کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نمی.خواهیم این اثر از آنتن زنگ زده تلویزیون پخش شود

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نمی.خواهیم این اثر از آنتن زنگ زده تلویزیون پخش شود

    درویشی در نشست نقد و بررسی آلبوم «شوق نامه»: تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید آلبوم «شوق نامه» کاری از گروه عبدالقادر مراغی با صدای همایون شجریان که به اهتمام محمدرضا درویشی منتشر شده است، شامگاه گذشته ـ 28 آبان.ماه ـ در فرهنگسرای ارسباران نقد شد.

    در ابتدای این نشست، محمدرضا درویشی ـ پژوهشگر موسیقی ـ در سخنانی مطرح کرد:. «شوق نامه» اثری است که مراحل تمرین،ضبط و تولیدش شش سال به طول انجامید و پیش از آن نیز بنده چند سالی تفکر و مطالعه در این زمینه داشتم، بنابراین نمی.توان چنین آلبومی را در یک جلسه کوتاه مورد بررسی قرار داد.

    او ادامه داد:. شاید حرف.هایی که بنده امشب درباره «شوق نامه» می.زنم یک بیستم آنچه که باید بگویم هم نباشد زیرا موضوع تصنیف.های عبدالقادر مراغی در سی سال اخیر در ایران مورد بررسی قرار نگرفته است. جز فرهاد فخرالدینی و پایان.نامه.ی هومان اسعدی دیگر مقاله.ای درباره این هنرمند موجود نیست.

    درویشی تاکید کرد: حتی در این سی سال هیچ .. این سوال برایش پیش نیامد که عبدالقادر مراغی کیست.؟ نت.هایش در ایران چه می.کند؟ و سوالاتی از این قبیل ذهن کسی را مشغول نکرد. مدت.ها پیش متوجه شدم که آقای مسعودیه این نت.ها را در اختیار دارند و وقتی با ایشان تماس گرفتم و پرسیدم نت.ها را از کجا آورده.اند، پاسخ داد که نت.ها را از ثمین باغچه.بان گرفته است. من هم به باغچه.بان سپردم تا این نت.ها را برایم پیدا کنند.

    این پژوهشگر در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد:. همایشی درباره عبدالقادر مراغی در فرهنگستان هنر تشکیل دادیم که بخش نخست آن درباره عبدالقادر و بخش دوم به مسائل دیگری اختصاص داشت. سه سال پیش نیز درباره این موضوع جلسه.ای را با نگار بوبان داشتیم.

    این پژوهشگر موسیقی در ادامه این نشست توضیح داد:در پی این جلسات ترجمه.ی 7 گفت و گو با موسیقیدانان معاصر ترک که سیروس جمالی ترجمه آن را برعهده داشت و نقد بر آنها انجام شده بود در کنار بحث انتصاب و عدم انتصاب این تصنیف.ها را با عبدالقادر مراغی بررسی کردیم. سرانجام در جشن خانه موسیقی ترجمه کتاب عبدالقادر مراغی به عنوان کتاب سال شناخته شد، این در حالی بود که پیش از این عبدالقادر مراغی در ایران تنها به عنوان یک رساله.نویس مطرح بود.

    درویشی در پاسخ بر نقدهایی که به آلبوم «شوق نامه» صورت گرفته، گفت: امروز «شوق نامه» منتشر شده و بازتاب سخنانی که به گوشم می.رسد حاکی از آن است که خیلی.ها می.گویند این موسیقی سنگین و دشوار است و هضم سختی دارد. مراغی خودش درباره تصنیف.هایش می.گوید «اینها تصانیف هنری و اخص تصنیف هستند» بنابراین درست است که تصنیف.های پیچیده.ای به شمار آید.

    این صاحب.نظر موسیقی متذکر شد: ما با تلاش خودمان برای انتشار «شوق نامه» ارکستر تشکیل دادیم و از همایون شجریان خواستیم که با ما همکاری کند. بنابراین نمی.خواهیم این اثر از آنتن زنگ زده تلویزیون پخش شود.

    درویشی درباره.ی دلایل شناخته نشدن عبدالقادر مراغی در ایران، توضیح داد:. براساس بعضی از نشانه.ها و مستندات سبک و شیوه مراغی تا اواسط حکومت صفوی هنوز در ایران وجود داشته و ایرانیان به شیوه مراغی آهنگسازی می.کردند، اما به تدریج وارد دوران تاریکی می.شویم که اسناد قابل توجهی در این رابطه نداریم که دقیقا چرا سبک عبدالقادر مراغی فراموش شد. البته این را می.دانیم که این شرایط هم.زمان با جنگ.های میان ایران و عثمانی بود.

    او ادامه داد: همانطور که عبدالقادر مراغی به تدریج در ایران کمرنگ می.شد در عثمانی پررنگ می.شد و بیشتر او را می.شناختند و این امر طبیعی است چرا که وقتی در میان دو کشور جنگ در می.گیرد هر کدام می.خواهند نشانی از کشور دیگر در وطنشان وجود نداشته باشد.

    درویشی افزود:. عثمانی.ها به قدری مقام مراغی را ارج نهادند که به او لقب «نیای بزرگ» را دادند و او را به عنوان یک اسطوره می.شناسند. آنها این دید را به هیچ یک از موسیقیدانان دیگرشان ندارند.

    بعد از پخش ترنم.هایی از آلبوم «شوق.نامه»، درویشی توضیح داد:. آنچه خواننده در آلبوم «شوق نامه» می.خواند به دو بخش تقسیم می.شود. بخش اول همان قسمت.هایی است که همایون شعر می.خواند و در بخش دیگر او شعر نمی.خواند ،اما آواز می.خواند که به این بخش دوم ترنم گفته می.شود که به منظور افزودن حس ناب موسیقی به کار می.رود.

    این پژوهشگر موسیقی همچنین گفت:. ترنم.ها گاهی در وجه تمایز فرم.ها نیز موثر هستند و برحسب ساختار گفتاری به دو دسته تقسیم می.شوند. یکی از ترنم.ها لفظی هستند که از واژگان دارای معنی تشکیل می.شوند و برای پر کردن وزن موسیقی استفاده می.شوند.

    درویشی یادآور شد:. زمانی که در حال ضبط «شوق نامه» بودیم محمد رضا شجریان معتقد بود. «شوق نامه به گونه.ای است که در آن جایی برای نفس کشیدن خواننده وجود ندارد». صحبت شجریان مرا به فکر واداشت و با خود گفتم شاید جاهای خالی که در این موسیقی وجود دارد جای جملات سازی بوده است. اما نمی.توانستم بدون سند چنین تفسیری داشته باشم، چرا که راویان آثار عبدالقادر مراغی هیچ کدام آهنگساز نبوده و همه خواننده بودند. چه بسا جملاتی که همایون در آلبوم «شوق نامه» خوانده همگی جملات سازی بوده.اند اما نمی.توانیم استناد کنیم.

    در ادامه این نشست، محمدرضا درویشی تعدادی از ترنم.ها را برای حاضران پخش کرد که ترنمی به رحیم بخشی ـ موسیقیدان افغان ـ، نمونه.ای به صدای سوفی اثر نصرت علی.خانی و آواز ساراوان خواننده مشهور جاز آمریکا اختصاص داشت.

    درویشی در بخش دیگری از سخنانش با اظهار تاسف از فراموش کردن دانش موسیقی در ایران ،گفت: ما نمی.خواهیم موسیقی حال حاضر را رها کنیم و به موسیقی 600 سال پیش بیاندیشیم، اما به هر حال باید بدانیم که آن زمان بر موسیقی ایرانی چه گذشته است.

    به گزارش ایسنا.، نگار بوبان ـ یکی از اعضای گروه عبدالقادر مراغی ـ نیز لحظاتی در این نشست سخنرانی کرد و درباره ویژگی.های فواصل در این آلبوم سخن گفت.

    او تصریح کرد:. کسانی که به گذشته موسیقی ایران علاقه.مند بودند به طور قطع آنقدر کنجکاوی داشته.اند که کتاب.های قدیم را بخوانند و اطلاعاتی در این باره کسب کنند.

    بوبان یکی از انگیزه.های تولید «شوق نامه» را به کار بردن فواصلی دانست که در رسالات قدیم وجود داشته اما امروز در موسیقی دیده نمی.شود.

    بهزاد میرزایی از دیگر اعضای گروه عبدالقادر مراغی نیز درباره بحث ایقاع در «شوق نامه» سخن گفت.

    به گزارش ایسنا.، این نشست با تک نوازی عود نگار بوبان به پایان رسید و همچنین هومان اسعدی .، همایون شجریان ،.محمدرضا اصلانی.، سودابه فضایلی و … از جمله دیگر مهمانانی بودند که در این نشست حضور داشتند.

    منبع: ایسنا isna.ir

    انتشار این مطلب در بعد از ظهر روز یکشنبه، 29 آبان 1390، ساعت 16:22

    مطالب مرتبط:

    • مطالب مرتبط با این مطلب یافت نشد.


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۸/۲۹ در ساعت 16:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۲۷, 22:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۱, 15:50
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۰۲, 14:14
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۰۸, 09:51
  5. بهنام ابطحی مهمان «گام 7» تلویزیون می شود
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۰۶, 13:52

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست