کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفتگو با حسام.الدین سراج به بهانه.ی انتشار آلبوم «خوشا سرو» از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفتگو با حسام.الدین سراج به بهانه.ی انتشار آلبوم «خوشا سرو» از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید سما بابایی: عرفان و معرفت را اهالی آن به خوبی از درون یک اثر هنری بیرون می.کشند. امکان دارد یک اثر در قالب ارکستر بزرگ با سازهای غربی ساخته و تنظیم شده باشد، اما در نهایت اثری روحانی در آدم بگذارد. درست است که تنبور اغلب در محافل روحانی و عرفانی نواخته می.شود اما درست نیست که شخصی ادعا کند، موسیقی.اش عرفانی است…

    «اصفهان» سهم بزرگی در موسیقی سنتی ایران دارد. بسیاری از چهره.های موسیقی ایران چون استاد تاج اصفهانی، استاد حسن کسایی و دیگران از این شهر برخاستند. «حسام.الدین سراج» نیز از دیار سپاهان برخاسته و شاید همین اقبال آن را برایش آورد تا با بسیاری از اساتید ادب و هنر و به خصوص موسیقی حشر و نشر داشته باشد. طبیعی است که در چنین فضایی، در مکتب هنری اصفهان، آواز را آموزش دیده باشد، مساله.ای که گاه و بی.گاه در آثارش می.توان جلوه.هایی از آن را مشاهده کرد. البته او خود را خیلی زود از چهارچوب.های صرف «مکتب اصفهان» جدا کرد و صدا و لحن متفاوتی برای خود رقم زد که در نهایت سبب ایجاد شخصیت آوازی مستقل برایش شد. بخشی از این ماجرا را نیز باید به طبع.آزمایی و ماجراجویی این خواننده..ی اصفهانی ربط داد. او همان.طور که در زمینه.ی موسیقی سنتی فعال است، می.خواهد تجربه.ای نیز در زمینه.ی موسیقی مقامی داشته باشد و یا حتی موسیقی تلفیقی. اگر چه خود همواره تاکید دارد که اصالت همواره با موسیقی سنتی ایران است. به هر روی آواز مکتب اصفهان در عین قدرت از ظرافت خاصی برخوردار است و به ملودی کلام و تلفیق صحیح شعر و موسیقی بسیار پایبند است. همان تلاشی که سراج در سال.های فعالیت خود سعی کرده است انجامش دهد و در عین حال آن را با چاشنی حال و هوای روز همراه کند.

    «سراج» از کودکی موسیقی آموخت. با همان سازی که بسیاری از خوانندگان، موسیقی را با آن شروع کرده.اند، «تنبک». بعد از آن اما سازهای دیگری چون سنتور را نواخت و از محضر بزرگانی چون فرامرز پایور -آن.که به این ساز تشخصی بیش از پیش داد- و پشنگ کامکار بهره برد و به همین خاطر است که خود هم اکنون آهنگساز است و با آن.که خودش خیلی دوست ندارد به عنوان آهنگساز مطرح شود، بسیاری از قطعات موسیقی.اش را خودش می.سازد. با این حال باید او را جزو نسل دوم خوانندگان موسیقی سنتی بعد از انقلاب قلمداد کرد. کسانی که بعد از چهره.های بزرگ فعالیت خود را در عرصه.ی آواز آغاز کردند و بسیاریشان در سایه.ی آنان ماندند و برخی دیگر -چون سراج- توانستند هویت خود را در آواز پیدا کنند، هر چند که آنان در شرایط چندان مناسبی فعالیت خود را آغاز نکردند. بسیاری از چهره.های سرشناس آهنگسازی، سال.های سکوت خود را می.گذراندند و به دلایلی پیدا و نهان، یا مهاجرت کرده(محمدرضا لطفی، حسین علیزاده و…) یا گوشه.ی انزوا طلبیده بودند(پرویز مشکاتیان و…) یا خانه.نشین شده بودند(علی تجویدی، فرامرز پایور و…) نوازندگان نیز وضعیتی مشابه داشتند. هنوز هم فرصت نرسیده بود تا چهره.های مستعد آهنگسازی ظهور کنند و این اتفاق سال.های بعد از آن رخ داد. البته این به.آن معنا نیست که آثاری که اینان خلق کردند، با چهره.های مطرح یا مستعدی نبود؛ اما خواه ناخواه این شرایط سبب شد تا فرصت بسیاری از خوانندگانی چون او سلب شود. سراج، در طول سال.های فعالیت خود با کسانی چون حسین یوسف.زمانی، فریدون شهبازیان، مجید درخشانی، علی رحیمیان و… کار کرده و در کنار آن با بسیاری از جوانان… برای همین هم هست که می.توان به این سخنش که گفته: «نام.ها چندان اهمیتی برایش ندارند» اعتماد کرد. به خصوص آن.که خواه ناخواه، آهنگسازی این قدرت را به او داده تا خودش ملودی.ها و آهنگ.هایی متناسب با اشعار دلخواهش را بسازد. با این حال از طرفی شرایط حاکم بر موسیقی کشور در آن زمان، مساعدتر از «اکنون» بوده است. در آن زمان تهیه.کنندگان و ناشران رغبت بیشتری به ارائه.ی آثار در حوزه.ی موسیقی سنتی داشتند؛ به طوری که بسیاری از فعالان عرصه موسیقی، با وجود تمام مشکلات، سال.های میانیِ دهه.ی شصت و هفتاد را دوران طلایی موسیقی می.دانند. زمانی که هنوز انتشار آثار عالی.قدر در عرصه.ی موسیقی دغدغه.ی بسیاری از ناشران بود و از آن طرف هنوز موسیقی.های عام.تر -نه الزاما نازل.تر- با چنین وسعتی در میان مردم رشد نکرده بود. نگاهی به آمار تیراژ آثار در آن سال.ها نسبت به زمان حال، نتیجه.ای غم.انگیز رقم می.زند. در آن زمان تیراژ آثار گاه به 100 هزار عدد نیز می.رسید و این در حالی است که بسیاری از آلبوم.های موسیقی سنتی امروز، با شمارگان 1000 منتشر می.شوند و آن هم باید مدت.ها زمان صرف شود تا به فروش دست برسند. سراج در طی سه دهه.ی فعالیت هنری خود توانست به دور از حاشیه.های معمول، فعالیت.های متعددی انجام داده و آثاری چون باغ ارغوان، وصل مستان، شمس الضحی، یاد یار، آفاق عشق(خسرو شیرین، لیلی مجنون)، طریقت عشق، شرح فراق، آئینه رو، دل آرا، بی نشان، نگاه آسمانی، نرگس مست، بوی بهشت، شهر آشنائی، رویای وصل، وداع، عشق و مستی، نازنین یار، ماه نو، آئینه و آه، قصه.ی گیسو و… را منتشر کند و همین چند روز پیش هم آلبوم «خوشا سرو» با صدای سراج توسط مرکز موسیقی حوزه هنری وارد بازار موسیقی شد. این آثار نشان از فعالیت مستمر او در عرصه.ی خوانندگی می.دهد. فعالیتی که با وجود استمرار، نمی.توان چندان پرکارش خواند. او برخلاف رسم معمول، هیچ خود را ملزم نکرده تا هر سال اثری را منتشر کند و این در حالی است که در زمینه.ی برگزاری کنسرت، از این نیز کم.کارتر بوده است. خودش البته دلیل این ماجرا را پیچ و خم.های اداری و روند طولانی دریافت مجوز می.داند؛ که گاه تمام توان هنرمند را می.گیرد. این مساله.ای آشنا برای فعالان عرصه.ی موسیقی و حتی علاقه.مندان آن است. اما برای خواننده.ای چون او که بسیاری حتی کارش را عرفانی می.دانند، کمی تعجب برانگیز است. او در این باره بارها حرف زده و گفته است: «عرفان و معرفت را اهالی آن به خوبی از درون یک اثر هنری بیرون می.کشند. موسیقی هم این حکم را دارد. من کارهای زیادی از خواننده.های مختلفی شنیده.ام که تحت.تأثیر هم قرار گرفته.ام. این در حالی است که آن.ها هیچ ادعایی مبنی بر عرفانی بودن کارهای خود نداشته.اند. در چنین شرایطی نوع و ژانر هم تاثیری در القای مفاهیم والای عرفانی نخواهد داشت. امکان دارد یک اثر در قالب ارکستر بزرگ با سازهای غربی ساخته و تنظیم شده باشد، اما در نهایت اثری روحانی در آدم بگذارد. بنابراین بهتر است از این دسته از آثار با عنوان کارهایی که با تنبور اجرا شده است، یاد کنید. درست است که تنبور اغلب در محافل روحانی و عرفانی نواخته می.شود اما درست نیست که شخصی ادعا کند، موسیقی.اش عرفانی است.»

    با همه این.ها حسام.الدین، همچنان می.خواند، می.سازد و گاه -لابد در خلوت خودش- می.نوازد؛ آن هم در شرایطی که خود معماری خوانده و آن.‎طور که می.گویند معمار موفقی هم هست. معماری و موسیقی البته هنرهایی چندان جدا از یکدیگر نیستند. اگر ریتم را به عنوان یکی از عناصر اساسی موسیقی، از تنظیم فواصل زمانی اصوات عبارت بدانیم، عنصر مکان در معماری به همراه عنصر زمان در موسیقی در این میان نقش مهمی را ایفا می.کند. به قول خود سراج: «موسیقی،. معماری زمان است و معماری، موسیقی مکان» سراج که دکترای پژوهش هنر هم دارد، بارها درباره.ی رابطه میان این دو هنر گفته است و این.که موسیقی در واقع وجه تجریدی ریاضی است، .چون در آن نسبت فرکانس.ها پدیدآورنده.ی زیبایی است. البته او همواره تاکید دارد که این رویکرد، نفی.کننده وجه هنری موسیقی نیست؛ بلکه بیشتر در جهت آشکارسازی رموز علمی آن حرکت می.کند. چنین وضعیتی کم و بیش درباره.ی معماری هم صدق می.کند؛ چرا که آن را وجه تجریدی هندسه می.نامند. در این.جا نسبت طول، عرض، ارتفاع و سطوح است که زیبایی را می.آفریند.

    به هر روی او همچنان پس از سه دهه می.خواند و این خبر خوبی است برای جامعه.ای که اهالی موسیقی.اش مدام با نوسانات مختلف روبه.رویند.

    منبع: سایت لوح


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۹/۱۱ در ساعت 16:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۱, 21:20
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۹, 18:00
  3. انتشار 3 آلبوم جدید از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۵, 21:10
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۷, 19:11
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 02:33

جستجو شده ها

آلبوم حسام الدین سراج با تنبور

حسام الدین سراج.قصه ی گیسو

چهره ی حسام الدین

آلبوم قصه ی گیسو حسام الدین سراج

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست