کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: تجزیه و تحلیل و بررسی ِ 389 کرال ِ باخ

  1. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,813
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض تجزیه و تحلیل و بررسی ِ 389 کرال ِ باخ

    در آموزش ِ موسیقی ِ کلاسیک ، تجزیه و تحلیل ِ آثار ِ استادان ِ بزرگ موسیقی نقش بسیار مهمی دارد ، به طوری که هم زمان با آغاز ِ آموزش ِ هارمونی و کنترپوان مثال های بسیاری از استادان گفته می شود که سرآمد ِ آنان پالسترینا و باخ هستند ، دو استاد بزرگ موسیقی ِ مدال و تنال که نقش ِ انکار ناپذیری در پیشرفت ِ موسیقی داشتند .
    در کلاس های درسی که تا کنون تجربه کرده ام همواره لطف ِ استادان شامل ِ حال ِ من شده است که مرا با منابع و آثار بزرگی آشنا کرده اند ، آثاری که به راستی قله های بزرگ موسیقی هستند مانند : مَس های پالسترینا ، پرلود ها و فوگ های باخ ، انوانسیون ها ، و از همه مهم تر یک مجموعه ی بی نظیر به نام : کرال های باخ که شامل ِ 389 کرال ِ آوازی او می شود .
    کتابی که به راستی منبع ِ عظیمی از نکات ِ مهم در آموزش ِ موسیقی است و هر هنرجوی آهنگسازی که خواهان ِ پیشرفت باشد باید آن را مطالعه کند .
    مدت ها پیش در کلاس های درس این مجموعه ی عظیم و غول پیکر را مورد ِ بررسی قرار دادم و نکات ِ بسیار ظریف و مهمی را در آن یافتم ، بهتر دانستم آن را به دیگران هم منتقل کنم ، باشد که قدمی هر چند کوچک برای جلب ِ توجه ِ هنرجویان به این مجموعه ی بی نظیر برداشته باشم .
    فراموش نکنیم که در انتزاعی ترین ِ برخوردها هم با موسیقی ، ردّ ِ پای دو استاد ِ بزرگ ِ موسیقی مدال و تنال یعنی پالسترینا و باخ را می بینیم .
    در ابتدا لازم می دانم موردی را ذکر کنم ، و آن اینکه در تحلیل ِ کرال ها نگاهی کلّی به همه ی آنها داشته ام و نکاتی که ذکر کرده ام در همه ی آنها کم و بیش دیده می شوند ، در نتیجه نیازی به آوردن ِ مثال از پارتیتور نیست .

    یکی از مهم ترین نکاتی که در کرال های باخ و به طور ِ کلّی در هارمونی باید در نظر گفته شود فاصله ی باس و سوپرانو است که در کرال های باخ این فاصله بیشتر حول ِ سوم و ششم قرار دارد ، بعد از آن پنجم و اکتاو ، ما بقی ِ فاصله ها بیشتر به شکل ِ حرکت های جذاب ِ هارمونیک مانند ِ پاساژ یا گذر ، برودری یا پهلویی و یا تاخیر هستند ، که همه گی در مجموعه ی حرکت های جذاب ِ هارمونیک برای زیبایی بخشی به خطوط ِ ملودی محسوب می شوند .
    تصور می کنم به علت ِ بیرونی بودن ِ دو صدای باس و سوپرانو ( که باعث واضح تر شنیده شدن ِ صداها می شود ) کم ترین میزان ِ حرکت ها و پرش های غیر ِ متعارف در آنها به کار رفته است ، این حرکت ها بیشتر در صداهای میانی دیده می شوند .
    اگر شما هم ترسیمی گرافیکی از کرال های باخ تهیه کنید نکته ی جالبی می بینید و آن این است که : باخ اولویت ِ نوع ِ حرکت در صداهای باس و سوپرانو را به حرکت ِ مخالف داده است ، بعد از آن به حرکت ِ یک طرفه و دست ِ آخر حرکت هم جهت بوده است .
    به نظر می آید بیشترین پرش در صدای باس و بیشترین پیوستگی در صدای سوپرانو وجود دارد ، تصور می کنم علت ِ این کار پر قدرت بودن ِ صدای باس است که باعث می شود پرش به جای بَد بودن زیباتر جلوه کرده و از جهتی چون صدای سوپرانو در محدوده ی بالای صوتی قرار دارد با حرکت ِ پیوسته سازش ِ بیشتری دارد .
    بیشترین ایست یا فرماتا بر روی نت های تنیک و نمایان ِ گام ِ اصلی بوده یا بر اثر ِ مدگردی تنیک یا نمایان ِ گام ِ مقصد را در نظر می گیرد ، نکته ی جالب اینکه دو صدای باس و سوپرانو که علامت ِ فرماتا دارند نسبت به هم معمولا" در فاصله های اکتاو و پنجم و سپس سوم و ششم قرار دارند . تا آنجا که دقت کرده ام اثری از فواصل ِ ناخوشایند در بین ِ دو صدا هنگام ِ فرماتا وجود ندارد .
    معمولا" پرش های بزرگ مانند اکتاو و پنجم در صدای باس یا سوپرانو ( به خصوص سوپرانو ) بعد از مکث ِ طولانی یا با نت های دارای کشش ِ زیاد مانند ِ سفید انجام شده است . ( حتی پرش ِ هفتم بزرگ به بالا روی محسوس در کرال ِ شماره ی 10 میزان ِ 4 به 5 که علاوه بر مکث ِ زیاد ، هم ارزش ِ زمانی ِ سفید دارد و هم پیوسته به پایین برگشته است )
    تقریبا" همه ی اکتاو ها و پنجم های بین ِ دو بخش ِ باس و سوپرانو با اولویت ِ حرکت ِ مخالف به وجود آمده اند ، حرکت های یک طرفه و هم جهت بسیار کم به چشم می خورند .
    در مد گردی ها باخ به وفور از گام های کلیسایی مانند ِ فریژین ( که بسیار مورد ِ علاقه اش بوده ) استفاده می کند .
    بعضی از کرال ها توسط ِ ساز همراهی می شوند که در آکورد ِ پایانی معمولا" ساز ، نت ِ تنیک و به ندرت دومینانت را اجرا می کند .در کرال ِ شماره ی 161 نکته ی جالبی دیده می شود ، قطعه در می مینور است که در پایان با سوم ِ پیکاردی یعنی می ماژور تمام می شود ، اما معرفی کننده ی شخصیت ِ آکورد یعنی سوم ِ پیکاردی توسط ِ ساز آن هم با تاخیر اجرا می شود در حالی که چهار بخش ِ آوازی نسبت به هم تنیک و دومینانت بدون ِ هیچ فاصله ی سومی هستند !
    بعد از هر پرش در بخش ها با حرکت ِ پیوسته و یا مخالف در آن به نوعی تعادل ایجاد شده است .
    در بعضی از کرال ها مانند ِ شماره های 39 ، 171 ، 172 ، 173 ، 182 حرکت های کروماتیک ِ زیادی به چشم می خورد که بسیار شگفت انگیز هستند . ( با توجه به دوره ای که باخ در آن بوده )
    در کرال ِ شماره ی 350 استفاده از ریتم ِ 1/3 یعنی 3 نت ِ گرد در هر میزان جالب است ، البته از نت ِ گرد ِ مضاعف فقط در کرال های شماره ی 121 ، 219 ، 350 استفاده شده است.

    در پایان باید اضافه کنم که این نکته ها ، کمترین چیز هایی هستند که می توان از 389 کرال ِ باخ فرا گرفت .

    زوشن جعفرزاده


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۰۴ در ساعت 21:31

  2. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, 16:20

جستجو شده ها

نت کرال باخ

کرال های باخ

کرال باخ

آنالیز انوانسیون دو صدایی باخهارمونی کرال آنالیز هارمونی باخکرال های چهار صدایی باخآنالیز کرال های باخآنالیز و تحلیل کرال های باخانالیز باخانالیز پرلود در دو مینور باختحلیلی بر آثار باخکتاب کرال های باخدانلود pdfکورالهای چهار صدایی باخآنالیز انوانسیون 1 باخدانلود کرال باخکرال 1 باخآنالیز انوانسیون دو صدایی شماره یک باخپرلود در اف مینور باخآنالیز انوانسیون شماره ۹ باخآنالیز انوانسیون شماره 7 باختحلیل انوانسیون های سه صدایی باخکرال شماره 7 باخ نتپرلود و فوگ های باخنت انوانسیون های باخنت انوانسیون باخ 1مجموعه کورالهای باخ پارتيتور كرال کتاب انوانسیون باخ نت شماره 1کرال های باخ را از چه نظر می توان انالیز کردکرال های باخ را از چه نظر میتوان انالیز کردآنالیز فوگ 1 باخاجرا از انوانسیون دوصدایی شماره 7باختجزیه و تحلیل فوگآنالیز فوگ سه صداییانالیز کرال باخ

تا این لحظه 16 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست