کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: درخواست آموزش آشنايي با قسمت هاي مختلف كمپرسور ( در اف ال )

  1. Arminmousavi20 آواتار ها
    Arminmousavi20
    شماره کاربری
    10036
    کاربر بسیار فعال
    بهمن /۱۳۹۰
    تهران
    216
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی69
    417
    سپاس از شما 144 بار در 80 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض درخواست آموزش آشنايي با قسمت هاي مختلف كمپرسور ( در اف ال )

    سلام دوستان خسته نباشيد , كار با كمپرسور رو بلد نيستم ممنون ميشم لطف كنيد قسمت هاي مختلف كمپرسور رو توضيح بديد مرسي


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۲ در ساعت 17:49

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

  3. Reza Dehghan آواتار ها
    Reza Dehghan
    شماره کاربری
    9877
    مدیر بـازنشسته
    بهمن /۱۳۹۰
    طـــهران
    4,742
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5054
    4,798
    سپاس از شما 9,093 بار در 3,766 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام ...
    درخواست آموزشتون بجا ولی کدوم پلاگین؟؟؟چند تا داریمم توی اف ال شما منظورتون کدوم هست ..
    شما همون رو ذکر کنید تا دوستان بتونن بهتر کمکتون کنند
    موفق باشید


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۲ در ساعت 18:06

  4. 2 کاربر زیر از Reza Dehghan برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  5. Reza Dehghan آواتار ها
    Reza Dehghan
    شماره کاربری
    9877
    مدیر بـازنشسته
    بهمن /۱۳۹۰
    طـــهران
    4,742
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5054
    4,798
    سپاس از شما 9,093 بار در 3,766 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    خدمت شما ...برای آشنایی بیشتر و بهتر
    این مطلب خوبی می تونه برای بهتر شناختن کمپرسور و راهنمایی خوبی میتونه براتون باشه ..
    هر چند با آموزش فقط راه رو نشون میدن ولی خود شما باید تمرین کنید و آزمون خطا کنید ..


    کمپرسور یک "ضخیم کننده Thickener " است که از دینامیک آواها می.کاهد و به همین دلیل همچنین از حجم (Volume) آن.ها. کمپرسورها تاثیر ظریفی روی صداها می.گذارند، اما می.توانند صداها را در میکس در جای درست خود قرار دهند.







    بوسیله پارامتر Makeup Gain یا پارامتر Output یا Volume می توان، حجم صدا را پس از عملیات کمپرسیون به جای اول خود و یا حتی بالاتر از آن برد.

    آستانه یا Threshold: پارامتری است که نشان.گر پایین.ترین حدی است که کمپرسور از آن حد به بعد شروع به کار می.کند و ارزش آن با معیار dB یا دسیبل و بصورت منفی negative نشان داده می.شود. و هرچه این مقدار منقی بیشتر باشد، Level در صدا پایین تر است.

    مثال: -12dB خیلی صدای کم حجم.تری از -1dB را نشان می.دهد.

    رِیشیو یا Ratio: مهم.ترین پارامتر در کمپرسور به حساب می.آید. این پارامتر در واقع مشخص می.کند که تا چه حد از Output Level، پس از آنکه سیگنال از آستانه گذر می.کند، باید کاسته شود. هرچه مقدار رِیشیو بیشتر باشد، کمپرسیون بیشتری روی آواها اعمال می.شود. وقتی مقدار ratio روی حالت 1:1 تنظیم شود، سیگنال کمپرس نمی.شود، و هر چه مقدار آن بالاتر رود (مثلا 8:1)، سیگنال بیشتر کمپرس می.شود.







    رِیشیویِ بی.نهایت، کمپرسور را به لیمیتر (Limiter) تبدیل می.کند. یعنی در لیمیتر، اگر سیگنال از آستانه گذر کند، "به کلی" از بین می رود (cut) ، در حالی که سیگنالی که از آستانه در کمپرسور گذر می.کند، تعدیل می.شود. پس این تنها تفاوت کمپرسور با لیمیتر است.



    Attack: همان طور که از عنوان این پارامتر بر می.آید، Attack Time مدت زمانی را نشان می.دهد، که به سیگنال پس از عبور از آستانه "حمله" می.شود، تا بلندیِ صدای آن سیگنال تعدیل شود. اگر زمان Attack طولانی باشد، ترانزینت های مصنوعی را به وضوح قابل شنیدن باقی می.گذارد.

    Release: زمانی را نشان می.دهد که سیگنال لازم دارد تا پس از گذر از آستانه و کمپرس شدن، به حالت اول خود بازگردد. این پارامتر بخصوص در نگهداشتنِ pumping sound در حداقل، بسیار تاثیرگذار است.

    RMS/Peak: کمپرسیون RMS، در مسترینگ Mastering برای رساندن Level صدا به بالاترین حد ممکن و در میکس بیشتر برای ساز.های غیر.کوبه.ای و صدای خواننده (Vocals) استفاده می شود، در حالی که کمپرسیون Peak همان.طور که از اسمش پیداست، تنها به "top-end"ها می.پردازد و تاثیر خیلی کمتری در بلندی صدا دارد. اما در میکس، این نوع کمپرسور اغلب برای کمپرسیون ساز.هایی با کاراکتر کوبه.ای percussive مورد استفاده قرار می..گیرد.

    کمپرسور در حالت RMS نسبت به کمپرسور در حالت Peak آهسته.تر واکنش (response) نشان می.دهد.





    لیمیتر (Limiter): در واقع لیمیتر، با توجه به توضیحات بالا، کمپرسوری است، بدون پارامترِ رِیشیو.



    لیمیتر Oxford از کمپانی Sonnox



    گِیت (Gate): گِیت در واقع عملکردی خلاف کمپرسور دارد. یعنی تمامی سیگنال.های "پایینِ" آستانه را، از بین می.برد. مثلا برای از بین بردن صداهای اضافی (Noise) در حین ضبط گیتار الکتریک، معمولا از گِیت استفاده می.شود.



    دقت کنید که در استفاده از کمپرسور در مسترینگ باید بسیار احتیاط کرد و محافظه کار بود. چرا که همانطور که در بالا اشاره کردم، کمپرسور از دینامیک موسیقی در مسترینگ می.کاهد (البته منظور downward compression است). و این معمولا بر خلاف طبیعت موسیقی است. موسیقی به فراز و فرود نیاز دارد، چه ملودی.های موسیقی و چه سیگنال.هایش، پس از "کمپرس کردنِ بیش از اندازه" بپرهیزید.

    مهم نیست که Level موسیقی را در مسترینگ چقدر بالا می برید. مهم این است، که موسیقی حالت غیر طبیعی به خود نگیرد.







    چند نکته:

    Attack طولانی به اسنیر (snare)، تام ها (Toms) و هر ساز کوبه ای، وضوح بیشتری می.بخشد.

    Attack کوتاه ممکن است ترانزینت.های یک صدا را از بین ببرد و صدا را غیر طبیعی جلوه دهد. مثلا اگر از Attack کوتاه و نیز Release کوتاه را برای کمپرس کردن صدای گیتار باس استفاده کنید، Sustain را از صدای این ساز گرفته اید و ممکن است صدایی مصنوعی از آن بگوش برسد.

    از آنجایی که مولفه.یِ Release تاثیر زیادی روی ریتمِ صدا می.گذارد، باید آن را با ضرب آهنگ (tempo) موسیقی هماهنگ کرد.

    Release کوتاه می تواند به افزایش حضور نت.های گم شده در میکس کمک کند.



    ***



    کمپرسور چندباند (Multiband Compressor)

    این کمپرسورها مانند یک اکوالایزر دارای ..... هستند (Bandpass Filter) و برای اینکه بتوان هر باند فرکانس را جداگانه و به طور مستقل کمپرس کرد، طیف فرکانس.ها را به سه تا ده قسمت (یا گاهی بیشتر) تقسیم می.کنند (مشابه اکوالایزر گرافیکی).







    آستانه (Threshold) را در قسمت باس می.توان با باس.درام و آستانه.یِ قسمت میانی (mid range) را با اسنیر (Snare) هماهنگ کرد. با این کار می.توانیم در صورت نیاز کمپرسور شدیدتری را اعمال کنیم.

    این نوع کمپرسور معمولا در مسترینگ بکاربرده شده و استفاده از آن در میکس توصیه نمی.شود، تا شاید شانسی برای اصلاحات مورد نیاز در مسترینگ باقی بماند.

    البته گاهی برای کمپرس کردن گیتار باسِ ضبط شده یا صدای خواننده و یا حتی صدای سازهای کوبه.ایِ ضبط شده از کمپرسورهای چند باند استفاده می.شود که این کار در بسیاری از مواقع به تقویت عملکرد این صداها در میکس کمک می.کند.

    البته اگر نیاز به پرداختن به طیف فرکانس.ها در میکس نباشد، می توان از یک ماکسیمایزر (Maximizer) نیز به جای کمپرسورِ چندباند استفاده کرد. چرا که بکار بردن کمپرسورهای چندباند به تنظیمات بسیار ظریف و دقیقی نیاز دارد، که تنها با کسبِ تجربه.یِ کافی در این زمینه می.توان به تنظیمات صحیح رسید.

    بکارگیری صحیح کمپرسورها

    - همانطور که برای ضبط هر ساز یا صدایی میکروفن بخصوصی وجود دارد، در هر موقعیتی باید کمپرسوری مناسب را انتخاب کرد. کمپرس کردن با یک کمپرسور مناسب می.تواند صداها را بهتر قابل فهم کنم.

    - اگر از اکوالایزر برای تضعیف فرکانس.ها استفاده می.کنید، آن را قبل از کمپرسور نصب کنید. کمپرسور بیشتر روی فرکانس.های دست.کاری شده توسط اکوالایزر تاثیر می.گذارد، تا فرکانس.های دست نخورده. اما در مواقعی نیز ممکن است مجبور شویم، قبل ازدست.کاری فرکانس ها توسط اکوالایزر، سیگنال را یک بار کمپرس کرده، و پس از دست.کاری آن.ها، آن را بار دیگر کمپرس کنیم.

    - سیگنال.ها را بیش از حد کمپرس نکنید (Over Compression). کمپرسیون بیش از حد می.تواند دینامیک صدا را از بین ببرد، که در این صورت صدایی بی.جان را خواهیم شنید. هرچند گاهی کمپرسیون شدید برای پردازش بعضی از صداها استفاده می.شود تا صدایی جدید تولید شود که در میکس به آن نیاز داریم.

    - کمپرسیون شدید می.تواند فرکانس.های پایین (LF) را از خواب بیدار کند. اما این کار روی بقیه.یِ صداها در میکس که در این محدوده.یِ فرکانسی حضور دارند، تاثیر می.گذارد.

    - پارامتر Attack را بایستی بر حسب سبک موسیقی و نوع ساز تنظیم کرد. برای یک ویولُن که در حالت لِگاتو نواخته می..شود، باید Attack بسیار طولانی.تری از ویولنی که در حالت استاکاتو نواخته می.شود، در نظر گرفت.

    - زمانِ Release را طوری تنظیم کنید که با ضرب آهنگ موسیقی هماهنگ باشد. هرچه ضرب آهنگ موسیقی تندتر باشد، زمانِ Release باید کوتاه.تر شود. اگر زمانِ آن بیش از حد طولانی باشد، زمانی که نُتِ بعدی نواخته می شود، نت قبلی هنوز کاملا سکوت نکرده است و در نتیجه صدای نتِ قبلی روی صدای نت بعدی تاثیر می.گذارد، و این معمولا چیزی نیست که ما در پیِ آن هستیم.

    - زمانِ طولانی برای Release می.تواند صدای یک ساز را نرم.تر کند.

    - بدون کمپرس کردن سیگنال هم می.توانید به وسیله.یِ یک لیمیتر سیگنال را تحت کنترل خود در آورید. بدین ترتیب که با پیدا کردنِ بلندترین سیگنال، آستانه.یِ صحیح را پیدا کرده و در صورت امکان رِیشیو (ratio) بسیار بالا (مثلا 10:1) را انتخاب کنید. با این کار بدون کمپرس کردنِ سیگنال می.توانید از عبور آن از آستانه.یِ تعیین شده جلوگیری کنید. حالت ایده.آل این است که نشانگرِ Gain Reduction در لیمیتر هر لحظه حرکت نکند، چرا که حرکت آن معنی.ای جز کمپرس شدنِ سیگنال ندارد.



    اکسپندر (Expander)

    اکسپندر تقریبا عملکردی خلاف کمپرسور را دارد و معمولا برای بازگردادندنِ آن..چه که کمپرس شده به حالت اولیه.یِ خود استفاده می.شود (Compander).



    عملکردِ اکسپندر با رِیشیوهای مختلف



    کتاب Mixing Audio Concepts, Practices and Tools از Roey Izhaki





    گاهی هم از اکسپندر به عنوان جایگزینی نرم.تر برای گِیت یاد می.شود.







    اکسپندرهای Upward



    بوسیله.یِ کمپرسور و گیت می.توان صدای سیگنال.های با Level بالا را تشدید کرد. اکسپندرهای Upward هم برای همین منظور طراحی شده.اند، و در ضمن ابزار ایده.آل برای تاکید روی Attack طبیعی و ترانزینت.ها و بازسازیِ دینامیکِ از دست رفته و جان بخشیدن به سیگنال.ها هستند.





    وقتی صحبت از Upward Expansion می.شود، ما دیگر چیزی به نام کاهشِ gain نداریم. پارامترِ Attack تعیین کننده.یِ سرعت افزایشِ gain است و در اکثر موارد Attack کوتاه به معنیِ تاکید روی Attack طبیعیِ سیگنال است.

    تاثیرِ Attack و Release در اکسپنشنِ Upward: هرچه Attack کوتاه.تر باشد، سیگنالِ بالای آستانه سریع.تر تقویت (boost) می.شود. از Release طولانی می.توان برای تاکید روی Decay طبیعی استفاده کرد.

    کتاب Mixing Audio Concepts, Practices and Tools از Roey Izhaki

    بابک گلستانی

    میکسوفن
    تصاویر کوچک فایل پیوست تصاویر کوچک فایل پیوست 578816_461991217167300_1129386343_n.jpg  


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۱/۲۲ در ساعت 18:10

  6. 14 کاربر زیر از Reza Dehghan برای این پست سپاسگزاری کرده اند


+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. تاپیک درخواست فیلم های آموزشی مشکلات و سوالات نرم افزار کیوبیس
    توسط HaDI ZOLFI در انجمن آموزشهای کیوبیس (Cubase)
    پاسخ ها: 56
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۱۰/۲۶, 20:42
  2. سورس تنهايي در سبك r&b
    توسط saeidtanha در انجمن پروژه های تمرینی و ناتمام کاربران
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۱, 16:03
  3. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۰۵, 20:24

جستجو شده ها

کمپرسور

http:cubase.irthread22432درخواست-آموزش-آشنايي-با-قسمت-هاي-مختلف-كمپرسور-در-اف-ال.html

قسمتهای کمپرسور

اشنایی vst ها را در اف ال

قسمتهای مختلف کمپرسور

آموزش استفاده از compressor در اف ال استودیو

multiband compressor در اف ال

آشنایی با کمپرسورها

قسمت های مختلف کمپرسور

اموزش صحیح کمپرسور کردن اهنگ

توضیح کمپرسور در کیوبیسکمپرسور های ای افمیکسوفناموزش کار با کمپرسوراموزش افکت لمیترجدول کمپرسور اف الMultiband Compressorاشنايي با كمپرسورآشنایی با کمپرسور میکسsustain کمپرسورآموزش کار با اکوالایزر اف القسمت هاي مختلف كمپرسورکار یا لیمیترآموزش استفاده از کمپرسور میکسقسمت های مختلف ترانهاموزش کار با کوپرسور برایه مسترینگصداى كمپرسوراموزش تنظیم کمپرسوراشنايي با كمبرسورنقش کمپرسور دربرنامه اف ال استودیوکمپرسوردرتنظیم یا آهنگسازیقسمت های یک کمپرسوراموزش های دقیق کمپرس کردن با اف الپارامترهای کمپرسور برای اصوات مختلفrms و peak توضیح کاملاموزش افکت کمپرسوراموزش افکت کامپرسور آموزش افکت کمپرسورآمورش تصویری کمپرسور در اف ال اموزش کامپرسور اف الآشنایی با پلاگین های اف الآموزش کمپرسور پلاگینآموزش کمپرسور کردن صدا در اف ال استودیو site:cubase.irقسمتهای کمپرسورهاکمپرسورهای ای افاهنگسازی تنظیمات کامپرسورکمپرسور در اف التوضیح پارامترهای یک کمپروسر آهنگسازیاموزش استفاده از کمپروسر در کیوبیس اشنایی با افکت های موسیقیافکت کمپرسورکمپرسور اف الآموزش استفاده از لیمیتر اف القسمتهای مختلف اف الپلاگین کمپرسورقمست های مختلف کمپرسیآشنایی با قسمتهای اصلی کمپرسوراموزش attack در كمپرس كردنکامپرسور اف الاشنایی با كمپرسورقسمت های کمپرسور peak با rms در مسترینگقسمت های مختلف آهنگ سازیقسمت های اهنگ پارامتر پلاگین کمپرسور در اف ال توضیح قسمت های مختلف کمپرسورکمرسورمچ کردن صدائی خواننده با آهنگفرکانس بلددرکمپرسوراموزش كمپرسورطریقه کارکرد با کمپرسور لیمیتراشنایی با پلاگین کمپرسورآشنایی با پلاگین کمپرسورپارامترس در اف ال استدیوقسمت های مهم یک کمپرسورآشنايى با كمپرس در ميكسچه كار كنيم كه در اف ال صداى خواننده با آهنگ مچ شودنهوه كار با كومپرسور در اف الآشنائی با کمپرسورافکت کمپریورآشنايي با كمپرسور صدااموزش استفاده از کمپرسور در اف الاموزش کار با کمپرسور در اهنگسازیاموزش تنظیمات لیمیتر وکمپرسوراشنایی با( كمپرسور )Compressor(کنترل سیستم و ابزار دقیق کمپرسورآشنایی با مفاهیم آشنایی با کمپرسور هاآشنایی با کمپرسور هااموزش کمپرسورآشنایی با کمپرسورآشنايي با خطاهاي كمپرسورآموزش کمپرسور آهنگسازیآموزش داینامیک کمپرسور از سایت کیوبیسبردن اهنگ به کمپرسور اف الآموزش کمپرسور در اف القسمت های مختلف یک کمپرسور

تا این لحظه 196 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست