کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: فرهاد فخرالدینی: تا آخر عمر حرف من همین است؛ نوازنده ارکستر ملی باید با نوازنده ارکستر سمفونیک متفاوت باشد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض فرهاد فخرالدینی: تا آخر عمر حرف من همین است؛ نوازنده ارکستر ملی باید با نوازنده ارکستر سمفونیک متفاوت باشد

    موسیقی ما - فرهاد فخرالدینی در مراسمی که برای صد و چهارمین سالروز تولد استاد غلامحسین بنان و 27 امین سالگرد انتشار آلبوم «یاد یار مهربان» شکل گرفته بود، از مدیران دولتی و کم.توجهی آنها به ارکستر ملی انتقاد کرد. به گزارش سایت موسیقی ما طی این مرسم که روز یکشنبه 13 اردی.بهشت ماه به همت مرکز موسیقی بتهوون در شهر کتاب تجریش برگزار شد، استاد فخرالدینی درباره موسیقی آلبوم یاد یار مهربان گفت: «در آن سال.ها نوشتن موسیقی این اثر همزمان بود با نوشتن موسیقی سریال «بوعلی سینا». دو اثری که همیشه از آنها به عنوان دو کار دلنشین یاد می.کنم.» فخرالدینی درباره آشنایی.اش با بنان ادامه داد: «از کودکی با صدای استاد بنان آشنا بودم و در دوران جوانی که در هنرستان موسیقی ملی تحصیل می.کردم، ایشان را از نزدیک می.شناختم و خیلی زود هم در هنرستان و رادیو با یکدیگر همکار شدیم.»
    .
    • طریقه شکل.گیری آلبوم یاد یار مهربان
    فخرالدینی درباره شکل.گیری آلبوم یاد یار مهربان گفت: «من همیشه لطف و محبت استاد بنان را به خودم احساس می.کردم و خاطرات خوبی هم با ایشان دارم. زمانی که بنان از دنیا رفت، به واسطه دوستی که با فریدون مشیری داشتم، او یک روز شعری را به من نشان داد و پرسید آیا می.توان تصنیفی با این کار اجرا کرد که یادآور کارهای بنان باشد؟ من هم آن زمان از این کار استقبال کردم. فکر می.کنم در مراسم چهلم بنان بود که در امام زاده طاهر به همراه «هوشنگ ابتهاج»، «فریدون مشیری» و «کاوه دیلمی»، بر مزار او نشسته بودیم که به کاوه گفتم این تصنیف را با اینکه هنوز آماده نشده بود، بخواند. او هم شروع به زمزمه کردن این تصنیف کرد که با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد و تصمیم گرفتم آلبوم یاد یار مهربان را با صدای کاوه دیلمی ضبط کنم.»
    .
    • بنان شاگردی تربیت نکرد
    «بنان هیچ شاگردی نداشت، کاوه دیلمی هم مستقیما شاگرد بنان نبود. در واقع اینطور نبود که مثلا طی روزها و ساعت.های مشخصی پیش او تعلیم ببیند بلکه فقط با او آَشنایی داشت.» این آهنگساز درباره خاطرات خود با بنان گفت: «زمانی که قرار بود برای ارکستر بزرگ رادیوی ملی ایران یک رهبر انتخاب کنند، از هشت موزیسین خواستند درباره سه نفر رای دهند. یک روز بنان در حیاط آنجا به من گفت که من به شما رای دادم و به من تبریک گفت. همان روز، مدیر کل رادیو من را خواست و گفت اسم شما در هر هشت رای وجود دارد و با اکثریت آرا به این سمت منصوب شده.ای.»
    .
    • حق مطلب را ادا کردن، بهتر از تکنیک است
    رهبر سابق ارکستر ملی درباره چهره.های درخشان موسیقی ملی گفت: «ما در موسیقی ملی چهره.های بسیار درخشانی داریم که متاسفانه آنطور که باید قدرشان را نمی.دانیم، افرادی مثل بنان، روح.الله خالقی، مرتضی خان محجوبی، ابوالحسن صبا، مرتضی حنانه و بسیاری از دیگر بزرگان. موسیقی ملی ما احتیاج به حمایت دارد درصورتیکه اصلا توجهی به این نوع موسیقی نشان نمی.دهیم. موسیقی ایرانی مثل زبان فارسی خاص است و باید با راز و رمز آن آشنا شد. پرده.های موسیقی ایرانی به شناخت دقیق نیاز دارد و اگر کسی این شناخت را نداشته باشد، نمی.تواند آن را به درستی اجرا کند. من همیشه گفته.ام که درست است تکنیک خوب است، اما در موسیقی مهم این است که بتوان حق مطلب را ادا کرد. به هنرمندان در عرصه موسیقی ایرانی و ملی توصیه می.کنم زیاد مبالغه نکنند چرا که زیبایی در سادگی است.»
    .
    • بنان دوست نداشت در گام.های بالا بخواند
    فخرالدینی درباره صدای بنان و سوالی مبنی بر اینکه آیا استاد بنان فقط دو دانگ صدا داشت یا خیر توضیح داد: «بنان دوست نداشت هنگام خواندن به حنجره.اش فشار بیاورد چون نمی.خواست هنگام خواندن نت.های بالا چهره.اش دگرگون شود؛ موضوعی که اگر دقت کنید در بعضی از خوانندگان دیده می.شود و چهره آنان هنگام خواندن اوج قطعات برافروخته و دگرگون می.شود. اما بنان دوست داشت همیشه متانت و منزلت خود را حفظ کند. البته شاید صدای بنان نسبت به بعضی از خواننده.ها چند نت پایین.تر بود اما می.توانست در گام.های بالاتر هم بخواند. بنان به قدری در خواندن توانایی داشت که وقتی تغییری در نوع اجرای موسیقی به وجود می.آمد، شنونده متوجه این تغییر نمی.شد.» فخرالدینی درباره فعالیت.های بنان در رادیو ادامه داد: «بنان در رادیو خیلی سخت.گیر بود و همین موضوع باعث می.شد بعضی از خوانندگان برنجند و از سخت.گیری بیش از حد او گلایه کنند.
    .
    • ارکستر ملی را مصادره کردند
    این هنرمند در ادامه حرف.های خود گفت: «موسیقی ملی باید یک واحد مستقل داشته باشد و نباید آن را با موسیقی سمفونیک ادغام کرد. نوازنده.های ارکستر ملی باید با پرده.های موسیقی ایرانی آشنایی داشته باشند در غیر اینصورت نمی.توانند کارشان را به نحو احسن انجام دهند. این دلیل خوبی نیست که هر .. در یک ارکستر کلاسیک می.تواند نوازنده خوبی باشد، در ارکستر ملی هم می.تواند توفیقاتی را کسب کند. البته در این میان نمی.توان به استثنا.ها فکر نکرد. آقای ارسلان کامکار در هر نوع موسیقی تبحر دارد اما همه نوازنده.ها که اینگونه نیستند، موسیقی ملی نوازنده.های مخصوص به خود را لازم دارد.من برای گرفتن چوب رهبری ارکستر ملی استقلال و دستمزد مناسب برای نوانده.ها طلب کرده.ام و معتقد بودم نوازنده ارکستر ملی باید با نوازنده ارکستر سمفونیک متفاوت باشد و تا آخر عمر هم بر سر این حرفم خواهم ماند. با طرح ادغام ارکستر ملی با ارکستر سمفونیک مخالفم و معتقدم راه درستی در پیش گرفته نشده و نتیجه.ای جز اینکه موسیقی ملی ما به انحراف کشیده شود، نخواهد داشت. با ادغام ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک، ارکستر ملی ما نه تنها احیا نشد بلکه مصادره هم شد. واقعا در این دوران جای افرادی مثل خالقی، صبا، محجوبی و دیگر بزرگان بسیار خالی است، آنها چهره.های ملی موسیقی ما هستند و دلشان برای موسیقی ایرانی می.تپید و به همین دلیل است که نغمات آنها همیشه به دل می.نشیند.»

    آهنگساز آلبوم یاد یار مهربان ادامه داد: «موسیقی گل.ها می.تواند بخشی از موسیقی ملی باشد چون برگرفته از فرهنگ و موسیقی ایرانی است. این موسیقی را افرادی مثل خالقی، تجویدی، محجوبی، بنان و دیگران پایه.ریزی کردند و در اکستر گلها نغماتی را اجرا کردند که بهترین.های موسیقی ما محسوب می.شوند. اگر قرار باشد امروزه موسیقی گلهایی ساخته شود بایستی که تغییر کند. ما دیگر آن فضا و حال و هوای سال.های گذشته را نداریم، یاران عشق را فراموش کرده.اند، قحط.سالی عجیبی شده و جای همه آن لطافت.ها را خشونت گرفته است. باید امکاناتی فراهم شود که دوباره بتوان در زمینه این نوع موسیقی فعالیت کرد. واقعا دلم به درد می.آید وقتی می.شنوم می.گویند تا کی باید این کارها را اجرا کرد، یک ملودی و شعر زیبا را هر روز می.توان اجرا کرد، آنها جزیی از فرهنگ ما هستند.»
    .

    • بنان اخلاق.های خاصی داشت
    فریدون شهبازیان، آهنگساز مطرح موسیقی کشورمان که در این مراسم حضور داشت، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد بنان، .گفت: «من افتخار این را داشتم که با غلامحسین بنان سال.های زیادی را در ارکسترها و رادیو همراه باشم. او اگرچه رفتارها و اخلاق.های ویژه.ای داشت اما به اعتقاد من خواننده بسیار بزرگی است که جای او در موسیقی ملی کشورمان خالی است.او ادامه داد: «در آن زمان با ارکستر گلها به صورت زنده خواندن کار ساده.ای نبود، اما بنان با جایگاه ارزشمندی که داشت، این کار را به درستی انجام داد و خود را به عنوان یک خواننده بزرگ در این سرزمین معرفی کرد و حالا نمی.دانم چه زمان خواننده.ای با اندیشه غلامحسین بنان در موسیقی پیدا می.شود؟ البته در این مدت بزرگانی چون محمدرضا شجریان و افراد دیگری تلاش.های زیادی برای موسیقی ایران کرده.اند اما همه می.دانند که بنان چیز دیگری بود.»
    .

    • تولد خاطره.ها در شهرکتاب.ها
    بابک چمن.آرا- مدیر مرکز موسیقی بتهوون- هم در این مراسم گفت: «در روزگاری که شاهد از بین رفتن مراکز موسیقی هستیم، شاید بتوان با کمک شهرکتاب.ها که در گاه معتبری برای فرهنگ هستند، موسیقی را به شکلی جدید و جدی سر پا نگه داشت.» چمن.آرا هدف برگزاری این نوع مراسم.ها که نام «تولد خاطره.ها» را روی آن گذاشته است، گرامیداشت رخ.دادهای بزرگ موسیقی عنوان کرد و ادامه داد: «قصدمان این است که با شهرکتاب تجریش مراسم.هایی را به صورت مشترک برگزار کنیم. گرامیداشت.هایی با حضور بزرگان عرصه موسیقی تا بتوانیم این رخ.دادهای تاثیرگذار را زنده نگه داریم. برگزاری این مراسم یادبود برای استاد بنان، در بیست و هفتمین سال خلق آلبوم «یاد یار مهربان» هم یکی از این اه... بود که امیدوارم این برنامه.ها با استقبال خوبی از سوی علاقه.مندان موسیقی مواجه شود.»

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۲/۱۴ در ساعت 13:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۲۱, 09:10
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, 11:50
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۱۳, 11:40
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۱۵, 11:51
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 10:54

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 2 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست