کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: صداهای ژوست (Just) و فالش (False)

  1. فرشاد علیزاده آواتار ها
    فرشاد علیزاده
    شماره کاربری
    23232
    کاربر پیـشرفته
    مهر /۱۳۹۱
    1,281
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1967
    3,475
    سپاس از شما 2,659 بار در 804 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض صداهای ژوست (Just) و فالش (False)

    لغت ژوست ریشه فرانسوی دارد. ارتعاشهای بوجود آمده نتی بوسیله ساز ویا حنجره انسان چنانچه منطبق با فرکانس آن نت باشند را صدای ژوست گویند.
    فالش بودن صدا :
    لغت فالش ریشه انگلیسی دارد.هنگامی که تعداد نوسانهای تثبیت شده برای هرکدام از نت ها(که بصورت استاندارد قرار داده اند)، به حد خودش نرسد و یا بیشتر باشد، اصطلاح فالش برای آن صدا بکار برده میشود.
    مسئله ژوست بودن صدا و تشخیص آن چه بوسیله ساز ویا آواز، گوشهای قوی و کارکرده می طلبد.اکثر خوانندگان تازه کار که هنوز پختگی صدا برایشان بوجود نیامده ، به اندازه یک الی دو کما (کـُــما coma = : اگر هر کدام از فواصل پرده ای میان نت ها را به ۹ قسمت تقسیم نماییم، یک قسمت از ۹ قسمت را یک کـُما گویند.) در اتخاذ نت ها کم و بیش خطا دارند که این خطا (فالش خوانی) برای همه .. قابل درک و تفهیم نیست، مگر موسیقی دانهایی که صداهای مطبوع ، سالهای سال در گوش آنها طنین افکنده است.
    در مورد سازها نیز این مسئله وجود دارد و دیده میشود که در مواقع لزوم، نوازنده با دست پرده ها را جابجا می نماید تا صدای مطلوب نت مورد نظر از حالت فالش به حالت ژوست تبدیل شود.
    اصطلاح خارج خواندن :
    حتما” شنیده اید که مثلا” فلان خواننده در فلان قسمت آواز، خارج شد ویا خارج خواند که بعضی ها اشتباها” این مسئله را با لغت فالش بکار می برند. اما از دیدگاه علمی – فیزیکی و اصطلاح رایج در موسیقی ، خارج خواندن و فالش خواندن دو مطلب جداگانه است.
    گفته شد زمانیکه صدایی کاملا” منطبق با نت مربوطه نباشد و ارتعاشات ایجاد شده ، حدود و نزدیک بر انطباق آن نت باشد چه بالاتر و چه پایین تر، می گوییم آن صدا فالش است ولی اگر نوازنده یا خواننده به هنگام آوازخوانی ویا اجرای نت های گام یکی از دستگاهها ، از یکی از نت های مرسوم و ثبت شده در گام آن دستگاه ، به هر دلیل منحرف شود و نتی غیر از نت گام موردنظر در روند کار خواننده یا نوازنده دخالت و خودنمایی کند، اصطلاحا” گفته میشود خواننده خارج خواند یا نوازنده خارج زد.
    این مسئله موقعی برای خواننده پیش می آید که خواننده بدون در نظر گرفتن وسعت صدای خویش، در مایه های اوج و بالا بخواند وطبیعتا” چون صدا، توانایی اجرای نت ها را در آن حد ندارد، از حالت اصلی خارج و منحرف میگردد و برای شنونده هم نا خوشایند و نا مطلوب خواهد بود. بنابراین خواننده مجرّب و مسلــّـط قبل از آغاز آواز، حدود و وسعت صدایش را نسبت به آن دستگاه ویا آواز، شناسایی نموده و بر اساس آن گستره ، اتـّـخاذ مایه می نماید تا در اوج خوانی از گام موردنظر منحرف نگردد و این تسلط به آسانی بدست نمی آید مگر با گوش دادن زیاد و ممارستهای فراوان در هر گام و دستگاه ، که با گذشت زمان گوشی قوی پیدا کرده و براحتی هر صدای ژوستی را از فالش میتواند تشخیص دهد.
    نکته : یکی از راههای گریز از فالش خوانی ، آشنایی و تمرین مداوم با دیاپازون های الکترونیکی و معمولی است.
    دیاپازون و ارتباط آن با آوازخوانی :
    دیاپازون وسیله ایست که صداهای استاندارد نت های موسیقی بصورت ترتیبی(به فاصله نیم پرده از هم) از آن استخراج میشود. ساختار آن بصورت یک ساز دهنی مدوّر یا مستطیل شکل است.
    - در نوع مدوّر، سوراخها در اطراف لبه آن تعبیه شده و نام هرکدام از نت ها نیز روی صداهای مربوط به آن نت در لبه آن نوشته شده است.
    - در دیاپازونهای مستطیل شکل، سوراخهای هرکدام از نت ها در یک طرف آن تعبیه شده است.
    - دیاپازونهای الکترونیکی پیشرفته که درصد حساسیت آنها برای تولید و مقایسه اصوات، با مکانیزم داخلی خودشان به مراتب بیشتر از دیاپازونهای قدیمی است. تشخیص کم یا زیاد بودن فرکانس نت ها تا حدّ کـُـما نیز برای این نوع دیاپازونها امکانپذیر است.
    روشهای تمرین با دیاپازون برای ورزیده شدن گوش و توانایی حسّ تشخیص :
    ۱- بصدا در آوردن نت های تعبیه شده در دیاپازون و ادا کردن همان نت ها با همان ترتیب و توالی بوسیله حنجره (بهتر است تمرین از نت Do شروع شود.) و تکرار این عمل تا آنجایی که گوش حالتی قوی پیدا نموده بطوریکه به مجرد شنیدن فرکانس و تطابق آن با یکی از نت ها، فورا” نت مذکور با حنجره ادا شود.
    ۲- تمرین نت های اصلی( نت های گام ماهور Do = Do – Re – Me – Fa – Sol – La – Ci ) تا موقعی که نت های مذکور بصورت گام بالارونده و پایین رونده با توانایی هر چه بیشتر اجرا شود.
    ۳- تمرین نت های اصلی همراه با نت های دیـز (نیم پرده بالارونده)و بمُل(نیم پرده پایین رونده) آنها که روی دیاپازون حک شده است. این مرحله از تمرینات ، دقت عمل بیشتری را می طلبد چرا که فواصل طبیعی در ذهنیت انسان بهتر جای می گیرد و فواصل غیر طبیعی (نیم پرده ها و ربع پرده ها)احتیاج بیشتری دارد تا در ذهن ثبت شود.
    ۴- بعد از تمرین نیم پرده ای( تمرین شماره ۳) نوبت تمرینات ربع پرده ای است که در این مرحله آوازخوان بایستی کاملا” گوشی قوی داشته باشد و با دقت و ظرافت خاصی به تمریت بپردازد.برای تمرین این مرحله، بایستی از ساز ایرانی استفاده نمود. (این تمرین مخصوص آوازخوانان موسیقی ایرانی است چرا که موسیقی غربی فاقد ربع پرده است.)
    ۵ – با سپری شدن مراحل فوق، نوبت به تمرین گامهای مختلف بعد از گام ماهور میرسد که برای انجام این مرحله بایستی از دیاپازونی با فواصل ربع پرده ای (ساز ایرانی) استفاده نمود ویا برای نتیجه گیری بهتر، باید از یک نوازنده ویا کسی که با گامها آشنایی کامل داشته باشد کمک گرفت.
    ۶ – اجرای هر یک از گامها را بر مبنای یک نت« اعمّ از : نت اصلی = بکار ، نیم پرده ها = دیز و بمُـل ، ربع پرده ها =
    سری(ربع پرده بالارونده) و کُـرُن(ربع پرده پایین رونده) » ، که بر اساس آن نت(تونیک) گام را بسته ،به نت اُکتاو گام موردنظر رسیده (بصورت بالارونده ) و در برگشت به نت تونیک مراجعت شود (بصورت پایین رونده ). به نظر ساده می آید ولی در عمل اهمیت کار مشخص میگردد و بایستی به کسی که تمام این مراحل بخصوص همین مرحله ششم را با موفقیت پشت سر بگذارد تبریک گفت.
    ۷ – مرحله نهایی اینکه آوازخوان بعد از انجام تمرینات فوق، دارای چنان گوش قویی خواهد بود که با تشخیص نت اولیه هر مایه، بتواند براحتی از گامی به گام دیگر وارد شود و بطور کلی مرکب خوانی را به سادگی اجرا نماید. همچنین با تشخیص نت اولیه ، بقیه گام را در ذهن تداعی نموده و حدود و گستره آنرا با صدای خویش مقایسه نماید و در صورت مطلوب بودن در آن مایه آوازخوانی نماید

    ( به نقل از سایت آهنگسازان و مجله آهنگسازان ahangsazan.com )


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ در ساعت 20:06

  2. 4 کاربر زیر از فرشاد علیزاده برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. آهنگ دوست دارم از میلاد فولادفر و di
    توسط fooladfar در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۲۷, 00:15
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۱۴, 13:00
  3. آهنگ دوست دارم از گمنام(کامل)
    توسط meysamgomnam در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۵, 00:11
  4. به جز دوست دارم . . . . . . . . . .
    توسط Ahmad-Sajadi در انجمن ترانه های سروده شده ی کاربران
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۳, 23:07
  5. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۱۴, 21:26

جستجو شده ها

خوانندگی ژوست

‍ژوست خوانندگي

تشخیص فالش بودن cubase.ir

فالش بودن نت ها

اصتلاح های تخصصی خوانندگی ژوست

تا این لحظه 61 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست