کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: به جای موسیقی ایرانی، فاجعه گوش می​دهند/ داستان «نینوا» از زبان حسین علیزاده

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض به جای موسیقی ایرانی، فاجعه گوش می​دهند/ داستان «نینوا» از زبان حسین علیزاده

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید خیلی.ها موسیقی را نمی.شناسند، برای همین می.گویند این موسیقی را باید کنار گذاشت و به جای آن به موسیقی دیگری گوش کرد؛ خیلی از آنها که می.گویند ما موسیقی ایرانی را گوش نمی.کنیم، به جای آن موسیقی.ای گوش می.دهند که عملا فاجعه است.

    به گزارش خبرآنلاین، سی و چهارمین شماره از کتاب هفته «نگاه پنجشنبه» با مطالب و یادداشت هایی خواندنی در حوزه های مختلف فرهنگی اجتماعی و سیاسی روانه بازار شد. اهالی هفته.نامه نگاه پنجشنبه در تازه.ترین شماره این هفته.نامه به سراغ یکی از چهره.های سرشناس موسیقی ایران رفته.اند؛ حسین علیزاده که اثر جاودانه او «نینوا» این روزها به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار آزادگان جهان بیشتر شنیده می.شود. در این گفت.وگو حسین علیزاده علل و عوامل ستیز روشنفکران این مرز و بوم را با موسیقی سنتی ایران واکاوی کرده و در حاشیه به چند و چون ساخت اثر گرانسنگ نینوا پرداخته است.

    پرونده.ای مختصر اما پربار در آسیب.شناسی عزاداری.های عاشورایی در سال.های اخیر با مطالبی از سردار حسین علایی، محمدرضا زائری، مژگان ایلانلو، هارون یشایایی و …. از دیگر بخش.های سی و چهارمین شماره نگاه پنجشنبه است. در بخش کتاب تازه.ترین شماره نگاه پنجشنبه سیدابوالحسن مختاباد بحران کاغذ را در میزگردی با حضور آقایان دکتر موسی غنی.نژاد، محمود صدری، صادق جنان.صفت و دکتر پویا جبل.عاملی بررسی کرده است. در این میزگرد می.توان به پاسخ.هایی درخور برای این پرسش رسید که ناشران و اهالی مطبوعات چگونه و از چه راه.هایی می.توانند از بحران کاغذ و گرانی کمرشکن آن عبور کنند.

    بخش هایی از گفتگوی نگاه پنجشنبه با حسین علیزاده را در ادامه می خوانید:

    - موسیقی ایرانی، فارغ از در نظر گرفتن سنتی و دستگاهی و غیره، درست مثل زبان فارسی است. باید خیلی بی.اطلاع و کج.فهم باشیم که بگوییم این زبان به درد نمی.خورد، با این زبان نمی.شود عشق یا نفرت را بیان کرد و باید آن را کنار گذاشت و با افتخار بگوییم من هیچ وقت به این زبان صحبت نمی.کنم. آیا هیچ وقت چنین چیزی گفته می.شود؟ آیا کسی اصلا جرأت دارد این حرف را بزند؟! خب موسیقی هم همین است. خیلی.ها موسیقی را نمی.شناسند، برای همین به راحتی می.گویند این موسیقی را باید کنار گذاشت و به جای آن به موسیقی دیگری گوش کرد. خیلی از کسانی که می.گویند ما موسیقی ایرانی را گوش نمی.کنیم، به جای آن به موسیقی.ای گوش می.دهند که عملا فاجعه است.

    - خیلی از موزیک.هایی که به عنوان موسیقی مدرن در جامعه ما رواج پیدا کرد.ه.، در واقع موسیقی دست چندمی. است که به شصت، هفتاد سال پیش برمی.گردد. این اشتباه چطور پیش می.آید؟ همه ملل دنیا موسیقی دارند و همه به موسیقی خودشان افتخار می.کنند و سعی در ارائه آن دارند. من تا به حال هیچ روشنفکری در هیچ جای دنیا به غیر از ایران ندیده.ام که افتخار کند به اینکه از بخشی از فرهنگ خودش جداست و با آن رابطه.ای ندارد. مردم کشورهای دیگر موسیقی خود را جزئی از فرهنگ.شان می.دانند، ولی ما متاسفانه برای نشان دادن اینکه خیلی پیشرفته هستیم سعی می.کنیم به بخشی از فرهنگ خودمان پشت کنیم و این مساله حتی در زندگی روزمره هم وجود دارد مثل مغازه.داری که برای تبلیغ جنسش می.گوید آن جنس خارجی است.
    - آزادی در خلق آثار هنری موثر است. ممکن است ما خانه.هایی بسازیم که پنجره.هایش خیلی کوچک باشد چون نمی.خواهیم کسی از بیرون ما را ببیند، موقعیت اجتماعی و اعتقادات ما حتی در معماری ما تاثیر می.گذارد. همین اعتقادات و ممنوعیت.ها بر موسیقی ما در طی سال.ها تاثیر گذاشته و موسیقی ما مثل آدمی.شده که زبان و گوشش را برید.ه.اند، شاید برای همین نمی.تواند حرفش را بزند.

    - حقیقت ماجرا این است که ما هم نمی.خواهیم موسیقی ایرانی را از هر عیبی مبرا بدانیم. موسیقی ما به دلیل همان ممنوعیت.ها و محدودیت.های تاریخی و فرهنگی که به آن اشاره کردم در جا.هایی دچار ضعف. شده و در جا.هایی اصلا رشد نکرده است…
    - اصولا کسی که اثری خلق می.کند، ذهنش به ابعادی می.رسد که دنیا و جامعه را به شکل دیگری می.بیند. اینطور نیست که شما در دانشگاه چهارتا فرمول یاد بگیرید و دنیا را از دریچه آن فرمول.ها ببینید. درک و شعور هنرمند به موازات هنرش رشد می.کند. در جامعه موسیقی ما این کمبود همیشه وجود داشته. موسیقیدانان خیلی گوشه.گیر بودند و حتی در جامعه پذیرفته نمی.شدند مثلا در دوره.ای که ما دبیرستان می.رفتیم، نمی.توانستیم با جعبه ساز به خیابان برویم. الان در جمهوری اسلامی .جایگاه موسیقی متفاوت شده و ارزش اجتماعی پیدا کرده. موسیقی زمانی رشد می.کند که نوازنده و آهنگساز آن آدم عادی نباشد و نگاه اجتماعی متفاوتی داشته باشد. این مسائل باید ریشه.یابی شود. در دانشگاه.ها هیچ وقت در هیچ درس یا واحدی واژه هنرمند برای دانشجوی موسیقی تعریف نمی.شود. برنامه.های هنرستان.ها و دانشگاه..ها به نحوی نیست که هنرمند بار بیاورد بلکه در پی این است که تکنسین تربیت کند. این کمبود هنوز هم وجود دارد.

    - اگر کار.های مرا پس از نینوا دنبال کرده باشید می.بینید کار.های دیگری هم انجام داده.ام که خیلی از نینوا سر بوده.اند. نینوا در دوره بخصوصی خلق شد؛ دوره.ای که در این زمینه کمتر کار شده بود و تعداد کسانی که این نگرش را داشتند خیلی کم بود. نینوا در درجه اول برای خیلی.ها معلم خوبی بود و باعث شد بسیاری از آهنگسازان انگیزه پیدا کنند و کار.های مدرن.تر و حتی بهتر از نینوا انجام دهند. من هیچ وقت فکر نکردم کارم تمام شده چون کار من شاخه.های مختلف دارد، علاقه واقعی من کار ارکستری و آهنگسازی است ولی وقتی فرصتی پیش می.آید که مثلا با شجریان بنشینم و کاری انجام دهم نمی.گویم نه.

    - اگر می.خواستم نینوا را دوباره بنویسم قطعا چیز دیگری می.شد. وقتی شما قطعه.ای را می.سازید تا لحظه آخر آن را زیاد و کم می.کنید و می.آرایید. نوشتن یک قطعه هیچ وقت واقعا تمام نمی.شود و فقط از روی عادت است که یک جا باید آن را تمام کنی. من معتقدم خیلی از هنرمندان فقط یک اثر دارند که آن را به شکل.های مختلف تکرار می.کنند… شاید انگیزه من آن زمان این بود که ساز نی را به نوعی به صحنه بیاورم. چون ساز نی نسبت به ساز.های دیگر در آن زمان خیلی مهجور بود، با اینکه نی ساز مهمی در موسیقی ایرانی است ولی تنها در تک.نوازی از آن استفاده می.شد و انگیزه من ترکیب این ساز با ساز.های دیگر بود، نینوا در دوره.ای ساخته شد که حال و هوای آن پر از گره و بغض بود و انگار آدم می.خواست این بغض را بشکند و نینوا به خوبی این کار را می.کرد.

    - در دوره قبل از ساخت نینوا، روشنفکر کلاسیک ما اصلا با موسیقی رابطه نداشت یعنی اصلا گوش نمی.کرد و برای اینکه گوش نمی.کرد شناختی هم از آن نداشت، اصلا طرف موسیقی نمی.رفت که ببیند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. یادم می.آید وقتی قطعه ترکمن را ساختم خیلی شوق داشتم و یک نسخه از آن را برای شاملو فرستادم ولی مطمئنم شاملو آن را پرت کرده توی سطل آشغال، یعنی اصلا گوش نداده، البته به نظرم اگر هم گوش می.داد سر در نمی.آورد. ولی سال 55 وقتی قطعه حصار ساخته و ضبط شد و در دوران حکومت نظامی.شاه از رادیو پخش شد، خیلی از روشنفکران به آن توجه کردند. چون در آن زمان یک همبستگی اجتماعی وجود داشت. یعنی روشنفکر خیلی به مردم نزدیک بود و همه فارغ از اینکه کارشان چیست و چه در سر دارند با هم متحد شده بودند، قطعه حصار کاری بود که هم جنبه سیاسی و هم جنبه اجتماعی داشت و در دوره.ای ساخته شد که زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کرده بودند. کسی خبر نداشت در زندان چه می.گذرد. خانواده زندانی.ها این مسائل را به جامعه منتقل می.کردند و دم زندان.ها جمع می.شدند و می.گفتند بچه.هایشان اعتصاب غذا کرد.ه.اند و در وضعیت بدی هستند، این مساله در جامعه پیچید و یک مرتبه همه جا پخش شد. در آن زمان قطعه حصار درآمد و من خودم هم زندانی داشتم و به زندان می.رفتم. این قطعه خیلی مدرن بود و خیلی از روشنفکر.ها را جذب کرد.

    - موسیقی مشکلات زیادی دارد مثلا در اهواز یک گروه خیلی خوب در خانه نشسته.اند و دارند کار می.کنند ولی اصلا نمی.دانند با آثارشان چه کنند. تهران که راهشان نمی.دهند. آنجا هم که اصلا اجازه نمی.دهند اجرا کنند. شما تا اجرا نکنید و ارتباط نداشته باشید اصلا ذهنتان رشد نمی.کند و محدود می.ماند.

    - دوماه پیش در شهر قزوین کلاس داشتم، یک دختر ده ساله آمده بود قطعات من و خیلی چیز.های مشکل.تر را به خوبی اجرا می.کرد. امثال این زیادند. مثل قدیم نیست که طرف باید چهل سالش می.شد تا ردیف و چه و چه یاد می.گرفت. الان جوانان ما خیلی با استعدادند و به نظرم اصلا جای نگرانی در پتانسیل قضیه وجود ندارد. در واقع مساله نگران.کننده موانعی است که بر سر راه این پتانسیل قرار دارد. ما الان نه رادیو داریم نه تلویزیون و نه جای دیگری که این استعدادها شکوفا شود. اگر رشته.های مختلف هنری را در این دوره چهل ساله با هم مقایسه کنیم، می.بینیم که در موسیقی اتفاقات زیادی افتاده، هم از زاویه حفظ سنت و موسیقی سنتی و هم از زاویه مدرنیته و موسیقی نوینی که در ایران پیش آمده. اما برای مثال شعر از پنجاه سال پیش تا به حال چه فرقی کرده؟ یا نقاشی ما چه فرقی کرده؟ جز اینکه رنگ و بوی غربی آن بیشتر شده…

    ساکنان تهران برای تهیه این شماره و شماره های پیشین و اشتراک این نشریه، کافی است با شماره های 88557016 الی 20 تماس بگیرید. همچنین این هفته نامه در دکه های روزنامه فروشی و کتابفروشی های معتبر تهران توزیع شده است.

    منبع: خبرآتلاین


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۹/۰۸ در ساعت 10:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۱, 12:00
  2. حسین علیزاده: صمدبهرنگی، بخشی از تاریخ ادبیات ماست
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۱۲, 12:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۱۸, 14:50
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۰۳, 17:21
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۷, 17:00

جستجو شده ها

نینوا از زبان شجریان

موزیکهایی برای گوش کردن برای تربیت گوش ههنگسازی

گفته شاملو درباره نی نوا علیزاده

تا این لحظه 2 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست