کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نادر مشایخی: باید حضور علی رهبری را در ارکستر سمفونیک تهران به فال نیک گرفت

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نادر مشایخی: باید حضور علی رهبری را در ارکستر سمفونیک تهران به فال نیک گرفت

    موسیقی ما - ارکستر شهر تهران به رهبری «نادر مشایخی»، خردادماه امسال در حالی کنسرت جدید خود را اجرا می.کند که مشایخی می.گوید ایده.های جدیدی برای اجرای این کنسرت دارد و علاوه بر آن می.خواهد این ارکستر را به شکلی ساماندهی کند تا نوازندگی ارکستر سرانجام به عنوان یک شغل به رسمیت شناخته شده و نوازنده مجبور به حضور در ارکسترهای دیگر برای تأمین هزینه.های زندگی.اش نباشد. «مشایخی» سال.ها به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران نیز فعالیت کرده؛ با او درباره.ی ارکستر خودش و همچنین وضعیت ارکستر سمفونیک تهران به گفت.وگو نشسته.ایم:
    .
    • * آقای مشایخی! لطفاً از ارکستر شهر تهران بگویید و اینکه چه برنامه.ای برای این ارکستر دارید تا این امیدواری وجود داشته باشد که ارکستر زمان زیادی به فعالیت.هایش ادامه دهد.
    از همان ابتدا که این ارکستر راه.اندازی شد، من برایش برنامه.های متعددی داشتم؛ اما اصلی.ترین هدفم در این ارکستر آن است که نوازندگی ارکستر به صورت یک شغل مطرح شود تا نوازندگانی که در این ارکستر مشغول فعالیت هستند، ناگزیر به فعالیت در ارکسترهای متعدد و همچنین حضور در آلبوم.های مختلف برای گذران زندگی خود نباشند؛ چون در این صورت نوازنده نمی.تواند به صورت کامل در اختیار هیچ کدام از برنامه.هایی که انجام می.دهد،. قرار گیرد.
    .
    • * خودتان تا چه اندازه امید دارید تا به این هدف برسید؟. به.هرحال سبک موسیقی.ای که شما در این ارکستر اجرامی.کنید، به گونه.ای نیست که بتواند مخاطبان وسیعی را در بر بگیرد.
    البته من بر این اعتقاد هستم که موسیقی کلاسیک در ایران، مخاطبان بسیار زیادی دارد و می.توان با برنامه.ای مشخص از پتانسیل این علاقه.مندان استفاده کرد. این در حالی است که به.هرحال این ارکستر متعلق به خانه.ی هنرمندان است و ما با مسئولان این خانه صحبت.هایی برای تحقق اه....مان کرده.ایم.
    .
    • * شما مدتی نیز به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک فعالیت کرده.اید. حالا ارکستر مدتی است بار دیگر فعالیت.های خودش را آغاز کرده، ارزیابی.تان از فعالیت.های این ارکستر چیست؟
    قبل از هر چیز من از آمدن آقای رهبری به این ارکستر بسیار خوشحال.ام و فکر می.کنم حضور ایشان سرآغاز بسیاری از اتفاقات مثبت برای ارکستر سمفونیک شود. البته در این میان نمی.توان این مسأله را نادیده گرفت که هر رهبری، باید علاوه بر علم رهبری به «روان.شناسی اجتماعی» نیز آگاهی داشته باشد؛ مسأله.ای که اتفاقاً گمان می.کنم آقای «رهبری» بسیار به آن معتقد است و مانند هر رهبر موفق دیگری در دنیا می.داند که نوازندگانی که در ارکستر مشغول فعالیت هستند، افرادی از طیف..های مختلف اجتماعی و فرهنگی هستند. حتی نوازندگان سازهای بادی مسی با نوازندگان زهی، شخصیت متفاوتی دارند و بنابراین نیاز است تا رفتاری متفاوت با آنان انجام شود.به.هرحال لازم است با نوازندگان طوری رفتار شود که احساس کنند، مهم هستند. البته این به آن معنا نیست که رهبر باید مدام دست به تحسین نوازندگان بزند؛ اتفاقاً باید برخوردی منظم و انتقادی هم با آنان داشته باشد و این حس را در آنان ایجاد کند که انگار او عنصری جدایی.ناپذیر از ارکستر است. گمان می.کنم آقای رهبری، بهترین کسی است که می.تواند در این زمینه.ها حضوری موفق داشته باشد و البته این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که نوازندگان و همچنین مسئولان ارکستر با او همراهی کنند. به هر شکل که به این مساله نگاه شود، باید حضور آقای رهبری را در ارکستر سمفونیک تهران به فال نیک گرفت.
    .
    • * فکر می.کنید آقای «رهبری» با تمام علم و تجربیات.شان می.توانند به تنهایی ارکستر را اداره کنند؟ به هر حال ماهیت ارکستر به دولت.ها بسیار وابسته است و همواره این نگرانی وجود دارد که با تغییر دولت، بار دیگر این ارکستر به همان سرنوشت قبلی دچار شود.
    طبیعی است که باید علاوه بر ایشان، افراد دیگری هم شایستگی لازم برای اداره.ی ارکستر را داشته باشند. تمام فعالیت.های ارکستر، .فعالیت.های هنری نیست. باید تدبیری اندیشیده شود تا موقعیت.های کافی برای کنسرت دادن و همچنین تأمین هزینه.های آن وجود داشته باشد. هیچ ارکستر کلاسیکی نمی.تواند خودکفا باشد؛ چون هزینه.های ارکستر بسیار زیاد است. ارکستری بسیار معمولی در طول سال به میلیاردها تومان نیاز دارد تا بتواند سرپا بماند و این مبلغی نیست که بشود از راه فروش بلیت تأمین کرد. در تمام دنیا نیز ارکسترها به همین شکل اداره می.شوند. به همین خاطر است که در ارکسترهای معتبر دنیا، علاوه بر رهبری و نوازندگی، 15 شغل دیگر وجود دارد.
    .
    • * یعنی معتقدید در کشورهای دیگر هم که ارکسترها فعال.تر و دارای برنامه.های منظمی هستند، امکان تأمین هزینه.ها توسط خود ارکستر وجود ندارد.
    بله، البته نمی.توان تمام انتظار را از دولت داشت. .وزارت ارشاد باید به راه.هایی بیندیشد که برای بخش خصوصی انگیزه.های لازم را ایجاد کند تا در این زمینه سرمایه.گذاری.های لازم را ایجاد کنند. در سال.های اخیر بسیاری از ارکسترهای کشورهایی چون آلمان و اتریش که مهد موسیقی کلاسیک هستند،. تعطیل شده.اند؛ چون فقط به کمک.های دولتی وابسته بوده.اند. این مسأله در ایران به شکل عمیق.تری وجود دارد، چون هر زمان که بودجه.ی کشور با مشکل مواجه می.شود، از بودجه.های فرهنگی می.کاهند! بنابراین از همین ابتدا که بعد از مدت.ها، ارکستر فعالیت خودش را آغاز کرده، .باید به فکر تشکیل یک شورا برای آن باشند. این شورا باید از نوازندگان ارکستر باشند تا بتواند مثمر ثمر باشد؛ .چون در گذشته شورایی تشکیل دادند که طی آن اساس.نامه.ای تعیین کردند که به.هیچ.وجه به نفع ارکستر نبود.علاوه بر آن نیاز به انجام کارهای زیربنایی دیگر هم هست؛ مثلاً علاوه بر ارکستر اصلی، ارکستری از نوازندگان جوان.تر شکل گیرد تا به ادامه.ی حیات ارکستر امیدوار باشیم. فکر می.کنم آقای «رهبری» این توانایی را دارند و علاوه بر آن می.توانند سلیقه.ی مردم را ارتقا دهند، .نه اینکه آثاری را بنوازند که آنها دوست دارند. به همین خاطر است که در اولین کنسرت.شان، سمفونی نهم بتهوون را نواختند. علاوه بر آن هموار شدن. راه «کپی.رایت» می.تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد. اگر این مسأله محقق شود، فضا و اتمسفر موسیقی ایران تغییر خواهد کرد. وظیفه.ی تأمین بخشی از این ایده به عهده.ی «خانه.ی موسیقی» است که به نظر می.رسد در این مدت بسیار منفعل عمل کرده است.
    .
    • * اما به هر حال همیشه بخشی از مشکل ارکستر، تعدادی از نوازندگان بوده.اند که شاید دل.شان نخواهد به نظم ارکستر تن دهند. شما خودتان هم در زمان رهبری ارکستر با این مشکل مواجه بوده.اید؟
    بله؛ اما می.توان از حضور نوازندگان جوان که انگیزه.های بالایی دارند،. استفاده کرد. اگرچه من فکر می.کنم شیوه.ی تدریس موسیقی در ایران بسیار پیش.پا افتاده و به شیوه.ای است که سال.هاست در دنیا منسوخ شده. به هر صورت باید حواس.مان جمع باشد. چون اگر ارکستر بخواهد به روال گذشته به فعالیت.هایش ادامه دهد، بدون.شک با همان مشکلات مواجه خواهد شد. البته من مطمئن هستم که آقای رهبری، آینده.نگری کافی در این باره را دارند.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۱/۱۸ در ساعت 14:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, 11:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۱۳, 11:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۲, 17:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 10:54
  5. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۳۱, 13:44

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست