کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گزارش نشست رسانه ای کنسرت کامکارها

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گزارش نشست رسانه ای کنسرت کامکارها

    کامکارها نیازی به خواننده میهمان ندارند مدیر هنری کامکارها گفت: بیژن کامکار خواننده ای است که حق هنر موسیقی را هم دربخش کردی و هم در موسیقی فارسی به درستی ادا کرده است به همین دلیل کامکارها نیازی ندارند که از خواننده دیگری دعوت به همکاری کنند.

    هوشنگ کامکار با اشاره به این مطلب در نشست رسانه ای که به مناسبت کنسرت گروه موسیقی کامکار در محل خانه موسیقی برگزار شد ، گفت : در بسیاری از موارد در دیدار با مخاطبان خود با این سئوال مواجه می شوم که چرا از یک خواننده آشنا به موسیقی دستگاهی ایران دعوت نمی شود تا این گروه را همراهی کند از همین رو لازم می دانم در همین مجلس متذکر شوم که کنسرت گروه کامکار همیشه در دو بخش کردی و فارسی برگزار می شود در بخش کردی گروه خواننده ای دارد که در میان آواز خوان های کرد کم نظیر است، در بخش فارسی هم به همین منوال است چراکه تاریخ موسیقی دوران انقلاب و پس از آن گواه این مطلب بوده است که بسیاری از تصنیف های آن روزگار با آواز بیژن کامکار جاودانه شده است بنابراین صدای این هنرمند خوب و کم نظیر است از همین رو نیازی نیست که از خواننده دیگری دعوت کنیم .

    مدیر هنری این گروه موسیقی در ادامه افزود : در بخش موسیقی فارسی هم همینگونه است به این معنا که تنظیم تصنیف و آواز گروه در بخش فارسی هم به گونه است که خواننده ای که ردیف موسیقی ایرانی را به طور کامل می داند نمی تواند قطعات در بخش فارسی بخواند بنابراین ما نیازی به چنین خواننده ای نداریم در واقع آثار گروه موسیقی کامکار به گونه ای نوشته می شود که اگر بهترین خواننده را بیاوریم نمی تواند آواز اجراهای گروه موسیقی کامکار را بخواند و فقط بیژن کامکار به همراه سایر اعضای گروه موسیقی کامکار می توانند از پس کارها به درستی برآیند.

    در ادامه این نشست بیژن کامکار خواننده این گروه موسیقی با اشاره به کمبود سالن خوب برای اجرای قابل قبول گفت : برای آغاز باید بگویم که گروه موسیقی کامکار در هیچ شرایطی حتی اگر زلزله هم بیاید تمرین خود را قطع نمی کند مگر اینکه فوتبال باشد، زمان پخش فوتبال هیچ کار دیگری نمی کنیم ، این مقدمه را برای این گفتم که در ایران میلیادرها تومان صرف ساخت زمین فوتبال و رسیدگی به بازیکنان می شود این در حالی است اگر تنها یک سوم از هزینه ای که صرف فوتبال می شود را صرف سالن سازی می کردند مشکلات سالن و هزینه بالای اجاره بها نیز حل می شد بنابراین با وجود چنین شرایطی طبیعی است که هراندازه ارکستر خوب صدا دهد باز هم آنگونه که باید صدادهی گروه قابل قبول نخواهد بود و تفاوت های عمده ای با ضبط آثار در استودیو دارد از همین رو معتقدم که برگزاری کنسرت بیش از هر عنوانی ملاقات هنرمند با مردم و بالعکس است .

    وی در ادامه به همراهی این گروه موسیقی با مردم در برهه های مختلف تاریخ اشاره کرد و افزود : یکی از دوستان خبرنگار در صحبتی دوستانه از من پرسید که چرا خبری از دوران طلایی موسیقی ایران نیست و من در پاسخ گفتم که دوران طلایی محصول رخدادهای زمان است و اگر مردم اکنون به دیدن کنسرت های شهرام ناظری می روند به خاطر عشق به “گل صد برگ ” است ، اگر دستان را دوست دارند به دلیل مرکب نوازی های این گروه موسیقی و گروه های دیگر هم به این ترتیب است چراکه ما همیشه همراه با مردم بوده ایم زمانی که میدان ژاله را به خاک و خون کشیدند سرودی به همین مناسبت خواندم و وقتی جنگ شروع شد خودمن اولین کسی بودم که نخستین سرود را خواندم و زمانی که بحث شهید مطرح شد باز من آهنگ “کجایید ای شهیدان خدایی” را خواندم در واقع در هر برهه از زمان گروه کامکار همراه با مردم بوده اند ؛ بنابراین باید اتفاق عجیب و غریبی بیافتد تا برای گروه الهام بخش باشد . اما با همه این اوصاف گروه موسیقی کامکار با حفظ سنت ها و موسیقی که به آن اعتقاد داریم قدم از قدم برمی داریم.

    مدیر هنری گروه موسیقی کامکار در پاسخ به این سئوال که آیا در این اجرا در شیوه آهنگسازی نوآوری انجام شده است گفت : در بسیاری از مواقع در برخی از مطالب سایت ها و خبرگزاری ها می خوانم که فلان آهنگساز در شیوه کار خود نوآوری کرده است درصورتی که به اعتقادمن نوشتن ملودی جدید لزوما نوآوری نیست ، بلکه نوآوری در هر پدیده ای یعنی ساختار شکنی و تغییر و دگرگونی درست مانند کاری که نیما یوشیج در عرصه شعر انجام داد ؛ اما موسیقی ایران نیازی به این تغییر و تحول بنیادین ندارد چراکه اگر هنرمندی بخواهد نوآوری در عرصه موسیقی داشته باشد باید همه پایه های موسیقی ایران را به هم بریزد تا بتوان اسم آن را نوآوری گذاشت که به اعتقادمن نیاز به چنین کاری نیست چراکه موسیقی ایران نیازی به تغییر ساختار ندارد و از سوی دیگر این دگرگونی جالب هم نیست چون یک هنرمند نباید دنبال فرم گرایی رود چون کسانی که این راه را دنبال کرده اند مسیر بیهوده ای طی کرده و پشیمان برگشته اند و به سوی موسیقی فلکلور وطنی خود روی آورده است؛ بنابراین باید پاسخ دهم که در این اجرا هم موسیقی خودمان را به نمایش می گذاریم و دنبال نوآوری و ملودی پردازی های بی سر و ته نیستیم.

    ارسلان کامکار نوازنده عود این گروه موسیقی که بخش عمده ای از آهنگسازی تازه ترین کنسرت کامکارها را نیز به عهده داشته است در ادامه این نشست به شیوه های آهنگسازی این کنسرت اشاره کرد و گفت : آهنگسازی قطعات این کنسرت با آثار گذشته به لحاظ تکنیک و فرم تفاوت چندانی ندارد فقط در بخش نخست یک مقدمه کوتاه از موسیقی فیلم مادر که در بیات ترک ساخته شده است را آورده ام و تم اصلی موسیقی را از آن گرفته ام و قبل از تصنیف زمانه پشنگ کامکار اجرا می شود و چون کلامی که پشنگ در این اثر استفاده کرده است ازاشعار رودکی است من هم شعری را از رودکی انتخاب کردم که به صورت آواز دسته جمعی خوانده می شود که این آواز دسته جمعی به لحاظ صدادهی و زیبایی شناسی اثر و هچنین برقراری ارتباط با مخاطب رنگ و لعاب متفاوتی دارد وگرنه از جهت فرم و تکنیک تفاوت چشمگیری با آثار گذشته ندارد.

    منبع: خبرگزاری مهر mehrnews.com

    انتشار این مطلب در قبل از ظهر روز یکشنبه، 10 مهر 1390، ساعت 8:47

    مطالب مرتبط:


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۷/۱۰ در ساعت 08:58

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۲۲, 14:21
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۹, 19:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۶, 13:24
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۲, 17:12
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۶, 23:13

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست