کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: از نسل بی.ادعای موسیقی ایران چه کسانی مانده.اند؟

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض از نسل بی.ادعای موسیقی ایران چه کسانی مانده.اند؟

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    وقتی به دیدن حسن آقا رفتم ایشان با لباس رسمی منتظر من بود؛ من نیز جعبه سازی را در دست داشتم که متعلق به برادرم بود و روی آن اشکال گل منگلی بسیاری داشت ضمن اینکه موی بلندی هم داشتم. حسن آقا بعدها گفت وقتی تو را با آن شمایل دیدم به خودم گفتم ای داد بی داد، باز هم یکی از این جوان های گیتاریست آمده و می خواهد سر ما را ببرد.

    اخبار موسیقی ایران_ احسان حسینی نسب:متولد اصفهان. به تاریخ سوم مهر ماه 1307. در خانواده.ای اهل هنر و تاجر پیشه سید حسن کسایی متولد می.شود. پدر او حاج سید جواد کسایی، از علاقه.مندان موسیقی بود و به خاطر همین تعلق خاطر، خانه. او محل رفت و آمد اهالی موسیقی در اصفهان بود. سید حسین طاهرزاده، جلال.الدین تاج اصفهانی، اکبر خان نوروزی، جلیل شهناز، غلامحسین سارنج و ادیب خوانساری از جمله کسانی بودند که در خانه سید جواد کسایی رفت و آمد می.کردند. حسن کسایی در چنین شرایطی رشد و نمو کرد و حضور او در کنار بزرگترین اساتید موسیقی او را به موسیقی علاقه مند کرد.

    زیستن و تعلیم دیدن در مکتب بی.ادعاترین نسل موسیقی کشور حسن کسایی را به دور از های و هوی تربیت می.کند. کسایی این روحیه را تا پایان عمر خود داشت و کمتر پیش آمد خود را وارد جریانات و زد و بندهای هنری یا حتی سیاسی کند. او پیرو آئین افرادی چون ابوالحسن صبا، تاج اصفهانی و جلیل شهناز بود و در تمامی عمر هنری خود کوشید دل به هنر خود بسته و راه را برای نوآوری و رفع نواقص ساز تخصصی.اش نی باز کند.

    «سلام»، قطعه.ای الهام گرفته از سلام همسایه

    بسیاری از هنردوستان کسایی را به قطعه معروف سلام می.شناسند. قطعه.ای که در دستگاه چهارگاه ساخته شده و قول معروفی از استاد کسایی وجود دارد که می.گویند ایشان این قطعه را از سلام کردن یکی از همسایگان اصفهانی خود الهام گرفته و ساخته است. این قطعه را حسین علیزاده در.آلبوم صبح.گاهی با تنظیم جدید نواخته است و هنرمندان مطرح دیگری نیز طبع خود را در نواختن این قطعه آزموده.اند. قطعه «سلام» سال.های طولانی، هر صبح.گاه از برنامه "صبح به خیر ایران" پخش می.شد و بسیاری از هموطنان ما از این قطعه خاطره دارند.

    این استاد مسلم موسیقی ایرانی بر خلاف بسیاری از هم.قطاران خود بدون ادعا و های و هوی به ترویج موسیقی ایرانی در داخل و خارج از کشور پرداخت. کسایی جزو نسلی بود که پیش از انقلاب بی.مهری.های بسیاری دید، چرا که موسیقی مبتذل آن دوره حضور افرادی پاکباز و دلسوز موسیقی سنتی را تاب نمی.آوردند و کسایی جزو افرادی بود که در تمام عمر خود از موسیقی خالتور و موسیقی کافه.ای قبل از انقلاب دوری کرد، مساله.ای که بسیاری از هم.نسلان او آن را رعایت نکردند و به دلایل مختلف در دام آن افتادند.

    حسن کسایی و خدمت به «نی»

    استاد حسن کسایی، توانست نی را در چند جنبه مطرح کند. اول آن.که او تمامی گوشه.ها و ردیف.ها را با ساز نی نواخت و دریچه.ای بر آشنایی هرچه بیشتر مشتاقان موسیقی اصیل با ساز نی گشود. دوم آن.که این هنرمند کشورمان، در نحوه نواختن نی تغییرات مهمی ایجاد کرد و توانست از این ساز، صدای بهتر و با کیفیت.تری بگیرد و سوم آن.که به هیچ وجه نمی.توانیم منکر نقش این استاد در مطرح کردن موسیقی ایرانی و ساز نی در جهان بشویم، حضور او در کشورهای مختلف و نواختن ساز نی در برنامه.های رادیویی و بر روی صحنه کنسرت.ها باب بسیار مهمی در آشنایی جهان با ساز نی باز کرد.

    در عالم هنر اساتید بسیاری وجود دارند که تاب برجسته.تر شدن شاگرد خود را ندارند و در تعلیم شاگرد با این نگاه او را تربیت می.کنند که شاگرد همواره باید در سایه تعلیمات استاد بماند، اما کسایی مخالف قطعی این نظر بود. کسایی از جمله اساتیدی بود که مخالف تقلید صرف در موسیقی بود. او عقیده داشت «تقلید، هرگز کسی را به بلندای هنر نمی.رساند. تقلید و تکرار مثل "زیراکس" است! شما خط "میرعماد" را که مثلا "پنج میلیون تومان" می.ارزد، اگر "زیراکس" کنید، سیصد تومان هم ارزش پیدا نمی.کند! جوانانی که به فراگیری موسیقی می.پردازند نیز نباید بعد از گذراندن دوره آموزشی صد در صد از استاد خود تقلید کنند. بلکه باید بکوشند با نو آوری، شخصیت و ذوق خود را نشان دهند.» او این رویه را در تربیت شاگردان خود نیز رعایت می.کرد و انصافا باید گفت شاگردان استاد کسایی مانند محمد موسوی، حسن ناهید و... هر کدام امروز در نواختن نی، راه و مکتب خود را دارند و از هرکدام آثاری فاخر و ارزشمند به جا مانده است.

    کسایی در آینه لطفی

    محمدرضا لطفی، نوازنده چیره.دست تار در خصوص ردیف.های آوازی منتشر شده توسط استاد کسایی در جلسه نقد این مجموعه در شهر کتاب گفته بود: «این مجموعه را من به دو بخش تقسیم می کنم. بخش اول به کار استاد کسایی مربوط می شود که برای اولین بار مجموعه آموزشی مدون شده ای را برای نی نوازها ارائه کرده است. با اینکه در زمان کهولت سن استاد این کار را کرده اما از نظر عمق و معنی و بعد عرفانی کار بی نظیر است.»

    لطفی در آن برنامه در شرح ماجرای آشنایی.اش با استاد کسایی گفته بود: «من بیست و اندی سال داشتم که توفیق آشنایی با حسن آقا را پیدا کردم. زمانی که می خواستم برای دیدن استاد کسایی بروم از خیابان حسن آباد اصفهان به ایشان زنگ زدم و گفتم من از شاگردان استاد شهنازی و برومند هستم و عشق دیدار شما را دارم. ایشان هم موافقت کرد و به من آدرس داد».

    او همچنین گفته بود: «وقتی به دیدن حسن آقا رفتم ایشان با لباس رسمی منتظر من بود؛ من نیز جعبه سازی را در دست داشتم که متعلق به برادرم بود و روی آن اشکال گل منگلی بسیاری داشت ضمن اینکه موی بلندی هم داشتم. حسن آقا بعدها گفت وقتی تو را با آن شمایل دیدم به خودم گفتم ای داد بی داد، باز هم یکی از این جوان های گیتاریست آمده و می خواهد سر ما را ببرد».

    محمدرضا لطفی خود را شاگرد کسایی می.دانست، او در این باره چنین گفته بود: «حسن کسایی برای همه ما حق استادی دارد و همواره با ظاهر موسیقی و ردیف مخالف بوده است. در همین اثری نیز که منتشر کرده این موضوع را به وضوح می بینید. استاد در واقع جوهره قطعات را اجرا کرده است. حتی برخی گوشه ها را در حد چند ثانیه اجرا کرده و به نظر می رسد که اصطلاحا اشانتیون زده است».

    نسل امروز می.تواند راه کسایی.ها را طی کند؟

    نسل بی.ادعا موسیقی ایران مانند حسین تهرانی در تنبک، احمد عبادی در سه.تار، علی.اصغر بهاری در کمانچه و فرامرز پایور در سنتور که هر کدام در نوازندگی، نگاهی متعالی را به موسیقی تزریق کردند و از موسیقی کافه.ای و موسیقی عیاشی پیش از انقلاب توانستند اندیشه استخراج کنند و همچنین توانستند صورتی از موسیقی را به مخاطبان ارائه کند که حاوی پیام است امروز یکی یکی از میان مشتاقان و علاقه.مندان فرهنگ و هنر پر می.کشند. اما واقعا نسل امروز را توان ادامه راه این دلسوختگان هنر هست؟

    ضرورت توجه به هنرمندان تاثیرگزار موسیقی کشورمان امروز به شدت احساس می.شود. این روزها که برخی از آنها در بستر بیماری هستند و هر کدام به نوعی درگیر مسائل و مشکلات کهولت سن و از سویی برای دریافت خرده خدماتی در پیچ و خم.های اداری درگیر،. ضرورت توجه بیش از پیش و رفع مشکلات آن.ها احساس می.شود. باید تا این افراد زنده هستند برای آن.ها کاری کرد.


    منبع: فردا نیوز


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۱/۰۳/۲۷ در ساعت 14:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست