کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: تنظیم کمپرسور

  1. mahoor86 آواتار ها
    mahoor86
    شماره کاربری
    65306
    کاربر تازه وارد
    اسفند /۱۳۹۲
    17
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی2
    25
    سپاس از شما 2 بار در 2 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض تنظیم کمپرسور

    با سلام لطف کنید در مورد ولوم های کمپرسور و نحوه تنظیم توضیح بدین
    با کمپرسور چه میشه کرد


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ در ساعت 03:56

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

  3. shahryar.sepehri آواتار ها
    shahryar.sepehri
    شماره کاربری
    56642
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۲
    iran
    1,228
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1489
    38
    سپاس از شما 1,137 بار در 568 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دوست من
    توضيحاتي
    براي افكت. (كپي برداري)
    برای شروع، از افکت Dynamic شروع می کنیم که افکتی جامع است و جزو ارکان اصلی در میکس و مسترینگ می باشد. متن زیر از صفحات 230 تا 236 کتاب "تهیه ی موسیقی با نیوئندو" آورده شده است. این کتاب در زمینه ی این افکت، جامع توضیح داده، امّا در مورد دیگر افکت ها کم کاری کرده است. متن زیر عیناً از این کتاب می باشد:
    این افکت شامل سه بخش اتوگیت (Auto Gate)، کمپرسور (Compressor) و لیمیتر (Limiter) است که می توانند به ترتیب دلخواه انتخاب شده، روی سیگنال عمل کنند. اتوگیت (Auto Gate) برای حذف صداهای اضافه مانند نویز یا هیس در قسمت های سکوتِ صدای اصلی (این افکت در حقیقت همان نویز گیت است) به کار می رود. کمپرسور (Compressor) برای قوی کردن قسمت های ضعیف صدا - یا در اصل ضعیف کردن قسمت های قوی آن از طریق کاهش دامنه ی تغییرات شدّت صدا و لیمیتر (Limiter) برای جلوگیری از عبور شدّت صدا از حدّ تعیین شده (برای جلوگیری از خرابی صدا - بر اثر عبور از ظرفیت مجاز دیجیتال و ایجاد بریدگی در موج صوتی - یا به اصطلاح Clip شدن آن در افکت های بعدی). این افکت ها از افکت های پایه و پرمصرف هستند. لذا در زیر به توضیح جامع تر آن ها و تنظیم های موجود در قسمت های مختلف افکت Dynamic می پردازیم:
    1) بخش Compressor: این قسمت یک کمپرسور است، با تمام پارامتر های استاندارد یک کمپرسور. شاید یکی از مهم ترین تفاوت های یک صدابردار با یک انسان عادی (!) این است که یک صدابردار کار کردن با کمپرسور را بلد است. به وسیله ی کمپرسور می توان قسمت های قوی صدا (مانند قسمت های اوج یا فریاد در آواز و غیره) را تضعیف و تعدیل کرد و نتیجتاً امکان افزایش قدرت کلّ صدا فراهم می شود (بدون این که قسمت های قوی زیادی بلند و گوش خراش و یا بر اثر عبور از ظرفیت شدّت صوت دستگاه معوّج Distort شوند). عملاً می توان گفت که کمپرسور کمک می کند قسمت های ضعیف صدا بهتر شنیده شوند. کمپرسور ها در حقیقت یک ولوم متغیّر هستند. هرگاه شدّت صدا از حدّ مشخّصی بالاتر رود، این ولوم به طور خودکار وارد عمل شده و صدا را پایین می آورد. این حدّ مشخّص توسّط پارامتر Threshold تعیین می شود و مقدار پایین آوردن صدا یا در حقیقت همان مقدار کمپرس شدن آن توسّط پارامتر Ratio تعیین می شود. اگر مقدار Threshold برابر 30dB- و مقدار Ratio برابر 2 انتخاب شوند، قسمت هایی از صدا که شدّت آن ها از 30dB- بیش تر باشد، توسّط کمپرسور به نسبت 1/2 تضعیف خواهند شد (عدد Ratio معادل عکس نسبت کمپرس شدن است). بنابراین مادامی که شدّت صدا از حدّ Threshold فراتر نرود (صداهای ضعیف تر) کمپرسور هیچ عملی انجام نمی دهد و به محض این که صدا از حدّ Threshold بالاتر رود (صداهای قوی تر) کمپرسور وارد عمل شده و صدا را پایین می آورد. پارامتر های Attack و Release سرعت واکنش کمپرسور را تعیین می کنند. Attack سرعت وارد عمل شدن (بعد از آن که صدا از مرز Threshold بالاتر برود) و Release سرعت خارج شدن از عمل ( هنگامی که صدا از مرز Threshold پایین تر بیاید). مقدار Attack و Release بر حسب ثانیه (و اکثراً هزارم ثانیه) اندازه گیری می شوند. معمولاً برای صدا هایی با حمله های ناگهانی - مانند ساز های کوبه ای - Attack و Release کوتاه انتخاب می شود تا سرعت واکنش بالا باشد و ضربه های ناگهانی بلند به خوبی تعدیل شوند. برای صداهایی بدون حمله های ناگهانی - مانند ساز های آرشه ای - می توان مقدار Attack و Release را بلند تر (طولانی تر) انتخاب کرد. پارامتر Makeup Gain در حقیقت یک ولوم برای تقویت کلّی سیگنال بعد از کمپرس شدن است. قسمت های مختلف Compressor عبارتند از:
    - دکمه ی Compressor: فعّال کردن بخش کمپرسور.
    - نمودار عملکرد کمپرسور: در راستای افقی شدّت صدای ورودی و در راستای عمودی شدّت صدای خروجی نمایش داده می شود. زاویه ی نمودار نشانگر نسبت کمپرس شدن صدا (Ratio) است.
    - RMS/Peak: با انتخاب RMS کمپرسور بر اساس متوسّط شدّت صدا عمل می کند و با انتخاب Peak بر اساس شدّت لحظه ای صدا عمل می کند. به طور کلّی معمولاً حالت Peak برای صداهایی با ضربه ها و حمله های ناگهانی مانند ساز های کوبه ای و حالت RMS برای صدا های ملایم تر مانند آواز مناسب ترند.
    - Gain Reduction: توسّط این چراغ ها مقدار کاهش شدّت صدا (بر حسب دسی بل dB) در هر لحظه نمایش داده می شود.
    - پایین قسمت کمپرسور، پارامتر های Threshold، Ratio، Attack، Release و Makeup Gain تنظیم می شوند که در بالا توضیح داده شده اند. با فعّال کردن دکمه ی Auto پارامتر Release به صورت خودکار نسبت به محتویات صدا عمل کند.
    هنگام تنظیم پارامتر های کمپرسور باید دقّت کرد که زیاده روی نشود و صدا حالت طبیعی خود را حفظ کند. محدود کردن بیش از حدّ دینامیک می تواند باعث کاهش حجم و به اصطلاح بی روح شدن صدا شود. هر چند قابل ذکر است در بسیاری از موارد در موسیقی مدرن از کمپرس کردن بسیار شدید صدا به عنوان یک افکت خاص تعمّداً استفاده می شود.
    2) بخش Auto Gate: این قسمت یک نویز گیت (Noise Gate) هوشمند است. افکت های نویز گیت یک دروازه ی صوتی هستند که تنها صداهای قوی را از خود عبور می دهند. هنگامی که شدّت صدا از حدّ تعیین شده توسّط پارامتر Threshold پایین تر رود، دروازه بسته شده و صدا عبور نمی کند. این افکت غالباً برای حذف صداهای مزاحم (Noise) که ممکن است به دلایل متفاوتی مانند هیس نوار، همهمه ی محیط که توسّط میکروفون ضبط شده و غیره ایجاد شوند، به کار می رود. این صدا ها چون معمولاً از نظر شدّت نسبت به صدای اصلی (مثلاً صدای صحبت یا آواز) پایین تر هستند، در هنگام حضور صدای اصلی (مثلاً هنگام صحبت سخن ران)، به طور محسوسی به گوش نمی آیند. در این موقع صدا قوی است و دروازه باز شده، صدا عبور می کند. برعکس در موقعی که صدای اصلی حضور ندارد (قسمت سکوت سخن ران) صدای نویز با وجود این که پایین است به طور واضحی مشخّص می شود (به اصطلاح تابلو می شود). در این موقع چون شدّت صدا پایین است، دروازه بسته شده، اجازه ی عبور به صدا (تابلو شدن نویز) را نمی دهد. نویز گیت ها همانند کمپرسور ها دارای پارامتر های Attack و Release هستند که به ترتیب تعیین کننده ی سرعت باز شدن و سرعت بسته شدن دروازه هستند. پارامتر Hold هم تعیین کننده ی حدّاقل مدّتی برای باز ماندن دروازه است. به این معنی که وقتی دروازه باز شد، حدّاقل به مدّت تعیین شده باز می ماند. حتّی اگر صدا بلافاصله به زیر حدّ Threshold باز گردد. در مواردی دروازه در حالت بلاتکلیف قرار می گیرد و مکرّراً و با سرعت باز و بسته می شود. این باعث خرابی صدا می شود. توسّط تنظیم مناسب پارامتر Hold می توان از این مشکل جلوگیری کرد. قسمت های مختلف Auto Gate عبارتند از:
    - دکمه ی Auto Gate: فعّال کردن بخش Auto Gate.
    - نمودار: Auto Gate عملکرد خاصّی دارد که اجازه می دهد که دروازه تنها نسبت به بازه ی خاصّی از دامنه ی فرکانس ها حسّاس باشد (این عملکرد اصطلاحاً مدار جانبی یا Side Chain نامیده می شود). به این صورت می توان دقیق تر روی عملکرد دروازه کنترل داشت. به طور مثال اگر در موردی صدای اضافه (Noise) موجود در حیطه ی فرکانس های زیر و صدای اصلی در محدوده ی صداهای بم باشد، می توان تعیین کرد که دروازه تنها نسبت به صداهای بم حسّاس باشد. برای این کار ابتدا دکمه ی Listen را روشن کنید تا تنها بازه ی فرکانسی مورد استفاده برای باز و بسته شدن دروازه پخش شود. سپس با استفاده از دو دستگیره ی چپ و راست حدود فرکانس ها را طوری انتخاب کنبد که صدای اصلی تا حدّ ممکن واضح تر شنیده شود و صدایی که باید حذف شود تا حدّ ممکن کم تر. سپس دکمه ی On را روشن کنید تا دروازه نسبت به فرکانس های تعیین شده عمل کند. با روشن کردن دکمه ی Off این عملکرد غیر فعّال می شود و حسّاسیّت دروازه نسبت به تمام قرکانس ها یکسان خواهد بود.
    - پایین قسمت Auto Gate پارامتر های Threshold، Attack، Release و Hold که در بالا توضیح داده شد تنظیم می شوند. فعّال کردن دکمه ی Predict باعث می شود که Auto Gate به صورت خودکار مقدار Attack مناسب را بسته به محتویات صوت پیش بینی و انتخاب کند. دکمه ی Calibrate برای پیدا کردن مقدار Threshold مناسب به صورت خودکار توسّط Auto Gate به کار می رود: دکمه ی Calibrate را روشن کنید و قسمتی را که صدای اصلی وجود ندارد (قسمت Noise یا همهمه یا ...) را پخش کنید و سپس دکمه را خاموش کنید. با این کار شدّت Noise توسّط Auto Gate اندازه گیری شده و مقدار مناسب برای Threshold به صورت خودکار انتخاب می شود. با روشن کردن دکمه ی Auto مقدار پارامتر Release به طور اتوماتیک و بر حسب محتویات صدا محاسبه و اختیار می شود.
    امروزه با امکانات ادیت دقیقی که در برنامه های صدا مانند نیوئندو وجود دارد، کاربرد افکیت نویز گیت (Noise Gate) بسیار محدود تر شده. زیرا می توان قسمت های اضافه، سکوت های نویز آلود و غیره را به راحتی از طریق ادیت کردن ایونت ها از صدا برید و حذف کرد. با وجود این، نویز گیت ها هنوز در موارد خاصّی به کار گرفته می شوند.
    3) بخش Limiter: لیمیتر ها (Limiter) اجازه نمی دهند شدّت صدا از یک حدّ تعیین شده به نام Threshold بالاتر رود. این بخش هم شامل دو پارامتر Threshold و Release با عملکرد Auto برای Release است. عملکرد Release مشابه عملکرد Release در کمپرسور است. چراغ قرمز Limiting نشان می دهد که صدا از حدّ Threshold بالاتر رفته و توسّط Limiter در حال تضعیف شدن است. پس از تنظیم Compressor و Auto Gate Limiter را روشن کنید. مقدار Threshold را (در قسمت Limiter) روی 0 یا 1- بگذارید و مقدار Makeup Gain را در بخش Compressor تا حدّ مطلوب بالا ببرید: اگر صدای صاف و تمیز مورد نظرتان است، چراغ Limiting باید روشن نشود یا بسیار به ندرت روشن شود. امّا با Limit کردن زیاد صدا (چراغ Limiting بیش تر روشن شود) می توان نوعی اعوجاج خفیف از نوع مدار های لامپی در صدا ایجاد کرد.
    4) بخش Routing: در این قسمت می توان ترتیب قرار گرفتن سه بخش Compressor، Auto Gate و Limiter در مسیر سیگنال را تعیین کرد. به طور مثال با انتخاب حالت 3-1-2 صدا ابتدا وارد Auto Gate، سپس وارد Compressor و در آخر وارد Limiter می شود. معمولترین ترتیب 3-1-2 است.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    آهنگسازی و تنظیم با قیمت بسیار مناسب
    تعرفه

    تماس با تلگرام
    ایمیل
    Shahryar.sepehri171@gmail.com
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ در ساعت 04:06

  4. 2 کاربر زیر از shahryar.sepehri برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,579
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دوست عزیز
    تاپیک را در محل نامناسبی ایجاد کرده اید
    در انتخاب محل تاپیک بیشتر دقت کنید
    --------------------------
    منتقل شد
    موفق باشید


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ در ساعت 04:26

  6. کاربران زیر از شما F-Li عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. درخواست سورس آهنگ نمیدونستی از بهنیا جهانگیری و دی جی سوروش
    توسط ahmad-sajadi1 در انجمن سوالات و درخواستها
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۷/۲۵, 07:41
  2. سورس الكترو ...از بهروز ارام...اولين سورسم
    توسط بهروز آرام در انجمن اف ال استودیو FL Studio
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۳۰, 23:11
  3. پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۵, 18:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۰, 14:30

جستجو شده ها

تنظیمات کمپرسور صدا

تنظیم کمپرسور برای صدای وکال

تنظیم کننده شدت صدای خروجی بر حسب دسی بل

حذف هیس با کمپرسور

نمودار کمپرسور صدا

کمپرسور در تنظیم

نمودار كمپرسور صدا

Multiband Compressor

gain reduction مقدار کمپرس صدا

تنظیمات کمپراسور

تا این لحظه 57 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست