر فروردین.ماه امسال با مسئولین تالار رودکی تماس گرفتم و این محل را برای دوم و سوم مهرماه رزرو کردم. یعنی ما در چنین صف نوبت عجیب و غریبی قرار داریم. حالا تصور کنید اگر در آن زمان به هر دلیلی یکی از بچه.های گروه. نتواند روی صحنه بیاید. ما عملا تا یک سال بعد نخواهیم توانست اجرایی داشته باشیم. این اتفاقی است که سال گذشته برای ما افتاد. فارغ از این.ها توضیح مختصر درباره.ی خود این اثر شاید این است که «خاطرات خیاط خیابان لاله.زار از سقوط دکتر محمد مصدق» قطعه.ای است برای دو ویلنسل، یک ویولا، یک ویلن و یک راوی. ویلنسل.ها را نگار نوراد و آتنا اشتیاقی خواهند زد، ویولا و ویلن هم مثل همیشه سهراب برهمندی و علی جعفری پویان هستند. خانم مرضیه وفامهر هم قریب به یقین راوی این داستان خواهد بود. ولی حضور ایشان هنوز قطعی نشده و فقط صحبت کرده.ایم. الآن که دارم با شما حرف می.زنم یک مقدار درگیر این هستیم که بتوانیم از اواسط تابستان تمرین.ها را آغاز کنیم و مثل هر پروژه دیگری مسلما! گرفتار جذب اسپانسر هم هستیم. «خاطرات خیاط خیابان لاله.زار از سقوط دکتر محمد مصدق» برعکس نامش که به نظر می.رسد ممکن است قصه.ای باشد درباره تاریخ و سیاست،. یک داستان عاشقانه است. داستان کسی است که در روز ۲۸ مرداد ۳۲ عشق.اش را گم کرده است و دارد قصه.ی آن عشق گمشده را تعریف می.کند. باقی.اش را هم باید بیایید و بشنوید.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۱۹ در ساعت 00:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

جستجو شده ها

گلنار شعاری نوازنده کلارینت

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست