کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفتگو با مخترع "ضرب ادراک"

  1. M.Hosseini آواتار ها
    M.Hosseini
    شماره کاربری
    295
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۰
    ایران
    2,234
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی10476
    4,753
    سپاس از شما 10,588 بار در 2,061 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفتگو با مخترع "ضرب ادراک"

    سلام و عرض ادب
    صرفا جهت مطالعه
    علی نواب زاده

    در گفتگو با ایشان آگاه شدیم که موسیقی را از سن پانزده سالگی بدون حضور در مکتب استاد و در رشته نوازندگی پیانو آغاز کرده اند؛ ذوق و استعداد سرشارشان باعث گردید تا در سن نوزده سالگی اولین موسیقی فیلم را بسازند، تحصیلات عالی خود را در رشته برق به پایان برند و مشاغل مختلفی را در سازمانها در جهت اعتلای هنر موسیقی بعهده گیرند و توانائی های خود را هر چه بیشتر در حوزه آموزش موسیقی مصروف دارند. برای آشنائی بیشتر با فعالیت های علمی و هنری ایشان مصاحبه امروز را تقدیم حضور خوانندگان عزیز میکنیم.

    آقای نواب زاده لطفآ بفرمائید که این اختراع چه کاری را انجام میدهد ؟
    بصورت اعم “ دستگاه ضرب ادراک “ برای القاء کردن جریان منظم زمان به ذهن نوآموز، برای دستیابی به اجرای صحیح قطعات موسیقی از بعد ریتمیک، همراه با ایجاد تفکر فعال ، طراحی و ساخته شده است . بصورت اخص بهتر است فرآیند تحقق پذیری را در این اختراع شرح دهم .


    خواهش میکنم، بفرمائید.
    فرآیند عملیات القاء زمان علی رغم بهره گیری از اصوات ضرب شناختی که باید از طریق گیرنده های شنیداری صورت گیرد و در آموزش متداول است، بوسیله نوعی شبیه سازی تصویری محقق میگردد. اگردر اجرای نت های موسیقی قابلیت شنیده شدن “ ضرب “ یا جریان زمان به عنوان عنصر برتر، از طریق چشم مقدور شود! بایستی قابلیت القاء پذیری یازده برابر افزایش یابد.

    این جمله بدین معنی است، چون 89% اطلاعات وارد شده به مغز از طریق گیرنده های حس بینائی و سیستم عصبی آن و 11% مابقی از طریق چهارحس دیگر و گیرنده های آنها انجام می پذیرد، در صورتی که سهم حس شنوائی و سیستم عصبی آن فقط 8% لحاظ گردد، تاثیرپذیری مغز از تمامی مولفه های صوتی که به تصویر تبدیل شده اند، باید 8 / 89 یا 1/11 برابر افزایش نشان دهد .

    اگر ارتباط قسمت های مختلف مغز برای شناسائی پالسهای تصویری و صوتی و مراکز تعبیر موسیقی، در حد متوسط باشند، عدد “ 1/11 “ ضریب اعجاب انگیزی در ورود مفاهیم واقعی موسیقیائی نظیر “ ضرب “ محسوب می شود، این ضریب هنگام ابداع تئوری آموزشی که اختراع مذکور یکی از گرایشات آن است، آنقدر بزرگ بود که در بدبینانه ترین حالت ارزش آزمایش و تحقیق برای دستیابی به یک موفقیت را داشت.

    آمار نمونه جمعیتی تهیه شده از نو آموزان درگروههای سنی 9 تا 12 سال نشان دهنده موفقیت نسبی در انتخاب پارامترهای اساسی وتشخیص درست اصول موضوعه در تئوری و اختراع دستگاه مذکور در گرایش اول آن بوده و مدعای مناسبی در استفاده از دستگاه “ ضرب ادراک “ در آموزش موسیقی، به همراه ورود دو قانون جدید سرخط نویسی و متریک نویسی به سیستم نت نویسی بین المللی است.

    آیا آمار نمونه جمعیتی که به آن اشاره نمودید تا چه حد قابل استناد هستند؟
    این سوال بسیار بجاست، در حقیقت ارائه این تئوری نوین و عملیاتی نمودن یکی از گرایشات آن به نام “ ضرب ادراک “ که نام دستگاه اختراع شده مذکور نیزهست را باید از یک زاویه نگاه کرد و اینکه آیا این اختراع تا چه حد میتواند در دست اساتید، مدرسین و هنرجویان به صورت یک ابزار کار آمد جهت پیشبرد، تسریع و تفهیم مطالب آموزشی در موسیقی بکار گرفته شود را بایستی از زاویه دیگر نگریست.

    امروز بر پایه تئوری پردازی، محاسبات و تجارب آموزشی اینجانب این دستگاه اختراع گردیده و مرحله ای دشوار پشت سر گذاشته شده، اما قدم مهم کنونی که اعضای تیم تحقیقاتی درحال پیاده سازی آن هستند، آمار گیری و استخراج ضرایب صحیح از اطلاعات بدست آمده می باشد که بسیار وقت گیر، پرهزینه و هنوز به حداقل های تعیین شده نرسیده است.

    آیا میتوانید از بودجه های تحقیقاتی که دولت در اختیار مراکز ذیصلاح گذاشته است استفاده نمائید؟
    قطعآ، امروز نسبت به گذشته بودجه های قابل توجهی در اختیار بعضی طرحها قرار میگیرد، اما ابتدا بر این عقیده ام، اگر نوع کار پتانسیل تامین هزینه های تحقیقاتی خود را داشته باشد باید اجازه داد تا بودجه های تحقیقاتی به پیشبرد اه... دیگر محققان برسد و دوم اینکه تراوش سخاوتمندانه ذهن مبتکرین، مخترعین، تئورسین ها و هنرمندان که بی واسطه جاری است و غنای علمی و هنری یک سرزمین را رقم میزند در لابلای بروکراسی اداری و ضمانت های اجرائی لازم می خشکد. امیدوارم مکانیزم مدیریتی مملکت به نقطه ای نزدیک شود که توانائی جذب و حمایت همه نخبگان را داشته باشد.

    شایان ذکر است اضافه نمایم، قویترین عامل در شکل گرفتن این مصاحبه، سرعت عمل اداره اختراعات ایران در به ثبت رساندن اختراع همراه با حمایت های حقوقی لازم بود و تحسین برانگیزتر از آن آگاه شدن عوامل برنامه کوانتوم ( مرکز رویدادهای علمی ایران ) در رادیو جوان و خانه موسیقی ایران بود که ظرف مدت بسیار کوتاهی بعد از تکمیل اظهار نامه اختراعات پوشش خبری و حمایتی خود را ارائه دادند و البته حسن اعتماد و اعتبار روزنامه همشهری که محمل بسیار مناسبی برای اطلاع رسانی ایجاد نموده است.

    در حال حاضر مهمترین نیاز شما در جهت پیشبرد اه...تان چیست ؟
    یکی از مهمترین ابزارهای کار برای بنده در شرایط کنونی و آتی در اختیار داشتن مکان و مجوزی در حوزه آموزش و مورد تائید ارگانهای ذیربط است که بتوان با استقرار تجهیزات آزمایشی لازم در هر کلاس و در حین آموزش، بصورتی کاملاً طبیعی از نو آموزان تستهای لازم را بعمل آورد و ضرایب عملیاتی را استخراج نمود.

    چنین امکانی برای شما و گروه تحقیقاتی را چه سازمان یا ارگانی باید محیا کند؟
    دانشگاه، وزارت فرهنگ و ارشاد، اداره اختراعات و سازمان صدا وسیما عمدتآ میتوانند و یا قادر به پیشبرد بعضی از اه... هستند، کما اینکه تا به حال نیز بوده اند و البته جای قدردانی فراوان دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدت قریب به یکسال در حال بررسی است که چنین امکانی را ایجاد نماید. معاونت امور هنری و سینمائی، مرکز آموزش و توسعه فعالیتهای هنری و خانه موسیقی ایران از این جریان استقبال شایانی را بعمل آورده اند.

    جای تشکر بسیار از جناب آقایان عظیمی، باقری، شالوئی، زارعی، نوربخش و جناب آقای دکتر روشن روان استاد عالیقدر بنده است که با نگرشی صحیح و بسیار سخت گیرانه در ابعاد مختلف و موسیقیائی در حال کمک رساندن به بنده هستند. امیدوارم بزرگوارانی که نامشان را از قلم انداخته ام بر بنده ببخشایند.

    تا به حال تحقیقات و آمار گیری و ساخت اختراع در کجا انجام گرفته یا میگیرد و چند نفر در حال فعالیت هستند؟
    طراحی اختراع و محاسبات مکانیک اجزاء و سیستمهای الکترونیکی برای نمونه سازی بخشی در شرکت حافظ سریر، بخشی در زمان دانشجوئی من در دانشگاه و بخشی در آزمایشگاه خصوصی در منزل محقق گردیده است.

    جمع آوری آمار در کانون موسیقی شیدا در کرج صورت پذیرفته و هم اکنون نیز ادامه دارد. جناب آقای هوشنگ فراهانی استاد تار و سه تار، نویسنده و مدیریت محترم کانون مذکور در تیم تحقیقاتی عهده دار پیاده سازی گرایش اول تئوری یعنی “ ضرب ادراک “، و بررسی امکان آموزش جمله های موسیقی سنتی ایران با دستگاه مذکور به نوآموزان میباشند و جناب آقای علیرضا جواهری مولف، فارغ التحصیل رشته موسیقی و نوازنده چیره دست سنتور در حال بررسی و پیاده سازی گرایش سوم تئوری هستند.

    گرایش سوم نیز مانند گرایش اول در پیاده سازی، گرایشی دشوار و وقت گیر در تحقیق و جمع آوری آمار است، به دلیل اینکه دستگاه اختراع شده گرایش سوم به ثبت نرسیده، توضیحات آنرا بعد از دریافت شماره ثبت اختراع خدمتتان ارائه خواهم کرد. اما بصورت اجمال جناب آقای جواهری با استفاده از تجهیزات پیشرفته روز در استودیوی شخصی خود در حال بررسی تاثیر استفاده از دستگاههای اختراع شده، در هنگام اجرای موسیقی بطریقه تکنوازی و گروه نوازی در سطوح آماتور و حرفه ای هستند.

    سرکار خانم مهندس مهناز قبه ای و خانم مهندس پرستو امامی در حال طراحی پلات فرم عملیات پروگرامینگ و سافت ورینگ برای گرایشات چند گانه، جهت استفاده از کامپیوترهای شخصی در امر آموزش و اجرای موسیقی، مبتنی بر تئوری مورد نظرهستند. جناب آقای دکتر محمد شریفی (بنیانگذار و ریاست محترم انجمن درد در ایران ) و جناب آقای دکتر رامین امامی فوق تخصص مغز و اعصاب، مشاوران بالینی و جناب آقای مهندس مهرداد اهرابی طراح خط تولید در این برنامه تحقیقاتی هستند.

    تا به حال چه افرادی از اساتید یا متخصصین امر این اختراع را مورد تائید قرار داده اند؟
    تائید بزرگان موسیقی ایران بی شک مدعای بسیار محکمی بر استفاده از این اختراع در آموزش موسیقی است اما تا دستیابی به حد نصاب کمیت های آماری تعریف شده و قابل قبول علمی و بدست آوردن یک معدل قابل استناد، موفقیت قطعی محقق نگردیده است، گرچه تا کنون به نتایج مناسبی دست یافته ایم.

    چه پیام یا سخن دیگری در رابطه با مصاحبه امروز دارید؟
    باعث خرسندی است وقتی که یک هنرمند یا محقق یا مخترع و یا یک دانشمند ایرانی به این نتیجه می رسد که کشورش محمل مناسبی برای تبلور اندیشه هایش است.




    *** سفارش آهنگسازی و تنظیم پذیرفته میشود ***
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ در ساعت 20:23

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. """ راهنمایی در رابطه با طبیعی ترین وی اس تی انواع پیانو """"
    توسط q111111 در انجمن درخواستها و مشکلات VSTi
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۷/۰۷, 14:32
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۰۲, 16:01

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 4 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست