کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

موضوع بسته شد
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: Interval(فاصله ها)

  1. sina123sina آواتار ها
    sina123sina
    شماره کاربری
    24929
    کاربر تازه وارد
    آبان /۱۳۹۱
    10
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی12
    0
    سپاس از شما 8 بار در 4 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    Cool Interval(فاصله ها)

    مقدمه
    بسیاری از کتاب های معتبر داخل کشور برخلاف غنی بودنشان فاقد ارزش اموزشی هستند،زیرا هر کتاب غنی برای اموزش مفید نیست،میتوانیم بگوییم که کتابهای حال حاضر بازار مانند:تئوری بنیادی پرویز منصوری،هارمونی کاربردی پورتراب و... بیش از انکه باعث یاد گیری شوند موجب گیج شدن هنراموز خواهد شد!حتی اگر یک فرد هم انها را کامل بخواند باز هم احساس ضعف میکند خصوصا که کسی بخواهد با نرم افزار های موسیقی کار کند،آری نرم افزار های موسیقی، به خاطر می آورم زمانی که تئوری بنیادی را تمام کردم یک روز که با نرم افزار فینالی نت نویسی می کردم دچار یک نوع دوگانگی زبانی شدم دوگانگی که یه سرش فقط در کشور خود کاربرد داشت و من میدانستم و یک سر دیگر در دنیا من نمیدانستم،از همان جا بود که سختی ترجمه را به جان خریدم و محور مطالعاتم مقالات زبان اصلی شد!حال در صددم مباحث پایه ای موسیقی را با کلامی ساده و کاربردی با علاقه مندان در میان بگذارم البته از نظر اساتید غافل نبوده!باری....
    برای شروع با فرض اینکه دوستان گام ماژور را خوب فراگرفته اند مبحث فاصله را شروع میکنم
    interval(فاصله)
    فاصله چیست؟ از اسمش مشخصه!فاصله ی صدا های موسیقیایی از هم...حتی اگر هم صدا باشند.
    به طور کلی دو نوع فاصله میتوانیم در موسیقی در نظر بگیریم:
    1-فاصله های ملودیک:هر گاه دو نت یکی پس از دیگری نواخته شوند به فاصله ی بین انها melodic interval یا فاصله ملودیک میگوییم.
    2-فاصله های هارمونیک:هر گاه دو نت همزان نواخته شوند به فاصله ی بین انها harmonic interval یا فاصله هارمونیک میگوییم.مثل اکورد های دوتایی
    نکته ی اساسی ان است که قواعد تعین فواصل در هردو یکیست یعنی برای سادگی ابتدا فواصل ملودیک را فرا میگیریم سپس همان هارا برای هارمونیک بکار میبریم.

    quantity(شمارش)
    هر گاه تعداد نت های یک فاصله را بدون در نظر گرفتن دیز ها و بمل ها بشماریم می گوییم فاصله را شمارش کرده ایم.
    مثال:
    فاصله #C تا F : از چهار نت تشکیل شده C,D,E,F همان طور که میبینید فقط اسمامی را شمارش کردیم اما برای بیانش نمی گوییم چهارنت تشکیل شده میگوییم فاصله ی انها چهارم است.نمی پیچونمش دوتا بود میگی دوم دیگه غیر از اینه؟
    اما این شمارش دقیق نیست یعنی فقط و فقط یک شمارش ساده است چرا؟ چون دیز و بمل ها را در نظر نمی گیریم.
    چاره چیست؟
    باید دنبال روشی باشیم که دقیق تر باشه!براش دیز و بمل مهم باشه!
    پس بی درنگ به سراغ interval quality میرویم....
    در این شمارش بر اساس آن چه گفتم برای ما دیز ها وبمل ها مهم میباشد یعنی ما با استفاده از مقایسه با گام ماژور فاصله آنها را تعیین میکنیم.
    روش کار:
    1-ابتدا تعداد نت ها را میشماریم درسته! همون quantity رو تعیین میکنیم
    2-اگر نت بالایی متعلق به گام ماژور نت پایینی بود یکی از اسامی زیر را بر اساس (1)
    در نظر میگیریم.
    تبصره:آغا اسامیه فارسی گیجت میکنه بعدشم فقط تو ایران کاربرد داره نه دنیا!اول با انگلیسی یاد بگیر چون آسونه بعد برو سراغ فارسیش
    Major 2th
    Major 3th
    perfect 4th
    perfect 5th
    Major 6th
    Major 7th
    perfect 8th
    یه توضیح: به 2th میگن second و به هشتمی octave
    پس اگر متعلق به گام نت پایینی بود و شمارش(quantity) سوم یا 3th بود چی میگی؟خودت بگو
    3-نت بالایی متعلق به گام نت پاینی نیست!یعنی نیم پرده بیشتر یا کمتره!
    سه حالت داریم:
    الف)اگر نت بالایی نیم پرده از major کمتر شد به جای major میگوییم minor
    major که میگم یعنی حالت قبلی
    مثال:
    فاصله ی C تا Eb:
    ابتدا میشماریم 3....سپس تعیین میکنیم ایا نت Eb متعلق به گام c ماژور هست یانه؟
    خیر نیست و نیم پرده کمتره و از انجایی که major3th بود میشه minor3th....
    مشابه 2th,6th,7th
    ب)اگر نت بالایی نیم پرده از perfect , minor کمتر بود میگوییم diminished میباشد .
    یعنی برای کدوما: 4th,5th,8thو minor ها
    مثال:فاصله ی #F تاBb :از انجایی که Bb متعلق به گام #F ماژور نیست یعنی نیم پرده کمتر هست و همچنین اگر بود perfect 4th میشد میگوییم diminished 4th ....
    ج)اگر نت بالایی نیم پرده از Major , perfect بیشتر بود میگوییم augment
    مثال:#F تا#B
    4th میباشد یعنی بیشتر از perfect 4th پس میشود augment 4th

    اگر ابهامی داشتید سوال کنید جواب میدم؟
    اگر جایی استباه نوشتم بگید اصلاحش کنم احتمالا حواسم نبوده...
    فعلا خدانگهدار
    سیناS


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    ویرایش توسط sina123sina : ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ در ساعت 22:52
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ در ساعت 22:30

  2. 4 کاربر زیر از sina123sina برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

  4. korgpa3xpro آواتار ها
    korgpa3xpro
    شماره کاربری
    27074
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۱
    bokan
    594
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی420
    421
    سپاس از شما 988 بار در 357 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    برادر من ورودتون رو به سایت تبریک میگم مطلبتون اگه صحیح باشه خیلی مفید بود امیدوارم بازهم از این مطالب قرار بدی تو سایت


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ در ساعت 23:08

  5. sina123sina آواتار ها
    sina123sina
    شماره کاربری
    24929
    کاربر تازه وارد
    آبان /۱۳۹۱
    10
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی12
    0
    سپاس از شما 8 بار در 4 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    ممنون از نظرتون
    حتما


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ در ساعت 23:50

  6. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,813
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sina123sina تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    مقدمه
    بسیاری از کتاب های معتبر داخل کشور برخلاف غنی بودنشان فاقد ارزش اموزشی هستند،زیرا هر کتاب غنی برای اموزش مفید نیست،میتوانیم بگوییم که کتابهای حال حاضر بازار مانند:تئوری بنیادی پرویز منصوری،هارمونی کاربردی پورتراب و... بیش از انکه باعث یاد گیری شوند موجب گیج شدن هنراموز خواهد شد!حتی اگر یک فرد هم انها را کامل بخواند باز هم احساس ضعف میکند خصوصا که کسی بخواهد با نرم افزار های موسیقی کار کند،آری نرم افزار های موسیقی، به خاطر می آورم زمانی که تئوری بنیادی را تمام کردم یک روز که با نرم افزار فینالی نت نویسی می کردم دچار یک نوع دوگانگی زبانی شدم دوگانگی که یه سرش فقط در کشور خود کاربرد داشت و من میدانستم و یک سر دیگر در دنیا من نمیدانستم،
    سیناS

    عرض ِ ادب و احترام .
    ضمن ِ تشکر از شما برای ایجاد ِ این تاپیک موظف ام نکاتی را به رسم ِ شاگردی عرض کنم .

    سال ها ست که در این کشور هنرجویانی ( واقعن هنر جو ) و هنرمندانی ( واقعن هنرمند ) با استفاده از کتاب های پیش گفته
    یعنی تئوری ِ بنیادی نوشته ی آقای منصوری و پورتراب ، مشغول به فرا گیری ِ هنر و همین طور انتقال ِ این هنر به دیگران هستند .
    و هیچ گاه هم مشکلی بر بد بودن و درست نبودن و همین طور ( آموزشی ) نبودن ِ این کتاب ها ایجاد نشده است .
    اگر هنر جو ( تنبل است و جوینده نیست ) این ایراد به کتاب های پیش گفته وارد نیست که آموزشی نیستند .
    شما از کتاب های آموزشی دقیقن چه انتظاری دارید ؟
    این که بک راست بی واسطه بر روی سلول های قشر ِ خاکستری ِ مغز اتان مستقر شوند ؟
    یعنی تمرین و مطالعه این وسط هیچ است ؟!
    کتاب ِ آقای منصوری کتاب ِ برتر ِ سال هفتاد و یک شده است ، یعنی شما نظری برتر از این دارید ؟!
    ترجمه ی شما را خواندم . عملن به غیر از پیچیده تر شدن ِ مطلب با کلماتی غیر ِ پارسی حرکت ِ مفیدی انجام نداده اید .

    کتاب ِ آموزشی ِ آقای پورتراب که در ابتدا یک جزوه ی کم حجم بوده با همکاری ِ فرهاد فخرالدینی ِ کبیر
    نزدیک به 50 سال ِ پیش در هنرستان ِ موسیقی و بسیاری از دانشگاه ها و مراکز ِ آموزشی تا به امروز نیز آموزش داده می شود .
    ( بنده ی حقیر نسخه ی اصلی ِ آن را که چاپ ِ مهرماه ِ 1345 است در کلاس ِ تثوری از آقای پورتراب به یادگار گرفته ام )
    از دل ِ این دو کتابی که شما نام برده اید همه ی جماعت ِ آهنگسازی ِ ما بیرون آمده اند
    ( تاکید می کنم که همه ! ) هر سخنی که از هر دوست و آشنایی می شنوید برای آموزش ِ این مبحث
    مستقیم یا غیر ِ مستقیم به این دو کتاب ارجاع داده شده است .
    آن وقت این دو کتاب برای آموزش مناسب نیستند ؟!
    عملن این را می توان یک توهین در نظر گرفت نه یک قدم در جهت ِ بهتر شدن ِ اوضاع .
    بنده ی حقیر بنا بر وظیفه ام این تاپیک را بسته و بعد از مدتی به دستور ِ مدیران ِ ارشد حذف خواهم کرد .
    تاکید می کنم که به هیچ روی در آموزش ِ هنر اجازه ی اظهار ِ نظر ِ شخصی و خارج از قوانین ِ آموزش ندارید .
    همواره شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .

    پی نوشت :
    اگر نیاز به اصلاح باشد مدیران ِ ارشد تصمیم خواهند گرفت
    که با توجه به اشتباه بودن ِ این مطلب بعید است .


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ در ساعت 05:36

  7. 5 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

فاصله موسیقی interval

فاصله

فاصله intervalفاصله ها interval موسیقیفاصله site:cubase.irفاصله cubase.irفاصله چیستفاصله ها در موسیقیفاصله ها موسیقی intervalفاصله موسیقیintervalinterval فاصله

تا این لحظه 99 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست