کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

موضوع بسته شد
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 20

موضوع: دانستنی های میکس

  1. AUTUMNAL آواتار ها
    AUTUMNAL
    شماره کاربری
    4288
    عضو سابق
    مرداد /۱۳۹۰
    Mashhad
    319
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی76
    401
    سپاس از شما 588 بار در 184 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    دانستنی های میکس

    سلام
    در این تاپیک مطالبی مفید (امیدوارم که مفید باشه) در مورد ساخت موزیک و میکس گفته میشه.

    سوالات احتمالی در تاپیک "تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید "

    با این تاپیک همراه باشید.


    ویرایش توسط AUTUMNAL : ۱۳۹۰/۰۶/۲۲ در ساعت 09:16
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۱ در ساعت 09:15

  2. 8 کاربر زیر از AUTUMNAL برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

  4. AUTUMNAL آواتار ها
    AUTUMNAL
    شماره کاربری
    4288
    عضو سابق
    مرداد /۱۳۹۰
    Mashhad
    319
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی76
    401
    سپاس از شما 588 بار در 184 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    بطور سنتی تولید موسیقی را می.توان به سه مرحله. کلی تقسیم کرد:
    ضبط، میکس، مسترینگ
    مرحله اول: ضبط
    وظیفه تولید کننده این است که مطمئن شود که آیا تمامی Trackهای استفاده شده در موسیقی با یکدیگر همخوانی موسیقایی دارند یا خیر. تولید کننده نباید هیچگونه رابطه. شخصی با آهنگساز، ترانه.سرا، نوازنده.ها، تنظیم کننده و مهندس صدا داشته باشد تا در ارزیابی قطعات تحت تاثیر کسی قرار نگیرد و نظر شخصی خود را اعمال کند.
    در مرحله ضبط، صدای خواننده و صدای سازهای بکار برده شده در تنظیم آهنگ با روش های گوناگون ضبط می.شوند، و اصوات دیگر نظیر صدای سینتی.سایزرها و سمپل.ها با اصوات ضبط شده همزمان (Synchronized) می.شوند، تا راه را برای مرحله بعدی هموار کنند.
    از این مرحله شاید بتوان به عنوان مهم.ترین مرحله در تولید موسیقی یاد کرد. کیفیت ضبط صداها، توانایی خواننده و توانایی نوازنده.ها نقشی اساسی و تعیین کننده را در ادامه روند تولید ایفا می.کنند. و اگر تنها یکی از موارد ذکر شده مشکل.ساز باشد، کار تا به آخر با مشکلاتی عدیده مواجه خواهد بود. پس برای اینکه بهترین نتیجه را در تولید موسیقی کسب کنیم، باید از بهترین تجهیزات، بهترین میکروفن.ها، بهترین میکسرها و بهترین نوازنده.ها و خواننده استفاده کرد، و از قبول پیشنهاداتی نظیر اینکه "در میکس این مشکل را حل می.کنیم" باید حذر کرد.

    مرحله دوم: میکس

    در این مرحله Trackها بدون هرگونه اتوماسیون (Automation) و بدون پَنینگ (Panning) در کنار هم قرار می.گیرند و بلندی (Level) صدای آنها بر اساس سلیقه و سبک موسیقی تعیین می.شود، تا موسیقی تاثیر نخستین را بگذارد و چشم اندازی از آن.چه که برای میکس پیش روی ما است، به دست آید.
    فایل ها معمولا بصورت wave یا aiffبدون هرگونه استفاده قبلی از اکولایزر EQualizer و افکت های گوناگون وارد هر کانال میکسر دیجیتال می.شوند.
    میکس موقعی تمام می.شود که مهندس میکس (Mix Engineer) یک مَستِر استریو (Stereo Master) را تولید کند.
    هنگام ضبط و تنظیم موسیقی بایستی سازها را طوری در موسیقی در کنار هم قرار داد، که فرکانس.های آنها کمترین تداخل را با هم داشته باشند. برای این منظور باید فرکانس.های سازها را مطالعه کرد، تا درک درستی از تنظیم و ارکستراسیون بدست آید. همچنین بهتر است که در تنظیم موسیقی تنوع ایجاد کنیم، و گاهی حتی خواننده را (اگر صدای فوق العاده گرمی دارد) به حال خود بگذاریم و سازهای دیگر را صامت یا mute کنیم. چنین اقداماتی در تنظیم به میکس کمک زیادی می.کنند.
    هدف از میکس:
    هدف ار میکس کردن یک اثر، تولید صدایی گرم، واضح، با عمق بسیار و قوی است. صدایی که در آن تمامی عناصر موسیقی با وضوح کافی قابل شنیدن و هماهنگ با ژانر موسیقی هستند.
    گاهی حذف صدایی که بودن و نبودن آن چندان تاثیری بر موسیقی نمی گذارد، می.تواند به ایجاد وضوح سازها و صداها در اثر کمک کند.


    چند نکته:

    اگر اثر خودتان را میکس می.کنید و از نتیجه.یِ کارتان راضی نیستید، یک کپی دیگر از کار تهیه کنید. همه.یِ افکت.ها و اکولایزرها و پنینگ.ها را بردارید و با گوشی شاداب دوباره شروع کنید. یادتان باشد که گوش شما ماهیچه نیست که هر چه از آن بیشتر کار بکشید، قوی.تر شود. گوش یک ارگان در بدن است و هرچه بیشتر از آن کار بکشید، از کارآیی آن کم می شود، و دیگر نمی توان به آن اطمینان کرد.
    از دوستان خود که تجربه.یِ بیشتری دارند و از نظر سلیقه به شما نزدیک هستند، کمک بگیرید و از آنها بخواهید که به شما پیشنهاداتی کنند. هرگز گمان نکنید که اگر از کسی سوالی بپرسید به شما توهین می شود!
    در میکس به خودتان یک وقت محدود بدهید. نود درصد کار میکس باید بعد از حداکثر 4 ساعت انجام شود. باقی کار اعمال ریزه.کاری.ها است، که ممکن است روزها بطول انجامد و البته زمان آن به فرد و تجربه.یِ او بستگی دارد.

    مرحله سوم: مسترینگ


    مهندس مسترینگ میکس.های مختلف را به هم هماهنگ می.کند، طوری که همگی یکدست بگوش برسند. ممکن است این میکس ها در استودیوهای مختلف شکل گرفته باشند، یا در زمان.های دور و نزدیک انجام شده باشند. اما پس از مسترینگ موفق همه.یِ میکس.ها با یکدیگر هماهنگ شده، و حتی برای شنیدن آهنگ بعدی در آلبوم بعد از مسترینگ به ندرت مجبوریم که صدای موسیقی را بالا ببریم، تا وضوح لازم را پیدا کند، یا از صدای آن کم کنیم، که گوش خراش بنظر نرسد.
    درمسترینگ بلندیِ (Level) صداها به دقت تنظیم می.شود، و میکس برای اساس منحنی Fletcher-Munson شکل می.گیرد تا تمامی فرکانس.های موجود در موسیقی، در هر دستگاهی (پخش اتوموبیل، پخش کوچک آشپزخانه و غیره) در هر حجمی (Volume) از صدا به خوبی به گوش برسد.
    در استودیوی مسترینگ اشتباهاتی که در میکس بر اثر آکوستیک استودیویِ میکس بوجود آمده، رفع می.شوند. اگر میکس و مسترینگ را در یک اتاق ثابت انجام دهید، این مشکلات پوشیده باقی می.مانند. به همین دلیل همواره توصیه می.شود، که میکس و مسترینگ در دو استودیویِ مختلف انجام شود.

    ادامه دارد...


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۱ در ساعت 09:27

  5. 10 کاربر زیر از AUTUMNAL برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. AUTUMNAL آواتار ها
    AUTUMNAL
    شماره کاربری
    4288
    عضو سابق
    مرداد /۱۳۹۰
    Mashhad
    319
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی76
    401
    سپاس از شما 588 بار در 184 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض درباره مونیتور

    انتخاب مونیتور
    هرچه صدایی که از مونیتور به گوش شما می.رسد، درست.تر و دست نخورده.تر باشد، شما نتیجه.یِ بهتری از میکس خود خواهید گرفت. مونیتوری را که میکس بدِ شما را خیلی خوب جلوه دهد، باید از پنجره به بیرون پرتاب کنید.
    حتی در انتخاب کابل.هایی که مونیتور شما را به کارت صدا (Audio Interface) وصل می.کند باید دقت کنید. جنس این کابل.ها بسیار اهمیت دارد و طول هر دو کابل باید حتما مساوی باشد تا تعادل (Balance) بین مونیتورها حفظ شود. هرگز ابزار باارزش و با کیفیت خود را با کابل هایی که از سوپر مارکت می خرید، به یکدیگر متصل نکنید!

    سه مولفه مهم در انتخاب مونیتورها
    خلق یک فضای استریو Spatialization، وضوح و تفکیک فرکانس های، عمق (Depth)

    اگر از هدفون استفاده میکنید، از هدفون های با کیفیت استفاده کنید.باید به صدای هدفون خودتان عادت کنید، و این زمان می.برد.

    من خودم برای میکس و مسترینگ از AKG-K99 استفاده میکنم.


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۱ در ساعت 14:33

  7. 6 کاربر زیر از AUTUMNAL برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. AUTUMNAL آواتار ها
    AUTUMNAL
    شماره کاربری
    4288
    عضو سابق
    مرداد /۱۳۹۰
    Mashhad
    319
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی76
    401
    سپاس از شما 588 بار در 184 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض بعد اول، بعد افقی یا Panorama

    داشتن برنامه صحیح برای پانوراما به معنی داشتن برنامه صحیح برای میکس است.
    برخی می گویند: "پانوراما یعنی فرستادن سیگنال به چپ و راست". اما آیا واقعا همه چیز در مورد پانوراما اینقدر ساده است؟ کوچکترین اشتباه در تنظیمات پانوراما، می.تواند کل میکس را دچار اشکال کند.
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    هر ساز را در یک کنسرت تصور کنید. آیا همگی در وسط قرار دارند؟ یا همه نوازنده ها به هم چسبیده.اند؟ پس قبل از شروع میکس یک طرح برای پانوراما تهیه کنید!

    چیدمان سازها در پانوراما:
    باس، درام (Bass Drum) و Snare به اتفاق صدای خواننده و سازهایی با فرکانس بسیار پایین نظیر گیتار باس در وسط پانوراما قرار می.گیرند.در مورد درام.ها (Drums)، معمولا بهتر است که در آن.. را در ذهن تصور کنیم تا به درک درستی از اجزای آن برسیم.
    به عبارت دیگر تقریبا هر صدایی غیر از صدای باس.درام، اسنیر، گیتار باس (و سازهای با فرکانس خیلی پایین) و همینطور صدای خواننده باید از مرکز پانوراما دور شود.
    سینتی سایزرها: در صورتی که صدای خروجی از سینتی سایزرها مونو باشد، باید این صدا به سمت چپ یا راست (ساعت 8 یا 16 در پانوراما) فرستاده شود. اما انرژی ای که در قسمت چپ یا راست در کل میکس استریو می.شنویم، باید متعادل باشد. بعنوان مثال اگر در سمت چپ در ساعت 8 صدای سینتی.سایزر بصورت مونو قرار دارد، در سمت راست در ساعت 16 باید مثلا براس (Brass) بصورت مونو قرار گیرد، تا انرژی در کانال های چپ و راست میکس متعادل شود.

    سازگاری میکس با مونو یا mono compatibility

    اگر کانال های چپ و راست هر Track در میکس اختلاف فاز (Phase Shift) داشته باشند، یا اینکه دارای فازهای کاملا مخالف باشند، در صورتی که میکس را بصورت مونو گوش کنیم، مشکلاتی در شنیدن بعضی از صداها خواهیم داشت. شاید صدایی را که در حالت استریو به وضوح می.شنیدیم، اکنون ناواضح بشنویم، و یا اصلا نشنویم (Phase Cancellation).
    از آنجایی که هنوز هم بسیاری از تلویزیون.ها و رادیو.ها تنها دارای سیستم مونو هستند، باید میکس را در حالت مونو گوش کرده و مطمئن شویم که در پخش آن در حالت مونو مشکلی ایجاد نمی شود (Mono Compatibility Test).



    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۲ در ساعت 09:02

  9. 7 کاربر زیر از AUTUMNAL برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. AUTUMNAL آواتار ها
    AUTUMNAL
    شماره کاربری
    4288
    عضو سابق
    مرداد /۱۳۹۰
    Mashhad
    319
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی76
    401
    سپاس از شما 588 بار در 184 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض بعد دوم، بعد عمودی و توسعه فرکانس ها

    قسمت اول
    اکولایزرهایی که امروزه در صنعت صدا و موسیقی مورد استفاده قرار می.گیرند، برای دست.کاری فرکانس.ها (Frequency Manipulation) استفاده می.شوند، و درک فرکانس.ها و این که چگونه آن.ها را دست.کاری کنیم، بزرگ.ترین چالش پیش روی یک مهندس میکس (Mix Engineer) است. در حقیقت یک موسیقی.دان، موسیقی را با نت موسیقی درک می.کند، و یک مهندس صدا (Audio Engineer) آن را با فرکانس.هایش می.شناسد.
    هدف نهایی استفاده از اکولایزرها در میکس این است که همه.یِ صداها در میکس به خوبی قابل شنیدن باشند و تداخل فرکانس.ها (Overlapping) در میکس به حداقل برسد و فرکانس.های آزاردهنده و اضافی از یک صدا حذف شوند و در مقابل فرکانس.های ضعیف اما تعیین.کننده در میکس بهتر شنیده شوند.


    تفکیک صداها
    کمتر پیش می.آید که صداها در میکس با هم تداخل فرکانس (Frquency Overlap) نداشته باشد. اگر sub-bass را مثتثنی کنیم، اغلب سازها برای غلبه بر سرفرکانس.های محدوده.یِ خود می.جنگند، که در بعضی موارد فرکانس.های سازها در این جنگ به خاک و خون کشیده می.شوند و در نتیجه میکس به کلی بهم می.ریزد. وقتی دو یا چند ساز در حال جنگیدن بر سر فرکانس.هایشان هستند، ما دست کم یکی از آن ها را درست نمی.شنویم. بنابراین باید قلمرو فرکانس.های هر ساز را "محدود" کنیم. معمولا سعی می.شود که صدای طبیعی هر ساز در میکس حفظ شود. ممکن است یک ساز پس دست.کاری فرکانس. هایش در حالت سولو (Solo) بسیار بدصدا بنظر آید، اما در میکس فوق.العاده گوش نواز باشد. در حقیقت هدف این است که سازها در میکس خوش صدا باشند، نه به صورت سولو. به همین دلیل در حین دست.کاری فرکانس.های یک ساز باید صدای آن را در میکس گوش کنید. به عبارت دیگر، سعی کنید فرکانس.ها را در حالت سولو دست.کاری نکنید.
    هرنت در موسیقی دارای فرکانس مخصوص خود است. با شناختن این فرکانس.ها می توانید بسیاری از مشکلات را در میکس به راحتی حل کنید.

    باندهای فرکانس یا Frequency Bands

    گوش انسان در حالت ایده.آل قادر است فرکانس های بین 20 هرتز (Hz) تا 20 کیلوهرتز (kHz) را بشنود. که این توانایی با بالا رفتن سن کمتر می.شود.

    باس زیر (Sub-Bass):
    فرکانس.های باس 5 هرتز(Hz) تا 25 هرتز را در بر می.گیرد. هیچ اتفاق موسیقایی در این محدوده رخ نمی.دهد. فرکانس های باین محدوده بیشتر از آنکه شنیده شوند، حس می.شوند.

    باس (Bass):
    فرکانس.های 25 هرتز تا حدود 120 هرتز را فرکانس.های باس می.نامند. این قسمت خانه.یِ نت.های پایین پیانو، گیتار باس و باس.درام است. به عنوان مثال فرکانس پایین ترین نت سی در یک گیتار پنج سیم 30.94 هرتز است. اگر هسته اصلی فرکانس باس.درام 90 هرتز باشد، شما یک و نیم اکتاو فضای آزاد برای گیتار باس خواهید داشت.
    محدوده.یِ باس محل ایجاد گرما (warmth) در میکس است، و بهتر است که نتهای باس، کوتاه باشند.

    فرکانس های میانی پایین (lower mid-ranger):
    محدوده.یِ میانی پایین، فرکانس.های 120 تا 350 هرتز را شامل می.شوند. در این محدوده نیز گرما در میکس تولید می.شود. در حین میکس، باید به این محدوده توجهی ویژه نشان داد. چراکه اغلب سازها در این جا حضور دارند. صدای خواننده مهم.ترین صدایی است که در این بحش باید به گوش برسد. بنابراین بهتر است که فرکانس بیشتر سازها در این بخش تعدیل شوند. البته تعدیل فرکانس ها نباید آنقدر شدید باشد که از گرمای موسیقی بکاهد.

    فرکانس های میانی (محدوده یِ تودماغی nasal):
    به سختی می توان تعیین کرد که این محدوده دقیقا از کجا آغاز و تا کجا ادامه دارد. اما معمولا فرکانس.های 350 هرتز تا 2000 هرتز را فرکانس.های میانی می.نامند. اگر روی این قسمت بیش از حد تاکید شود، صدایی تودماغی (nasal) و گزنده ایجاد می شود.

    فرکانس های میانی بالا (upper mid-range):
    محدوده.یِ میانی بالا فرکانس.های 2 کیلوهرتز تا 8 کیلوهرتز را شامل می.شود. این قسمت بخصوص مسئول قابل فهم کردن کلام خواننده (speech comprehensibility) است. در صورتی که کلام خواننده قابل فهم نیست، می توانید فرکانس های بین 2.5 تا 4 کیلوهرتز را تقویت (boost) کنید.
    صدای پوسته.یِ درامز که برای ریتم موسیقی بسیار مهم است، در این قسمت خفته است. همچنین بخشی تقریبا جدایی ناپذیر از صدای باس.درام نیز در این قسمت قرار داد.

    فرکانس های بالا (upper treble):
    این محدوده شامل فرکانس.های 12 تا 22 کیلوهرتز می.شود و اغلب فضای air نامیده می.شود. برای حفظ طبیعت یک صدا، معمولا فرکانس.های 12 کیلوهرتز به بعد متعلق به آن صدا تعدیل می.شوند (roll-off).


    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۳ در ساعت 08:38

  11. 6 کاربر زیر از AUTUMNAL برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. AUTUMNAL آواتار ها
    AUTUMNAL
    شماره کاربری
    4288
    عضو سابق
    مرداد /۱۳۹۰
    Mashhad
    319
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی76
    401
    سپاس از شما 588 بار در 184 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض ادامه پست قبل


    بکاربردن اکولایزرها:

    در میکس معمولا از اکولایزر پارامتریک استفاده می.شود. برای کسانی که از کامپیوتر برای میکس استفاده می.کنند، اکنون پلاگین های قابل اطمینانی وجود دارد که کار را برای همه آسان تر و ارزانترکرده اند.
    کاربرد اصلی اکولایزر در میکس همانطور که پیشتر نیز اشاره شد توسعه هماهنگ و منطقی فرکانس ها در قسمت چپ، وسط و راست میکس است (left-center-right).

    ایجاد فضای مناسب برای هر ساز و هر صدایی که نقش خود را در میکس خوب ایفا کند نیز از دلایل استفاده از اکولایزر است. بعضی از سازها از فضای فرکانسی گسترده تری استفاده می.کنند و برخی دیگر بالعکس فرکانس.های بسیار محدودی را اشغال می.کنند.
    نخست تعدیل، سپس تقویت:

    اگر بخشی از فرکانس.ها را تقویت کنیم، دقیقا به این معنی است که فرکانس.های کناری را بطور نسبی تضعیف کرده.ایم. پس در اکثر موارد تضعیف فرکانس.های کناری بهتر از تقویت فرکانس.های مورد نیاز است.



    در حین تنظیم موسیقی، تقسیم فرکانس.ها در ذهن باید مجسم شود. در این صورت پس از تنظیم، در میکس فضای بسیار مناسبی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. و در غیر اینصورت صداهای زیادی وجود خواهند داشت که برای غلبه بر یکدیگر بر سر محدوده.یِ فرکانسی خود می جنگند و نتیجه چیزی جز ایجاد اختلال در میکس و تداخل فرکانس.ها نخواهد بود.
    وقتی چند ساز مختلف با یکدیگر تداخل فرکانس دارند، یا بایستی بعضی از آنها را قربانی کرد و یا اینکه فرکانس.های آن ها را بسیار محدود. هرچند که این کار همیشه نتیجه بدی در پی نخواهد داشت.
    در عین حال حتما باید فرکانس.های کلیدی و غیر کلیدیِ سازها را شناخت. مثلا در گیتار باس فرکانس.های میانی پایین (lower mid-range) کم اهمیت.تر از فرکانس های بین 800 تا 1200 هرتز هستند. پس در خیلی موارد بهتر است از فرکانس.های میانی در این ساز صرف نظر کنیم تا فضا را برای سازهای دیگر و صدای خواننده آزاد کنیم.
    در میکس.هایِ پیچیده باید بسیار دقیق.تراز این عمل کرد و در ضمن باید پانوراما را به جای سه بخش (چپ، راست و مرکز) در ذهن خود به حداقل پنج محدوده تقسیم کنیم.
    یکی از ویژگی.های یک میکس خوب این است که بتوان آن را با صدای بسیار بلند گوش داد،بدون اینکه صدای میکس به محدوده.یِ کلیپ یا Clipping در مونیتورهای شما نزدیک شود. برای رسیدن به یک چنین میکسی باید توسعه فرکانس.ها با دقت فراوان و به درستی صورت گرفته باشد و همه چیز در مورد پانوراما رعایت شده باشد.
    حتما توجه کنید که تقریبا هر صدای ضبط شده می.تواند دارای فرکانس.های پایین یا LF (low frequencies) باشد که معمولا ما نمی.شنویم،و باید برای تقسیم انرژی در میکس بوسیله اکولایزر شود.

    ادامه دارد...


    ویرایش توسط AUTUMNAL : ۱۳۹۰/۰۶/۲۴ در ساعت 09:20
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۴ در ساعت 09:02

  13. 6 کاربر زیر از AUTUMNAL برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. AUTUMNAL آواتار ها
    AUTUMNAL
    شماره کاربری
    4288
    عضو سابق
    مرداد /۱۳۹۰
    Mashhad
    319
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی76
    401
    سپاس از شما 588 بار در 184 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض درباره کمپرسور

    کمپرسور یک "ضخیم کننده Thickener " است که از دینامیک آواها می.کاهد و به همین دلیل همچنین از حجم (Volume) آن.ها. کمپرسورها تاثیر ظریفی روی صداها می.گذارند، اما می.توانند صداها را در میکس در جای درست خود قرار دهند.
    بوسیله پارامتر Makeup Gain یا پارامتر Output یا Volume می توان، حجم صدا را پس از عملیات کمپرسیون به جای اول خود و یا حتی بالاتر از آن برد.

    آستانه یا Threshold: پارامتری است که نشان.گر پایین.ترین حدی است که کمپرسور از آن حد به بعد شروع به کار می.کند و ارزش آن با معیار dB یا دسیبل و بصورت منفی negative نشان داده می.شود. و هرچه این مقدار منقی بیشتر باشد، Level در صدا پایین تر است.

    رِیشیو یا Ratio: مهم.ترین پارامتر در کمپرسور به حساب می.آید.این پارامتر در واقع مشخص می.کند که تا چه حد از Output Level، پس از آنکه سیگنال از آستانه گذر می.کند، باید کاسته شود. هرچه مقدار رِیشیو بیشتر باشد، کمپرسیون بیشتری روی آواها اعمال می.شود. وقتی مقدار ratio روی حالت 1:1 تنظیم شود، سیگنال کمپرس نمی.شود، و هر چه مقدار آن بالاتر رود (مثلا 8:1)، سیگنال بیشتر کمپرس می.شود.
    رِیشیویِ بی.نهایت، کمپرسور را به لیمیتر (Limiter) تبدیل می.کند. یعنی در لیمیتر، اگر سیگنال از آستانه گذر کند، "به کلی" از بین می رود (cut) ، در حالی که سیگنالی که از آستانه در کمپرسور گذر می.کند، تعدیل می.شود. پس این تنها تفاوت کمپرسور با لیمیتر است.

    Attack: همان طور که از عنوان این پارامتر بر می.آید، Attack Time مدت زمانی را نشان می.دهد، که به سیگنال پس از عبور از آستانه "حمله" می.شود، تا بلندیِ صدای آن سیگنال تعدیل شود. اگر زمان Attack طولانی باشد، ترانزینت های مصنوعی را به وضوح قابل شنیدن باقی می.گذارد.

    Release: زمانی را نشان می.دهد که سیگنال لازم دارد تا پس از گذر از آستانه و کمپرس شدن، به حالت اول خود بازگردد. این پارامتر بخصوص در نگهداشتنِ pumping sound در حداقل، بسیار تاثیرگذار است.

    البته این مطالب رو قبلا هم تا حدودی گفته بودم، اما میخواستم تاپیک جامع باشه.



    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۴ در ساعت 21:49

  15. 3 کاربر زیر از AUTUMNAL برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. AUTUMNAL آواتار ها
    AUTUMNAL
    شماره کاربری
    4288
    عضو سابق
    مرداد /۱۳۹۰
    Mashhad
    319
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی76
    401
    سپاس از شما 588 بار در 184 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض ادامه پست قبل

    لیمیتر (Limiter): در واقع لیمیتر، با توجه به توضیحات بالا، کمپرسوری است، بدون پارامترِ رِیشیو.

    دقت کنید که در استفاده از کمپرسور در مسترینگ باید بسیار احتیاط کرد و محافظه کار بود. چرا که همانطور که در بالا اشاره کردم، کمپرسور از دینامیک موسیقی در مسترینگ می.کاهد (البته منظور downward compression است). و این معمولا بر خلاف طبیعت موسیقی است. موسیقی به فراز و فرود نیاز دارد، چه ملودی.های موسیقی و چه سیگنال.هایش، پس از "کمپرس کردنِ بیش از اندازه" بپرهیزید.

    مهم نیست که Level موسیقی را در مسترینگ چقدر بالا می برید. مهم این است، که موسیقی حالت غیر طبیعی به خود نگیرد.

    چند نکته:


    Attack طولانی
    به اسنیر (snare)، تام ها (Toms) و هر ساز کوبه ای، وضوح بیشتری می.بخشد.

    Attack کوتاه
    ممکن است ترانزینت.های یک صدا را از بین ببرد و صدا را غیر طبیعی جلوه دهد. مثلا اگر از Attack کوتاه و نیز Release کوتاه را برای کمپرس کردن صدای گیتار باس استفاده کنید، Sustain را از صدای این ساز گرفته اید و ممکن است صدایی مصنوعی از آن بگوش برسد.

    از آنجایی که مولفه.یِ Release تاثیر زیادی روی ریتمِ صدا می.گذارد، باید آن را با ضرب آهنگ (tempo) موسیقی هماهنگ کرد.
    Release کوتاه
    می تواند به افزایش حضور نت.های گم شده در میکس کمک کند.


    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۳۰ در ساعت 22:44

  17. 4 کاربر زیر از AUTUMNAL برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. AUTUMNAL آواتار ها
    AUTUMNAL
    شماره کاربری
    4288
    عضو سابق
    مرداد /۱۳۹۰
    Mashhad
    319
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی76
    401
    سپاس از شما 588 بار در 184 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض ادامه پست قبل

    بکارگیری صحیح کمپرسورها

    - همانطور که برای ضبط هر ساز یا صدایی میکروفن بخصوصی وجود دارد، در هر موقعیتی باید کمپرسوری مناسب را انتخاب کرد. کمپرس کردن با یک کمپرسور مناسب می.تواند صداها را بهتر قابل فهم کنم.

    - اگر از اکوالایزر برای تضعیف فرکانس.ها استفاده می.کنید، آن را قبل از کمپرسور نصب کنید. کمپرسور بیشتر روی فرکانس.های دست.کاری شده توسط اکوالایزر تاثیر می.گذارد، تا فرکانس.های دست نخورده. اما در مواقعی نیز ممکن است مجبور شویم، قبل ازدست.کاری فرکانس ها توسط اکوالایزر، سیگنال را یک بار کمپرس کرده، و پس از دست.کاری آن.ها، آن را بار دیگر کمپرس کنیم.

    - سیگنال.ها را بیش از حد کمپرس نکنید (Over Compression). کمپرسیون بیش از حد می.تواند دینامیک صدا را از بین ببرد، که در این صورت صدایی بی.جان را خواهیم شنید. هرچند گاهی کمپرسیون شدید برای پردازش بعضی از صداها استفاده می.شود تا صدایی جدید تولید شود که در میکس به آن نیاز داریم.

    - کمپرسیون شدید می.تواند فرکانس.های پایین (LF) را از خواب بیدار کند. اما این کار روی بقیه.یِ صداها در میکس که در این محدوده.یِ فرکانسی حضور دارند، تاثیر می.گذارد.

    - پارامتر Attack را بایستی بر حسب سبک موسیقی و نوع ساز تنظیم کرد.

    - زمانِ Release را طوری تنظیم کنید که با ضرب آهنگ موسیقی هماهنگ باشد. هرچه ضرب آهنگ موسیقی تندتر باشد، زمانِ Release باید کوتاه.تر شود. اگر زمانِ آن بیش از حد طولانی باشد، زمانی که نُتِ بعدی نواخته می شود، نت قبلی هنوز کاملا سکوت نکرده است و در نتیجه صدای نتِ قبلی روی صدای نت بعدی تاثیر می.گذارد، و این معمولا چیزی نیست که ما در پیِ آن هستیم.

    - زمانِ طولانی برای Release می.تواند صدای یک ساز را نرم.تر کند.

    - بدون کمپرس کردن سیگنال هم می.توانید به وسیله.یِ یک لیمیتر سیگنال را تحت کنترل خود در آورید. بدین ترتیب که با پیدا کردنِ بلندترین سیگنال، آستانه.یِ صحیح را پیدا کرده و در صورت امکان رِیشیو (ratio) بسیار بالا (مثلا 10:1) را انتخاب کنید. با این کار بدون کمپرس کردنِ سیگنال می.توانید از عبور آن از آستانه.یِ تعیین شده جلوگیری کنید. حالت ایده.آل این است که نشانگرِ Gain Reduction در لیمیتر هر لحظه حرکت نکند، چرا که حرکت آن معنی.ای جز کمپرس شدنِ سیگنال ندارد.


    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۷/۰۱ در ساعت 13:58

  19. 5 کاربر زیر از AUTUMNAL برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. AUTUMNAL آواتار ها
    AUTUMNAL
    شماره کاربری
    4288
    عضو سابق
    مرداد /۱۳۹۰
    Mashhad
    319
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی76
    401
    سپاس از شما 588 بار در 184 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض بعد سوم، عمق

    برای رسیدن به یک میکس طبیعی و مطبوع، باید به آن عمق بخشید.

    قسمت اول:

    تاخیر (Delay)


    تاخیر بیانگر فاصله.یِ زمانی میان یک صدا و تکرار آن است. اِکو (Echo) نیز به معنی تکرار چندباره صدای اصلی است که هر تکرار نسبت به تکرار قبلی صدای ضعیف.تری دارد. دستگاهِ Delay در استودیو نیز از روی همین اصل در طبیعت کپی برداری شده است و شبیه سازِ تاخیر و اکو است.

    تاخیرها می.توانند طوری تنظیم شوند که نه تنها به عنوان تاخیر استاندارد کار کنند، بلکه از آن ها می.توان به عنوان Chorus وFlanger و افکتِ دوبلینگ (Doubling Effect) نیز استفاده کرد.

    زمان تاخیر (Delay Time)

    فاصله زمانی بینِ اولین سیگنال و تکرار آن، زمان تاخیر نام دارد.

    عمق یا مدولاسیون (Depth / Modulation)

    این پارامتر این امکان را به ما می.دهد که حرکت تاخیرات را تعیین کنیم.

    فیدبَک (Feedback)

    این مولفه تعیین کننده شدتِ تضعیف سیگنال (یا گاهی حتی تقویت آن) در هر تکرار است. مثلا اگر درجه تضعیفِ سیگنال را روی 6 دسیبل تنظیم کنیم، اکویِ بعدی 6 دسیبل ضعیف.تر از اکوی قبلی خواهد بود. و اگر درجه آن را روی 0 دسیبل یا بیشتر تنظیم کنیم، هر اکو از اکویِ قبلی قوی تر به گوش می.رسد.

    Chorus – Flanger


    Chorus افکتی است که سیگنال را با یک کپی از آن پس از تغییرِ پیچ (Pitch) ترکیب کرده Flangerبه افکتی گفته می.شود که یک سیگنال را با تکرارِ با تاخیر آن سیگنال ترکیب می.کند.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۷/۰۳ در ساعت 16:13

  21. 4 کاربر زیر از AUTUMNAL برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. آموزش استفاده از دسته پلی استیشن درfl studio!!!!
    توسط Grave در انجمن آموزشهای اف ال استودیو (FL Studio)
    پاسخ ها: 26
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۲۷, 21:03
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۶, 11:11
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۲۲, 11:58
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۱, 15:23
  5. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۵, 06:08

جستجو شده ها

چگونه میکس و مستر کنیم

http:cubase.irthread2219دانستنی-های-میکس.html

چطور لول میکس اهنگ نهایی رو بالا برد

چطور لول میکس نهایی رو بالا برد

چگونه میکس و مسترینگ کنیم

چگونه ميكس و مستر كنيم؟

چگونه با اف ال آهنگ را میکس و مستر کنیم؟

چگونه کیفیت اهنگ را بالا ببریم

چگونه صدای خود را روی آهنگ بگذاریم

تکراربیت هرترانه دراستودیوضبط چگونه است؟

چگونه آ هنگ ها را میکس کنیم

چگونهبا نرم افزار میکس کار کنیم

چگونه برای یک میکس اسم پیدا کنیم

cubase.ir

چگونه خوب میکس کنیم

چگونه اهنگ ها را بهتر میکس کنیم

ﭘﻼﮔﻴﻦ ﻫﺎﻱ ﻭﺿﻮﺡ ﺻﺪﺍﻱ ﻣﻴﻜﺮﻭﻓﻦ ﺩﺭ ﺍﻑ ﺍﻝ ﺍﺳﺘﻮﺩﻳﻮ

چگونه در FLstudio به آهنگ modulation بدهیم؟

چگونه در اف ال استوديو صداي ميکروفون را کم يا زياد کنيم

چگونه صدای خواننده را از روی آهنگ برداریم

چگونه snare را اکولایزر کنیم؟

دانستنیهای موسیقی وتنظیم

چه افکتهایی برای میکس صدابکارمیرود؟

كار ميكس اهنك طولاني بايد چطوری باشه

چگونه صدا رامیکس کنیم

چگونه صدا رو وکال کنیم

میکس

چيدمان ساز ها در پانوراما

چگونه آهنگ خود را مسترکنیم

آیا موسیقی و ال را در مسترینگ باهم کمپرس کنیم

چیدمان سازها درصدابرداری

میکس و مستر کردن snare

کم کردن صدای آخر آهنگ در میکس

درجه فرکانس برای میکس کمپرسور

چگونه صدای خود را با آهنگ میکس کنیم

چگونه یک اهنگ را میکس و مستر کنیم

دانستنی های میکس و مسترینگ

چگونه اهنگ میکس کنیم؟

ﻭﺿﻮﺡ ﺻﺪﺍﻱ ﻣﻴﻜﺮﻭﻓﻮﻥ ﺩﺭ ﺍﻑ ﺍﻝ ﺍﺳﺘﻮﺩﻳﻮ

چگونه دو موسیقی را میکس کنیم

چگونه آهنگها را میتوان میکس کرد

دانستنیهای میکس و مسترینگ

چندطیف برای میکس یک اهنگ در کیوبیس بکار میرود

دانستنیهای میکس

چگونه آهنگ های خود را میکس کن

چگونه دیلی صدای میکروفن را در اف ال از بین ببریم

چطور صدای تو دماغی را از بین ببریم

چگونه در کیوبیس ضبط کنیمدانستنی های میکسچگونه رواهنگ صدا گزاری کنیمفرمول ریورب در اف الچگونه در کیوبیس صدایمان را شبیه صدای کودک میکس کنیمروش صحیح و علمی اعمال اکولایزر بر روی در میکس صدادانلود برنامه ای که باگوشی بتوان آهنگ با عکس میکس و صداگذاری کنیمچگونه صدای خود را روی بیت بگذاریمچگونه صدارو روي موسيقي ميتوان ميکس کردچگونه صدای سازها در اف ال استدیو را طبیعی جلوه دهیمچگونه موسیقی را ببریم و ویرایش کنیمچگونه در بیت اهنگ صدا بگذاریمچگونه صدا در اف ال طبیعی تر میشودچطور صدا را میکس کنیم با اف الچطور ميکس و مستر کنيم در اف الچگونه در fl روی صدا اهنگ بگذاریمﻭﻟﻮﻡ ﺻﺪﺍﯼ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺑﺎ ﻭﻟﻮﻡ ﺁﻫﻨﮓ ﺑﺎﺷﺪاهمیت اکولایزر در میکسایا کیو بیس قدرتمند تر از اف ال ساتودیو استچگونه یکاهنگ را از حالت میکس دربیاوریمچگونه bass اهنگ را کم کنیمچجوری یه باس رو قوی کنیم تو میکسجستوجوی خروجی استاندارد درمسترینگچگونه صدای ظبط شده راروی بیت بگذاریم؟دراستودیو چه اقداماتی روی صدای خوانندهکمپرسور را چگونه به کارت صدا متصل کنیمچگونه میتوان با کیوبیش ظبط کردچگونه میکس صدا ی خوب کنیمچگونه صدای یک vst را طبیعی تر کنیممهندس ضبط صدا چگونه صدارا ضبط میکندمیکسومسترچگونه باشددانستنی های اف ال ایا میشود بانرم افزار اهنگ را کمپرس کردچگونه ساز خود را در اف ال شبیه ساز طبیعی کنیمخواندن باموزیک ومیکس وویرایش کردن صداچگونه صدای خود را روی آهنگ بزاریمچطور با کمپرسور صدای بلند رو کم کنیمچگونه رو صدا آهنگ بذاریم اف ال استودیوفرمول افكتهاي متضاد فركانس صدا ريورب كمبرسورچگونه پیانو را اکولایزر کنیمدانستنیهای مسترینگدرمیکس اهنگ اول اکولایزر یا کمپرسور بکار میرودچطوری با کیوبیس میکس و مستر کنیمدانستنی های میکس و مسترینگ اهنگچجوری کیوبیس صدا رو ضبط میکنهصداهای مونو در میکسچگونه دو صدای ضبط شده را ترکیب کنیم؟چگونه صداهای اضافی در فایل ضبط شده را از بین ببریمتفکیک صدا در میکس مستر موسیقیچ طوری از روی متن آهنگسازی کنیم چگونه بر روی یک آهنگ صدای خودمان را بگذاریمچگونه میکس و مستر قوی کنیمچگونه چند ساز را باهم میکس کنیمچگونه یک آهنگ را دراف ال مستر کنیمچگونه صدای هوارا در میکروفن از بیین ببریمچگونه در اف ال استودیو روی صدای خواننده بگذاریمدر اف ال استدیو چگونه مدت زمان ضبط را تعین کنیمدر کیوبیس چطور صدا را ضبط کنیمچگونگی دادن ریورب به موسیقی باکلام در نمایش رادیوییچگونه آهنگسازی خود را مستر کنیمچگونه چند آهنگ را با یکدیگر میکس کنیم ؟چگونه بر روی آهنگ صدایی خود را بزاریمچگونه در اف ال استدیو صدای خو را رو اهنگ میکس کنیمچگونه اهنگ راباکیفیت ترکنیمچه طور صدارو بدون بمی ضبط کنیم10fl studioچگونه اهنگ بگذاریمچجوری در نرم افزارfl studio 10صدارا از روی موزیک برداریمچگونه در fl studio آهنگ را میکس کنیمچگونه میکس ومستر کنیمچگونه تکرار آهنگ ضبط شده را درست کنیمچگونه یک کار رامیکس ومسترکنیمنحوه کم کردن گین همه ی ترک ها در کیوبیسچگونه صدای تودماغی راازبین ببریمخوانندكان جكونه صداي خود را ميكس مي كنندچگونه باید میکس و مستر کنیمبیکلام site:cubase.irچجوری دوتااهنگوباهم میکس کنمچگونه‏ ‏وباچه‏ ‏افکت‏ ‏هایی‏ ‏صدارامیکس‏ ‏کنیمچگونه میکسو مستر کنیم؟چگونه در اف ال صدای موزیکو بالا ببیریمآیا با fl studio میتوان موزیک را با صدا میکس کرد ؟!چگونه اهنگ ها را با هم میکس کنیمریورب در اساودیو وان#چگونه با fl studio میکس مستر کنیمچگونه مانند رادیو صدا روی موسیقی بدون متن بگذاریمچگونه.میکس.کنیماگر صدای خواننده درکامپیوتر کمتر از اهنگ شد چه کنیم؟میکس تکنیک کم کردن لول صداعلت تاخیر در ایزوتوپ اوزونچگونه صدای خود را روی بیت بگزاریمچه جور میشه میکس وکال صدای خوانتده گرم باشهچجوري درFL Studio صداي موزيک راپايين و صداي خواننده را بالا ببرينچطوري در FL Studio صداي موزيک را پايين و صداي خواننده را بالا ببريناموزش میکس اهنگ و پخش ان در وسطچگونه صدای رکورد شده را یکدست کنیم؟چ ساز هایی در اف ال استاده کنیم؟چگونه یک اهنگ را مستر کنیمتعدیل فرکانس توسط اوزون 7 چگونه استچگونه اکوي وويس را کم کنيمچطور در وسط ضبط کیوبیس صدای اضافی پخش و ضبط کنیمکیفیت بیت برای میکس ومستر چقد باید باشد؟چگونه روی صدای ضبط شده ی خود موزیک متن بگذاریمچگونه بفهمیمم اهنگمون تداخل فرکانسی دا ه اف الچه افکت هایی صدارا خوب میکند در اهنگ سازیچگونه صدا را با آهنگ میکس کنیمچگونه تاخیر میکروفون در برنامه کیبوس را کم کنیمچگونه.میکس.مستربکار گیری صحیح کمپرسورها در میکسچگونه آهنگ ها را خوب میکس کنیمچگونه صدا و آهنگ را با هم میکس کنیمچگونه صدای خود را با موزیک میکس کنیم اف الچگونه صداها را بایکدیگر میکس کنیم؟فضا سازی در میکس ساز و وکالتولید صدا با فرکانس پایین تر از 20 هرتز در اف ال استودیواموزش میکس فرق بین کانال های صدا چند db هست؟اموزش میکس پیانو و وکال باهمدیگهچگونه بر روی بیت صدا بگذاریمچگونه صدا رو نند یا کند بکنیم در کیوبیساهمیت میکس و مستر در اهنگمسترباکدام افزاربهتراستچگونه میکس و مستر خود را قوی تر کنیم؟چگونه صدای خواننده را از روی بیت در کیوبیس برداریمصدای گین کارت صدا چقدر ببریم بالاچطوری میکروفن های امبیانس رو تنظیم کنیمچگونه افكت ريورب را تنظيم کنيمچگونه یک اولایزر خوب برای هدفون پیدا کنیمعلت خش صدا در میکس آهنگمیکس و مستر با اف ال چجوری انجام میشودچه جوری میکس و مستر کنیم چه جوری میکس رو شفاف کنیم موسیقیچگونه افکت روی اهنگ بگذاریماکوی مناسب برای صدا در اف ال چگونه وکال خود را چند صدایی کنیم فرکانس های زاید صدارا چگونه از بین ببریمچگونه صدای بیت راکم کنیمچگونه روی یک موسیقی صدای خود را بگذاریمچگونه استریو در کیوبیسساخت bass واید در موزیکآیا میشود صدای ظبط شده بعدا از سخت افزار میکسر ریورب اعمال شودچگونه صدای خواننده رو میگس کنیم؟دانستنی های یک بیت سازچگونه صدارا بر روی بیت بگذاریمچطور میکس موزیک خوب چگونع دو اف ال استودیو موج صدا را بالا ببریمایا از هدفون برای میکس موزیک استفاده کنم ؟چگونه صدای خودرا روی اهنگ بزاریمکنترل فرکانس ها در میکسچگونه صدای خودمان را ادیت کنیمچگونه صدای خود را روی موسیقی بذاریمایا در میکس و مستر فرکانس بالای20 کیلو هرتز استفداردعلت تفکیک نبودن صدا در میکسچه محدوده فرکانسی برای هدفون مخصوص میکس مسترینگ مناسب است؟؟؟چگونه تو میکس و مستر صدارو بین هدفون پخش کنیمعلت شفاف نبودن میکس و مسترچگونه در fl افکت بگذاریمچگونه اهنگ میکس میکنیمویژگی های میکس مستر آلبومچگونه میکس اهنگ ها در اف الاموزش کیوبیس چگونه در مستر نهایی هنگام خروجی صدا را زیاد کنیمتنظیم پنینگ درصدا برداریولوم یک اهنگ را تا چه مقدار دسی بل میتوان بالا بردچگونه روی اهنگ صدای خودمان را بگذاریمبرنامه میکس چندین اهنگ باهممحدوده ی صدا ها در اهنگسازیایا میکس و مسترینگ در امد داردچگونه صدا را روی بیت هماهنگ کنیمحل شدن صدای خواننده بااهنگ در کیوبیسچطور مستر کنم اهنگ روبا کدام نرم افزار میکس و مستر کنیم؟اموزش یک مستر قویچگونه اکولایزر ظبط و تنظیم کنیمچطوری میکس و مستر قوی بزنمچ جوری بیتی ک ساخیمو با تکست میکس کنیمچگونه می شود در برنامه اف ال استودیو صدای ضبط شده را با اهنگ میکس کردچگونه در اف ال استودیو میکس و مستر کنیماکولایز مناسب برای مستر اهنگ#با چه نرم افزاری صدایمان را میکس کنیمچگونه صدا روي بيتبگزاريمبا کدام vst صدا رو با موریک ترکیب کنیم؟چگونه وکال را میکس کنیمچگونه زمان آهنگ ساختتو در برنامه fl studio بالا ببریم برای یک میکس خوب چکار کنیم چگونه در fl studio چند صدا را به یک ساز بفرستیمچگون صدای هر ساز را میکس کنیمچگونه در اف ال ميكس كنيمچگونه آهنگ مسترینگ و میکس کنیم و ضبطبا چه افکتهایی صدای خواننده را روی آهنگ بگذاریم؟روش هاي ميكس خوب در اف ال استوديوچگونه صدا را به کیفیت استدیو ضبط کنیم؟چگونه چند آهنگ را میکس کنیمچگونه با اف ال استودیو ضبط کنیمچگونه چند آهنگ را میکس کنیم؟چگونه صدای خود را روی آهنگ ضبط کنیمچگونه میتوان آهنگ ها را میکس کردچگونه صدای آخر یک آهنگ را کم کنیمچطوری در FL Studio صدای با کیفیت ضبط کنمچگونه یک اهنگ را در اف ال استودیو عد کنیمچیدمان دراماکولایزر درمسترینگچگونه هنگام ضبط میکس کنیمچگونه صدای خواننده را مستر کنیمچگونه آهنگ ضبط کنیم مستر و میکسچطور میکس کنیمكمپرس كردن صداهامیکس و مستر با fl.studioفرکانس های میکسچگونه رویه اهنگ خالی صدا ضبط کنیمبا چه نرم افزاری ولوم اهنگ را بالا ببریماهمیت کارت صدا در میکس و مستراتوماسیون اف ال استودیودسیبل های موزیک در میکس و مسترینگچگونه با اف ال صدای خواننده را تنظیم کنیم چگونه با اف ال میکس کنیمچگونه به fl studio اهنگ بدهیمچگونه متنی را از آهنگی برداریمچگونه کیفیت صدا را بالا ببریمچگونه صدای موزیک را برداریمچيدمان ساز هاخریدمیکس مستر با اف الچگونه با اف ال روی اهنگ صدا بگذاریمچگونه با fl studio کار کنیم؟چگونه روي صداي ضبط شده آهنگ بزاريمکمپرس خوب برای مسترینگچگونه در برنامه fl studio صدای خواننده را حفظ کنیموضوح صدا ها در اف الچگونه چند آهنگ را میکس کنم؟چگونه یک اهنگ طولانی را در اف ال استودیوچگونه stereo را در fl studio برداریمچگونه mix master کنیمچگونه كيفيت يك ويدئو را بالا ببريم؟چگونه همزمان دوصدارا میکس کنیمچگونه یک آهنگ را میکس کنیمچگونه صدای خواننده را از آهنگ برداریم با نرم افزار fl studio 8چطوری کیفیت اهنگ را بالا ببریم در اف ال استودیوچگونه آهنگ ها را میکس کنیم؟چگونه با افکت های cubase کار کنیمچگونه یک موسیقی خوب میکس کنیمبرای اینکه صدای کیوبیس بلند شودچگونه كيفيت ميكرفون را بالا ببريمبرای میکس ومستر چه افکتهایی باید به کار بردچگونه صدای ضبط شده خودمان را با آهنگ بی کلام میکس کنیمچگونه کیفیت اهنگ ضبط شده را بالا ببریم؟شدت صدای خواننده و آهنگ در میکسدستگاه دوبلینگ وطرز کار آنمیکس و مستر اهنگچگونه با اف ال استودیو متن را از روی موسیقی برداریمچگونه از پلاگین ها استفاده کنیمچطور آهنگ میکس کنیمچگونه یک صدا را با اهنگ میکس کنیمچگونه صدای خواننده را در موزیک حل کنیمچگونه با ویرایش آهنگ صدای خواننده را برداریمچگونه کیفیت صدای میکروفن را در کامپیوتر بالا ببریمکمپرس کردن صدای خواننده با اف الچگونه اهنگ هارا ميكس كنيمچگونه دو آهنگ را با هم میکس کنیم؟چگونه متن یک آهنگ را برداریمچگونه کلی‍‍‍‍‍پ هارا میکس کنیماموش کمپرس کردن با پلاگین های اف الچگونه یک موزیک را میکس کنیمچگونه بعد میکس آهنگچگونه با اف ال صدارا ادیت کنیمچگونه کیفیت آهنگ بالا ببریممحدوده فرکانسی برای میکسو مسترچگونه باس یک اهنگو بالا ببریم؟چطور كيفيت صداي ضبط شده را تقويت كنيم؟چطور کیفیت صدای ضبط شده را تقویت کنیم؟چطور آهنگ خود را ضبط کنیم؟چگونه می توان صدای خوانند راازآهنگ در اف ال استیدیوچگونه يك كار را ميكس كنيمچگونه یک میکس خوب بکنیم در اف الچگونه یک میکس خوب کنیم در اف ال استودیو کنیمصدای خواننده در چه محدوده میکس و مسترکیفیت کارت صدا را چگونه بالا ببریمبرای میکس باید چه کردمیکس درستتوضیحات افکت های مستر در fl studioچگونه بااف ال استودیو کارکنیمچطور با اف ال كار كنيمبرای میکس آهنک از چه افکتهایی استفاده می شودچجور با برنامه کیوبیس صدا ضبط کنمچگونه با برنامه ی میکس اهنگ کار کنیمچطوری متن یک اهنگ را برداریمتفكيك چند صدا در كيوبيسچگونه کیفیت آهنگ رو بالا ببریم؟تفکیک صدای ضبط شده درمسترینگچگونه صدا را با اهنگ میکس کنیمچگونه مي توان در كيوبس افكت ها را در يك كانال ديگر اكولايزر كردوصل کدن میک دینامیکی ب کامپیوتر مشکلی نداردچگونه کلام آهنگ از روی اهنگ برداریمچگونه يك میکس را بكنيمچگونه یک موزیک را میکس و مستر کنیموچگونه در رپ صدا آهنگ بگذاریمخوانندها چگونه صدا را میکس و مستر میکننچگونه افكت براي ميكس بذاريمچگونه در کیوبیس فرکانس های صدا را تعیین کنیم؟چگونه صدا را اکولایزر کنیمچگونه صدا رو روی موزیک ساخته شده بگذاریمدر اف ال استودیو چگونه باس را با صدا تنظیم کنیم؟در در اف ال استودیو چگونه همزمان صدای خود را با موزیک ضبط کنیم؟چگونه میکس و مسترینگ کنیم؟چگونه با اف ال استدیو صدای خواننده را برداریم ؟چگونه کلام را از اهنگ برداریمچگونه کیفیت تنظیم اهنگ رادر اف ال بالاببریمچگونه صدای خواننده را بالا ببریمچطور کیفیت آهنگی رو ببریم بالا؟چگونه صدای ضبط شده را روی اهنگ ضبط شده بگذاریمچگونه روی آهنگ صدا بگذاریمدر اف ال چگونه صدا رو با موزیک ترکیب کنمدر اف ال چگونه صدای ضبط شده را روی موزیک خالی بگذاریمدر اف ال چگونه باس هارا با موزیک تنظیم کنیمچگونه کیفیت میکروفن رو ببریم بالاچگونه صدا های ضعیف ضبط شده را بلند کنیم میکس دو آهنگ با هم در اف الچگونه میشود صدای میکس را گرم کردچگونه صداي خودرا درFL studioضبط كنيم؟چه طوری با کیو بیس کار کنیممعمولا چه افکتهایی روی صدای خواننده اعمال میشودآهنگ های ضبط شده را چگونه تنظیم کنیمدر اف ال استودیو چگونه ضبط با کیفیت بکنیمچگونه آهنگ خود را به تیستو بفرستیمچگونه صدای خود را روی آهنگ خواننده بگذاریمچگونه اهنگ خود را مستر کنیمیک اهنگ را چگونه مسترینگ کنیمچگونه صدای هوا را با برنامه کیوبیس از بین ببریم در میکسر ایا اول کمپرسر قرار میگیرد یااکولایزر ؟چطوري باس را ميكس كنيمچگونه صدای خواننده رابا کیفیت بالا ضبط کنیمدانستنی های برنامه اف ال در اف ال استودیو چگونه صدای خود را ویرایش کنیمچگونه‏ ‏میکس‏ ‏ومسترینگ‏ ‏کنیمچگونه در رپ صدا اهنگ خود را بگذاریمچگونه اهنگ ها را میکس میکنندچگونه صدای آهنگ را بالا ببریم؟چگونه در میکس چند تا اهنگ بگذاریمچگونه روی صدای ضبط شده آهنگ میکس کنیمصدای خواننده چگونه استریو میشودچگونه كيفيت يك آهنگ را بالا ببريمچگونه کیفیت اهنگ رو بالا ببریمخوانندگان چگونه اهنگ را باکیفیت ضبط میکنندچگونه یک اهنگ رپ را میکس و مستر کنیمچگونه صدای خواننده را با اف ال روی آهنگ بگذاریمچگونه میتوان آهنگ هارامیکس کرد؟چگونه ميكس و مستر كنيمچطوری آهنگی را ببریم؟چگونه صدای گرم تری در cubase ضبط کنیمچگونه صدا را میکس کنیمچگونه با fl studio صدای خواننده را برداریم؟برنامه fl studio میکروفون را نمی شناسدچطوری صدای ضبط شده رو میکس کنممحدوده ی فرکانسی مفید برای هرسازپانوراماچگونه کیفیت صدا بالا ببریمچگونه در اف ال صدا رو دور کنیمدانستنی ها میکس اف الاکولایزر مسترچطور بر روی صدای ضبط شده اهنگ بزاریم؟چگونه یه میکس در حد استودیو بکنیم؟ چگونه در flstudio صدا ضبط و گوش کنیمچگونه در اف ال صدا را روی اهنگ بگذاریم؟چگونه صدای خود را ضبط کنیم کیوبیثچگونه اهنگ زیر اهنگ دیگر بگذاریم در fl studioچطور كيفيت صدا رو ببريم بالا وقتي كه با كيوبيس ضبط ميكنيمچگونه یک آهنگ را با صدا میکس کنیمچجوري ميكس كنم مستر كنم cubase 5چجوری کیفیت مستر آهنگ رو بالا ببریمدر برنامه fl stoudio چگونه صدای خود را بر روی موزیک ساخته شده بزاریمچگونه صدای خواننده را در موزیک ببریمچگونه يك نت را در كيوبيس تكرار كنيمچگونه صدای خواننده را برداریمچگونه کیفیت اهنگ ها را بالا ببریمروش های میکس صدادانستنی های استودیو صداریوربچگونه دو صدا را باهم میکس کنیمچگونه دو صدایی کردن در میکس ومسترتنظیمات ضبط صداچگونه با نرم افزار اف ال استودیو صدای خواننده را برداریم؟دسی بل ها در میکس مستر اهنگچگونه کیفیت آهنگ را بالا ببریمچگونه یک صدا واهنگ بیکلام را میکس کنیم

تا این لحظه 575 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست