کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: آشوب - 5 وقتی از موسیقی متفاوت حرف می.زنیم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض آشوب - 5 وقتی از موسیقی متفاوت حرف می.زنیم

    موسیقی ما - وقتی از موسیقی متفاوت حرف می.زنیم، از چی حرف می.زنیم؟ آیا متفاوت بودن یک مزیت است و می.تواند نشانه.ی برتری باشد؟ در نوشته.های فارسی یا در اظهار نظرهای رسمی و غیر رسمی ایرانیان درباره.ی موسیقی، ارزش.گذاری برمبنای متفاوت.بودن، فراوان دیده می.شود. اما این تفاوت یعنی چه و اصلاً چه کاربردی دارد؟درواقع موسیقی متفاوت، به.طور کلی هر شکلی از موسیقی.ست که به هر نحو، خلاف «جریان ِ رایج» (Mainstream) و متعارض با موسیقیِ بدنه عمل کند. در نتیجه مثلاً موسیقیِ جَز یا راک در جامعه.ی ما متفاوت به.حساب می.آیند، با این.که در بسیاری از کشورها جزیی از جریان اصلی هستند. آیا کارکردن در یک گونه.ي موسیقی می.تواند به گونه.های دیگر برتری داشته باشد؟

    به.نظر می.رسد این ارزش.گذاری و برترانگاری که البته گاهی هم درست است، بیش.تر به یک نیاز شنیداری برمی.گردد. نیاز به نوآوری و شنیدن صداهای تازه! وقتی یک گونه.ی موسیقیایی، یک شیوه.ی خواندن یا نوعی از کلام بیش از حد مورد استفاده قرار می.گیرد و به تکرار می.رسد، رویکردها و نگرش.های تازه که در ابتدا متفاوت هستند (و ممکن است بعدتر به جریان رایج تبدیل شوند) مورد تشویق قرار می.گیرند و بخشی از مخاطبان را جذب می.کنند. زمانی که موسیقی الکترونیک در ایران تقریباً شنیده نمی.شد، شکل.هایی از موسیقیِ دنس (ترنس و تکنو و...) که در جهان فراگیر شده.بود، در موسیقی.هایِ پاپِ ایرانی مورد استفاده قرارگرفت. آن.روزها مثلاً «ترنس با کلام فارسی» چیزِ متفاوتی بود، اما امروز سعی می.شود هر آلبوم موسیقی دست.کم یک قطعه با چنین مشخصاتی داشته.باشد. این اتفاق به.دفعات برای گونه.هایی چون موسیقی تلفیقی و غیر از آن هم افتاده.است.

    انگار تفاوتی که خیلی وقت.ها از آن حرف می زنیم، این هم نیست! درواقع این نوع تفاوت.ها خیلی نسبی و وابسته به شرایط مکانی و زمان هستند. اما موسیقی.هایی وجود دارند که در هر شرایط و در هر زمان و مکانی متفاوت به.شمار می.آیند.

    این.جا باید به یک جریان اصلیِ خیلی کلی.تر که در موسیقی همگانی* تعریف شده، اشاره کرد. یک.سری اصول و قرارداد.های نوشته و نانوشته وجود دارد که موسیقی همگانی را به.لحاظِ دایره.ی درخواست و تنوع مخاطبین، از موسیقی هنری (Art Music) و موسیقی سنتی (traditional music) تفکیک می.کند.

    این میان رویکردهایی قرار می.گیرند که اگرچه ریشه در موسیقی همگانی دارند و در بسیاری از موارد مشمول آن اصول و قواعدند، اما در مقابل، دارای ویژگی.هایی متضاد با غایت این موسیقی نیز هستند. این.گروه موسیقی.ها با دو عنوانِ «دیگر» (Alternative) و «مستقل» (Indipendent) شناخته می.شوند. مثلاً «دیگر.راک».ها. (Alt-Rock) که به اصولِ کلیِ موسیقی راک پایبندند اما در بسیاری از موارد هم به سمت و سویی می.روند که عملاً قواعدِ ژانر را نقض می.کنند و از مخاطب عمده.یِ سبک خود فاصله می.گیرند. یا الکترونیک.هایِ مستقل (Indietronica) که با فاصله.گیری از زیرشاخه.ی «دَنس» (در گونه.یِ الکترونیک) و نزدیک شدن به راکِ مستقل، نوعی از موسیقی را ارائه می.کنند که به.لحاظ شکلی (تکنیک، ابزار و ادوات و...) در حوزه.ی موسیقی الکترونیک قرار می.گیرد اما از نظرِ محتوای موسیقی با هم.ریشه.هایِ خود بسیار متفاوت است.

    اما اصطلاح دیگری که برای اشاره به تفاوت موسیقی.ها یا موزیسین.ها مورد استفاده قرار می.گیرد، «پیشرو» یا همان «آوانگارد» است. گذشته از این.که «موسیقی پیشرو» اشاره به گرایشی خاص در تاریخ موسیقی معاصر دارد، کاربرد آن به.عنوان یک عبارت توصیف.گر هم عموماً غلط است. «موسیقی پیشرو» نوعی از موسیقی.ست که از تمام جهات از زمانه.ی خود جلوتر است. یعنی مولفه.ها و مشخصه.هایی یکتا و اصیل را به.کار می.گیرد که تا آن زمان مورد استفاده قرار نگرفته و از ترکیب و تلفیق موسیقی.های دیگر به.دست نیامده.است. اما شاید بشود با فاصله.گیری از این تعریف و نسبی.کردن شرایط، به.طور کلی آن نوع موسیقی را که در زمان و مکان خود، جلوتر از دیگران حرکت می.کند، پیشرو نامید. مثلاً کارهایی که با همکاری اسفندیار منفرد زاده و فرهاد در موسیقی همگانی ایران انجام شده، این اصیل و یکتابودن را در مقایسه با موسیقی.های هم زمان خود دارند و از لحاظ فکری از بقیه هم جلوترند، به.شرطی که مرزهای ایران را حیطه.ی بررسی و قضاوت خود قرار دهیم.

    * موسیقی همگانی (Popular music) را نباید با گونه.ی «پاپ» (POP) در موسیقی اشتباه بگیریم. درواقع پاپ در کنارِ راک، جَز، بلوز، کانتری، هیپ.هاپ، آر. اند بی، الکترونیک و... یکی از زیرشاخه.ها و گونه.هایِ موسیقی همگانی است.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۱۰/۱۴ در ساعت 22:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۱۲, 18:10
  2. پاسخ ها: 27
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۰۶, 13:32
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۱۴, 11:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۲۰, 10:00

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست