کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: اصفهانی: روزبه بمانی حرف.های جدیدی در ترانه دارد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض اصفهانی: روزبه بمانی حرف.های جدیدی در ترانه دارد

    آرتین ولی الهی: «محمد اصفهانی» از جمله.چهره های.موفق، مجرب و موجه.موسیقی پاپ پس از انقلاب است و از این رو همیشه حرفهایش می تواند جذاب باشد. به بهانه ی دریافت تندیس «بهترین تیتراژ تلویزیونی سال 91» به انتخاب کارشناسان در نخستین جشن سالانه سایت «موسیقی ما»، گفت و گویی با او ترتیب دادیم و در آن درباره ی جشن «موسیقی ما» و تندیس بهترین تیتراژ سال، روزبه بمانی، اوضاع موسیقی و تیتراژ در صدا و سیما و اجرای قطعه ی «جدایی» در کنسرت اخیرش صحبت کردیم. اصفهانی حرفهای جالبی در این گفت و گو بیان کرد که شاید جالب ترین بخش آن، اظهار نظرش درباره «معین» باشد…

    * نخستین جشن سالانه «موسیقی ما» چطور بود؟
    با سلام به شما و مخاطبین محترمتان. به دوستان برگزار کننده هم عرض کردم به نسبت یک جشن «سال اولی» خیلی خوب و قابل تقدیر بود.

    * به نظر شما برگزاری این جشن چه اهمیتی دارد؟
    این ما و شما هستیم که می توانیم برای چنین رویدادهایی «حوزه ی اهمیت» وضع و تعریف کنیم. ولی آنچه قابل مشاهده بود، نزدیکی دلها به یکدیگر حول محوری به نام «موسیقی» بود، تقدیر از بزرگان و پیشکسوتان این هنر و اجراهای پاپ و سنتی در حضور اهالی طیفهای مقابل و در حقیقت رقیب که همگی اینها رویدادهای مبارکی است و با برنامه ریزی های خوب می تواند به شکلی مفید و مؤثر در راستای یکپارچگی و یکدست تر شدن تندیسی به نام «موسیقی ایرانی» استمرار پیدا کند.

    * چنین برنامه ای می تواند در ارتقای کیفی موسیقی کشور موثر واقع شود؟
    همانطور که عرض شد قطعاً اگر با برنامه ریزی دراز مدت و مشورتهای کارشناسانه و پرهیز از عمل در دقیقه نود توأم باشد، در ارتقای موسیقی ما موثر خواهد بود.

    * چه حسی دارید که از میان همه ی تیتراژهای تلویزیونی، قطعه ی شما توسط کارشناسان برگزیده شده است؟
    حس خوبِ قدر شناسی و امیدشادمانی…

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    * ملاک و معیار شما برای همکاری با یک برنامه ی تلویزیونی جهت اجرای تیتراژ، چیست؟
    اینکه آن برنامه با صدای بنده و ایماژ ذهنی مردم از صدای من همخوانی داشته باشد.* آیا عواملی مانند کارگردان، بازیگران و… هم در انتخابتان تأثیر دارد؟
    خُب بله،Casting .همیشه مد نظر است و عیارسنج خوبی است؛ البته در غالب موارد، نه به طور مطلق…* شما در سال 91 دو تیتراژ داشتید که یکی مضمونی عاشقانه و دیگری مضمونی اجتماعی داشت. خودتان کدام را بیشتر می پسندید؟ چرا؟
    هر دو را! چون در دو حوزه ی کاملاً متفاوت تصنیف و اجرا شدند. اما به نظرم در حق «تکیه بر باد».ظلم شد. پتانسیل این قطعه بیش از آن چیزی بود که دیدیم و شنیدیم. دلایلش را هم که خودتان دیگر می دانید و من نگویم بهتر است…

    * اگر ممکن است توضیح دهید.
    من در این مورد در سایتم طی پستی که در آن آواز «غم غفلت» را قرار داده بودم، صحبت کرده ام و چون برایم خاطره ی واقعاً تلخی است، دیگر نمی خواهم مجدداً کالبد شکافی اش کنم… داستان سانسور شعر روزبه و ندادن حقوق کارمندان ترابری سریال و موکول شدن آن به پذیرش این سانسور توسط بنده و اینکه مشکلات زندگی این قشر ضعیف از رانندگان صدا و سیما بشود اهرم فشار و…

    * به نظر می رسد ترانه ی قطعه ی «یه تیکه زمین» در انتخاب آن به عنوان بهترین تیتراژ سال از دید کارشناسان، نقش بسزایی داشت؟ موافقید؟
    با نظرتان موافقم. چون مضمون پردازی خوب و نگاه نو در ترانه داشت.

    * با توجه به مضمون اجتماعی آن، احتمالاً دریافت مجوز برای این قطعه چندان آسان نبود! ممیزی به آن نخورد؟ بیتی حذف یا تعدیل شد؟
    نهایتاً زیاد سخت نبود! چون دیالوگی بین عوامل اجرایی و مدیران رد و بدل شد که از گفتن آن معذورم و پس از آن با افتادن توپ به زمین طرف مقابل، آنها خودشان همه چیز را تقبل کردند… هیچ تعدیلی هم نشد و نگذاشتیم که بشود. چون منطق و دلیل پشت آن بود. آنها هم دلایل ما را پذیرفتند و با هم صحبت کردیم و توضیحاتی رد و بدل شد. البته باز هم تاکید می کنم: آن توپ همانطور که گفتم دیگر در زمین ما نبود…

    * سال گذشته، دو همکاری با روزبه بمانی داشتید که گویا هر دو یا یکی از آنها در آلبومتان هست. شما که با بزرگان شعر و ترانه ی کشور همکاری داشته اید، توانایی های روزبه را چطور ارزیابی می کنید؟
    البته هنوز در مورد تراکهای آلبوم تصمیم نهایی گرفته نشده است. روزبه حرفهای جدید در ترانه و حتی در حوزه های دست خورده ی آن دارد. از طرفی تحصیلات این کار و معلومات ادبی و تاریخی و استعدادهای شخصی اش، همه مزید توفیقات اوست؛ از سوی دیگر با آنکه به کلامش و چارچوبهای آن مقید و متعصب است، اما در برابر منطق و پیشنهادِ منجر به ارتقای کیفیت اثر، گارد نمی گیرد و به اصطلاح «لجبازی» نمی کند و در کار تیمی، به راه و همراه است.

    * پنج ترانه از مجموع قطعاتی که ماه رمضان امسال از صدا و سیما پخش شد، سروده ی روزبه بمانی بوده است. این نشانگر چه چیز می تواند باشد؟
    نشانه ی ظهور استعدادی موفق و نو، و از سوی دیگر لزوم مدیریت این استعداد در دراز مدت…

    * این مدیریت از جانب چه کسی باید صورت بگیرد؟
    شخص آقای روزبه بمانی! چون کاملاً شخصی است.

    * چرا روزبه اینقدر در کانون توجهات قرار گرفته و بسیاری از خوانندگان شاخص تمایل دارند با او همکاری کنند؟
    همان دلایلی را مجدداً عرض می کنم که در پاسخ به سوالات قبلی ابراز نمودم.

    * تیتراژهای تلویزیونی ماه رمضان امسال را شنیدید؟
    تقریباً شنیدم…

    * کدام را بیشتر از بقیه پسندیدید؟
    تیتراژ پایانی برنامه ی «ماه عسل» کار آقای مهدی یراحی را دوست داشتم. به بقیه ی دوستان هم صمیمانه «خسته نباشید» عرض می کنم.

    * مدتهاست در محافل موسیقایی، این بحث مطرح می شود که مافیای موسیقی، تیتراژها را سازماندهی می کند و یا برای خواندن تیتراژ به روابط خاصی نیاز است. آیا این مسئله صحت دارد و واقعاً روابط تاثیر گذار است؟
    بنده مطابق معلوماتم می دانم که چنین مساله ای نیست؛ یعنی من تا به حال برنخورده ام. حال اگر کسی مدعی است که این داستان صحت دارد، باید اقامه ی دلیل کند. من از ابتدا که «آوای فاخته» را خواندم – که تقریباً شروع مجدد تیتراژخوانی پایان سریال، بعد از انقلاب محسوب می شود – چنین چیزی را ندیدم. اتفاقاً به عنوان مثال باید بگویم آن موقع کسی مرا نمی شناخت و آقای شهبازیان که استادی مشهور و صاحب سبک بودند، نه تنها انتظاری از بنده نداشتند بلکه به من دستمزدی معادل خوانندگان حرفه ای و بنام آن زمان پرداخت کردند. من این خاطرات را با ایشان هیچ وقت فراموش نمی کنم. دقت کنید که «آوای فاخته» در آن زمان سریال مهمی بود و خواندن در آن، آن هم با موسیقی فریدون شهبازیان، طالب ؛ زیاد داشت. مع ذالک آقای شهبازیان به بنده گفتند: «می خواهم برای پایان این سریال ترانه بسازم». یادم هست که خیلی متعجب شدم و گفتم: «مگر چنین چیزی ممکن است؟!» ایشان گفتند: «ممکن است و ساخته ام! شما بیا گوش کن، اگر خوشت آمد بخوان!» در صورتی که مطابق روال، آهنگسازان مشهور چنین فرصتهایی را به خوانندگان تازه کار، مرحمت می کنند!! و کلی هم از آنها امتیاز می خواهند. ولی آقای شهبازیان آنطور بی توقع با من معامله کرد… هیچ وقت حتی نگفت: «فلان نسخه یا دارو را برای من بنویس یا تهیه کن…» با اینکه می دانست من چقدر به ایشان علاقه مندم.

    * پس به نظر شما دلیل اینکه در همه ی این سالها، تعداد محدودی خواننده، بسیاری از تیتراژها را خوانده اند واقعاً چیست؟
    اینکه آنها زمینه ی جذب مخاطبان بیشتری را برای سریال ایجاد می کرده اند. چون یکی از آیتمهای جذاب سریال ها در تمام دنیا، تیتراژهای آنها و عوامل تیتراژ هستند؛ خصوصاً در کشوری که سریال در آن تولید شده و برای مردم آن کشور که بیننده ی حاصل کارند.

    * با توجه به اینکه صدا و سیما از بیت المال تغذیه می شود و خود را «رسانه ی ملی» می داند، به نظر شما واقعاً شرایط و شانس مساوی برای همه ی هنرمندان جهت دیده شدن در این رسانه وجود دارد؟
    قبلاً عرض کردم، چون فقط از حوزه ی برخورد با خودم آگاهم نمی توانم در مقام قضاوت حرفی بزنم. آنچه که مشاهداتم بود گفتم.

    * صدا و سیما از موسیقی و به ویژه موسیقی پاپ و فعالین آن، استفاده ای کاملاً ابزاری دارد. در تمام طول سال حمایت خاصی از این قشر نمی کند، اما در مناسبتهایی نظیر عید نوروز، ماه مبارک رمضان و… برای جلب مقطعی مخاطب، از موسیقی پاپ کمک می گیرد. چرا چنین سیاستی وجود دارد و برای اصلاح چه باید کرد؟
    فکر می کنم مدیرانی که موجب ایجاد چنین روالهایی می شوند شناخت کافی از موسیقی ندارند و برخی از کارشناسان موسیقی ما هم در صدا و سیما با مصلحت اندیشی از کنار این مسایل رد می شوند؛ لذا اوضاع اینگونه می شود. آن مدیر، گزارش هایش را بدون ایجاد بحران به مدیر مافوقش می دهد و این موسیقیدان هم در پستش و پشت میزش باقی می ماند… وگرنه چرا باید وضع موسیقی در صدا و سیما اینگونه بشود؟ در سال 76 در واحد موسیقی از این خبرها نبود و آقای معلم وقتی چیزی را امضا می کرد، تا آخر پایش می ایستاد. نمونه اش ترانه ی «دلقک» است که ایشان تا آخر ایستادگی کرد. چون معلومات و جسارت دفاع و تعامل داشت. او در حقیقت از وجهه ی خودش بعنوان «علی معلم» در بسیاری از موارد برای واحد موسیقی خرج می کرد؛ نه اینکه به خاطر مدیر واحد موسیقی بودن، تحویل گرفته شود… البته دوستان شبکه دو، سه و پنج هم الحق و الانصاف خیلی مقاومت کردند و اصلاً کم نگذاشتند.

    ببینید! آن سالها اصولاً داستانها طور دیگری بودند… امیدوارم با تحولات اخیر، شاهد بهبود نسبی وضع موسیقی در همه جا، از جمله صدا و سیما باشیم. بحث بنده و جنابعالی نیست، بحث فرهنگ یک مملکت و تغذیه ی فرهنگی انسانهایی است که هرکدام صاحب کرامت انسانی اند.

    * به عنوان یکی از چهره های با سابقه ی هنر کشور، از دولتمردان جدید در عرصه ی فرهنگ و هنر چه توقع و درخواستی دارید؟
    انتظار دارم با تلطیف کلی فضا، به تمامی زخمهای کهنه ی این هشت سال مرهم بگذارند و هرچه هوا صاف تر شد و چشمها یکدیگر را بهتر دیدند، بیشتر به جزئیات و اصلاحات جزتی تر و تخصصی تر بپردازیم و بپردازند…


    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    * در کنسرت اخیرتان در برج میلاد، قطعه ی معروف «جدایی» را بازخوانی کردید. چه شد که چنین تصمیمی گرفتید؟
    علاقه ی شخصی ام به این اثر و موفقیت در کسب مجوز از صاحبان اثر و اداره ی موسیقی به عنوان یک کار جدید که در کنسرت تیر ماه 92 برای اولین بار اجرا می شد و متضمن یاد و خاطره ی استاد «بابک بیات» بود.* آیا قصد انتشار آن به صورت تک آهنگ و یا در قالب آلبوم را دارید؟
    خیر. همانطور که می دانید این کار توسط یکی از استادان مسلم ترانه خوانی در عصر ما یعنی آقای «نصرالله معین» اجرا شده که بنده یکی از طرفداران صدا و احساس ایشان در خوانندگی هستم و بسیار از او آموخته ام. اتفاقاً وقتی تمام مجوزهای لازم را گرفتم برای ایشان پیغام دادم که «می خواهم “جدایی” را در کنسرت اجرا کنم، اما اگر شما راضی نباشید قید تمام تلاشهای قبلی ام را خواهم زد…» ایشان پیغام داده بودند که «خیلی خوشحالم که می خواهی این کار را در کنسرتت بخوانی و من هم راضی ام و برایت آرزوی موفقیت می کنم…». راستش من اولین بار آقای معین را در دبی دیدم؛ وقتی با بهروز صفاریان به همراه مرحوم ناصر عبداللهی آنجا کنسرت داشتیم و همان دیدار موجب ایجاد رابطه ی خیلی خوبی بین ما شد که هنوز پابرجاست. یادم هست وقتی عمه ی من در اصفهان به رحمت خدا رفتند، آقای معین جهت ابراز همدردی و لطف، خیلی مرا شرمنده و حتی شگفت زده کردند… او انسانی است که تمام وجودش از محبت پر است و از صفاتی مانند حسادت و تکبر، خالی … و تمایلات عمیق ملی و مذهبی دارد. من هیچ وقت محبتها و انسانیت ایشان و برادرشان طی این سالها را فراموش نمی کنم. امیدوارم معین همیشه سلامت باشد و تا صد سالگی همین طور عالی بخواند… البته ما با هم از لحاظ نگرش در عرصه ی ترانه و موسیقی اختلاف نظرهایی داریم که طبیعی هم هست؛ ولی آنچه مسلم است ایشان کارشان را خیلی خوب بلدند و امیدوارم بالاخره روزی به مملکت خودشان «ایران» بازگردند و همانطور که همیشه می گویند و واقعاً حسرتش را دارند، دوباره کنار زاینده رود قدم بزنند و هوای باغهای نجف آباد را استنشاق کنند.

    * از آخرین وضعیت آلبومتان بگویید.
    بنده الان درگیر کارهای تجهیز استودیوی شخصی ام هستم و بلافاصله پس از آن که آماده شود، رکوردها را آغاز می کنیم. آن وقت می شود با تقریب بهتر و گمانه زنی های موثق تری وضعیت آلبوم جدید را به اتفاق، تحلیل کنیم.

    منبع: موسیقی ما


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۷/۰۲ در ساعت 13:41

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۳/۰۲, 02:50
  2. جعبه آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی( کتاب + فیلم آموزشی)
    توسط Solo در انجمن محصولات آموزشی فروشگاه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۲۷, 22:48
  3. فروش جعبه آموزش فارسی cubase 5 & nuendo4 کتاب همراه با فیلمهای آموزشی
    توسط Solo در انجمن محصولات آموزشی فروشگاه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۱, 21:38
  4. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۱۲, 02:16
  5. آموزش موسیقی پاپ و سنتی در شبکه آموزش
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۵, 14:44

جستجو شده ها

اموزش اهنگسازى بابرنامه castic

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست