کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی






صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت


+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفتگو با محمود فرهمند: قدرت نوازنده است که قابلیت یک ساز را نشان می.دهد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    0
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 666 بار در 549 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفتگو با محمود فرهمند: قدرت نوازنده است که قابلیت یک ساز را نشان می.دهد

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید آمن خادمی: وقتی با محمود فرهمند صحبت می.شود و از ساختن ساز، انگار از بچه.اش گفت.وگو می.کنیم، بدون رودبایستی صحبت می.کند و برخلاف محافظه کاری بسیاری از هنرمندان به راحتی مسائل مالی را به زبان می.آورد. به گفته خودش سالی سه- الی چهار ساز بیشتر نمی.تواند بسازد،البته خنده کنان می.گوید که دست تنها هم نیست و شاگردانش نیز هستند وبه وی کمک می.کنند.قیمت هر کدام از سازهای این هنرمند 15 تا 20 میلیون تومان است.وقتی از گران بودن سازها می.گوییم به راحتی از دلالانی سخن به میان می.آورد که سازها را باقیمت پایین از وی و همکارانش خریداری می.کنند و آنها را با قیمتی گزاف در بازار می.فروشند.وی می.گوید:چرا این سود نباید به جیب خود سازنده.های ساز برود که اغلب در کارگاه.ها دچار مشکل ریوی می.شوند؟!محمود فرهمند، سازنده ساز تار و از بنیانگذاران مرکز سازسازی چاووش در سال 1327 در تهران به دنیا آمد.بعد از طی دوره ابتدایی به هنرستان موسیقی رفت. ورود وی به هنرستان موسیقی با نخستین سال ریاست استاد حسین دهلوی بر هنرستان همزمان شد.فرهمند در هنرستان به آموختن تار روی آورد و در ادامه این مسیر از محضر بزرگان تار نوازی چون هوشنگ ظریف، استاد صالحی و علی اکبرخان شهنازی بهره.ها برد.پس از طی این دوره وی وارد دانشکده موسیقی شد و در آنجا ضمن بهره بردن از محضر دکتر داریوش صفوت، از آموزش.های نورعلی خان برومند هم بهره برد.وی از سال 1357 ساخت ساز تار را آغاز کرد و سپس به شکل حرفه.ای از سال 59 این کار را پیشه خود ساخت.در سال 1363 بود که وی با پیشنهاد محمد رضا لطفی کارگاه سازسازی چاووش را راه.اندازی کرد که به.رغم عمر کوتاه یک ساله.اش، پایه.گذار آموزش و پروراندن استعدادهای سازسازی در ایران شد. محمود فرهمند در سه دوره متوالی عضو هیات مدیره کانون سازسازان خانه
    موسیقی بود.

    ورود سازهای چینی که کیفیت ندارند،صدای سازندگان ساز را درآورده است و اغلب از این رویه گله مند هستند…

    اکنون کشور چین تبدیل به یک قطب تولید کننده وسیع شده است که به گفته اقتصاددانان بزرگ حتی کشورهای جهان اولی مثل آمریکا و آلمان نیز تولیدات خود را به این کشور سپرده.اند و فقط علامت تجاری خود را بر آن نصب می.کنند. اما در حوزه ورود ساز به نظرم سازنده. سازهای داخلی نباید مشکلی داشته باشند؛ چراکه وضعیت آنها در مقایسه با گذشته چندان تغییر نکرده است البته خرید و فروش ساز به دلیل پایین آمدن توانایی خرید مردم کم شده است. این روزها برای خرید یک ساز حتی از دست سازنده.های درجه سه نیز باید چند ماه در نوبت ماند. حال این رویه برای هنرمندان درجه یک که حداقل یکی – دو سال انتظار است.در گذشته سازهایی چون پیانو، ویلن، گیتار از خارج وارد می.شد و اکنون نیز وضعیت به همین منوال است. امروزه کشور چین نه تنها در حوزه موسیقی تبدیل به یک صادرکننده بزرگ شده است بلکه دیگر حوزه.ها را نیز پوشش می.دهد..

    شنیده.ام که قیمت برخی از سازها تا 20 میلیون تومان نیز می.رسد، نحوه قیمت.گذاری روی سازها به چه صورت است؟

    قیمت ساز یحیی اکنون نزدیک 150 میلیون است. اگر قرار باشد سازی همان صدا (صدای ساز یحیی) را بدهد در حال حاضر قیمتش 15 تا 20 میلیون تومان است که به اعتقادم قیمت آن زیاد نیست و مناسب است؛ زیرا هنرمند می.تواند با این ساز به صحنه برود، کنسرت دهد و همچنین می.توان با آن قطعاتش را ضبط کند. این روزها مد شده است وقتی هنرمندی فوت می.کند قیمت ساز آن را بالا می.برند؛ این در حالی است که بسیاری از سازنده.های ساز کشورمان در دوران حیات خود در وضعیت خوبی از نظر مالی به سر نمی.بردند. ساز یحیی در زمان حیاتش دو ریال یا 20 ریال بود و در سال 1348، هر عدد از آن را هزار تومان می.فروختند. متاسفانه این روزها دلالان قیمت سازها را گران کرده.اند. به فرض مثال من سازی را دو- سه سال پیش به شخصی به قیمت دو میلیون تومان فروختم. بعد فهمیدم همین ساز به قیمت 8 میلیون تومان به فروش رسیده است. در همین راستا اگر قرار است کسی استفاده مالی این کار را ببرد چرا آن شخص خود سازنده نباشد و چرا باید دلال استفاده آن را ببرد؟!

    شنیده.ام سازنده.های ساز از نظر سلامتی نیز در وضعیت مناسبی به سر نمی.برند؟

    متاسفانه همین طور است. مرحوم.هاشمی (سازنده سه.تار) به دلیل سرطان جان خود را از دست دادند. اغلب سازندگان ساز به بیماری.های ریوی دچار می.شوند. چوب توت که اغلب سازنده.های تار و سه.تار با آن سروکار دارند،حاوی سیانور است که به مرور ریه.ها را نابود می.کند؛ البته چوب گردو یا چوب.های دیگر این.گونه نیستند.

    از کارتان راضی هستید؟

    از نظر مالی نه! ولی از آنجا که به کار عشق دارم و روحیه.ام خوب است، از کارم لذت می.برم. شاید اگر یک کار اجباری داشتم که ماهی 10 میلیون تومان در ازای آن به من پرداخت می.کردند، حاضر نبودم با این سختی و حساسیتی که دارم آن شغل را ادامه دهم. ولی اکنون با تمام سختی.ها بعد ازاینکه چند روز به کارگاه نروم به مشکل روحی برمی.خورم. به نظرم انسان باید کارهای خود را از روی علاقه دنبال کند زیرا بعد از یک مدتی اگر عشق و علاقه کافی نباشد دیگر ادامه دادن آن مشکل است و ذره ذره آدم را از درون نابود می.کند

    شما دانشجوی نوازندگی ساز در هنرستان موسیقی بودید چگونه شد که به سمت سازندگی ساز رفتید؟

    14ساله بودم که به هنرستان موسیقی رفتم و شاگرد استاد هوشنگ ظریف، مرحوم صالحی، علی.اکبر شهنازی و… بودم. همزمان با یادگیری ساز تار، در کلاس.های آقای صنعتی که پنجشنبه از اداره فرهنگ و هنر مسئول بود تا ما را با کارهایی نظیر کشیدن پوست روی ساز، درست کردن خرک و… آشنا کند- شرکت می.کردم و به این کار علاقه.مند شدم. در آن کارگاه همه ابزار کار دست.مان بود و با خیال راحت تمرین .کردم و .توانستم در این کار نیز خبره شوم. آن زمان توانستم یک تار هم بسازم. بعد از اینکه توانستم مدرک موسیقی خود را بگیرم به استخدام اداره رادیو، تلویزیون درآمدم و در اوایل انقلاب یعنی سال.های 56، 57 برای ماموریت و آموزش موسیقی در شهر کرمانشاه مشغول به کار شدم. در همان زمان داریوش طلایی به همراه یکی از دوستان به دیدن من .آمدند و درخواست کردند که به کارم در حوزه ساختن ساز ادامه دهم. من هم شروع به ساختن ساز کردم و توانستم دو ساز بسازم تا اینکه در سال 60 به تهران آمدم و مسیر کارم در این حوزه دگرگون شد و به صورت رسمی در این کار فعالیت خود را آغاز کردم.

    اولین ساز خود را به چه کسی دادید؟

    یادم هست در مدتی که در شهر کرمانشاه بودم دو ساز تار ساختم که آنها را به شاگردانم هدیه کردم. بعد از آن آقای محمدرضا لطفی سومین سازم را با قیمت 25 هزار تومان از من خریداری کرد که به گفته خودشان کنسرت.های کشور ایتالیا را با این ساز به صحنه رفتند. هنرمندان دیگری نیز مثل حسین علیزاده، داریوش طلایی و… جزو کسانی هستند که با ساز من به صحنه رفته.اند.

    با توجه به اینکه شما فارغ.التحصیل رشته موسیقی از هنرستان موسیقی هستید،این روزها حتی اساتید بزرگی چون هوشنگ ظریف از وضعیت هنرستان.های موسیقی راضی نیستند،چرا وضعیت هنرستان.های موسیقی به این منوال شده است؟

    این سوال را باید از مسئولان سازمان فرهنگ و هنر پرسید. اکنون علاقه.مندان به موسیقی بسیار زیاد هستند و پدر و مادرها خواهان تحصیل فرزندان خود در رشته.های موسیقی هستند و مانند قبل نیست که تحصیل در موسیقی یک پدیده بیهوده تلقی شود. اما در شرایطی که این همه علاقه.مند وجود دارد چرا دو هنرستان موسیقی داریم؟ در این شرایط باید در همه شهرستان.ها، هنرستان موسیقی داشته باشیم تا نسل علاقه.مند برای یادگیری ساز راهی پایتخت و گرفتار بلاهای آن نشود. یک زمانی تعداد مسئولان علاقه.مند به پیشرفت موسیقی و فرهنگ زیاد بود و نسل تاثیرگذاری روانه جامعه موسیقی شدند اما اکنون وضعیت به چه صورت است؟ آیا توانسته.ایم به نسبت علاقه.ای که در جوانان وجود دارد راه را برای کار کردن آنها فراهم کنیم؟ آیا توانسته.ایم امکانات مناسب را به آنها ارائه دهیم؟ آیا غیر ازاین است که یک هنرمند جوان برای انتشار یک اثر موسیقی یا به صحنه رفتن باید هفت خوان رستم را طی کند؟!

    شنیده.ام که صنف سازندگان ساز در خانه موسیقی از بین رفته است؟

    متأسفانه وضعیت به همین منوال است و من به خاطر همین موضوع چند سالی است که پایم را در خانه موسیقی نگذاشته.ام. خانه موسیقی و مسئولان آن همه چیز را بلوکه کرده.اند و به صورت غیرقانونی کانون سازندگان خانه موسیقی را تعطیل کرده.اند. این در حالی است که اعضای هیات.مدیره این کانون را اعضای انتخاب کرده. و هیات.مدیره خانه موسیقی نمی.تواند اقدام به تعطیلی یک کانون کند. متاسفانه اعتراضات ما نیز به جایی نرسید و همچنان بدون صنف هستیم.

    نظرتان درباره سازهای جدید یا نوآوری در سازها چیست؟

    به نظرم بشر نیاز به تنوع دارد. در همین راستا یک هنرمند برای جذب مخاطب می.تواند کارهای متفاوتی انجام دهد. از طرف دیگر هنرمندان بزرگی مانند آقای علیزاده یا آقای شجریان که ساز طراحی کرده.اند، این.گونه نبود که در سازهای موجود مشکلی ببینند که اقدام به طراحی ساز کنند بلکه آنها دنبال صدایی خاص و ملودی.های خاص بودند یا اینکه می.خواستند از این سازها به عنوان سازهایی که در ارکستر جواب می.دهد، استفاده کنند. ساز و سازسازی در کنار و در سایه موسیقی و موسیقیدان حرکت می.کند، هر زمان که موسیقی متعالی شده و اوج بگیرد سازسازی هم به اوج می.رود و با افول آن افول می.کند.موسیقی و ساز ایرانی دو خط موازی هستند که همواره با یکدیگر حرکت و رشد کرده.اند. ساز همیشه یک پله پایین.تر از موسیقی در حال تکامل بوده و هست.اگر در سال.های اخیر ساز سازی ما نو آوری نداشته به خاطر این بوده که حرکتی در موسیقی به وجود نیامده است؛ اگر موسیقی ما حرکتی می.کرد و احساس نیازی به وجود می.آمد آن وقت در سازسازی هم این حرکت دنبال می.شد.

    یعنی به اعتقاد شما سازهای ما هیچ مشکلی ندارند و داستان.هایی نظیر اینکه سازهای ایرانی قابلیت جهانی.شدن ندارند و… محلی از.اعراب ندارند؟

    به نظرم یک ساز اگر در دست نوازنده.ای قدرتمند باشد می.تواند خارق.العاده باشد. یعنی قدرت نوازنده است که قابلیت یک ساز را نشان می.دهد. به فرض مثال مگر استاد علیزاده در قطعه ترکمن از ساز سه.تار استفاده نمی.کند، آیا باید بگوییم که ساز سه تار آن قابلیت را داشت یا قدرت نوازندگی حسین علیزاده در اجرای این قطعه مشهود است؟ !از نگاه من سازهایی مثل سنتور، تار، نی، سه.تار و کمانچه که شاکله اصلی موسیقی ایرانی را تشکیل می.دهند به تکامل رسیده.اند. زیرا موسیقی ماسولیستی است و این سازها به خوبی از عهده این کار برمی.آیند. اجرا در ارکستر ماجرای دیگری است که نیاز دارد متخصصان مشکلات موجود در صداها را تشخیص دهند تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.

    منبع: آرمان/ بازنشر از موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۶ در ساعت 09:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۱
    صفر تا صد آموزش کیوبیس به زبان فارسی پک ۲
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای اف ال استودیو
    آموزش فارسی جامع میکس حرفه ای آهنگ با پلاگینهای ویوز waves
    آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ یک آهنگ از ابتدا تا انتها با پلاگینهای ویوز
    آموزش فارسی پلاگین اکولایزر فاب فیلتر FabFilter Pro-Q 2
    آموزش فارسی صفر تا صد استودیو وان Studio one

    آموزش فارسی صفر تا صد آموزش ایبلتون لایو Ableton Live
    صفر تا صد آموزش فارسی مسترینگ با فاب فیلتر و ویوز
    آموزش فارسی صفر تا صد میکس و مسترینگ با ایزوتوپ
    آموزش فارسی و حرفه ای میکس وکال رپ
    آموزش فارسی تکنیکها و ترفندهای کیوبیس ۹ cubase
    آموزش فارسی گرم کردن وکال صدای خواننده با izotope nectar2 ایزوتوپ
    صفر تا صد آموزش فارسی پرو تولز – پک ۱

    صفر تا صد آموزش فارسی پروتولز – پک ۲
    آموزش فارسی ساخت موسیقی متن فیلم توسط هانس زیمر
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی ساخت ریتم ۶.۸ ایرانی ، بندری ، ترکی ، عربی
    کارگاه آموزش فارسی آکوردها،ملودی ،هارمونی و کنترپوان

    کارگاه آموزشی میکس حرفه ای آهنگ با کیوبیس
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    جعبه آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    جعبه آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی کامل سینتی سایزرهای massive- fm8- sylenth- prologe
    آموزش فارسی اصولی آهنگسازی با کامپیوتر
    آموزش فارسی ساخت ملودی بر اساس فواصل و گامها
    صفر تا صد آموزش فارسی ادوبی ادیشن Adobe Audition CC
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی دی جی با نرم افزار TRAKTOR PRO
    حرفه ای ترین آموزش فارسی میکس و مسترینگ با فاب فیلتر Fab Filter
    ۲۶۰ الگوی ریتم آماده در سبکهای مختلف برای نرم افزارهای آهنگسازی

     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۵/۱۵, 01:38
  2. درخواست همکاری از تکست نویسان سایت برای موزیک من
    توسط mahallati در انجمن بیت های دست ساز
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۴/۱۶, 22:23
  3. نامی: کیفیت برایم از هزینه با اهمیت.تر است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۸, 00:50
  4. درخواست هر نوع بیت های خارجی با بهترین کیفیت
    توسط iran music در انجمن انجمن عمومی سایت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۰۷, 20:49
  5. حسین علیزاده در نشست خبری: بداهه نوازی حکایت لحظه هاست
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۰۴, 22:50

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست