کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: خشایار الوند: «نقی معمولی» را من قهرمان کردم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض خشایار الوند: «نقی معمولی» را من قهرمان کردم

    پس از نگارش چند فیلم سینمایی بود که پای خشایار الوند به تلویزیون باز شد. «شب.های برره»، «مرد هزار چهره» و «مرد دو هزار چهره» حاصل همکاری او با مهران مدیری بود که مورد استقبال فراوانی قرار گرفت.

    او در نگارش سری اول «پایتخت» هم دست داشت و هفت قسمت را نوشت و حالا سری سوم این سریال به قلم او روی آنتن رفت و جزو آثار پربیننده نوروز بوده است. البته او با کوچ مهران مدیری به شبکه نمایش خانگی او را همراهی کرد و در این شبکه نیز «قهوه تلخ» و «ویلای من» را داشت و اکنون نیز «شوخی کردم» را دارد. «ساخت ایران» نیز نتیجه تجربه الوند با محمدحسین لطیفی بود.

    با این نویسنده درباره «پایتخت 3» گپ زدیم. از اینکه چطور می.شود سه نفره یک فیلمنامه نوشت گرفته تا نگاه اجتماعی خاص پایتخت و محور قرار گرفتن ... در این سری و البته اعتراضاتی که برخی به سریال داشتند.

    سراغی هم از مهران مدیری گرفتیم که در برنامه سال تحویل اعلام کرد به زودی به تلویزیون برمی.گردد.

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    *آقای الوند شیوه فیلمنامه.نویسی در یک گروه سه نفره چگونه است؟ مثلا دیالوگ.ها را یک نفر می.نویسد و موقعیت.ها را نویسنده دیگر؟

    - عمل نگارش سه نفره نبود و کل فیلمنامه را من نوشتم اما طراحی توسط محسن تنابنده صورت گرفت، بعد آن را در جلساتی با هم سبک سنگین کرده و به خط داستانی می.رسیدیم،. در نهایت من متن را می.نوشتم محسن جان می.خواند و بسیاری از بخش.ها تغییراتی می.کرد.

    تقریبا می.توانم بگویم تمام متن.های ما دو بار سه بار بازنویسی شد. به این دلیل که لحن پایتخت متعلق به تنابنده است. من در «پایتخت 1» هم بودم و هفت قسمت را نوشتم، در دو نبودم و حالا برگشتم اما این لحن که از متن شروع می.شود و تا اجرای بازیگران، بازیگردانی و حتی انتخاب لوکیشن و طراحی صحنه و لباس ادامه پیدا می.کند، دیدگاه محسن تنابنده به پدیده پایتخت و مختص خود او است. بنابراین من سعی می.کردم خودم را به این لحن نزدیک کنم. شاید چون سلیقه.های ما خیلی به هم نزدیک نبود، نتیجه خوبی می.گرفتیم و این چالش.ها،. به متنی می.انجامید که بخش.هایی از لحن پایتخت در آن بود، بخش.هایی از دیدگاه.های من را در آن می.دیدید و در چکش خوردن.ها و کل. کل. کردن.ها گرچه خیلی اذیت می.شدیم اما نتیجه خوبی می.گرفتیم. آنچه که محسن بر آن اصرار داشت این بود که به اولین ایده.ها رضایت ندهیم.

    *این موضوع دقیقا معضل متن.های تلویزیونی است. بهترین دانستن اولین ایده.ها…

    - بله. ما هم سعی می.کردیم بگردیم و ببینیم بهتر از ایده اولیه به چه چیزی می.رسیم. این دوباره و سه باره نوشتن.ها فشار زیادی بر من وارد می.کرد اما حاصل خوبی داشت. حسن وارسته هم در طول کار ایده.هایی داد که بعضا مورد استفاده قرار گرفتند یا پایه یک داستان دیگر شدند. او هنگام نگارش در کنار من بود و وقتی متن.ها را تایپ می.کرد یا می.خواند،. ایده.هایی می.داد که من لحاظشان می.کردم اما نگارش را تنهایی انجام می.دادم. تنابنده هم با ایده.های خیلی درخشان به یک آدم با تجربه در کنارش احتیاج دارد که بتواند این ایده.ها را در ساختار جاسازی کند و نظم دراماتیک و داستانی به آن بدهد. من هم سعی کردم از این لحن بیرون نزنم و آنچه دیدید نتیجه یک چالش سه نفره بود.

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    *شما به عنوان نویسنده آثار طنز شناخته شده.اید. اما این بار با متنی روبرو شدید که قرار نیست صرفا طنز باشد بلکه سرشار از نگاه. اجتماعی است و حتی آغاز آن به نوعی تلخ است. این بار چرخ زندگی به خواسته ... معمولی نمی.چرخد و با محور قرار گرفتن ماجراهای زندگی.اش جنبه.های دیگری از شخصیت.های «پایتخت» نمایان می.شود.

    - اول این را بگویم که علاقه اصلی من طنز نیست و سه چهار فیلمنامه.ای که از من در سینما کار شده هم هیچ.کدام طنز نبوده.اند. من هم از سینما به تلویزیون آمدم. رفاقت با پیمان قاسم.خانی و ملحق شدن به آن گروه و کار هر شبی نوشتن شاید یک جور شغل باشد و کار هنری به حساب نیاید. رئالیتی که در پایتخت وجود دارد، مثل این می.ماند که ما در زندگی واقعی.مان که مدام نمی.خندیم و ما سعی می.کردیم چیزی شبیه زندگی واقعی را بازسازی کنیم منتها با حوادث سینمایی و دراماتیک. در زندگی واقعی این همه اتفاق برای یک خانواده در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق نمی.افتد؛. بنابراین حوادث دراماتیزه و سینمایی است اما پرداخت رئال و نزدیک به زندگی واقعی. نوشتن چنین متنی از نوشتن کار صرفا کمدی سخت.تر است. در کار کمدی تکلیف مشخص است و ما قرار است صرفا بخندانیم. دوستان هم سعی می.کنند از حربه.ای استفاده کنند که من آن را نمی.پسندم و آن اینکه شخصیت.ها را احمق می.کنند تا خنده بگیرند یا یک شخصیت جمله ساده.ای را که می.تواند به راحتی به زبان بیاورد، نمی.گوید و این موضوع سوءتفاهم.هایی به دنبال دارد و اتفاقاتی را پشت هم ایجاد می.کند.

    *این هم یک معضل دیگری است که به درستی اشاره کرده.اید. اما شما در «پایتخت» اصلا قادر به انجام چنین کاری نیستید چون مردم چند سال است این شخصیت.ها را می.شناسند و ویژگی.هایشان را می.دانند.

    - بله. این شخصیت.ها جا افتاده.اند و مردم دوستشان دارند،. بنابراین نویسنده به راحتی نمی.تواند خیلی از آنها بیرون بزند. من نمی.توانم آنها را احمق فرض کرده و وانمود کنم آنها حرف.هایشان را به هم نمی.زنند. حتی پنهان.کاری آنها هم هدف دارد و صرفا برای ایجاد کمدی نیست. این موضوع سخت.تر از کار کمدی صرف است.

    *در این قسمت از «پایتخت» بار مجموعه بیشتر به دوش ... می.افتد و او نقش شخصیت اصلی را ایفا می.کند. این تغییر رویکرد از کجا آمد؟

    - در دو سری قبلی قهرمان داستان «خانواده» بود؛. همه خانواده درگیر یک بحران مثل مهاجرت به پایتخت یا سفر با یک گنبد و گلدسته از شمال به جنوب کشور بودند و همه به یک نسبت درگیر ماجرا بودند. من پیشنهاد کردم این بار یک قهرمان داشته و داستان اصلی درباره نقی، زندگی و شرایطش داشته باشیم و خطوط داستانی دیگر در موازات آن همدیگر را قطع کنند یا به خط اصلی کمک کنند یا در راه قهرمان مانع ایجاد کنند.

    این شکل کلاسیک فیلمنامه.نویسی شامل قهرمان، هدف و موانع باعث شد خط داستانی انسجام بیشتری پیدا کند، در حالی که .سری.های قبلی بیشتر اپیزودیک بودند؛ مثلا در یک قسمت می.دیدیم خانواده وارد یک خانه شده و با یک جنازه روبرو می.شوند. در قسمت بعدی تلاش می.کنند کلید خانه را بگیرند و… بنابراین داستان مقطع بود، اما در سری سوم قصه روان.تر، سیال.تر و منسجم.تر جلو می.رفت چون قهرمانی داشتیم که هدفی داشت و موانعی سر راهش بود. قهرمان هم از آدم.های معمولی اجتماع بود و هر آدمی می.تواند در درون خود یک قهرمان باشد. فقط باید این را بخواهد و مجال بروز پیدا کند. ... مطابق اسم فامیلش یک آدم بسیار معمولی است و در حضیض زندگی.اش هم قرار دارد؛ مدتی بیکار است، پول ندارد، سقف خانه.اش ریخته، وبال دامادش است، بحران روحی دارد و اوضاعش خراب است. اما همین آدم با کمک خانواده و خواست خود می.تواند پرچم ما را بالا ببرد.

    *سه قدرت مطرح دنیا را هم شکست دهد!

    - بله سه قدرت مطرح دنیا را هم شکست دهد. این سیر دراماتیزه از این ناشی نمی.شد که محسن تنابنده طراح داستان یا بازیگردان و همه آن سمت.هایی را که در تیتراژ ذکر شده بود، بخواهد نقشی را برای خودش بردارد. این پیشنهاد من بود و محسن هم سخت قبول کرد که با این حجم کار، مدام جلوی دوربین باشد و تمام قصه روی او باشد. اما من این را به او قبولاندم! می.خواستیم یک قهرمان و سیر داستانی منسجم داشته باشیم.

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    *اعتراض به سریال.های روی آنتن هم کم کم به یک اپیدمی تبدیل می.شود و این موضوع با وجود پیشگیری.هایی که انجام شده بود، دامن پایتخت را هم گرفت. هم برخی از هموطنان شمالی اعتراض داشتند و هم محمدعلی اینانلو یادداشت نوشت.

    - این اعتراض.ها همه از دریچه دیدگاه شخصی است و کسی به مناسبات کار هنری فکر نمی.کند. کسی به مناسبات کار حیات وحش خودش فکر می.کند می.گوید «بهبود» محیط بان واقعی نیست. ما هم چنین ادعایی نداشتیم. آن شخصیت محیط بان فرضی ما بود و اگر توانستیم کاری هم برای محیط.بان.ها کنیم فبها المراد. فکر می.کنم با سخنرانی بهبود و تاثیری که گذاشت ما کار خود را کرده.ایم. با لطف خانم ابتکار و محیط بانی که از قصاص رهایی پیدا کرد، ما تاثیر خود را گذاشته.ایم. اگر قرار باشد هر کسی از دریچه خودش نگاه کند که ممکن است کارخانه تویوتا مثلا بگوید این لندکروزی که شما تغییرش داده.اید لندکروز ما نیست. این بحث.ها بیشتر شخصی است و افراد چون لوازم کار هنری را نمی.شناسند، چنین بحث.هایی مطرح می.کنند.

    بخشی از این حرف.ها خدایی نکرده غرض و یا حسادت است. معدل نظر مخاطب، مثبت است. قطعا ما اشتباهاتی داشتیم و خود من می.توانم همین حالا 10 ضعف کار را بشمرم. اما اینها طبیعی است. شاید اگر ما فرصت و بودجه بیشتری داشتیم یا ممیزی به ما کمک می.کرد، برخی از ضعف.ها برطرف می.شد. برخی از ضعف.ها هم درونی و توان ما همین است. اما اگر منصفانه در شرایط فعلی با این وضعیت بودجه و مناسبات سریال.سازی که سه ماه مانده به عید یاد سریالش می.افتیم و پول هم نداریم، بررسی داشته باشیم در می.یابیم این گروه بد کار نکرد. ما کار گروه.های دیگر را هم دیدیم و من فکر می.کنم «پایتخت» کار آبرومندی بود و می.شد زحمت عوامل را در آن دید؛ صحنه.های شلوغ، داستان. تکه پاره، لوکیشن.های متعدد و… کار پر زحمتی داشتیم و خداراشکر مخاطبان تا جایی که من می.دانم بدشان نیامده است.

    انتقاداتی هم حتما به کار وارد است و دوستان باید به شکل سالم و تمیز این انتقادات را به ما منعکس کنند تا ضعف کارمان را برطرف کنیم اما بیشتر چیزی که من می.شنوم و می.بینم ابراز سلیقه است. طبیعی است سلیقه.ها با هم یکی نباشد. نقد یعنی ما نقاط ضعف، نقاط مثبت و راه.حل.ها را با هم ببینیم. اما من. چنین چیزی ندیدم. اکثرا می.گویند خوشمان آمد یا بدمان آمد، این خوب بود آن بد بود. به تعداد مردم جهان راه برای رسیدن به خدا وجود دارد. ممکن است 10 میلیون سلیقه وجود داشته باشد و ما ضمانت نداریم همه سلایق را راضی نگه داریم. سلیقه هر فرد برای خودش محترم است و می.تواند سریال دیگری را تماشا کند. اما پشت اینکه بنشینیم و از موارد جزئی بیانیه.هایی دربیاوریم، اغراضی سیاسی جناحی وجود دارد.

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    بگذارید صریح بگوییم. آقای ضرغامی دارد می.رود، جناح.های مختلف برای گرفتن این میکروفن در حال رقابت هستند و راحت.ترین کار زدن تلویزیون به هر بهانه.ای است. زمانی بهانه.مان سریال «سرزمین کهن» و قوم بختیاری است و زمانی تبلیغ ماکارونی در برنامه کودک و… نماینده.ای که به چنین چیزی ایراد می.گیرد چرا با خودش نمی.گوید تلویزیون برای چه به این روز افتاده که مجبور است آنتن خود را به شرکت.های تجاری بفروشد تا بتواند آنتن را زنده نگه دارد. بودجه.ای که قرار بود به تلویزیون برسد چرا نرسیده؟ مگر شما نماینده مردم نیستید؟ نماینده.ای از یک شهرستان کوچک با 10هزار و 500 رای به مجلس رفته و انگار کل مشکلات استان بیکاری، اعتیادی و قمار که فراوان در استان وجود دارد یا مشکلاتی چون زباله، راه.ها، گردشگری، مسائل زیر ساختی، آب سالم و… حل شده فقط مانده که چرا یک مازندرانی فلان رفتار را از خود نشان داد. اینها چیزهای سیاسی، جناجی است که ارزش تأمل را هم ندارد. هم گوینده می.داند چه خبر است، هم شنونده.ها باهوش.تر از این حرف.ها هستند. حالا این نماینده از قول چهار پنج میلیون مردم مازندران بیانیه می.دهد و می.گوید توهین شده است.

    من می.گویم بهتر است یک نظرسنجی در سطح استان برگزار کنند تا ببینند این سریال چقدر طرفدار دارد. این دوستان هم که دور بعدی نامزد مجلس شدند رأی.هایش شمرده و معلوم می.شود چقدر برای استانشان کار کرده.اند. در مسائل زیست محیطی هیچ کاری برای فاجعه.ای که در مازندران رخ می.دهد نشده است. راه.هایی که با نابودی جنگل ساخته می.شوند، کارخانجاتی که با رانت در جاهایی که نباید قرار می.گیرند، آلودگی.هایی که به منابع آب وارد می.شود، وضعیت دریای خزر که به فاضلاب تبدیل شده، وضعیت گردشگری، اسکان، بیکاری و… این استان با این همه استعداد و منابع مثل جنگل، خاک، دریا و کشاورزی چنین وضعیتی دارد. هیچ .. نمی.پرسد این کارخانه نساجی به چه کسی فروخته شد؟ خصوصی سازی به چه قیمتی؟ اکنون کارگران آن کارخانه کجا هستند؟ چند ماه است حقوق نگرفته.اند؟ چرا نمایندگان مجلس پاسخ نمی.دهند چه بلایی سر نساجی قائم شهر آمده و چرا خریدار کارگران را بیرون کرده و حقوقشان را پرداخت نمی.کند؟ متاسفانه اغراضی پشت آن انتقادات وجود دارد که سالم نیست و هم خودشان می.دانند چه خبر است و هم شنونده.ها عاقل هستند.

    *مهران مدیری در برنامه سال تحویل شبکه سه اعلام کرد قصد بازگشت به تلویزیون را دارد. در این بازگشت شما هم او را همراهی می.کنید؟

    - خبر زیادی ندارم. تقریبا از اواسط اسفند لوکیشن نرفتم و بچه.ها را ندیدم. چند روز پشت سری زدم اما آقای مدیری سر صحنه مشغول ضبط بود و نتوانستم با او صحبت کنم چندان خبری از این کار تلویزیون ندارم.


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ در ساعت 09:20

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست