کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نقدستان 12 - ترانه چند روز قرصامو نخوردم

  1. متکو آواتار ها
    متکو
    شماره کاربری
    73011
    کاربر اخراجی
    تیر /۱۳۹۳
    42
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی90
    42
    سپاس از شما 74 بار در 35 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نقدستان 12 - ترانه چند روز قرصامو نخوردم

    سلام

    چن روزِ قرصامو نخوردم ، تا با خیالت رو به رو شم
    با تو برام چیزی مهم نیست ،حتی اگه بی آبرو شم
    چن روزِ قرصامو نخوردم،تا با تو باشم تا تو باشی
    من حاضرم تو این غریبی ، جون بِـسپُرم اما تو باشی
    بیرون میام از خـونه با تو ، هر قد که واقعی نباشه
    سخت برام نسبت به این عشق،دیگه علاقه ای نباشه
    مَردم به من می خندن اما، دستاتو محکمتر میگیرم
    چن روزِ قرصامو نخوردم،هرجاکه میخوام با تو میرم
    تو وَهمی امامن کنارت،دوس دارم این دیوونگی رو
    من با خیالت رو به راهم،از من نگیر این زندگی رو
    از بـس مـریضِ عشقمونم،که دل به درمونم ندادم
    ترکت نکـردم تا بـدونی ، من راضییم از اعتیادم
    من واسه ماهیکه تو باشی،دنیامو دستِ شب سپردم
    وقتی که تو هستی مهم نیست ،چن روزِ قرصامو نخوردم

    کلیات --------------------------------------------------------
    ـ ساختار : تبریک بخاطر انتخاب وزن " مستفعلن مستفعلن فع" تو این مفاعیلن بازار ریتم خوشایندی بود ، تعداد ابیات مناسبی هم داشتید البته میشد یک بیت حذف شود نه بخاطر این که زیادی س ، فقط بخاطر این که مضامین زیباتون تقسیم شه تو کلیت ترانه و ما با کمپرس زیباتری رو به رو شیم

    ـ متحوا : نبود معشوقه و خواستن ش در حد دیوانگی و توهم ، روند عمودی شعر هم بسیار قدرت مند حفظ و از پرت گویی پرهیز شده بود ، از محوریت مضامین لذت بردم بنظر بنده تو این دوره مردم به مضامین اهمیت میدن مخصوصا مضامین عینی و روزانه ...

    ـ نگارش : در آثاری که در عرض جای مانور دارند توقع بیشتری میره که از آرایه های ادبی استفاده کنند از این ترانه با داشتن نه هجا در نیم مصرع توقع کثرت آرایه میرفت که کمی کم لطفی داشته اند ، تکرار باهدف در ترانه ها پسندیده س ولی بی هدف اصلا توصیه نمیشه چون در بیت آخر نتیجه خوبی از نخوردن قرص گرفته شده پس تکرار نخوردن قرض آزار ...ده نیست ولی کاش از درصد تکرار کمی کاسته یا به نوعی دیگه بیان می شد که در جزئیات برسی می کنیم

    جزئیات -----------------------------------------------------
    بیت اول »»»
    چن روزِ قرصامو نخوردم ، تا با خیالت رو به رو شم
    با تو برام چیزی مهم نیست ،حتی اگه بی آبرو شم

    ـ در این بیت مشکل وزنی بچشم نمی خوره ولی تو صیه شده از " اختیارات" هر چه کمتر استفاده کنیم ، " تو" هجایی کوتاه است و خواننده میتواند کشیده تر بخواند ولی باز "تو" همان "تو" است ، آهنگساز ها از تقلیل استقبال می کنند در رکن اول ولی نه در میان رکن

    ـ در نیم مصرع دوم ترکیب " رو به رو " را داشتم با کمی حوصله میشد از تضادش یعنی "پشت" استفاده کرد به این صورت ؛
    " چن روزِ پش کردم به قرصام تا با خیالت رو به رو شم " این طوری یکی از " چن روزه قرصامو نخوردم " کم میشه البته پیشنهاده که میتونه غلط باشه

    کشف ؛ استفاده از قرص تازگی نداره ولی میشه نخوردنش رو کشف بحساب اوورد

    بیت دوم »»»

    چن روزِ قرصامو نخوردم،تا با تو باشم تا تو باشی
    من حاضرم تو این غریبی ، جون بِـسپُرم اما تو باشی

    ـ این بیت محکمیه و نقد لازم نداره فقط از تکرار بودن ها کم کن ؛ در بیت اول ردیف "شم" داشتیم در این بیت ردیف "نباشی" در بیت بعدی ردیف " نباشه"

    ـ از ایهام حاضرم بسیار لذت بردم آفرین  ( به دو معنی آماده بودن و حضور در تضاد با غریبی )

    کشف ؛ نبودن برای بودن کشف جدیدی نیست ، بکر باش

    بیت سوم »»»

    بیرون میام از خـونه با تو ، هر قد که واقعی نباشه
    سخت برام نسبت به این عشق،دیگه علاقه ای نباشه

    ـ "واقعی" از وزن خارجه افتضاح هم خارجه چون قبلش هجای کوتاه دارم که خواننده نمیتونه ماله بماله و بالاجبار "ق" رو باید مشدد بخونه و کلمه ای جدید خلق کنه

    ـ بیرون میرن و داخل میان ولی بیرون نمیان ، بیرون اومدن فقط از جانب سوم شخص درسته که در اینجا صادق نیست

    ـ تکرار ردیف بودن همون طور که گفته شد پسندیده نیست

    ـ "هر قد" نداریم هر چقد داریم

    کشف ؛ صفر

    نکته * اسارت در قافیه مثل دست و پا زدن در باتلاقه بنظر بنده ترانه سرا در این بیت اسیر قافیه شده و باز بنظر بنده اگر این بیت حذف بشه به کلیت کار صدمه نمیزنه فقط شجاعت میخواد که مولف از شهوت ( علاقه ای و واقعی ) بگذره و با یه جابجایی ساده در بیت بعدی این بیت رو از پازل خارج کنه

    بیت چهارم »»»

    مَردم به من می خندن اما، دستاتو محکمتر میگیرم
    چن روزِ قرصامو نخوردم،هرجاکه میخوام با تو میرم

    ـ "میگیرم" از وزن خارجه ولی خواننده میتونه از پس این کشش بر بیاد
    با توجه به حذف بیت قبلی ( در مفروضات بنده ) مجبور به جابجایی در مصرع ها هستیم به این صورت :
    بیرون میام از خونه بی قرص هر جا که میخوام با تو میرم......... خنده به من باعث نمیشه دستاتو محکمتر نگیرم
    به این صورت میشه از اشتباه وزنی هم در اوومد و یکی دیگه از "چن روزه قرصامو نخوردم " ها کم بشه البته این پیشنهاده که میتونه غلط باشه

    کشف ؛ صفر

    بیت پنجم »»»

    تو وَهمی امامن کنارت،دوس دارم این دیوونگی رو
    من با خیالت رو به راهم،از من نگیر این زندگی رو

    این بیت محکمی بود نقدی ندارم البته نکته مثبتی هم نداشت ، شکل روایی داشت در طول ترانه که هیچ اشکالی نداره البته بعضی نقد میکنند که نباید بیتی خالی از نقل و نبات باشه ولی بنده موافق نیستم و گاهی تنفس لازمه مخصوصا در روایت

    بیت ششم »»»

    از بـس مـریضِ عشقمونم،که دل به درمونم ندادم
    ترکت نکـردم تا بـدونی ، من راضییم از اعتیادم

    ـ از حسن تعدیل و مراعات و نظیر در این بیت بسیار لذت بردم احسنت ، قابل توجه دوستانی که از آرایه های ادب استفاده نمی کنند این بیت کاملا محکم سروده شده و نقد غیر سخت گیرانه لازم ندارد

    کشف ؛ با کمی آلزایمر اعتیاد و ترک اعتیاد

    بیت هفتم »»»
    من واسه ماهیکه تو باشی،دنیامو دستِ شب سپردم
    وقتی که تو هستی مهم نیست ،چن روزِ قرصامو نخوردم

    ـ این بیت هم محکم سروده شده و نقد سختگیرانه جایز نیست فقط میتونم نظر شخصیه خودم رو بیان کنم که میشد نتیجه گیری محکمتری باشه
    پیشنهادم واسه نیم مصرع دوم اینه :
    من واسه ماهیکه تو باشی،دنیامو دستِ شب سپردم ....... من قرص ماهُ داشتم که چن روزِ قرصامو نخوردم

    ـ با مراعت و نظیر این بیت حال کردم خوب بود


    موفق و پیروز باشید
    matco


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۹/۲۷ در ساعت 15:37

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۹, 18:21
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۸, 13:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۴, 13:20
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۵, 13:11

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 11 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست